Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Roskilde is ook erg sterk in acts op de juiste spot op een affiche krijgen. Hebben daar ook de ruimte voor. Voorbeeld voor velen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Voor mij is die Roskilde affiche redelijk dramatisch. De spreidstand van een Taylor Swift naar Kendrick en The Strokes vind ik gewoon te groot. Ik denk dat je zo nog wel mensen afschrikt om een weekend ticket te kopen. RW gaat dat tegen door Swift te wisselen voor een Pearl Jam. Betere keuze voor mij.

RB mag voor mij zeker passeren. Altijd leuk live. Die brengen wat leven in de brouwerij aan de main stage. Disturbed hoeft voor mij dan weer niet. Die cover van the sound of silence vergeef ik ze nooit :).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
De spreidstand van een Taylor Swift naar Kendrick en The Strokes vind ik gewoon te groot. Ik denk dat je zo nog wel mensen afschrikt om een weekend ticket te kopen. RW gaat dat tegen door Swift te wisselen voor een Pearl Jam. Betere keuze voor mij.
Grappig hoe smaken verschillen hè. Juist het feit dat Roskilde dit allemaal op één affiche durft te zetten, maakt het voor mij interessant om daar eens heen te gaan. Liever dat dan voor de 5e keer Pearl Jam.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Had veel liever Swift gezien dan weer PJ. Weer eens wat anders. Ook een spektakel live.

Edit: Dat gezegd hebbende zijn de nieuwe PJ nrs behoorlijk tof. Dat album kan nog weleens geweldig worden.

Had Swift daarom dan liever geruild met SOAD ipv PJ.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Wat het ook is met Roskilde: Alex Cameron staat daar op de poster gewoon in het lettertype dat meteen na de headliners komt (!). Op Rock Werchter staat hij op The Slope, en blijkbaar niet al te hoog. Wat voor mij logisch is. Hij is immers toch zowat de Donny Benét van deze editie? (check zijn verhaal, check livebeelden op Youtube...) Slope lijkt mij dan perfect, alleszins toch helemaal niet zo hoog als op de affiche van Roskilde!
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Had veel liever Swift gezien dan wéér PJ. Weer eens wat anders. Ook een spektakel live.
Je kan toch naar boutique? Ben blij dat ik voor de 7e keer Pearl Jam zie want die 7e keer wordt weer een andere set dan de andere keren. En eerlijk.. Persoonlijk toch liever dan swift
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Had veel liever Swift gezien dan wéér PJ. Weer eens wat anders. Ook een spektakel live.

Helemaal oneens. Een klasseband als Pearl Jam (iconisch, fantastische gitaristen, misschien wel de beste rockstem die er is, enorme back catalogue, steeds wisselende setlists, de sfeer die ze overbrengen) heb ik veel liever hoor. Past ook gewoon veel beter bij het festival Rock Werchter.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ride zou ik zeer graag eens zien! Wel zeer kleine kans voor Rock Werchter neem ik aan…

De Werchteraffiche is voor mij een stuk beter dan de Roskilde-affiche hoor. Al wil ik er misschien ooit wel eens heen, die beleving daar naar het schijnt he. Maar zeer duur, waarschijnlijk ook qua eten en drinken. En ze tippen zelden aan de Rock Werchteraffiche voor mijn smaak. Nu ook, Taylor Swift, Kendrick Lamar en Tyler 3 van de vier headliners, neen, dat is het helemaal niet voor mij.

Als je wil gaan voor beleving moet je sziget eens doen, en ook goedkopere drank ?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Roskilde is daar wat anders in.

Vroeger maakte Werchter ook wel van die maffe combo’s: Bryan Adams en Metallica achter mekaar. Bryan en zijn hele opzet in het wit trouwens ?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Everyknight wrote:
Ride zou ik zeer graag eens zien! Wel zeer kleine kans voor Rock Werchter neem ik aan…

De Werchteraffiche is voor mij een stuk beter dan de Roskilde-affiche hoor. Al wil ik er misschien ooit wel eens heen, die beleving daar naar het schijnt he. Maar zeer duur, waarschijnlijk ook qua eten en drinken. En ze tippen zelden aan de Rock Werchteraffiche voor mijn smaak. Nu ook, Taylor Swift, Kendrick Lamar en Tyler 3 van de vier headliners, neen, dat is het helemaal niet voor mij.

Als je wil gaan voor beleving moet je sziget eens doen, en ook goedkopere drank
1f609.svg

Sziget twee keer gedaan hoor :) Maar op Roskilde is de concertbeleving blijkbaar zo goed, dat bedoelde ik, wat dat in realiteit ook moge wezen...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Net gelezen wat ken schrijft

Een combinatie als Liam, Royal Blood, TBA en Strokes is veel te optimistisch. Er werd onderhandeld met een grotere band maar dat zou niet doorgaan. Royal Blood zou een sterke optie zijn.

Versterkt toch het vermoeden dat we gewoon royal blood krijgen. Goede band
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Dan is het geen dag die uitverkoopt, maar heb je wel gewoon Liam Gallagher - Royal Blood - The Strokes, gewoon sterk maar niet huge. Voor mij in ieder geval 10x beter dan Post Malone, al had die ook niet misstaan, gewoon niet mijn act. Royal Blood sluit beter aan op zowel Liam als The Strokes denk ik.
Vind het ook niet heel veel minder dan het rijtje Faith no More - 21Pilots - Kendrick Lamar, alleen 21Pilots (en Kendrick ook wel) zijn natuurlijk wat meer mainstream, maar op een vergelijkbaar festival als Mad Cool staan Royal Blood en 21Pilots ook gewoon op dezelfde hoogte op het affiche.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.175
1.637
Nou ja, als je als band knallers als Little monster, Figure it out, Ten tonne skeleton, How did we get so dark en Lights out op je setlist hebt staan heb je heus wel je plekje verdiend.

Royal Blood gaat werken op die spot en als plan E....het kon echt stukken erger. Liever Royal Blood dan Kings of Leon of Alt-J in elk geval.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Rijtje Faith No More - 21 Pilots - Kendrick is imo ijzersterk (drie acts die op andere festivals los headlinen die achter elkaar spelen). Daar strookt het rijtje Gallagher - Royal Blood - The Strokes imo wat pover bij af. Er mist die dag denk ik dan gewoon een knaller. Maar da's eigenlijk ook een beetje gezeur, want die do-za-zo maken dat weer ruimschoots goed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Nou ja, als je als band knallers als Little monster, Figure it out, Ten tonne skeleton, How did we get so dark en Lights out op je setlist hebt staan heb je heus wel je plekje verdiend.

Royal Blood gaat werken op die spot en als plan E….het kon echt stukken erger. Liever Royal Blood dan Kings of Leon of Alt-J in elk geval.

Je noemt nu 5 nummers die echt klinken als hetzelfde nummer.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Is royal blood super origineel? Nee. Krijgen ze te vroeg hoge spots op de affiche? Waarschijnlijk wel.
Maar het is wel een band die altijd een leuke show geeft. Ze hebben veel fans, ze kunnen het live, het is rock en ze brengen sfeer op de wei. Enkel daarom is het al een betere headliner dan Post Malone. Ik heb 100 x liever een kleinere, maar sterke band of een goede band op herhaling dan een nieuwe act die er live niets van bakt. Is een beetje kort door de bocht, maar ik denk dat er nog wel wat mensen zo redeneren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.163
Malone geeft ook leuke shows, kan het ook live en heeft meer fans dan RB. Dus ja, het is inderdaad vrij kort door de bocht imo. :)

Wel eens dat RB beter in dat rijtje past. Vandaar dat Malone ná the Strokes imo een prachtige boeking was geweest.
 

nelispelus

Playlistbediener
24 jan 2020
15
0
Zat net even het concertverslag van De Morgen te lezen van het Royal Blood op Rock Werchter in 2017. En ze eindigen met:
"Dit kan maar één kant meer opgaan: bovenaan de affiche bij een volgende passage."
Vond dat grappig om te lezen, want ze gaan dus hoogstwaarschijnlijk gelijk krijgen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Malone geeft ook leuke shows, kan het ook live en heeft meer fans dan RB. Dus ja, het is inderdaad vrij kort door de bocht.
1f642.svg

Is het niet even kort door de bocht als wat jij zelf zegt? Recensies van zijn shows zijn niet top. PM kan wereldweid meer fans hebben dan RB, maar als we eens een rondvraag doen op de RW wei ben ik daar nog niet zo zeker van.

Op vlak van liveshows ben ik nogal conservatief. mee rappen met een bandje vind ik niet live optreden en dus ook niet boeiend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken