Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.095
8.746
Woensdag 16 dacht ik vorig jaar, Bastille. Jaar ervoor diezelfde woensdag London Grammar, 2017 op die woensdag Oscar & The Wolf (maar dan viel Eurosonic wel weekje vroeger), in 2016 5 nieuwe namen op vrijdag 15/01…

Kwestie dat we geld mogen inzetten op woensdag, ook al is het dan Eurosonic.

2016: PJ Harvey, Richard Hawley, Parov Stelar, Courtney Barnett ea op 15 jan
2017: Oscar op 16 jan / Lorde, James Blake, Future Islands ea op 20 jan
2018: London Grammar op 17 jan / Jack White op 18 jan / Snow Patrol, Fleet Foxes, Khalid ea op 19 jan
2019: Janelle Monae, New Order, TGTBATQ, Elbow, Charlotte Gainsbourg, Brockhampton (wat een pakket!) op 18 jan

Dus traditioneel gezien in 'deze' week zelfs meer dan 1 naam!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.160
1.190
Liam Gallagher aangekondigd voor Rock in Rio Lisboa. Hij doet dus al vanaf eind juni festivals. Zou een mooie naam zijn, al hangt het er vanaf wat zijn eisen zijn natuurlijk...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.190
5.529
Liam Gallagher aangekondigd voor Rock in Rio Lisboa. Hij doet dus al vanaf eind juni festivals. Zou een mooie naam zijn, al hangt het er vanaf wat zijn eisen zijn natuurlijk…

Wel al geteased voor Pkp door Martin. Al vind ik niet dat die daar nog op zijn plek staat. Zo'n acts trekken er geen volk. Op RW wel.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Laten we allemaal een consensus sluiten: Foo Fighters mag komen als ze hun show 3 kwartier inkorten en bijgevolg hun "whoohoows", down to earth-preaches, en 10 minuten lange ongeïnspireerde jams" thuis laten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
Chad Smith bevestigd trouwens al 2x op rij dat de bekende festival shows de enige van de zomer zullen zijn. (de vraag is natuurlijk of hij bedoeld de festivals die al vastliggen of effectief de festivals die al aangekondigd zijn). Maar het begint toch meer en meer op het 2e te lijken.

Ze waren al bezig met een album met Josh. Ik denk dat de festivals die nu bekend liggen bedoeld waren om het album met Josh te promoten. Er gebeurde iets Josh is uit en John is terug in. De nummers met Josh smijten ze overboord. En ze beginnen opnieuw aan nieuwe nummers. Een album tegen de zomer hebben is misschien wat te optimistisch dus ze stoppen de onderhandelingen met de festivals die nog bezig zijn, maar diegene die al bevestigd zijn willen ze ook niet cancellen. Dus deze gebruiken ze als warmup voor de vernieuwing in de line up. Album en meer Europese shows -> zomer 2021. En iedereen die ze nu niet gebooked heeft, heeft toch wat spijt omdat John er nu toch terug bij is (incl RW).

Dat is hoe ik denk dat het gelopen is.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.679
11.580
Laten we allemaal een consensus sluiten: Foo Fighters mag komen als ze hun show 3 kwartier inkorten en bijgevolg hun “whoohoows”, down to earth-preaches, en 10 minuten lange ongeïnspireerde jams” thuis laten.
Wat is dit voor concensus dan?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Laten we allemaal een consensus sluiten: Foo Fighters mag komen als ze hun show 3 kwartier inkorten en bijgevolg hun “whoohoows”, down to earth-preaches, en 10 minuten lange ongeïnspireerde jams” thuis laten.

Goed plan. Want dan komen ze dus niet. :lol:

Grohl is overigens jarig vandaag, dus zou wel een perfecte dag zijn ze (als er al staan) bekend te maken.

Moet wel toegeven dat die nieuwe muziek wel toffer klinkt dan alles wat ze voorheen maakten (waarvan imo alleen The Pretender wat te verteren valt). Iets meer Nirvana, iets minder Foos.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.674
1.208
neracroft wrote:
Laten we allemaal een consensus sluiten: Foo Fighters mag komen als ze hun show 3 kwartier inkorten en bijgevolg hun “whoohoows”, down to earth-preaches, en 10 minuten lange ongeïnspireerde jams” thuis laten.

Wat is dit voor concensus dan?

Zoals hierboven zijn ze echt nog niet zo veel op RW geweest, zijn ze best nog "relevant" met dat hun nieuwe nummers nog altijd veel airplay krijgen en hun oude hits toch ook echt wel de tand des tijds hebben doorstaan. Dus ze een slechte boeking vinden kan eigenlijk niet voor een festival als RW (zeker niet als je argument dan is Editors of KOL zie ik liever)...

Dan gaat het gewoon om eigen smaak. Het enige wat vele niet leuk vinden aan Foo Fighters zijn de dingen tijdens de liveshow die ik opnoemde.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
300
171
Bedoelen jullie met de nieuwe muziek van FF die EP's die ze aan het uitbrengen zijn? Want dat zijn verzamelingen van B-kantjes/rarities/onuitgebrachte nummers.

Ik weet niet exact wat de nummering van hun EP's wil zeggen (daar is veel discussie over op fora, maar ik heb me er niet in verdiept), maar het jaartal is er wel in te vinden. Het eindigt altijd met 25 owv 25 jaar FF, voorafgegaan door (meestal) 2x het jaartal waaruit de nummers komen.

De laatste in de reeks (00959525) is dus een bundeling van nummers van rond 1995. Logisch dat het dan 'meer Nirvana / minder FF' klinkt.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Eerste(?) Europese festivals voor zowel Lykke Li als King Gizzard & the Lizard Wizard. Zie ze beide wel doorkomen naar RW, waarvan ik vooral hoop dat King Gizzard een mooie Barn-plek kan innemen.

Vanavond ook Sum 41 in Antwerpen, die verschrikkelijke band zou vrijdag ook wel eens in het pakketje kunnen zitten ...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.484
4.659
Eerste(?) Europese festivals voor zowel Lykke Li als King Gizzard & the Lizard Wizard. Zie ze beide wel doorkomen naar RW, waarvan ik vooral hoop dat King Gizzard een mooie Barn-plek kan innemen.

Vanavond ook Sum 41 in Antwerpen, die verschrikkelijke band zou vrijdag ook wel eens in het pakketje kunnen zitten …

sum41 is gewoon nog steeds waanzinnig goed live, misschien niet jou genre maar daarom zeker niet minderwaardig
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.095
8.746
King Gizzard zou een leuke toevoeging zijn voor RW ja! Nog nooit gestaan toch?

Beetje laat maar van die Mad Cool namen hoop ik eigenlijk nog het meeste op The Comet Is Coming. Vorig jaar gezien, wat een waanzinnige live act is dat.
 

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
ik ga sum 41 omdat het live toch wel zeer goed is, ben grote fan dus misschien subjectief, maar het zou wel een originele naam zijn voor RW. Ze zijn ook wel terug aan een opmars bezig sinds enkele jaren. Ze zijn ook terug beter geworden, want heb er ook al mindere concerten van gezien
Het blijft immers ook lang geleden dat ze op RW stonden.
Op deze optredens merk ik ook meestal ook wel beduidend enthousiaste sfeer als bij andere concerten.

Laat ze maar komen voor mij!
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.190
5.529
ik ga sum 41 omdat het live toch wel zeer goed is, ben grote fan dus misschien subjectief, maar het zou wel een originele naam zijn voor RW. Ze zijn ook wel terug aan een opmars bezig sinds enkele jaren. Ze zijn ook terug beter geworden, want heb er ook al mindere concerten van gezien
Het blijft immers ook lang geleden dat ze op RW stonden.
Op deze optredens merk ik ook meestal ook wel beduidend enthousiaste sfeer als bij andere concerten.

Laat ze maar komen voor mij!

Gaan er wel staan volgens mij, of hoge spot op Graspop vrijdag.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Liam Gallagher aangekondigd voor Rock in Rio Lisboa. Hij doet dus al vanaf eind juni festivals. Zou een mooie naam zijn, al hangt het er vanaf wat zijn eisen zijn natuurlijk…

Wordt ook genoemd door iemand die inside informatie beweert te hebben voor sziget. Samen met Rhcp, Selena Gomez en een headliner die nog niet rond is. Als die laatste rond is zouden ze rond 23 januari met nieuws komen. Mss gaat het over eenzelfde headliner als voor de werchter vrijdag?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.564
6.243
Was zeker een leuke headliner geweest maar is meer iets voor Pinkpop dan Werchter. Had ik een leukere headliner gevonden dan RHCP of GnR. Maar zou in Belgie idd eerder op Pukkelpop staan. Is op Werchter een beetje misplaatst.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken