Everyknight wrote:
Al één ontdekking gedaan: Joep Beving! Als die gelijk met Joost staat weet ik wel wat kiezen! Kunnen de Nederlanders hier mij iets meer vertellen omtrent de (tot voor zeer kort) voor mij totaal onbekende Joep Beving? Aparte boeking lijkt het mij, maar respect dat ze dit boeken!
Zoals gezegd heb ik dit vorig jaar op lowlands gezien en het was magisch. Joep Beving geeft een optreden die natuurlijk erg geleund is op klassieke muziek met synthesizers erin. Een beetje klassiek ontmoet Mike Odfield als het ware. Nummers van hem (of composities zo je wilt) duren gemiddeld zo’n 10 minuten live, dus ik verwacht een lange settijd voor hem. Op Lowlands opende hij de Bravo op de laatste dag, en had hij anderhalf uur. Belangrijk is dat je op een goede plek vooraan staat, gepraat door zijn show is doodzonde. Dit is ook meteen een euvel op een festival optreden bij hem, want je moet er echt inkomen. Het duurt eventjes voordat je helemaal opgaat in de muziek en meestal helpt een festival publiek daar niet bij. Hij treedt op met een band. Een paar strijkers, percussionist en anderen achter een synthesizer. Ook is er erg veel moeite gestoken in de lichtshow, die in mijn optiek vooral tijdens een nummer erg indrukwekkend was.