Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Kendrick nu ook op Roskilde. Die gaat zomaar even 5 dagen op rij spelen! Hoe dan ook, Roskilde voor mij beste line-up van de zomer. Met een zeer grote voorsprong.
Ride en The Roots misschien nog interessante toevoegingen daar voor Werchter.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Hoe dan ook, Roskilde voor mij beste line-up van de zomer. Met een zeer grote voorsprong.
Ik geloof dat ik het daar mee eens ben. Met Kendrick, Strokes, FKA Twigs, Thom Yorke en Big Thief hebben ze alle namen die ik komende zomer wilde zien en nog een hele berg meer (voor mij) prachtige namen (Taylor Swift lijkt me toch echt wel tof om een keer te zien en verder met name Angel Olsen, Anderson .Paak, Sampa The Great, Whitest Boy Alive, Ride en The Roots).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
werchter12 wrote:
Hoe dan ook, Roskilde voor mij beste line-up van de zomer. Met een zeer grote voorsprong.

Ik geloof dat ik het daar mee eens ben. Met Kendrick, Strokes, FKA Twigs, Thom Yorke en Big Thief hebben ze alle namen die ik komende zomer wilde zien en nog een hele berg meer (voor mij) prachtige namen (Taylor Swift lijkt me toch echt wel tof om een keer te zien en verder met name Angel Olsen, Anderson .Paak, Sampa The Great, Whitest Boy Alive, Ride en The Roots).
+ fucking veel acts om te ontdekken. Is mijn 2021 goal denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Die Roskilde lineup is idd prachtig. Jammer dat het zo duur is. 600e per ticket, of zie ik dat verkeerd?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Ride zou ik zeer graag eens zien! Wel zeer kleine kans voor Rock Werchter neem ik aan...

De Werchteraffiche is voor mij een stuk beter dan de Roskilde-affiche hoor. Al wil ik er misschien ooit wel eens heen, die beleving daar naar het schijnt he. Maar zeer duur, waarschijnlijk ook qua eten en drinken. En ze tippen zelden aan de Rock Werchteraffiche voor mijn smaak. Nu ook, Taylor Swift, Kendrick Lamar en Tyler 3 van de vier headliners, neen, dat is het helemaal niet voor mij.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Denk dat Disturbed tijdens RW pauze heeft om zich op te laden voor de Amerikaanse leg.
27 juni laatste Europese datum - 15 juli start Amerikaanse tour.

Edit: en ze staan dus al op Graspop.

Voor mij niet echt een gemis eigenlijk. Beetje eendimensionale band wat mij betreft.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Indiaantje89 wrote:
Ik heb die Tyler The Creator hype nooit echt begrepen.

Is niet echt hype hoor. De man is gewoon steeds betere albums beginnen afleveren. Flower Boy was gewoon sterk en IGOR is zelfs nog een stukje beter. Sinds zijn debuut bij Odd Future, waar hij wel opviel maar geen potten breekte, is hij echt wel geëvolueerd. Wel spannend om te volgen of hij die headlineslots invult.
Er is wel een hype ;), anders ben je geen headliner (of het wel of niet terecht is, dat is een ander verhaal). Maar ik kan er gewoon niet veel mee, ik heb zijn albums uiteraard een kans gegeven. Maar dat "geen potten breken" dat doet hij voor mij persoonlijk ook niet.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
Die Roskilde lineup is idd prachtig. Jammer dat het zo duur is. 600e per ticket, of zie ik dat verkeerd?

Eerder rond de 300 euro voor 8 dagen, en blijkbaar "enorm" goedkoop bier.

Vind de line-up van Roskilde trouwens iets minder als de vorige jaren, maar blijft toch een prachtige line-up hoor.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
Ride zou ik zeer graag eens zien! Wel zeer kleine kans voor Rock Werchter neem ik aan…

De Werchteraffiche is voor mij een stuk beter dan de Roskilde-affiche hoor. Al wil ik er misschien ooit wel eens heen, die beleving daar naar het schijnt he. Maar zeer duur, waarschijnlijk ook qua eten en drinken. En ze tippen zelden aan de Rock Werchteraffiche voor mijn smaak. Nu ook, Taylor Swift, Kendrick Lamar en Tyler 3 van de vier headliners, neen, dat is het helemaal niet voor mij.

Volledig mee akkoord, de voor mij interessante grote namen, staan al op werchter en de andere grote namen daar vind ik maar niks.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ride zou ik zeer graag eens zien! Wel zeer kleine kans voor Rock Werchter neem ik aan…

De Werchteraffiche is voor mij een stuk beter dan de Roskilde-affiche hoor. Al wil ik er misschien ooit wel eens heen, die beleving daar naar het schijnt he. Maar zeer duur, waarschijnlijk ook qua eten en drinken. En ze tippen zelden aan de Rock Werchteraffiche voor mijn smaak. Nu ook, Taylor Swift, Kendrick Lamar en Tyler 3 van de vier headliners, neen, dat is het helemaal niet voor mij.
300 euro is toch niet zo duur voor een weekje? Eten en drinken staat volgens mij net gekend als zeer goedkoop te zijn. En wetende dat elke gespendeerde euro naar het goede doel gaat, zou ik al eens een pintje meer durven drinken.

De belangrijkste grote Werchternamen voor mij (Kendrick, Strokes en FNM) staan ook op Roskilde. En als ik dan moet kiezen tussen nieuwe, frisse headliners of een herhalingsoefening van 2018 of 2017, dan weet ik het wel.

Maar goed. Al best tevreden met de Werchter line-up. Momenteel nog geen Royal Blood aangekondigd op DTRH of Roskilde. Dat is denk ik voor Werchter voorlopig het beste nieuws.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Rock Werchter heeft een heel sterke lineup vind ik, maar Roskilde gaat daar ook voor mij nog over ja.

Fantastisch affiche daar. Veel scherpe boekingen.

Kendrick Lamar en The Strokes zijn sowieso de twee vetste namen van het seizoen voor mij. Daarbij nog Thom Yorke, FKA Twigs, Faith No More, Tyler The Creator, Taylor Swift, The Roots, Anderson Paak,... (En geen SOAD of Sum41 in zicht)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.679
2.329
Rock Werchter heeft een heel sterke lineup vind ik, maar Roskilde gaat daar ook voor mij nog over ja.

Fantastisch affiche daar. Veel scherpe boekingen.

Vind het vooral enorm machtig dat zij als major wereldmuziek blijven boeken (en niet ergens op een klein podium weggestopt, maar gewoon recht op de Main Stage), zouden meer majors moeten kunnen doen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Mumford en Royal blood dus, The Cure european exclusive naar Open'er. Konden vorig jaar niet en hadden het beloofd, straf.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Mumford en Royal blood dus, The Cure european exclusive naar Open’er. Konden vorig jaar niet en hadden het beloofd, straf.
En ze schuiven Alt-j ook op naar die headline lijn. Over je eigen ruiten ingooien gesproken (cfr het strokes debacle)...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Mumford, Royal Blood en Alt-J alledrie op eerste rijtje, om te compenseren. Lachen, dat festival.

 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Ik kan best leven met RB, maar die zullen een lijn te hoog staan. Beter hen er nog bij dan het te houden op Capaldi - Liam -Strokes toch?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Als ik naar de line up van Roskilde kijk, dan wil ik alleen Deftones, Cage the Elephant en AmenRa zien, naast de namen die RW ook heeft. Voor mij ‘wint’ RW dus mijlenver dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken