Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Zijn dat je veronderstellingen of heb je daar ook aanwijzingen voor? Geen idee hoe de relatie tussen RW en de gemeente/buurt verloopt..
Zou goed kunnen hoor, daar niet van. Mogelijks moeten ze bijv. ook een flinke som neerleggen voor een latere vergunning. Zou wel het fijne ervan willen weten ?

Plaatselijke overheden hebben graag dat het zo vroeg mogelijk stopt. Een band speelt graag zo laat mogelijk. En voor de groten ga Herman zich niet inhouden.
Niks van geld of dergelijke. Rotselaar en Haacht hebben er alle belang bij dat ze daar blijven. Het is gewoon wat geven en nemen.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zou er echt geen animo zijn voor iets van een fatsoenlijk nachtprogramma op Werchter?
Hoeft echt niet a la Lowlands 8 tenten met voor ieder wat wils te zijn maar iets anders dan die matige feestjes op The Hive die je na een uurtje wel gezien hebt zou ik wel leuk vinden.
Al zet je een tent neer met wat techno/house/DnB artiesten, zo duur is dat allemaal niet...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Zou er echt geen animo zijn voor iets van een fatsoenlijk nachtprogramma op Werchter?
Hoeft echt niet a la Lowlands 8 tenten met voor ieder wat wils te zijn maar iets anders dan die matige feestjes op The Hive die je na een uurtje wel gezien hebt zou ik wel leuk vinden.
Al zet je een tent neer met wat techno/house/DnB artiesten, zo duur is dat allemaal niet…


Graag!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Zou er echt geen animo zijn voor iets van een fatsoenlijk nachtprogramma op Werchter?
Hoeft echt niet a la Lowlands 8 tenten met voor ieder wat wils te zijn maar iets anders dan die matige feestjes op The Hive die je na een uurtje wel gezien hebt zou ik wel leuk vinden.
Al zet je een tent neer met wat techno/house/DnB artiesten, zo duur is dat allemaal niet…
Voor mij persoonlijk hoeft dat niet, ik heb genoegen met nog wat na te drinken op de Rock Village.

Maar waar zou je dat laten doorgaan? Een uur na het laatste optreden is de hele wei reeds leeg wegens de opkuis die van start gaat en een apart stukje festivalwei zoals bij Pukkelpop of Graspop waar ze dat ook doen is er in Werchter niet. Of je moet de North West Walls gaan herschikken.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Jochen De Smet wrote:
Zijn dat je veronderstellingen of heb je daar ook aanwijzingen voor? Geen idee hoe de relatie tussen RW en de gemeente/buurt verloopt..
Zou goed kunnen hoor, daar niet van. Mogelijks moeten ze bijv. ook een flinke som neerleggen voor een latere vergunning. Zou wel het fijne ervan willen weten ?

Plaatselijke overheden hebben graag dat het zo vroeg mogelijk stopt. Een band speelt graag zo laat mogelijk. En voor de groten ga Herman zich niet inhouden.
Niks van geld of dergelijke. Rotselaar en Haacht hebben er alle belang bij dat ze daar blijven. Het is gewoon wat geven en nemen.
Tja, ik zeg het omdat Pinkpop alleszins een flink bedrag heeft moeten neerleggen toen ze eens een uurtje of twee langer doorgingen. Maar het hangt natuurlijk allemaal af van wat de afspraken zijn met het lokale bestuur.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
jimmywe wrote:

Jochen De Smet wrote:
Zijn dat je veronderstellingen of heb je daar ook aanwijzingen voor? Geen idee hoe de relatie tussen RW en de gemeente/buurt verloopt..
Zou goed kunnen hoor, daar niet van. Mogelijks moeten ze bijv. ook een flinke som neerleggen voor een latere vergunning. Zou wel het fijne ervan willen weten ?


Plaatselijke overheden hebben graag dat het zo vroeg mogelijk stopt. Een band speelt graag zo laat mogelijk. En voor de groten ga Herman zich niet inhouden.
Niks van geld of dergelijke. Rotselaar en Haacht hebben er alle belang bij dat ze daar blijven. Het is gewoon wat geven en nemen.

Tja, ik zeg het omdat Pinkpop alleszins een flink bedrag heeft moeten neerleggen toen ze eens een uurtje of twee langer doorgingen. Maar het hangt natuurlijk allemaal af van wat de afspraken zijn met het lokale bestuur.
Buurt heeft volgens mij weinig te klagen, laatste jaren alleen maar goede maatregelen om de buurt te ontlasten.
Hoor enkel nog veel geklaag over het "omrijden" omdat het kruispunt is afgesloten...
Om het wat "cru" te zeggen, de lokale politiek laat met plezier zijn broek zakken voor Herman en Co.
En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk... Als ik zie hoeveel lokale verenigingen mooie inkomsten draaien dankzij Rock Werchter.

De meeste festivaldagen sluiten omstreeks 01u is niet alleen goed onthaalt door de buurt, ook de (lokale) medewerkers zijn hier tevreden over.
het heeft zoveel meer voordelen (en na 00u loopt de drankverkoop toch naar beneden ;-) )
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Hoe groot zien jullie de kans op Eminem als missing headliner? of is dat met Kendrick en Twenty one Pilots dan wat te veel Hip-hop-georienteerde acts als afsluiters? Met zijn surprise album kan ik me wel inbeelden dat hij nog niet wou dat er al tourdata eerder uitkwamen.

Kanshebbers laatste headlinerspot(s):
- The Strokes
- Foo Fighters
- Volbeat
- The XX
- Tame Impala
- The National
- Lana Del Rey
- Eminem
- Red Hot Chili Peppers
- Editors (als last resort)
- Kings of Leon (Last last resort)

Andere namen waar nog niet echt iets van bekend is maar wie weet ineens naar boven komen:
- Arcade Fire
- Blur
- Depeche Mode
- Oscar & The Wolf


Verder heeft ook Netsky aangekondigd iets speciaals te doen omwille van het 10jarige bestaan van zijn eerste plaat. Als hij terug wat meer drum'n bass doet lijk hij me wel ideaal om nog eens Werchter te doen in plaats van (of allebei) Tomorrowland.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Hoe groot zien jullie de kans op Eminem als missing headliner? of is dat met Kendrick en Twenty one Pilots dan wat te veel Hip-hop-georienteerde acts als afsluiters? Met zijn surprise album kan ik me wel inbeelden dat hij nog niet wou dat er al tourdata eerder uitkwamen.

Kanshebbers laatste headlinerspot(s):
– The Strokes
– Foo Fighters
– Volbeat
– The XX
– Tame Impala
– The National
– Lana Del Rey
– Eminem
– Red Hot Chili Peppers
– Editors (als last resort)
– Kings of Leon (Last last resort)

Andere namen waar nog niet echt iets van bekend is maar wie weet ineens naar boven komen:
– Arcade Fire
– Blur
– Depeche Mode
– Oscar & The Wolf

Verder heeft ook Netsky aangekondigd iets speciaals te doen omwille van het 10jarige bestaan van zijn eerste plaat. Als hij terug wat meer drum’n bass doet lijk hij me wel ideaal om nog eens Werchter te doen in plaats van (of allebei) Tomorrowland.
Die eerste 3 uit jouw lijstje erbij zou echt waanzinnig goed zijn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
London Grammar naar NOS Alive, kan goed terug tijdens de Rode Duivels komen optreden :lol:
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
London Grammar naar NOS Alive, kan goed terug tijdens de Rode Duivels komen optreden
1f606.svg
Was één van de beste optredens die ik al op de Main gezien heb! De voetbal zorgde er net voor dat dat concert op een bepaalde manier onvergetelijk werd. Kans op London Grammar lijkt me sowieso nihil, die zullen wel PKP mogen headlinen indien ze een nieuw album hebben.

Heb eens gekeken en als de Duivels eerste worden in hun poule, is de kwartfinale vrijdag om 21h. Worden ze tweede, dan is het zaterdag om 18h. Momenteel lijkt nog geen enkele aangekondigde act dus 'last' te hebben van de voetbal (FNM misschien een klein stukje als ze subben).
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Jochen De Smet wrote:

jimmywe wrote:

Jochen De Smet wrote:
Zijn dat je veronderstellingen of heb je daar ook aanwijzingen voor? Geen idee hoe de relatie tussen RW en de gemeente/buurt verloopt..
Zou goed kunnen hoor, daar niet van. Mogelijks moeten ze bijv. ook een flinke som neerleggen voor een latere vergunning. Zou wel het fijne ervan willen weten ?


Plaatselijke overheden hebben graag dat het zo vroeg mogelijk stopt. Een band speelt graag zo laat mogelijk. En voor de groten ga Herman zich niet inhouden.
Niks van geld of dergelijke. Rotselaar en Haacht hebben er alle belang bij dat ze daar blijven. Het is gewoon wat geven en nemen.


Tja, ik zeg het omdat Pinkpop alleszins een flink bedrag heeft moeten neerleggen toen ze eens een uurtje of twee langer doorgingen. Maar het hangt natuurlijk allemaal af van wat de afspraken zijn met het lokale bestuur.

Buurt heeft volgens mij weinig te klagen, laatste jaren alleen maar goede maatregelen om de buurt te ontlasten.
Hoor enkel nog veel geklaag over het “omrijden” omdat het kruispunt is afgesloten…
Om het wat “cru” te zeggen, de lokale politiek laat met plezier zijn broek zakken voor Herman en Co.
En eerlijk gezegd, ze hebben gelijk… Als ik zie hoeveel lokale verenigingen mooie inkomsten draaien dankzij Rock Werchter.

De meeste festivaldagen sluiten omstreeks 01u is niet alleen goed onthaalt door de buurt, ook de (lokale) medewerkers zijn hier tevreden over.
het heeft zoveel meer voordelen (en na 00u loopt de drankverkoop toch naar beneden ? )

Ik begrijp het wel, maar het is toch leuk als één (of twee) dag(en) wat later dan 1.00 uur doorgaat/doorgaan. Wat mij betreft verdienen The Chemical Brothers het nog steeds om de mainstage af te sluiten: de twee recentste albums leverden twee echte hits op, hun stageproductie is er nog op verbeterd de huidige tour en ze zijn nog eens voor drie (!) Grammy's genomineerd voor de Grammys 2020: best dance/electronic album, best dance recording en best music video. En terecht. De pers was overigens lyrisch over hun doortocht op de Lokerse Feesten 2019 (het publiek ook)... En terecht. Wil ik maar zeggen, een belegen act is dit helemaal niet.

Maar voor mij is het ook goed als een act als Tool, Blur of Gorillaz (zoals in het verleden al gebeurd is) later doorgaat hoor :) Of Tame Impala voor 2020 bijvoorbeeld. Al denk ik toch dat de kans groter is dat ze dat 'jkleine gat' in hun tourschema gebruiken als rust in plaats van nog even naar Europa over te komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Maar voor mij is het ook goed als een act als Tool, Blur of Gorillaz (zoals in het verleden al gebeurd is) later doorgaat hoor
1f642.svg
Of Tame Impala voor 2020 bijvoorbeeld. Al denk ik toch dat de kans groter is dat ze dat ‘jkleine gat’ in hun tourschema gebruiken als rust in plaats van nog even naar Europa over te komen.

Een Tame Impala na Pearl Jam zou helemaal mooi zijn! Die zouden dan een late night slot krijgen zoals de bands die je noemt, voor een publiek die echt dedicated is. Opvallende dat dat ook erg memorabele shows oplevert. Later, in het donker, op een moment waarop het 'kaf van het koren' gescheiden is (een stuk van het dagjespubliek die voor de headliner ervoor kwam).

Al denk ik dat Kendrick Lamar ook wel de Tool van dit jaar kan zijn. Extra laat, de hitjesfans van TOP naar huis. En dan een show spelen die gaat bijblijven. Nu, dat hoop ik toch. En ik zie een Nick Cave & The Bad Seeds, als die volgend jaar festivals doen, ook wel eens zo'n late night spot innemen. Hoe die met gemak Sportpaleizen uitverkoopt, mag toch wel eens beloond worden met een spot op het allerhoogste schavot (was 2 jaar geleden ook al, maar dan in het donker, na de iets 'populairdere' headliner van de 2).
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik denk na het nieuwe album van Eminem "Music to be murdered by" dat de kans sws is gestegen dat hij tourt. Andere kant zou hij dan geen Coachella doen? Kan natuurlijk maar neem aan dat ze altijd wel zo'n naam willen. Ik hoop er verder echt op zou mijn festivalseizoen nu al de beste maken.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Ik denk na het nieuwe album van Eminem “Music to be murdered by” dat de kans sws is gestegen dat hij tourt. Andere kant zou hij dan geen Coachella doen? Kan natuurlijk maar neem aan dat ze altijd wel zo’n naam willen. Ik hoop er verder echt op zou mijn festivalseizoen nu al de beste maken.

Zit hem te luisteren, is net als zijn album niet echt bedoeld als album om mee te touren als ik zo luister. Vroeger noemde ze het mixtapes, tegenwoordig zijn het album ;).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken