Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
Dus Rage against the machine komt naar Europa, in de verkeerde maand voor Werchter.

Werchter boekt vervolgens Brass Against..iemand in die organisatie heeft gevoel voor humor.

Ik hoop echt dat die niet clashen, want dat kan echt een feestje worden daar aan de slope.

Er zitten toch echt veel kleine pareltjes in de undercard, damn.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
randyrw wrote:

gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.

Maar dan komt er weer een heel nieuw doelpubliek bij. Taylor of Billie had met deze undercard gewoon goed kunnen gaan hoor.

Dan kan je op donderdag er ook een schlagerfestival van maken, heb je ook een ander publiek. Laat werchter alsjeblieft werchter blijven. Er is zeker wel voor veel smaken wat. En popfestivals zijn er al genoeg.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
In de breedte is de line up echt in orde. De ene dag is een stage sterker als de andere en dan compenseert dat wat. Doet me ook altijd een plezier als de boekers zowat hun ontdekkingen beginnen vast te leggen.
Maar er ontbreken een aantal namen om echt van een killer line up te spreken. Niveau 2018 is dit niet. De voorbije jaren kregen we het in laatste pakket toch nog een paar grotere namen die goed binnenkwamen.

Wel duidelijk stilaan dat een Charli xcx eerder Boutique zal worden, Metronomy ideaal voor Cactus of OLT, Angel Olsen en Glass Animals Pkp... Jammer vooral van King Gizzard, die lijken ook niet in hun weekend te zitten.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
werchter12 wrote:

randyrw wrote:

gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.


Maar dan komt er weer een heel nieuw doelpubliek bij. Taylor of Billie had met deze undercard gewoon goed kunnen gaan hoor.

Dan kan je op donderdag er ook een schlagerfestival van maken, heb je ook een ander publiek. Laat werchter alsjeblieft werchter blijven. Er is zeker wel voor veel smaken wat. En popfestivals zijn er al genoeg.

Die vergelijking slaat als een lul op een slagroomtaart. Als je ondertussen nog niet snapt dat acts als Billie Eilish of Taylor Swift wel degelijk passen op een mainstreamfestival heb je echt wel de trein gemist. Wat vond je vorig jaar van Pink als headliner dan? Of Milk Inc ruim tien jaar geleden? Zo lang een act kwalitatieve live waarde heeft, dan is er ongeacht van het genre plaats voor op een festival als Rock Werchter.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
dinofest wrote:

werchter12 wrote:

randyrw wrote:

gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.


Maar dan komt er weer een heel nieuw doelpubliek bij. Taylor of Billie had met deze undercard gewoon goed kunnen gaan hoor.


Dan kan je op donderdag er ook een schlagerfestival van maken, heb je ook een ander publiek. Laat werchter alsjeblieft werchter blijven. Er is zeker wel voor veel smaken wat. En popfestivals zijn er al genoeg.

Die vergelijking slaat als een lul op een slagroomtaart. Als je ondertussen nog niet snapt dat acts als Billie Eilish of Taylor Swift wel degelijk passen op een mainstreamfestival heb je echt wel de trein gemist. Wat vond je vorig jaar van Pink als headliner dan? Of Milk Inc ruim tien jaar geleden? Zo lang een act kwalitatieve live waarde heeft, dan is er ongeacht van het genre plaats voor op een festival als Rock Werchter.
Maar om nu Pearl Jam en SOAD in te willen ruilen voor zulke pop acts is toch een Werchterbrug te ver.
Op de Lamar spot dan ofzo in de toekomst.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.386
Was een heel mooi jaar… Maar herinner ik me niet dat Bowie afzegde? 1996 moet je eens checken dat was een heerlijk jaar qua muziek, sfeer… Ik weet ‘t, toen de dieren nog spraken.. ?

Das mijn geboortejaar :-o

Wel een schitterende line up inderdaad, zeker met de ogen van vandaag gekeken.
Za: ... - Foo Fighters - Chemical Brothers - Therapy? - Underworld - David Bowie - The Prodigy
Zo: ... - Sepultura - Massive Attack - RATM - Radiohead - RHCP - Björk - Neil Young & Crazy Horse

Gewoon... wat de fuck? Waarom ben ik niet 20 jaar eerder geboren??
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
parelconfituur wrote:

dinofest wrote:

werchter12 wrote:

randyrw wrote:

gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.


Maar dan komt er weer een heel nieuw doelpubliek bij. Taylor of Billie had met deze undercard gewoon goed kunnen gaan hoor.


Dan kan je op donderdag er ook een schlagerfestival van maken, heb je ook een ander publiek. Laat werchter alsjeblieft werchter blijven. Er is zeker wel voor veel smaken wat. En popfestivals zijn er al genoeg.


