Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
The Death south, brass against, the last internationale en gang of youths zijn voor mij nog wel leuke namen. Voor de rest ken ik het niet zo (of wil ik niet kennen).
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vind dit persoonlijk wel een heel leuk lijstje. Slope wordt sterker en sterker. Wel wat te veel zwakke 2018 herhaling.

Toptoevoegingen voor mij persoonlijk vandaag: Apparat, Lianne La Havas, Sampa the Great, Eefje De Visser, worakls orchestra en City and Colour.

Voorts ook zeker geïnteresseerd in Inhaler, Marc Rebillet, Alex Cameron en Thierra Wack. En dan moet ik nog wat namen inluisteren die ik nog niet ken.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Oeh! Met Eefje De Visser, Marc Rebillet, Alex Cameron en The Marcus King Band wordt hier in een worp het aantal namen wat ik zou willen zien even verdubbeld! Voor hen die gaan, check deze artiesten. Met name Marc Rebillet is live erg nice, laatst nog in Paradiso gezien, wilde energie en improviseert altijd de hele show. Unieke beleving!
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Effe snel overlopen:

- Zondag is compleet met 22 artiesten.
- Donderdag heeft er ook 22
- Vrijdag heeft er 19
- Zaterdag heeft er 20.

Hoeveel artiesten mogen we dan in totaal nog verwachten? 6? 7?
Lijkt me toch enorm weinig voor een hele dag met 4 podia? Dat zijn 5-6 artiesten op een dag?

EDIT: Editie 2018 96 artiesten in totaal en editie 2019 97 artiesten in totaal.
Quick maths: Voorlopig zijn er 83 artiesten bekend gemaakt dus nog een 14 tal artiesten te gaan ongeveer.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Lekker! Lianne La Havas, Apparat, Sampa The Great, Eefje De Visser, Inhaler, PUP, Bombay Bicycle Club, Alex Cameron, Tierra Whack, Oscar Jerome wil ik allemaal zien. En dan zijn er nog wat dingen die ik niet ken dus even kijken over er wat goede Slope namen bijzitten. Werchter heeft echt een ijzersterke undercard dit jaar.

Lijkt me dat we volgende week de laatste namen gaan krijgen behalve als het mysterie van de grote act op vrijdag nog niet opgelost is. Persbericht zegt ook dat de lineup van zondag compleet is maar denk dat we wel nog een naam voor KluB C en Slope kunnen verwachten.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
...Ze zijn die co headliner en laatste grote spots in de tenten dus echt aan het opsparen voor de laatste aankondigingen. Ik moet zeggen dat ik veel van deze worp uitvoerig ga moeten spotifyen, maar in het oog springend is wel dat Lianne la havas een mooi tegengewicht is voor The Pixies en een clash waar ik erg veel moeite mee ga hebben. Ook wel mooi dat Emma Bale na haar gesmaakte passage op de Slope nu beloond wordt met een plekje in de Klub.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vind het ook wel bijzonder dat ze The Last Internationale in The Slope zetten, die hebben al minstens één keer op de main stage gespeeld van Werchter.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Whitney en Pup zijn tof, maar die heb ik beide natuurlijk al vaak gezien. De rest doet me niet veel... Veel dat "not my cup of tea" is dit jaar, hopelijk volgend jaar beter!



 

wessa92

Playlistbediener
23 nov 2019
28
0
The marcus King band, Lianne la havas, inhaler, eefjet de visser, sampha te great, bombay bycicleclub , gangs of youth wat een heerlijke namen erbij voor de slope , klub en barn.

Laatste pakketje komt er aan en daar zitten altijd verrassingen in. Ik hoop nog steeds op foals, editors , cage the elephant en kings of leon
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
311
260
mattman wrote:

Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:

Dr. Hannibal wrote:

mattman wrote:

Raoul wrote:
Het zal wel aan mij liggen, ik weet dat Kendrick Lamar een grote naam is, maar die is toch een héél pak kleiner dan Pearl Jam of in andere jaren Rammstein, RHCP, McCartney, Linkin Park, Foo’s, Radiohead, etc? Mijn inziens hebben ze dit jaar maar één klepper en dat is Pearl Jam en die komen inderdaad voor de zoveelste keer naar Werchter (hoewel ik ze nog nooit heb gezien).


Ik zie Kendrick Lamar wel als een hele grote naast Pearl Jam eigenlijk. Hangt er natuurlijk ook vanaf in welk kader je het ziet. Lamar is wereldwijd gewoon een grotere act dan Pearl Jam, maar binnen het kader van festivals is Pearl Jam een gigantische sterkhouder.


Yes. En ik denk dat de combi Volbeat – SOAD ook echt wel goed is voor de ticketverkoop, beter dan je vanuit het “relevantie” oogpunt wellicht zou denken. The Strokes zorgen dan weer voor best wat hype. Ik denk eigenlijk dat elke dag op zn eigen manier wel iets sterks heeft hoor. Alleen is het allemaal wel goed maar niet wáuw, zeker niet als totaalplaatje. Dus komt het toch neer op matige verkoop.


Uit interesse: wat vind jij de beste RW lineup van de laatste jaren? Ik ben allang blij dat ze niet zoals vorig jaar (of 2017) te veel inzetten op de headliners, maar meer op het totaalplaatje.


Van waar ik bij geweest ben 2018, maar verder ook alleen 2014 en 2019 geweest. Al denk ik dat 2018 er voor mij ook wel bovenuit steekt met andere jaren meegerekend. 2017 had mooie headliners, maar verder toch vrij mager idd.

Edit: 2013 ziet er ook wel heel tof uit maar die heb ik dus net gemist helaas.


Ah, 2013 heb ik ook gemist. Enige edities die ik van 2008 tot nu gemist heb eigenlijk. Door een reis trouwens, niet door de lineup. Die was inderdaad bovengemiddeld goed. (Blur, Nick Cave, The National, Frank Ocean, Depeche Mode, Vampire Weekend, Sigur Ros, Kendrick Lamar…oef wat een lekker rijtje).

Ik kan niet wachten tot de 2020 lineup compleet is, kunnen we weer vergelijken met andere lineups. Deze gaat hoog eindigen bij mij denk ik.

Wat is jouw favoriete editie van alle waar je wel bij was? Staan echt wel mooie affiches bij in die afgelopen jaren.

Mooi voor jou dat 2020 er zo fijn uitziet trouwens! Ik vind het ook echt wel een prima line up eigenlijk, het is puur mijn persoonlijke smaak dat ik er net niks mee kan. Met name de undercard: gewoon geen enkele artiest die ik weleens luister, en ook maar zeer weinig wat mij interessant lijkt om te ontdekken. Kendrick en SOAD luister ik zeer graag, Thom Yorke en The Strokes zelden maar lijkt me leuk te ontdekken, Pearl Jam ben ik zo langzaam aan wel op uitgekeken, that’s it voor mij. Toch jammer.

Ik moet bekennen dat ik maar één keer naar Rock Werchter ben geweest, in 1997, maar dat was dan wel meteen een dijk van een line-up: 16 Horsepower, Beck, Channel Zero, Daft Punk, David Bowie, David Byrne, dEUS, Fn Lovin’ Criminals, Jamiroquai, Live, Osdorp Posse, Paul Weller, Placebo, Radiohead, Reef, Rollins Band, Sheryl Crow, Silverchair, Skunk Anansie (Torhout), Smashing Pumpkins, Spearhead, Suede, Supergrass, The Chemical Brothers (Werchter), The Prodigy, Zap Mama.
Rock Werchter 1997 Poster Vooral dat blokje op de zondagmiddag met achter elkaar David Byrne, Radiohead en Beck zou nu moeilijk voor te stellen zijn. En David Bowie die als Headliner op dag 1 gesandwichet zat tussen Daft Punk en Chemical Brothers was ook memorabel.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
https://clashfinder.com/s/rockkywerchter/?user=Chileera&

Mijn upgedate versie
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Donderdag: 1 Barn, 2 voor de Slope.
Vrijdag: 2 Main, 2 Barn, 1 Klub C en 1 voor de Slope.
Zaterdag: 2 Barn, 3 voor de Slope (tenzij ze denken aan de Rode duivels?)
Zondag: 1 Klub C en 2 voor de Slope.
Normaal 25 acts per dag. Nog 17 maximum.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Weinig tijd om te reageren, maar wat is die donderdag nu ongelogelijk sterk zo. Staan eigenlijk geen enkele 'kleine' naam. Slope en KlubC zijn ook echt opgewaardeerd qua namen.

Mooi lijst hoor.

Nu nog die vijdag co-head en Barnhead. Die lijken er nog steeds niet te staan.

 

Jerre93

Campingartiest
2 feb 2016
56
20
Ik heb nog wel een vraagje. Zijn the pixies effectief zo groot om co headliner voor PJ te zijn? Ik herinner mij dat ze vroege avond op TW classic stonden vroeger. Vrijdag hopelijk nog iets voor The strokes en hoop op Gojira...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Ik moet bekennen dat ik maar één keer naar Rock Werchter ben geweest, in 1997, maar dat was dan wel meteen een dijk van een line-up: 16 Horsepower, Beck, Channel Zero, Daft Punk, David Bowie, David Byrne, dEUS, Fn Lovin’ Criminals, Jamiroquai, Live, Osdorp Posse, Paul Weller, Placebo, Radiohead, Reef, Rollins Band, Sheryl Crow, Silverchair, Skunk Anansie (Torhout), Smashing Pumpkins, Spearhead, Suede, Supergrass, The Chemical Brothers (Werchter), The Prodigy, Zap Mama.
Rock Werchter 1997 Poster Vooral dat blokje op de zondagmiddag met achter elkaar David Byrne, Radiohead en Beck zou nu moeilijk voor te stellen zijn. En David Bowie die als Headliner op dag 1 gesandwichet zat tussen Daft Punk en Chemical Brothers was ook memorabel.

Wauw, wát een namen! Ben zelf met name onder de indruk van David Bowie, dat lijkt mij een geweldige performer om live te hebben kunnen meemaken. Helaas waren zijn beste dagen al achter hem tegen de tijd dat ik oud genoeg was om concerten te bezoeken. Volgens mij trad hij in zijn laatste jaren sowieso niet of nauwelijks meer op?

Hoe dan ook, heel gaaf om over te lezen dit. Maar laten we weer terug on-topic gaan :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken