Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
IGOR is imo een pareltje. Zeker het beluisteren waard. Vind het jammer dat hij niet op Werchter staat, maar als hij alleen als headliner wilde komen is het vrij logisch dat ze hem hebben laten lopen.
Maar nu missen we wel nog een headliner ... Maar ik begrijp het volkomen hoor dat ze hem niet als co-head durven neer te zetten.

Had volgens mij heel goed kunnen werken voor Kendrick. Vraag me echt af hoeveel tickets 21P nog verkoopt na al twee shows met hetzelfde album in Belgie gespeeld te hebben.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Cage the Elephant is ook verkeerd gegaan op basis van ego. Werchter wou hen, maar wilden enkel headlinen en vonden een iets lagere plek in de barn te min. Dan moet je als festival inderdaad "fuck it " durven zeggen.

Ik vraag me af of ze om 16 u met die headliner gaan komen. Als ze echt een grote act als Post Malone hebben, dan willen ze die toch apart aankondigen en dan vrijdag gewoon de rest in een pakket. Als het echter een Royal Blood gaat worden...dan zit die gewoon in het pakket vrijdag.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Cage the Elephant wilden alleen komen als headliner? :lol:

Als het Malone is zullen we om 16u idd wel iets horen. Vingers gekruisd.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Cage the Elephant is ook verkeerd gegaan op basis van ego. Werchter wou hen, maar wilden enkel headlinen en vonden een iets lagere plek in de barn te min. Dan moet je als festival inderdaad “fuck it ” durven zeggen.

Ik vraag me af of ze om 16 u met die headliner gaan komen. Als ze echt een grote act als Post Malone hebben, dan willen ze die toch apart aankondigen en dan vrijdag gewoon de rest in een pakket. Als het echter een Royal Blood gaat worden…dan zit die gewoon in het pakket vrijdag.

Dat bericht ging over Tyler... CTE headliner, stel je voor :p
 

nelispelus

Playlistbediener
24 jan 2020
15
0
Cage the Elephant is ook verkeerd gegaan op basis van ego. Werchter wou hen, maar wilden enkel headlinen en vonden een iets lagere plek in de barn te min.

Wat is je bron hiervoor?
Kan me bijna niet voorstellen dat ze alleen wilden headlinen, want ze spelen op zoveel festivals en vrijwel nergens headliner. En in 2017 vonden de barn in de middag gewoon nog prima (en zijn volgens mij niet heel hard gegroeid sindsdien?)
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
parelconfituur wrote:
Cage the Elephant is ook verkeerd gegaan op basis van ego. Werchter wou hen, maar wilden enkel headlinen en vonden een iets lagere plek in de barn te min.

Wat is je bron hiervoor?
Kan me bijna niet voorstellen dat ze alleen wilden headlinen, want ze spelen op zoveel festivals en vrijwel nergens headliner. En in 2017 vonden de barn in de middag gewoon nog prima (en zijn volgens mij niet heel hard gegroeid sindsdien?)

"Only wants to headline... Was on their wishlist though, but the big Barn was not fitting his ambitions. "

Ken19 op de vraag of we Cage the elephant nog kunnen verwachten. Helaas
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
nelispelus wrote:

parelconfituur wrote:
Cage the Elephant is ook verkeerd gegaan op basis van ego. Werchter wou hen, maar wilden enkel headlinen en vonden een iets lagere plek in de barn te min.


Wat is je bron hiervoor?
Kan me bijna niet voorstellen dat ze alleen wilden headlinen, want ze spelen op zoveel festivals en vrijwel nergens headliner. En in 2017 vonden de barn in de middag gewoon nog prima (en zijn volgens mij niet heel hard gegroeid sindsdien?)

“Only wants to headline… Was on their wishlist though, but the big Barn was not fitting his ambitions. ”

Ken19 op de vraag of we Cage the elephant nog kunnen verwachten. Helaas

Gaat toch over Tyler?
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.103
Haha wat de fuck, wat is dat toch met al die acts die totaal ongegrond een headline spot eisen? Is dat altijd al zo geweest of diva gedrag van de laatste jaren?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
nelispelus wrote:

parelconfituur wrote:
Cage the Elephant is ook verkeerd gegaan op basis van ego. Werchter wou hen, maar wilden enkel headlinen en vonden een iets lagere plek in de barn te min.


Wat is je bron hiervoor?
Kan me bijna niet voorstellen dat ze alleen wilden headlinen, want ze spelen op zoveel festivals en vrijwel nergens headliner. En in 2017 vonden de barn in de middag gewoon nog prima (en zijn volgens mij niet heel hard gegroeid sindsdien?)

“Only wants to headline… Was on their wishlist though, but the big Barn was not fitting his ambitions. ”

Ken19 op de vraag of we Cage the elephant nog kunnen verwachten. Helaas

Edit: yup, dat zal op Tyler geslaan hebben. Keihard overgekeken. ....zwaar nachtje hakt er duidelijk nog in hier. My bad.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Haha wat de fuck, wat is dat toch met al die acts die totaal ongegrond een headline spot eisen? Is dat altijd al zo geweest of diva gedrag van de laatste jaren?
In Tyler zijn geval is dat toch niet per se ongegrond? Hij mag headlinen op alle festivals waar hij speelt (en nee, dat zijn niet de grootste maar ongegrond vind ik dan toch te sterk). Hoewel Roskilde natuurlijk ook geen klein festival is!

Volgens mij had het als co voor Kendrick wel gekund. Of bijvoorbeeld tussen Pixies en PJ in. Daar missen ze toch een sterke naam op de Main. Maar goed, zoals ik al zei, begrijp ik ook wel dat Werchter het risico niet neemt.
 

sectial

Playlistbediener
26 jan 2017
22
1
ik zie cage the elephant maandag in 013, niet eens uitverkocht..
Geloof ook niet dat ze headliner positie zouden eisen hoor!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
In elk geval van de DTRH vermoed ik dat er niet zoveel gaat overkomen: Boy Pablo, Clairo, Cage The Elephant, Sam Fender, Bomba Estereo (dat is die hun eerste show in Europa als ik het goed zie, komt dus nog wel bij) en Joy Crookes. En misschien nog een kleintje dat we niet zo inschatten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Dr. Hannibal wrote:
Haha wat de fuck, wat is dat toch met al die acts die totaal ongegrond een headline spot eisen? Is dat altijd al zo geweest of diva gedrag van de laatste jaren?

In Tyler zijn geval is dat toch niet per se ongegrond? Hij mag headlinen op alle festivals waar hij speelt (en nee, dat zijn niet de grootste maar ongegrond vind ik dan toch te sterk). Hoewel Roskilde natuurlijk ook geen klein festival is!

Volgens mij had het als co voor Kendrick wel gekund. Of bijvoorbeeld tussen Pixies en PJ in. Daar missen ze toch een sterke naam op de Main. Maar goed, zoals ik al zei, begrijp ik ook wel dat Werchter het risico niet neemt.
Dat doe je de fans van Pixies en Pearl Jam toch niet aan?
Gaat ook gewoon niet goed overkomen tussen die 2 acts in.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.103
Dr. Hannibal wrote:
Haha wat de fuck, wat is dat toch met al die acts die totaal ongegrond een headline spot eisen? Is dat altijd al zo geweest of diva gedrag van de laatste jaren?

In Tyler zijn geval is dat toch niet per se ongegrond? Hij mag headlinen op alle festivals waar hij speelt (en nee, dat zijn niet de grootste maar ongegrond vind ik dan toch te sterk). Hoewel Roskilde natuurlijk ook geen klein festival is!

Volgens mij had het als co voor Kendrick wel gekund. Of bijvoorbeeld tussen Pixies en PJ in. Daar missen ze toch een sterke naam op de Main. Maar goed, zoals ik al zei, begrijp ik ook wel dat Werchter het risico niet neemt.

Ik vind Tyler, the Creator best tof hoor. Maar hij heeft gewoon niet de commerciële positie om een headliner op Werchter te zijn. Kleinere festivals, prima. Roskilde heeft ook vaak kleinere, alternatievere headliners dan festivals van vergelijkbaar formaat. Dus ja, in deze context vind ik die eis ongegrond. Maar dat is mijn mening.

Maar mijn verbaasde reactie kwam vooral voort uit het idee dat CTE headliner zou willen zijn, wat dus een misvatting blijkt :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.420
6.103
werchter12 wrote:

Dr. Hannibal wrote:
Haha wat de fuck, wat is dat toch met al die acts die totaal ongegrond een headline spot eisen? Is dat altijd al zo geweest of diva gedrag van de laatste jaren?


In Tyler zijn geval is dat toch niet per se ongegrond? Hij mag headlinen op alle festivals waar hij speelt (en nee, dat zijn niet de grootste maar ongegrond vind ik dan toch te sterk). Hoewel Roskilde natuurlijk ook geen klein festival is!

Volgens mij had het als co voor Kendrick wel gekund. Of bijvoorbeeld tussen Pixies en PJ in. Daar missen ze toch een sterke naam op de Main. Maar goed, zoals ik al zei, begrijp ik ook wel dat Werchter het risico niet neemt.

Dat doe je de fans van Pixies en Pearl Jam toch niet aan?
Gaat ook gewoon niet goed overkomen tussen die 2 acts in.

Laat staan de Tyler fans, die dan de hele show tussen allemaal chagrijnige rockers moeten staan :lol:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Tyler kan wel uitgroeien tot een kwaltatieve nieuwe headliner op RW formaat. Laatste plaat was echt heel goed, en die daarvoor ook. Heeft hij ook een breder publiek mee bereikt.

Dat was inderdaad een heel goede headliner geweest voor de Barn, maar de bal lag in het kamp van Tyler denk ik, niet van RW.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Als Tyler alleen genoegen neemt met een headlinerpositie mogen ze die idd mooi laten lopen. Wat een ego..

Tame impala zal niet voor dit jaar zijn: Tame Impala is for festivals 2021.

Mss toch er mee rekening houden dat liam gewoon sub wordt vrijdag?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Tyler kan wel uitgroeien tot een kwaltatieve nieuwe headliner op RW formaat. Laatste plaat was echt heel goed, en die daarvoor ook. Heeft hij ook een breder publiek mee bereikt.

Dat was inderdaad een heel goede headliner geweest voor de Barn, maar de bal lag in het kamp van Tyler denk ik, niet van RW.

Misschien een goede (co)headliner voor Werchter 2021. Denk dat hij het sowieso makkelijk zou aankunnen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
mattman wrote:
Tyler kan wel uitgroeien tot een kwaltatieve nieuwe headliner op RW formaat. Laatste plaat was echt heel goed, en die daarvoor ook. Heeft hij ook een breder publiek mee bereikt.

Dat was inderdaad een heel goede headliner geweest voor de Barn, maar de bal lag in het kamp van Tyler denk ik, niet van RW.

Misschien een goede (co)headliner voor Werchter 2021. Denk dat hij het sowieso makkelijk zou aankunnen.

Gebaseerd op?
Uitverkochte Afas is echt niet genoeg voor een Werchter headliner hoor..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken