Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Was zeker een leuke headliner geweest maar is meer iets voor Pinkpop dan Werchter. Had ik een leukere headliner gevonden dan RHCP of GnR. Maar zou in Belgie idd eerder op Pukkelpop staan. Is op Werchter een beetje misplaatst.

Ieder z'n smaak.. Maar euhm.. Toch.. Zelfs een halve show van rhcp of GnR zou ik persoonlijk beter vinden
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
Gwen Stefani in de barn he… denk dat de kans erg groot is.

Ja, kijkend naar haar tourschema zou 2 of 3 juli uitstekend passen. Niks mis met deze naam lijkt me. Zou zowat een Kylie-boeking zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
jimmywe wrote:
Gwen Stefani in de barn he… denk dat de kans erg groot is.

Ja, kijkend naar haar tourschema zou 2 of 3 juli uitstekend passen. Niks mis met deze naam lijkt me. Zou zowat een Kylie-boeking zijn.

Ja zo zie ik het ook, als een soort Kylie van 2020.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Grappig hoe we steeds in dezelfde rock/niet-rock discussies terecht komen.

Grappig toch.
Waar slaat dit op? Het feit dat ik geen vreugdedansje doe op het feit dat Selena Gomez een gerucht is? Overigens, Gwen Stefani lijkt me zeker een goeie naam voor een hoge Barn spot. Zo een type act die ik zelf absoluut niet zou hoeven zien, maar wel een meerwaarde zou vinden voor het programma. O ja, ik kan dingen een meerwaarde vinden voor het programma zonder dat ik zelf iets met de muziek heb. :roll:

Edit: Ik zag zonet ook passeren dat Kensington in oktober in de Lotto Arena staat. Geen idee of die überhaupt een kanshebber voor Werchter waren, maar lijkt me toch ook iets waar we op Werchter van gespaard blijven. Of moet ook dit subtieler verwoord worden?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Everyknight wrote:

jimmywe wrote:
Gwen Stefani in de barn he… denk dat de kans erg groot is.


Ja, kijkend naar haar tourschema zou 2 of 3 juli uitstekend passen. Niks mis met deze naam lijkt me. Zou zowat een Kylie-boeking zijn.

Ja zo zie ik het ook, als een soort Kylie van 2020.
Perfecte tegenhanger voor Pearl Jam.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Joe wrote:

mattman wrote:

Everyknight wrote:

jimmywe wrote:
Gwen Stefani in de barn he… denk dat de kans erg groot is.


Ja, kijkend naar haar tourschema zou 2 of 3 juli uitstekend passen. Niks mis met deze naam lijkt me. Zou zowat een Kylie-boeking zijn.


Ja zo zie ik het ook, als een soort Kylie van 2020.


Perfecte tegenhanger voor Pearl Jam.

Eerder tegenover Lamar / TOP of SOAD.
Idd op zaterdagavond lijkt me ideaal. Laat maar komen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Joe wrote:

mattman wrote:

Everyknight wrote:

jimmywe wrote:
Gwen Stefani in de barn he… denk dat de kans erg groot is.


Ja, kijkend naar haar tourschema zou 2 of 3 juli uitstekend passen. Niks mis met deze naam lijkt me. Zou zowat een Kylie-boeking zijn.


Ja zo zie ik het ook, als een soort Kylie van 2020.


Perfecte tegenhanger voor Pearl Jam.

Eerder tegenover Lamar / TOP of SOAD.
Dan zie ik tegenover Pilots en Lamar liever iets gepaster staan in de tenten.
Zoals ze paar jaar geleden deden met Beck en Skunk Anansie.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.451
No Doubt en Pearl Jam komen imo toch uit min of meer dezelfde hoek. Gwen is daarna wel meer de pop richting ingeslagen, maar ze speelt genoeg no doubt nummers. Een clash met Pearl Jam vind ik daarom niet zo logisch en ieder geval voor mij niet zo wenselijk.

Maar goed, staat op de zaterdag dus in Spanje. Dat maakt als ze op RW staat, de donderdag wel weer logisch.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Tijdens Kendrick denk ik in ieder geval niet. Zie haar sneller in de Barn staan en normaal gezien is de Barn headliner afgelopen als het optreden van Kendrick begint.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.240
5.608
Tijdens Kendrick denk ik in ieder geval niet. Zie haar sneller in de Barn staan en normaal gezien is de Barn headliner afgelopen als het optreden van Kendrick begint.

Maar dat kan dus sowieso niet
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.234
1.770
110 minuten, geen covers of grote jam sessies, geen Taylor Hawkins nummer, maar laat ons de beste man wel zijn drum solo momentje gunnen. Als Vanucci van de Killers dat mag, dan Hawkins zeker.

Ik begin nu echt wel te hopen dat ze de Foo's aankondigen voor vrijdag morgen. Nummers als Everlong, Learn to fly, these Days zijn het soort nummers waar je 80 000 mensen wel mee in actie krijgt.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
110 minuten, geen covers of grote jam sessies, geen Taylor Hawkins nummer, maar laat ons de beste man wel zijn drum solo momentje gunnen. Als Vanucci van de Killers dat mag, dan Hawkins zeker.

Ik begin nu echt wel te hopen dat ze de Foo’s aankondigen voor vrijdag morgen. Nummers als Everlong, Learn to fly, these Days zijn het soort nummers waar je 80 000 mensen wel mee in actie krijgt.
Ik weet het niet hoor, in 2017 kregen ze er volgens mij nog geen 10 000 mensen mee in actie. Kan natuurlijk gelegen hebben aan de plek waar ik stond, maar ik vond het behoorlijk sfeerloos toen in het publiek. Groot verschil met andere grote rockbands als QOTSA of Tool bijvoorbeeld afgelopen jaren (en SOAD ook).
Een kortere show en minder praten zou misschien inderdaad al wat kunnen helpen om er wat meer sfeer in te krijgen, maar voor zo'n verjaardagsshow verwacht ik eigenlijk wel een lange show (met misschien wat deep cuts uit vroegere albums?)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken