Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Jammer van Modeselektor, die ik ergens soort van verwachtte. Had mooi voor Thom Yorke kunnen staan ofzo. (Kon Yorke eentje komen meedoen ;-)).

Jammer van Modeselektor, die ik ergens soort van verwachtte. Had mooi voor Thom Yorke kunnen staan ofzo. (Kon Yorke eentje komen meedoen ;-)).

Had er een KluB C afsluiter in gezien, maar als je Dour kan afsluiten in The Last Arena, dan is die keuze snel gemaakt denk ik. Heel mooie spot daar.

mattman wrote:

Had er een KluB C afsluiter in gezien, maar als je Dour kan afsluiten in The Last Arena, dan is die keuze snel gemaakt denk ik. Heel mooie spot daar.
Die gaan toch niet The Last Arena afsluiten?! Heb die daar 2 jaar geleden nog in een tent zien spelen en Dour laat zo'n artiesten meestal eerder dan de Redbull Electropedia headlinen...

Wellicht wel, maar als dance act na de headliner (spot Mr. Oizo van vorig jaar).
Op de Electropedia kunnen geen live acts staan, enkel dj's.

jimmywe wrote:

mattman wrote:

Die gaan toch niet The Last Arena afsluiten?! Heb die daar 2 jaar geleden nog in een tent zien spelen en Dour laat zo’n artiesten meestal eerder dan de Redbull Electropedia headlinen…

Staat zo op website Dour

Jammer van Men I Trust (perfecte Slope naam) en James Blake, jammer dat er vandaag geen namen kwamen maar extra klaar voor volgende week!

Thijs wrote:
Jammer van Men I Trust (perfecte Slope naam) en James Blake, jammer dat er vandaag geen namen kwamen maar extra klaar voor volgende week!

Ik denk dat we vrijdag nog namen (of eentje) kunnen verwachten.

Normaal niet, vertelt de best mogelijke bron ons op efestivals.

The Strokes op Primavera! Begin toch het gevoel te krijgen dat het dit jaar gaat gebeuren voor Werchter! Zouden zij niet eventueel na SOAD kunnen spelen?

Kanshebbers voor Werchter die met Primavera hun eerste Europese festivaldatum bekendgemaakt hebben:
- Brittany Howard
- Earl Sweatshirt (!!)
- King Krule
- Maggie Rogers
- Yo La Tengo
- Dinosaur Jr.
- Sudan Archives
- Jamila Woods
- ...
Zeker Maggie Rogers, Brittany Howard, Cigarettes After Sex en King Krule lijken me grote kanshebbers.

Waanzinnig sterke lineup heeft Primavera net gedropt.

Natuurlijk het mooiste nieuws: de allereerste Europese festivalshow voor The Strokes!

The Strokes op Primavera! Begin toch het gevoel te krijgen dat het dit jaar gaat gebeuren voor Werchter! Zouden zij niet eventueel na SOAD kunnen spelen?

Primavera Sound is wel begin juni al... Gaan ze zo lang in Europa blijven? Of na Primavera terug naar de VS en een aantal weken later terug keren naar Europa?

werchter12 wrote:

Primavera Sound is wel begin juni al… Gaan ze zo lang in Europa blijven? Of na Primavera terug naar de VS en een aantal weken later terug keren naar Europa?
Was ook gerucht voor Mad Cool, morgen kan zomaar een Strokes dag worden.

Denk dat The Strokes een Arcade Fire 2017 achtig parcours gaan doen. Werken met een uitvalsbasis of paar keer vliegen tussen NCY en Europa.

King Krule zal wel na tal van uitverkochte zalen hoog op de wishlist staan. Brittany Howard zal ook wel Glasto doen dus die verwacht ik ook.
Fontaines DC, 4 juli al show in Ierland dacht ik, en Black Midi kunnen we ook wel noteren.

Er is in elk geval de mogelijkheid om er in de breedte een heel sterk jaar van te maken. Ben benieuwd naar de uitkomst.

werchter12 wrote:

Primavera Sound is wel begin juni al… Gaan ze zo lang in Europa blijven? Of na Primavera terug naar de VS en een aantal weken later terug keren naar Europa?

Gok dat er vanaf nu veel EU festivals bij gaan komen.

Maar die Primavera lineup: heel sterk weer he. Je blijft vette namen ontdekken. Ik ging de namen die ik wil zien op RW opnoemen, maar er is haast geen beginnen aan.

Ken weinig van The Strokes maar als je op dit forum af moet gaan zou dat een ijzersterke boeking zijn. Wil me er wel wat meer in gaan verdiepen. Waar kan ik het beste beginnen?

Denk dat The Strokes een Arcade Fire 2017 achtig parcours gaan doen. Werken met een uitvalsbasis of paar keer vliegen tussen NCY en Europa.

King Krule zal wel na tal van uitverkochte zalen hoog op de wishlist staan. Brittany Howard zal ook wel Glasto doen dus die verwacht ik ook.
Fontaines DC, 4 juli al show in Ierland dacht ik, en Black Midi kunnen we ook wel noteren.

Er is in elk geval de mogelijkheid om er in de breedte een heel sterk jaar van te maken. Ben benieuwd naar de uitkomst.

De 5 namen die je noemt zouden me in ieder geval heel blij maken!

Ik hoop vooral dat Massive Attack, Lana, Iggy Pop en Tyler doorkomen. Brockhampton zou te snel op vorig jaar zijn. De rest zegt me op het eerste gezicht helemaal niks.

Ken weinig van The Strokes maar als je op dit forum af moet gaan zou dat een ijzersterke boeking zijn. Wil me er wel wat meer in gaan verdiepen. Waar kan ik het beste beginnen?

Ik zou zeggen: begin bij het begin. Is This It en Room On Fire zijn geweldige albums. En daarna steeds nieuwer. Maar -misschien vloek ik in de kerk- eigenlijk is de playlist die op Spotify staat ook een goede leidraad aangezien Strokes een redelijk sterke singlesband is.

Reptilia, Automatic Stop en New York City Cops zijn mijn persoonlijke go-to Strokes nummers. :-)

Users who are viewing this thread