Die vergelijking slaat als een lul op een slagroomtaart. Als je ondertussen nog niet snapt dat acts als Billie Eilish of Taylor Swift wel degelijk passen op een mainstreamfestival heb je echt wel de trein gemist. Wat vond je vorig jaar van Pink als headliner dan? Of Milk Inc ruim tien jaar geleden? Zo lang een act kwalitatieve live waarde heeft, dan is er ongeacht van het genre plaats voor op een festival als Rock Werchter.

Maar om nu Pearl Jam en SOAD in te willen ruilen voor zulke pop acts is toch een Werchterbrug te ver.
Op de Lamar spot dan ofzo in de toekomst.

Pearl Jam OF SOAD! Lezen is een kunst op zich.

Met Taylor Swift op de plek van één van die twee had de bovenkant van de poster er een heel stuk mooier uitgezien, voor mij althans. En dat lijkt me helemaal geen Werchterbrug te ver, als je een van de twee wegneemt voert in die lijst met 12 grootste namen op het hoofdpodium rock alsnog de boventoon.

Daar mist voor mij nu toch wel nog grote pop / indienaam om een combiticket te kopen. Vind het net als diegene een aantal pagina's terug jammer dat Werchter er het liefst zeven (of zes) dagen van maakt. Had dan liever Taylor Swift op de vierdaagse gezien en geen boutique / pop-up gehad.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Ben ik blij dat @gesp het programma niet samenstelt.

Hoewel ik ook liever SOAD heb, vind ik het idee anders niet zo gek. Volbeat had perfect als sterke sub voor Pearl Jam gekund en dan Taylor Swift ipv SOAD. Die komen toch met dezelfde show als 3 jaar geleden en hadden op Graspop kunnen staan, waar ze misschien nog beter tot hun recht komen. Was ook goed geweest voor Graspop.

Dan was die zondag een iets meer popy dag geweest met bijvoorbeeld op main: Joost - Sum 41 - Charli XCX - Yungblud - Anderson. Paak - TOP - Ttaylor Swift. Pretty Reckless naar een van de tenten, Placebo wisselt met TOP (zaterdag wordt dan Placebo - FNM - Kendrick Lamar).

Typisch werchter, maar wel gevarieerde en sterke bovenkant.
Ik schets het nu natuurlijk makkelijker dan het in realiteit is, maar het is maar een voorbeeldje om aan te geven dat het had gekund.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.453
Paddy wrote:
Ben ik blij dat @gesp het programma niet samenstelt.

Hoewel ik ook liever SOAD heb, vind ik het idee anders niet zo gek. Volbeat had perfect als sterke sub voor Pearl Jam gekund en dan Taylor Swift ipv SOAD. Die komen toch met dezelfde show als 3 jaar geleden en hadden op Graspop kunnen staan, waar ze misschien nog beter tot hun recht komen. Was ook goed geweest voor Graspop.

Dan was die zondag een iets meer popy dag geweest met bijvoorbeeld op main: Joost – Sum 41 – Charli XCX – Yungblud – Anderson. Paak – TOP – Ttaylor Swift. Pretty Reckless naar een van de tenten, Placebo wisselt met TOP (zaterdag wordt dan Placebo – FNM – Kendrick Lamar).

Typisch werchter, maar wel gevarieerde en sterke bovenkant.
Ik schets het nu natuurlijk makkelijker dan het in realiteit is, maar het is maar een voorbeeldje om aan te geven dat het had gekund.

Je schrapt nou net het beste optreden, waar ik het meest naar uit kijk. Wat boeit mij Graspop, daar kan ik niet naar toe. Swift staat prima op Boutique. 2017 is al weer 3 jaar geleden, hopelijk kunnen ze dat optreden evenaren of nu in het donker zelfs overtreffen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Brian wrote:

Paddy wrote:
Ben ik blij dat @gesp het programma niet samenstelt.


Hoewel ik ook liever SOAD heb, vind ik het idee anders niet zo gek. Volbeat had perfect als sterke sub voor Pearl Jam gekund en dan Taylor Swift ipv SOAD. Die komen toch met dezelfde show als 3 jaar geleden en hadden op Graspop kunnen staan, waar ze misschien nog beter tot hun recht komen. Was ook goed geweest voor Graspop.

Dan was die zondag een iets meer popy dag geweest met bijvoorbeeld op main: Joost – Sum 41 – Charli XCX – Yungblud – Anderson. Paak – TOP – Ttaylor Swift. Pretty Reckless naar een van de tenten, Placebo wisselt met TOP (zaterdag wordt dan Placebo – FNM – Kendrick Lamar).

Typisch werchter, maar wel gevarieerde en sterke bovenkant.
Ik schets het nu natuurlijk makkelijker dan het in realiteit is, maar het is maar een voorbeeldje om aan te geven dat het had gekund.

Je schrapt nou net het beste optreden, waar ik het meest naar uit kijk. Wat boeit mij Graspop, daar kan ik niet naar toe. Swift staat prima op Boutique. 2017 is al weer 3 jaar geleden, hopelijk kunnen ze dat optreden evenaren of nu in het donker zelfs overtreffen.

Haha, ik probeerde even objectief naar de discussie te kijken. Ik kijk ook uit naar SOAD en kan me persoonlijk geen betere afsluiter van het weekend bedenken. Vanuit algemene/organisatie oogpunt kan ik me dat echter wel voorstellen.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Beste toevoeging van vandaag voor mij persoonlijk is City & Colour! Heb de beste man nu 4x live gezien en volgende week weer in Paradiso en hij blijft me verbazen met zijn stem. Als je hem nog niet kent zou ik het zeker even opzoeken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Joe wrote:

parelconfituur wrote:

dinofest wrote:

werchter12 wrote:

randyrw wrote:

gesp wrote:
Die vrijdag voldoet inderdaad nog steeds niet aan de standaard die Rock Werchter normaliter hanteert. Toch benieuwd wat daar nog bij komt.

Ben het heel erg eens met een post op de vorige pagina: Werchter zou in plaats van die 7 of 6 dagen beter 5 of zelfs 4 dagen maken. Gaat natuurlijk nooit gebeuren, maar Pearl Jam of SOAD had wat mij betreft wel op een los evenement geboekt mogen worden. Had dan mooi plaats vrijgemaakt voor Billie Eilish en Taylor Swift op de reguliere vierdaagse.


Dan haak ik – samen met een hele hoop mensen denk ik – af.


Maar dan komt er weer een heel nieuw doelpubliek bij. Taylor of Billie had met deze undercard gewoon goed kunnen gaan hoor.


Dan kan je op donderdag er ook een schlagerfestival van maken, heb je ook een ander publiek. Laat werchter alsjeblieft werchter blijven. Er is zeker wel voor veel smaken wat. En popfestivals zijn er al genoeg.


Die vergelijking slaat als een lul op een slagroomtaart. Als je ondertussen nog niet snapt dat acts als Billie Eilish of Taylor Swift wel degelijk passen op een mainstreamfestival heb je echt wel de trein gemist. Wat vond je vorig jaar van Pink als headliner dan? Of Milk Inc ruim tien jaar geleden? Zo lang een act kwalitatieve live waarde heeft, dan is er ongeacht van het genre plaats voor op een festival als Rock Werchter.


Maar om nu Pearl Jam en SOAD in te willen ruilen voor zulke pop acts is toch een Werchterbrug te ver.
Op de Lamar spot dan ofzo in de toekomst.

Pearl Jam OF SOAD! Lezen is een kunst op zich.

Met Taylor Swift op de plek van één van die twee had de bovenkant van de poster er een heel stuk mooier uitgezien, voor mij althans. En dat lijkt me helemaal geen Werchterbrug te ver, als je een van de twee wegneemt voert in die lijst met 12 grootste namen op het hoofdpodium rock alsnog de boventoon.

Daar mist voor mij nu toch wel nog grote pop / indienaam om een combiticket te kopen. Vind het net als diegene een aantal pagina’s terug jammer dat Werchter er het liefst zeven (of zes) dagen van maakt. Had dan liever Taylor Swift op de vierdaagse gezien en geen boutique / pop-up geh
ad.

Dat was fantastisch geweest. Had ik nu iig een weekendticket gehad.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Ik zie veel mensen hier aanhalen dat ze bijna niks kennen en nog veel moeten inluisteren, maar dit zijn toch gewoon over het algemeen normale ‘bekende’ namen op muziekfestivals?

Zowel op andere fora als social media lijken veel mensen het gros van die namen niet te kennen....
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.206
eloelo wrote:
Ik zie veel mensen hier aanhalen dat ze bijna niks kennen en nog veel moeten inluisteren, maar dit zijn toch gewoon over het algemeen normale ‘bekende’ namen op muziekfestivals?

Zowel op andere fora als social media lijken veel mensen het gros van die namen niet te kennen….

Natuurlijk. Dit verbaast niet. De aankondigingen van vandaag waren vooral Slope- en andere kleine namen. Enkel Lianne La Havas kan je als niet-kleine-naam bestempelen en zal wel KluB C headlinen tijdens Pearl Jam.

Ik zou zelf Bombay Bicycle Club (goede nieuwe songs!), Apparat (!), The Last Internationale (al twee keer op mainstage gestaan, nu op The Slope!), Inhaler (wil ik toch wel eens checken of ze de hype waard zijn, ik verwacht een overvolle Barn) en PUP willen zien van de nieuwe namen. Voorts veel te ontdekken, wat normaal is bij de kleinere namen en wat ook leuk is! In het dagprogramma en op de zijpodia moet vooral de vernieuwing op Rock Werchter te vinden zijn waarover hier soms gesproken wordt. Niet per sé in de headliners!

Al één ontdekking gedaan: Joep Beving! Als die gelijk met Joost staat weet ik wel wat kiezen! Kunnen de Nederlanders hier mij iets meer vertellen omtrent de (tot voor zeer kort) voor mij totaal onbekende Joep Beving? Aparte boeking lijkt het mij, maar respect dat ze dit boeken!

Verder begin ik te vrezen dat Archive gelijk met The Strokes of met Liam Gallagher zal staan... Ik ben er namelijk vrij zeker van dat Archive één van dé optredens van het Werchterweekend zal geven in The Barn. Straks moet ik nog hopen op Post Malone op vrijdag, zodat ik met een gerust hart Archive kan gaan bewonderen!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
Ook Joep Beving even gecheckt en....what??? Nu moet ik die laatste dag toch vroeg uit mijn nest kruipen. Boekingen als dit en bijvoorbeeld ook een go go penguin en wel meer namen tonen dat er duidelijk wat lef in de programmatie zit dit jaar.

Ik begrijp ook heus wel waar mensen op social media vandaan komen, want veel hiervan is van het tyoe "onbekend is onbemind" voor de doorsnee Werchter ganger. Dat gezegd hebbende ontdek ik in die kleine acts die ik niet ken en nu uitvoerig besnuffel op Spotify en Youtube wel erg sterke dingen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Al één ontdekking gedaan: Joep Beving! Als die gelijk met Joost staat weet ik wel wat kiezen! Kunnen de Nederlanders hier mij iets meer vertellen omtrent de (tot voor zeer kort) voor mij totaal onbekende Joep Beving? Aparte boeking lijkt het mij, maar respect dat ze dit boeken!

Zoals gezegd heb ik dit vorig jaar op lowlands gezien en het was magisch. Joep Beving geeft een optreden die natuurlijk erg geleund is op klassieke muziek met synthesizers erin. Een beetje klassiek ontmoet Mike Odfield als het ware. Nummers van hem (of composities zo je wilt) duren gemiddeld zo'n 10 minuten live, dus ik verwacht een lange settijd voor hem. Op Lowlands opende hij de Bravo op de laatste dag, en had hij anderhalf uur. Belangrijk is dat je op een goede plek vooraan staat, gepraat door zijn show is doodzonde. Dit is ook meteen een euvel op een festival optreden bij hem, want je moet er echt inkomen. Het duurt eventjes voordat je helemaal opgaat in de muziek en meestal helpt een festival publiek daar niet bij. Hij treedt op met een band. Een paar strijkers, percussionist en anderen achter een synthesizer. Ook is er erg veel moeite gestoken in de lichtshow, die in mijn optiek vooral tijdens een nummer erg indrukwekkend was.

Mijn favoriete nummers van hem zijn deze:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=j6eDmID4jWs[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=sfNgIMU7I5k[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=BDbCO5ZZPZU[/video]

Ik hoop dat je hiermee wat kunt. Als je daar heen gaat, zie ik je daar vooraan!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.442
11.370
Rw zet een prachtige, redelijk alternatieve undercard neer. Mooiste Slope line-up ooit. Maar tegelijktijd word ik er ook niet helemaal door overtuigd. Deze namen trekken mij niet over de streep om alsnog mijn ticket te halen. Ik zal me er ongetwijfeld goed vermaken en zo te zien veel moois om te ontdekken maar ik mis de sterke tweede rij aan namen. Namen zoals Tame Impala, The National, Lana del Rey, Chemical Brothers. Pixies en Liam Gallager zijn geen RW subs.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ondanks dat het vrij alternatief geboekt is, zijn er in deze batch (bijna 1/3e van het programma) maar zeer weinig dingen die er écht uitspringen. Weinig dingen waarvan ik iets heb van "Die moet ik nu is écht zien!" en vind ik ook de argumenten dat de line up in de breedte te vergelijken is met 2018 nu ook weer niet helemaal steek houden tbh.

Vrij meh lijstje, jammer genoeg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken