Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0

Ik weet uit goede bron dat de verkoop van boutique heel moeizaam verloopt. En wees maar zeker dat die zondag uitverkocht raakt. Dat werchter vasthoudt aan z'n principes vind ik mooi, PJ en soad acts zullen altijd werchter headliners zijn. Pink heeft een andere carrière dan Taylor Swift hoor. Staat er al jaren. Laat werchter maar blijven zoals 't is, en dat gaat niet om een trein missen, dat gaat om eigenheid.
Maar hey, ieder z'n idee ?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.721
2.393
parelconfituur wrote:
0

Ik weet uit goede bron dat de verkoop van boutique heel moeizaam verloopt.

Valt tijdens de examens, waardoor een groot deel van de studenten/het doelpubliek waarschijnlijk nog zal wachten met het kopen van tickets (of zelfs geen tickets kan kopen).

Vind het trouwens wel opvallend dat de Slope op vrijdag volstaat met internationale acts, zouden ze de voetbal dan enkel nog aan de NWW's uitzenden? (Zou het een goede evolutie vinden hoor :) )
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.597
Everyknight wrote:
Al één ontdekking gedaan: Joep Beving! Als die gelijk met Joost staat weet ik wel wat kiezen! Kunnen de Nederlanders hier mij iets meer vertellen omtrent de (tot voor zeer kort) voor mij totaal onbekende Joep Beving? Aparte boeking lijkt het mij, maar respect dat ze dit boeken!


Zoals gezegd heb ik dit vorig jaar op lowlands gezien en het was magisch. Joep Beving geeft een optreden die natuurlijk erg geleund is op klassieke muziek met synthesizers erin. Een beetje klassiek ontmoet Mike Odfield als het ware. Nummers van hem (of composities zo je wilt) duren gemiddeld zo’n 10 minuten live, dus ik verwacht een lange settijd voor hem. Op Lowlands opende hij de Bravo op de laatste dag, en had hij anderhalf uur. Belangrijk is dat je op een goede plek vooraan staat, gepraat door zijn show is doodzonde. Dit is ook meteen een euvel op een festival optreden bij hem, want je moet er echt inkomen. Het duurt eventjes voordat je helemaal opgaat in de muziek en meestal helpt een festival publiek daar niet bij. Hij treedt op met een band. Een paar strijkers, percussionist en anderen achter een synthesizer. Ook is er erg veel moeite gestoken in de lichtshow, die in mijn optiek vooral tijdens een nummer erg indrukwekkend was.
Ik ben altijd een beetje sceptisch over jullie 'gouden tips/pareltjes,' omdat die vrijwel nooit in mijn straatje liggen. Maar dat is nu allemaal teniet gedaan door Joep Beving. Ben dus niet de enige die nog nooit van 'm heeft gehoord (en dat als Nederlander...).
Lijkt me inderdaad magisch om mee te maken. Zonde dat ik (waarschijnlijk) niet naar Rock Werchter ga, maar anders ga ik zeker nog wel een show van de beste man bezoeken. Heel indrukwekkend!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.016
2.091
Moet inderdaad wel de moeite zijn.
Alleen staat ie wellicht als opener in de Barn en dus zeer vroeg als we de volgorde op de site mogen geloven.
Is dan wel al de 4de dag en de kans is dus zeer klein dat ik dan al op de wei ben en alles na Joost dagje mainstage hangen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.683
11.597
Hij staat 9 mei in Amstelveen en 10 mei in Eindhoven.
Had het ook gelijk opgezocht, ja. Ik zie dat Amstelveen is uitverkocht, dus dan doen we Eindhoven. Had de negende ook niet gekund, dus dat scheelt. Merci!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.097
8.749
Bij mij wordt de zondag een dagje Barn hangen. ? Wat een heerlijke sliert namen daar.

Joep Beving - Big Thief - Kacey Musgraves - Richard Hawley - Michael Kiwanuka - mister Thom Yorke

Misschien dat ik, als de timetable het toelaat, eens naar Placebo (main), Gogo Penguin (KlubC) en/of Jenny Beth (Slope) ga.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
Ben ik de enige die Joep Beving er niet ingelepeld krijg? Zoiets hoort thuis in een concertzaal dacht ik, niet op een rockfestival... Leg het me uit aub.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.447
6.157
Ben ik de enige die Joep Beving er niet ingelepeld krijg? Zoiets hoort thuis in een concertzaal dacht ik, niet op een rockfestival… Leg het me uit aub.

Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij :wink:
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.056
3.746
Rock Werchter is een (alternatief) muziekfestival, geen Rock festival.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Als jullie into Joep Beving zijn, ik heb zelf meer met de Ijslandse Ólafur Arnalds (werkte o.a. samen met SOHN) https://youtu.be/E9tnLMV7m3s?t=402
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.952
6.212
Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij ?
Heeft niets met smaak te maken. Olafur Arnalds was gruwelijk kut vorig jaar door het praatpubliek, geen idee waarom ze daaruit geen lessen hebben getrokken.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
suomi65 wrote:
Ben ik de enige die Joep Beving er niet ingelepeld krijg? Zoiets hoort thuis in een concertzaal dacht ik, niet op een rockfestival… Leg het me uit aub.


Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij ?

Beste Hannibal, ik sta voor vele genres open, hoor. Sinds 1983 al vele verschillende acts gezien, geloof me. Elke jaar nieuwe dingen ontdekken hoort erbij. Maar ik heb wel het recht om bij sommige artiesten mijn bedenkingen te hebben, niet?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dr. Hannibal wrote:
Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij
1f609.svg


Heeft niets met smaak te maken. Olafur Arnalds was gruwelijk kut vorig jaar door het praatpubliek, geen idee waarom ze daaruit geen lessen hebben getrokken.
Als eerste Barn act kan dit beter werken dan de plaatsing vzb Arnalds vorig jaar denk ik. Nu zal ook Joost er tegenover staan, wat hopelijk dat feestpubliek weghaalt.

Ik vind het alleszins leuk dat Werchter het probeert en we moeten dat vooral aanmoedigen denk ik.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.565
6.243
Joep Beving lijkt me juist een perfecte act voor vroeg in de middag in de Barn. Goeie manier om je dag te beginnen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.447
6.157
Dr. Hannibal wrote:

suomi65 wrote:
Ben ik de enige die Joep Beving er niet ingelepeld krijg? Zoiets hoort thuis in een concertzaal dacht ik, niet op een rockfestival… Leg het me uit aub.


Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij ?

Beste Hannibal, ik sta voor vele genres open, hoor. Sinds 1983 al vele verschillende acts gezien, geloof me. Elke jaar nieuwe dingen ontdekken hoort erbij. Maar ik heb wel het recht om bij sommige artiesten mijn bedenkingen te hebben, niet?

Ik bedoel het niet aanvallend hoor. Meer dat het niet uit te leggen valt waarom sommigen het wel leuk vinden dat zo'n act er staat, en jij niet. Kunnen we wel veel woorden aan vuil maken, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur.

Dr. Hannibal wrote:
Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij ?

Heeft niets met smaak te maken. Olafur Arnalds was gruwelijk kut vorig jaar door het praatpubliek, geen idee waarom ze daaruit geen lessen hebben getrokken.

Dat is wel een goed punt idd. Maar ja, wellicht kan deze act de tent wel genoeg boeien om stil te blijven? Het verdient nog wel een kans lijkt me.
 

manous

Nieuw lid
14 feb 2020
3
0
Dr. Hannibal wrote:
Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij ?

Heeft niets met smaak te maken. Olafur Arnalds was gruwelijk kut vorig jaar door het praatpubliek, geen idee waarom ze daaruit geen lessen hebben getrokken.
Helemaal mee eens, ik keek onwijs uit naar Olafur Arnalds vorig jaar, maar wat een domper, dat massaal ouwehoerende publiek!
Joep Beving op Lowlands vorig jaar daarentegen was echt waanzinnig mooi... ik hoop dus echt dat hij op RW dit jaar hetzelfde voor elkaar krijgt, maar of dat ook gaat lukken...??
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.097
8.749
Dr. Hannibal wrote:
Uitleg: sommige mensen hebben een andere/bredere muzieksmaak dan jij
1f609.svg


Heeft niets met smaak te maken. Olafur Arnalds was gruwelijk kut vorig jaar door het praatpubliek, geen idee waarom ze daaruit geen lessen hebben getrokken.

Ja, goed punt. Olafur viel echt niet mee op de festivals (zowel RW als DTRH viel helemaal in het water door geroezemoes). Hopelijk zetten ze Joep lekker vroeg, waardoor alleen de mensen die écht naar die show willen erbij zijn. Was bij Olafur nog net wat anders, omdat er op die Pink dag geen alternatieven waren.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.628
4.621
Meute lijkt opvallend hoog te staan, al kan dat ook aan mij liggen, maar ik had ze toch niet als op 1 na hoogste in klub c verwacht (zoals het er nu uitziet op de site). Vind ik ook nog eens spijtig, omdat ze dan wss clashen met Placebo of Volbeat.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Meute lijkt opvallend hoog te staan, al kan dat ook aan mij liggen, maar ik had ze toch niet als op 1 na hoogste in klub c verwacht (zoals het er nu uitziet op de site). Vind ik ook nog eens spijtig, omdat ze dan wss clashen met Placebo of Volbeat.
Zouden ze niet gewoon de KlubC afsluiten? Ze worden wel wat gehyped door stubru, dus vandaar waarschijnlijk. Ideaal voor mij om het festival af te sluiten!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken