suomi65 wrote:
randyrw wrote:
Werchter is altijd een vernieuwend festival geweest (op vlak van podia, organisatie, back stage,…) en zal dat ook blijven. Elke 5 jaar voeren ze een grote verandering door (zie porseleinen wc’s, nieuwe tenten, slope,…). Maar ze gaan echt niet omdat de verkoop dit jaar wat minder draait heel hun strategie omgooien.
Volledig mee eens. Wij maken ons druk om de programmatie, terwijl RW zich als festival ook profileert als innoverend, vernieuwend. Vergelijk het met andere festivals en je zal concluderen dat het inderdaad het beste festival ter wereld is. Is het vorig jaar iemand opgevallen hoe de mix/geluidstoren voor het podium een grondig vernieuwd werd? Een totaal nieuwe constructie, een wereldprimeur. Dit jaar wordt de inkom grondig aangepakt. Allemaal voor ons comfort. Denk daar eens aan voor je gaat jammeren over de programmatie.
dat zou ik nu ook niet zeggen, bij elke verandering die ze doorvoeren kan ik al minstens 1 belgisch festival zeggen die dit ook al gedaan heeft. Ze zijn goed in wat ze doen, logistiek zit het heel goed maar vernieuwend zou ik ze niet noemen.
Je moet de belpop aflevering over Rock Werchter eens kijken. Werchter was het eerste festival in Europa dat sterk heeft ingezet in podium design. Zo sterk dat bands hun podia en techniekers wou gebruiken voor hun eigen tour. RW zag ook als eerste in hoe belangrijk een goede backstage etc is. Bands komen graag naar werchter omdat ze er altijd in de watten worden gelegd. Ook op dat vlak zijn ze altijd vernieuwend geweest.