Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.551
5.396
Timmetje wrote:
Ken weinig van The Strokes maar als je op dit forum af moet gaan zou dat een ijzersterke boeking zijn. Wil me er wel wat meer in gaan verdiepen. Waar kan ik het beste beginnen?

Ik zou zeggen: begin bij het begin. Is This It en Room On Fire zijn geweldige albums. En daarna steeds nieuwer. Maar -misschien vloek ik in de kerk- eigenlijk is de playlist die op Spotify staat ook een goede leidraad aangezien Strokes een redelijk sterke singlesband is.

Reptilia, Automatic Stop en New York City Cops zijn mijn persoonlijke go-to Strokes nummers. ?
Taken For A Fool ;).

Maar This Is It is wel duidelijk hun beste album toch? Het maakt het vooral bijzonder omdat ze al deciana niet meer in de buurt zijn geweest. (In NL in ieder geval niet)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
mattman wrote:

Timmetje wrote:
Ken weinig van The Strokes maar als je op dit forum af moet gaan zou dat een ijzersterke boeking zijn. Wil me er wel wat meer in gaan verdiepen. Waar kan ik het beste beginnen?


Ik zou zeggen: begin bij het begin. Is This It en Room On Fire zijn geweldige albums. En daarna steeds nieuwer. Maar -misschien vloek ik in de kerk- eigenlijk is de playlist die op Spotify staat ook een goede leidraad aangezien Strokes een redelijk sterke singlesband is.

Reptilia, Automatic Stop en New York City Cops zijn mijn persoonlijke go-to Strokes nummers.
1f642.svg


Taken For A Fool ;).

Maar This Is It is wel duidelijk hun beste album toch? Het maakt het vooral bijzonder omdat ze al deciana niet meer in de buurt zijn geweest. (In NL in ieder geval niet)

België ook van 2002 geleden
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Tame Impala lijkt nog niet voor volgende week te zijn.
Aan hun socials te zien delen ze maandag data voor Oceanië.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Vanop eFestivals: The Strokes zouden vastgelegen hebben voor Mad Cool, maar de agent van de band heeft de deal afgeblazen vanwege zware ontevredenheid over de werkwijze van MC. Primavera is vervolgens op die opportuniteit gesprongen, vandaar de uitgestelde aankondiging.

Met andere woorden: de intentie van The Strokes is/was Europese shows minstens tot midden juli.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Vanop eFestivals: The Strokes zouden vastgelegen hebben voor Mad Cool, maar de agent van de band heeft de deal afgeblazen vanwege zware ontevredenheid over de werkwijze van MC. Primavera is vervolgens op die opportuniteit gesprongen, vandaar de uitgestelde aankondiging.

Met andere woorden: de intentie van The Strokes is/was Europese shows minstens tot midden juli.

Uiteraard, al zijn The Strokes ook niet de gemakkelijkste om mee samen te werken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.648
703
Leuk voor de rock discussie. Kendrick Lamar werkt zijn nieuwe rock georienteerde album af. Héél benieuwd naar.

Als ie zo vernieuwend is als de Beastie Boys met Licensed to Ill toentertijd dan laat maar komen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Provinssi, op een week voor Werchter in Finland, heeft ook enkele nieuwe namen aangekondigd. Onder meer Anti-Flag zit daartussen. Is een band die op veel festivals kan staan en wellicht te onbekend voor Werchter, maar zou wel een leuke toevoeging zijn. Kunnen makkelijk een main openen of vroeg in The Barn spelen.

Van Provinssi zitten er ook nog wel wat kanshebbers voor Werchter, waaronder The Chemical Brothers, Charli Xcx, Gojira en Blues Pills.

Edit: Over het hoofd gezien dat Anti-Flag al op GMM staat, net als Blues Pills :roll:
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Provinssi, op een week voor Werchter in Finland, heeft ook enkele nieuwe namen aangekondigd. Onder meer Anti-Flag zit daartussen. Is een band die op veel festivals kan staan en wellicht te onbekend voor Werchter, maar zou wel een leuke toevoeging zijn. Kunnen makkelijk een main openen of vroeg in The Barn spelen.

Van Provinssi zitten er ook nog wel wat kanshebbers voor Werchter, waaronder The Chemical Brothers, Charli Xcx, Gojira en Blues Pills.

Charli xcx en Gojira zijn de zekerheden lijkt me
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Ik denk dat we ons stilaan mogen opmaken voor een einde van een tijdperk wat betreft The Chemical Brothers. Vorig jaar niet op Werchter, ondanks de mogelijkheid ertoe en ook dit jaar lijkt dit kans erg schril.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vind ik moeilijk in te schatten, volgens mij kunnen die nog altijd wel een mooi feestje verzorgen als afsluiter van een mainstage. Of ze moeten bijvoorbeeld genoegen nemen met een slot als headliner van The Barn of KluB C (zoals Underworld afgelopen editie).
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
Aan de andere kant zou het ook een mooie naam voor bijvoorbeeld een Suikerrock, Cactus of Lokerse kunnen zijn. Persoonlijk zit ik niet zo op Chemical Brothers te wachten voor Werchter, dan zou ik nog liever een Justice zien mochten die in 2020 weer toeren. Hell, zelfs een Goose als main stage afsluiter na de headliner zou ik nog toffer vinden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Het is vooral de kosten vs baten. Chemical Brs zijn niet goedkoop, hebben een enorme productie. Maar weide loopt wel volledig leeg.
Perfecte act voor in een barn, maar dat past nog niet bij hun ego tot op heden. Zal er ooit wel is van komen denk ik.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
97
10
Het is vooral de kosten vs baten. Chemical Brs zijn niet goedkoop, hebben een enorme productie. Maar weide loopt wel volledig leeg.
Perfecte act voor in een barn, maar dat past nog niet bij hun ego tot op heden. Zal er ooit wel is van komen denk ik.
Beetje jammere evolutie toch wel. Tot een aantal jaar terug had je wel vaker nog een dance-act na de headliner. Dat waren ook niet altijd de stadionvullende namen (Arsenal, Justice, Deadmau5, Chase & Status...), en de weide liep ook voor een groot stuk leeg. Maar waarom moet dat zoveel uitmaken? Was gewoon altijd een plezant feestje. Tegenwoordig zet men dat soort acts inderdaad liever in de Barn/Klub C tijdens de headliner en stopt het festival wat vroeger.
Ongetwijfeld heeft de stijgende gemiddelde leeftijd en de vergrote capaciteit van de zijpodia hier ook mee te maken. Maar als The Chemical Brothers een main stage spot vraagt, geef die dat dan toch gewoon en laat het festival tot half drie duren... Alleen heb ik het gevoel dat ze dat niet echt meer zien zitten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
En Tool toch ook lekker mogen doorbeuken tot 02uur vant jaar. :twisted:
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Er is altijd veel zever met de buurt als ze tot laat doorgaan. De flexibele mens is ergens van ons heengegaan zoveel jaar geleden, en de klagers roepen altijd harder.
Als dat gaat over een volle weide kan men niet veel zeggen, probleem is dat de weide echt wel leeg was tijdens die afsluitende dansbare acts.
Tool was ook niet bomvol, maar wel nog volk genoeg. Er is toen gewoon besloten als een act het kan waarmaken gaan we tot later door, als dat niet lukt, gaan we ook geen act forceren. Heeft niks met Hive te maken.
Er staan ook gewoon echt weinig Dance acts op die een massa impact hebben. Jaren 90 had je chemical brs, Daft punk, prodigy en underworld. Ietsje later basement jaxx. Enkel bij major lazer op hun top was het nog is echt druk.

Mocht daft punk besluiten dat het zover is, dan is het nog iets anders BVb.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
97
10
Zijn dat je veronderstellingen of heb je daar ook aanwijzingen voor? Geen idee hoe de relatie tussen RW en de gemeente/buurt verloopt..
Zou goed kunnen hoor, daar niet van. Mogelijks moeten ze bijv. ook een flinke som neerleggen voor een latere vergunning. Zou wel het fijne ervan willen weten ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken