Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
Op dit punt zou Foo Fighters nog mij persoonlijk nog meer teleurstellen dan KoL of Editors.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
Liever Editors, Kings of Leon, MCR of Oscar and the Wolf dan Foo Fighters of RHCP.

Hopelijk idd 16u namen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
niets?

woensdag dan maar?

Zie trouwens dat Volbeat nog een groot gat in de tour heeft begin juli (tijdens RW) en nog geen datum voor Belgie.
Dat zal toch niet lang duren voordat die aangekondigd worden lijkt me.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
Leuk voor de rock discussie. Kendrick Lamar werkt zijn nieuwe rock georienteerde album af. Héél benieuwd naar.

https://www.nme.com/news/music/kendrick-lamar-is-close-to-completing-his-new-album-2596000

 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Gaat sowieso Oscar and the wolf als headliner worden op vrijdag, met Angelė als sub. s
So-wie-so dat het na weken van speculeren en hopen op acts als The Strokes of Foo Fighters dat gaat worden.
Tis daar Kiewit niet he.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.408
1.914
Op dit punt zou Foo Fighters nog mij persoonlijk nog meer teleurstellen dan KoL of Editors.
Neuten over relevantie dag in dag uit, en vervolgens een band met een nieuw album zo goed als klaar, met nota bene nog MAAR 2 RW passages, niet willen. Maar 2 bands die de afgelopen 10 jaar minstens 8 keer RW deden wel willen.
Sorry Mattman maar ik vind dat je in deze overdrijft, louter omdat het muzikaal niet in je straatje is (mag natuurlijk, niets mis mee) en je de frontman een blaaskaak vind.
Ondanks dat is FF een goede headliner, beter dan die 2 anderen.
Op naar volgende pagina, waar we weer kunnen roepen waarom we FF en Volbeat zeker niet willen zien. De standpunten over de mogelijke headliners zijn gegeven. Net zoals op een festival is herhaling saai.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.165
Ondanks dat is FF een goede headliner, beter dan die 2 anderen.

Dat is en blijft subjectief. :wink:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
mattman wrote:
Op dit punt zou Foo Fighters nog mij persoonlijk nog meer teleurstellen dan KoL of Editors.

Neuten over relevantie dag in dag uit, en vervolgens een band met een nieuw album zo goed als klaar, met nota bene nog MAAR 2 RW passages, niet willen. Maar 2 bands die de afgelopen 10 jaar minstens 8 keer RW deden wel willen.

Vandaar "voor mij persoonlijk" hé. :) En op KoL en Editors zit in ook niet echt te wachten.

Objectief gezien is het wel een goede boeking, zeker met die nieuwe plaat. Is toch een van die bands die het op RW altijd wel goed zal doen, qua bezoekers. Ga ik toch ook maar eens zeggen voor de zekerheid.

Ik ontdekte dit weekend trouwens dat FF nog maar net nieuwe muziek heeft uitgebracht, maar heb daar eingenlijk bijzonder weinig over gelezen. Hier, maar ook 'in de media'. Toch wel opvallend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.586
11.170
Ondanks dat is FF een goede headliner, beter dan die 2 anderen.

Dat is en blijft subjectief.
1f609.svg
Gaan we er één opmerking uit halen, ja?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Hebben er minder gestaan dan die alternatieven, verkopen op zichzelf meer kaarten, hebben een nieuw album uit. Vinkt alle vakjes voor een objectief 'perfecte headliner' wel aan..
Ik zelf heb trouwens ook liever Editors dan Foo Fighters.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Foo Fighters verkoopt vlot een dag uit, dat is de enige waardemeter voor LiveNation om ze te zetten of niet.
En daarom is het dus wél een goede booking voor de organisatie.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.519
3.018
Ik ontdekte dit weekend trouwens dat FF nog maar net nieuwe muziek heeft uitgebracht, maar heb daar eingenlijk bijzonder weinig over gelezen. Hier, maar ook ‘in de media’. Toch wel opvallend.
Ik was niet op de hoogte ervan. Als je me zou zeggen dat het Nirvana is zou ik het ook geloven. Heeft Dave misschien wat demo's van zolder gehaald? Hoe dan ook, ik vind dit heel erg veel beter dan de laatste paar albums....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.655
Pearl Jam’s nieuwe album, Gigaton, komt in de lente van dit jaar uit.

Die laatste plaat was eigenlijk zo slecht nog niet vind ik. :)

Aan de cover te zien, kan het klimaat een thema zijn. Toch een opvallende trend in muziekland (na ook Coldplay, Massive Attack, Billie Eilish, The 1975, Radiohead,...).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
jefferke wrote:
Pearl Jam’s nieuwe album, Gigaton, komt in de lente van dit jaar uit.

Die laatste plaat was eigenlijk zo slecht nog niet vind ik. ?

Aan de cover te zien, kan het klimaat een thema zijn. Toch een opvallende trend in muziekland (na ook Coldplay, Massive Attack, Billie Eilish, The 1975, Radiohead,…).
Trend? Eerder commercieel ;).
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.408
1.914
En na een waarschijnlijke triomftocht volgende zomer, misschien voor 5 jaar hun album titel omdraaien in Werchter?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Woensdag 16 dacht ik vorig jaar, Bastille. Jaar ervoor diezelfde woensdag London Grammar, 2017 op die woensdag Oscar & The Wolf (maar dan viel Eurosonic wel weekje vroeger), in 2016 5 nieuwe namen op vrijdag 15/01...

Kwestie dat we geld mogen inzetten op woensdag, ook al is het dan Eurosonic.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken