Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
parelconfituur wrote:
110 minuten, geen covers of grote jam sessies, geen Taylor Hawkins nummer, maar laat ons de beste man wel zijn drum solo momentje gunnen. Als Vanucci van de Killers dat mag, dan Hawkins zeker.

Ik begin nu echt wel te hopen dat ze de Foo’s aankondigen voor vrijdag morgen. Nummers als Everlong, Learn to fly, these Days zijn het soort nummers waar je 80 000 mensen wel mee in actie krijgt.

Ik weet het niet hoor, in 2017 kregen ze er volgens mij nog geen 10 000 mensen mee in actie. Kan natuurlijk gelegen hebben aan de plek waar ik stond, maar ik vond het behoorlijk sfeerloos toen in het publiek. Groot verschil met andere grote rockbands als QOTSA of Tool bijvoorbeeld afgelopen jaren (en SOAD ook).
Een kortere show en minder praten zou misschien inderdaad al wat kunnen helpen om er wat meer sfeer in te krijgen, maar voor zo’n verjaardagsshow verwacht ik eigenlijk wel een lange show (met misschien wat deep cuts uit vroegere albums?)

Ik denk dat jij verkeerd stond. Waar ik stond ging iedereen uit z'n dak en zelfs de volgens sommige te lange bindteksten werden gesmaakt.
Cover mag gerust van mij, bij voorkeur nirvana cover.
Monkey wrench, heerlijk nummer
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Nou stond ik ergens halverwege bij de Foo’s en daar was de sfeer prima en deed iedereen mee. Stond ook nog veel volk achter me.
En Taylor Hawkins moet sowieso cold Day in the sun zingen.

Deze review geeft mijn mening in ieder geval aardig goed weer: https://www.humo.be/rock-werchter/380205/concertreview-foo-fighters-op-rock-werchter-2017
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
110 minuten, geen covers of grote jam sessies, geen Taylor Hawkins nummer, maar laat ons de beste man wel zijn drum solo momentje gunnen. Als Vanucci van de Killers dat mag, dan Hawkins zeker.

Ik begin nu echt wel te hopen dat ze de Foo’s aankondigen voor vrijdag morgen. Nummers als Everlong, Learn to fly, these Days zijn het soort nummers waar je 80 000 mensen wel mee in actie krijgt.

Mag hoor. Maar dan moeten The Strokes er wel op zondag bijgezet worden :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Als we Tame Impala en The Strokes krijgen, dan neem ik Foos wel voor lief. ?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.177
1.201
King Gizzard zou een leuke toevoeging zijn voor RW ja! Nog nooit gestaan toch?

Beetje laat maar van die Mad Cool namen hoop ik eigenlijk nog het meeste op The Comet Is Coming. Vorig jaar gezien, wat een waanzinnige live act is dat.

Al veel positiefs over King GIzzard and the Lizard Wizzard gelezen. En The Comet is Coming zet ik soms op via Youtube. Heb nog niet het genoegen gehad om deze twee bands aan het werk te zien, mogen van mij alle twee langs komen! Beiden ergens in een tent in de namiddag schat ik?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
mattman wrote:
King Gizzard zou een leuke toevoeging zijn voor RW ja! Nog nooit gestaan toch?

Beetje laat maar van die Mad Cool namen hoop ik eigenlijk nog het meeste op The Comet Is Coming. Vorig jaar gezien, wat een waanzinnige live act is dat.

Al veel positiefs over King GIzzard and the Lizard Wizzard gelezen. En The Comet is Coming zet ik soms op via Youtube. Heb nog niet het genoegen gehad om deze twee bands aan het werk te zien, mogen van mij alle twee langs komen! Beiden ergens in een tent in de namiddag schat ik?

Na 2 uitverkochte abs mag king gizzard ook wel hoog in de klub c. Kan wel eens een legendarische show worden.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.420
652
Everyknight wrote:

mattman wrote:
King Gizzard zou een leuke toevoeging zijn voor RW ja! Nog nooit gestaan toch?

Beetje laat maar van die Mad Cool namen hoop ik eigenlijk nog het meeste op The Comet Is Coming. Vorig jaar gezien, wat een waanzinnige live act is dat.


Al veel positiefs over King GIzzard and the Lizard Wizzard gelezen. En The Comet is Coming zet ik soms op via Youtube. Heb nog niet het genoegen gehad om deze twee bands aan het werk te zien, mogen van mij alle twee langs komen! Beiden ergens in een tent in de namiddag schat ik?

Na 2 uitverkochte abs mag king gizzard ook wel hoog in de klub c. Kan wel eens een legendarische show worden.

Zelfde energie bij band en publiek als in AB, maar dan met een meer festival-minded setlist, en je kan inderdaad opschrijven dat het dak eraf gaat.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Jazebel zegt dat het niet vr deze week zal zijn:
So far it's looking like no names for this week yet, but a lot appears to be happening thereafter

Mss toch wat te maken met die headliner for sziget die rond 23 januari wordt bekendgemaakt?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Jazebel zegt dat het niet vr deze week zal zijn:
So far it’s looking like no names for this week yet, but a lot appears to be happening thereafter

Mss toch wat te maken met die headliner for sziget die rond 23 januari wordt bekendgemaakt?

Omwille eurosonic zeker, was vroeger ook zo.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.226
1.737
Het feit dat Foo Fighters 25 wordt dit jaar en met nieuwe muziek komt, en nu plots terug op social media dingen aan het teasen is doet toch echt vermoeden dat ze die ontbrekende vrijdag headliner gaan worden. Tot nu toe hebben ze 3 data in Europa in Juni met Milaan op 14 juni en Lisabon op 21 juni. Die gaan toch echt niet in een jubileum jaar voor drie data naar Europa komen lijkt me, dus.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
mattman wrote:
King Gizzard zou een leuke toevoeging zijn voor RW ja! Nog nooit gestaan toch?

Beetje laat maar van die Mad Cool namen hoop ik eigenlijk nog het meeste op The Comet Is Coming. Vorig jaar gezien, wat een waanzinnige live act is dat.

Al veel positiefs over King GIzzard and the Lizard Wizzard gelezen. En The Comet is Coming zet ik soms op via Youtube. Heb nog niet het genoegen gehad om deze twee bands aan het werk te zien, mogen van mij alle twee langs komen! Beiden ergens in een tent in de namiddag schat ik?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik King GIzzard and the Lizard Wizzard zelf nog nooit gezien heb! Maar afgaande op recensies/videos en ervaringen van vrienden wil ik daar graag verandering in maken. Dat en de aanstekelijke berg muziek die de band al heeft uitgebracht. Heel creatieve bende.

The Comet Is Coming heb ik wel al live gezien, vorig jaar op DTRH, en dat was een van de sterkste shows van die editie. Jazz die gespeeld wordt in beast mode. Heel tof om te zien hoeveel energie die drummer en die saxofonist de tent in kunnen spelen. Als die op RW zouden staan sowieso een must-seetje. :)
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.228
5.591
Vermits er vanaf volgende week a lot happening ga zijn, herhaling van 2018? Kregen we ook in sneltempo London Grammar, Jack White en dan pakketje met Snow Patrol en co.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.229
8.915
Vermits er vanaf volgende week a lot happening ga zijn, herhaling van 2018? Kregen we ook in sneltempo London Grammar, Jack White en dan pakketje met Snow Patrol en co.

Hier teken ik voor!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.595
3.228
Was zeker een leuke headliner geweest maar is meer iets voor Pinkpop dan Werchter. Had ik een leukere headliner gevonden dan RHCP of GnR. Maar zou in Belgie idd eerder op Pukkelpop staan. Is op Werchter een beetje misplaatst.
Wacht even, Selena Gomez. Headliner? Ik heb werkelijk nog nooit van haar gehoord. Meestal trol ik met dit soort opmerkingen, maar ditmaal zegt me de naam echt helemaal niks. Ook de hits die ik even op Spotify opzoek, heb ik nog nooit gehoord.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.760
11.934
Timmetje wrote:
Was zeker een leuke headliner geweest maar is meer iets voor Pinkpop dan Werchter. Had ik een leukere headliner gevonden dan RHCP of GnR. Maar zou in Belgie idd eerder op Pukkelpop staan. Is op Werchter een beetje misplaatst.

Wacht even, Selena Gomez. Headliner? Ik heb werkelijk nog nooit van haar gehoord. Meestal trol ik met dit soort opmerkingen, maar ditmaal zegt me de naam echt helemaal niks. Ook de hits die ik even op Spotify opzoek, heb ik nog nooit gehoord.
Noem me wereldvreemd, maar ik dacht dat zij ook een one-hit wonder was, die al heel haar carrière teert op wat ze in het begin heeft geschreven.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Voor mocht iemand er aan twijfelen: normaalgesproken doet Gomez gewoon een zaalshow hé.. Gewoon té mainstream voor zowel Pukkelpop als RW (zeker voor RW). Krijgt ook geen airplay op Stubru..
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
721
651
Als Selena Gomez op de Werchterwei staat zal het wel op Boutique zijn met TS.

Als de Foo Fighters er zouden staan, lijkt het me voornamelijk te gaan om de afsluiter van het festival op zondag.
Die vrijdag gaan ze iets minder rock-heavy invullen denk ik. Gezien de andere dagen daar al voldoende van zullen brengen tot zover.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken