Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik heb nog wel een vraagje. Zijn the pixies effectief zo groot om co headliner voor PJ te zijn? Ik herinner mij dat ze vroege avond op TW classic stonden vroeger. Vrijdag hopelijk nog iets voor The strokes en hoop op Gojira…

Nee, niet groot genoeg, geen te classic gedaan.
Maar er is ook al aangeven dat het niet optie a was.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
"Sunday is not complete yet. In the Dutch version of the press release you can read additions. 2/3 more bands to go this day."

Aldus Ken, geloof ik ook wel moet ik zeggen. Voelt aan alsof er wel nog wat bij kan qua aantal acts op die dag.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
611
283
Inhaler, Marcus King Band en Bombay Bicycle Club zijn leuk. Verder toch weer weinig boeiends.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.104
325
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Al met al zoals gewoonlijke een goede line-up, helemaal in ogenschouw genomen welke acts op tour en in de buurt zijn.

Maar snap wel dat bezoekers het geheel (en aankondigen van andere festivals) nog afwachten voordat ze combitickets en dagkaarten voor met name de vrijdag kopen. The Strokes kan wel eens minder verkopen dan gehoopt: die zijn vlak over de grens, iets voordeliger en op een zaterdag op BKS te zien.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.

Mist namelijk voor mij toch nog een aansprekende pop- of indienaam aan de bovenkant: Lana Del Rey, The National of Tame Impala zou perfect zijn. Of genoemde Swift en Eilish. Op dit moment tel ik slechts 3 van de 12 grootste namen (Pearl Jam / Pixies / The Lumineers / The Strokes / Liam Gallagher / Lewis Capaldi / Kendrick Lamar / 21 Pilots / Faith No More / SOAD / Volbeat / Placebo) die ik graag zou zien. Is te weinig voor een combi voor mij.

 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
jaydee76 wrote:
Ik moet bekennen dat ik maar één keer naar Rock Werchter ben geweest, in 1997, maar dat was dan wel meteen een dijk van een line-up: 16 Horsepower, Beck, Channel Zero, Daft Punk, David Bowie, David Byrne, dEUS, Fn Lovin’ Criminals, Jamiroquai, Live, Osdorp Posse, Paul Weller, Placebo, Radiohead, Reef, Rollins Band, Sheryl Crow, Silverchair, Skunk Anansie (Torhout), Smashing Pumpkins, Spearhead, Suede, Supergrass, The Chemical Brothers (Werchter), The Prodigy, Zap Mama.
Rock Werchter 1997 Poster Vooral dat blokje op de zondagmiddag met achter elkaar David Byrne, Radiohead en Beck zou nu moeilijk voor te stellen zijn. En David Bowie die als Headliner op dag 1 gesandwichet zat tussen Daft Punk en Chemical Brothers was ook memorabel.

Wauw, wát een namen! Ben zelf met name onder de indruk van David Bowie, dat lijkt mij een geweldige performer om live te hebben kunnen meemaken. Helaas waren zijn beste dagen al achter hem tegen de tijd dat ik oud genoeg was om concerten te bezoeken. Volgens mij trad hij in zijn laatste jaren sowieso niet of nauwelijks meer op?

Hoe dan ook, heel gaaf om over te lezen dit. Maar laten we weer terug on-topic gaan
1f642.svg

Was een heel mooi jaar... Maar herinner ik me niet dat Bowie afzegde? 1996 moet je eens checken dat was een heerlijk jaar qua muziek, sfeer... Ik weet 't, toen de dieren nog spraken.. ?

Mooie namen vandaag. Zelf blijf ik nog wat op m'n honger zitten over zaterdag the barn. The streets zullen afsluiten of komt er nog wat bij? Mainstage is niet m'n ding die dag. Donderdag is idd een hele sterke dag, vergelijk die maar eens met vorig jaar..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Joep Beving zag ik echtt niet aankomen. Dat was vorig jaar een van de beste optredens van Lowlands. In het begin van zo'n festivaldag en ik werd helemaal ontroerd van zijn prachtige show. Dit keer weer aan het begin van de afsluitende dag. Dit word weer zo intens genieten.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Al met al zoals gewoonlijke een goede line-up, helemaal in ogenschouw genomen welke acts op tour en in de buurt zijn.

Maar snap wel dat bezoekers het geheel (en aankondigen van andere festivals) nog afwachten voordat ze combitickets en dagkaarten voor met name de vrijdag kopen. The Strokes kan wel eens minder verkopen dan gehoopt: die zijn vlak over de grens, iets voordeliger en op een zaterdag op BKS te zien.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.

Mist namelijk voor mij toch nog een aansprekende pop- of indienaam aan de bovenkant: Lana Del Rey, The National of Tame Impala zou perfect zijn. Of genoemde Swift en Eilish. Op dit moment tel ik slechts 3 van de 12 grootste namen (Pearl Jam / Pixies / The Lumineers / The Strokes / Liam Gallagher / Lewis Capaldi / Kendrick Lamar / 21 Pilots / Faith No More / SOAD / Volbeat / Placebo) die ik graag zou zien. Is te weinig voor een combi voor mij.

Vind ik dan weer niet. Taylor swift is een naam die wel op boutique past terwijl pearl jam en soad helemaal thuis horen op rock werchter.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.

Dan haak ik - samen met een hele hoop mensen denk ik - af.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.
Maar dan komt er weer een heel nieuw doelpubliek bij. Taylor of Billie had met deze undercard gewoon goed kunnen gaan hoor.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.
Inderdaad, zeker als je dan ook nog in die trend gaat verder programmeren en dus ondermeer Pixies en Volbeat gaat vervangen door popnaampjes.
Gelukkig doen ze dat dus niet.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat zoiets zou werken, daar twijfel ik niet aan. Maar er zou ook enorm veel kritiek op komen. Je hebt als festival ook een bepaalde eigenheid en geschiedenis. Er wordt soms al geklaagd over het Metallica publiek. Wil je echt een hele dag gillende Billie Eilish fans op de wei?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Ma bon, veel ontdekken in de nieuwe lichting namen.
Spotify eens gebruiken vant weekend.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ken wijst erop dat het persbericht deze keer geen melding maakt van nieuwe namen volgende week. Geeft ook aan dat hij zelf meekreeg dat de lineup eind februari volledig zou zijn.

Volgende week pauze ten voordele van Pukkelpop?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Tyler Childers, aanrader voor een luisterbeurt…
Zeer mooie tip alvast.

Die donderdag toch ook al heel mooi toch.
Tyler Childers, The Dead South, Wilco, Beck, Fontaines DC, Miles Kane, Haim, Pixies, Pearl Jam.
Druk druk druk en wellicht een clash hier en daar.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.043
3.735
Ik zie veel mensen hier aanhalen dat ze bijna niks kennen en nog veel moeten inluisteren, maar dit zijn toch gewoon over het algemeen normale ‘bekende’ namen op muziekfestivals? Snap de ‘kritiek’ niet zo.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Ik heb daarnet eens snel de reactie op hun Facebook bericht gezien. De algemene reacties waren: “wie is dit allemaal?” “Ik ken er maar 3 of 4 van dit lijstje!!”
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Ik zie veel mensen hier aanhalen dat ze bijna niks kennen en nog veel moeten inluisteren, maar dit zijn toch gewoon over het algemeen normale ‘bekende’ namen op muziekfestivals? Snap de ‘kritiek’ niet zo.

Ik ken er zelf 15 vd 28. Net iets meer dan de helft. Ik kan me voorstellen dat mensen die minder met muziek bezig zijn, maar toch naar festivals gaan, enkel dingen als Lianna La H
avas, Bombay Bicycle Club, Mabel,
Whitney en OH Wonder kennen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken