Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Oeeeh laat van Mad Cool maar Two Feet, the Struts en vooral City & Colour doorkomen! Die laatste is echt één van mijn grootste helden, kom maar door!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Ze zijn in elk geval duidelijk op hun retour.
Anders speelden ze niet rock Zottegem.
Perfecte band voor tw classic overigens.

Dat lijkt mij toch eerder een fout van hun management om de band (nu 'al') op zulke festivals te plaatsen. Het is een band die hits heeft, die toch alternatief genoeg is, die live strak kan spelen en nog steeds wat relevantie met zich meedraagt, want singles van nieuwe albums worden nog steeds gedraaid op Studio Brussel en bij hun laatste concert in België (2016) verkochten ze het Sportpaleis nagenoeg volledig uit! Dit is toch niet echt de omschrijving van 'een band op zijn retour' vind ik. Is wat mij betreft een band die perfect op Rock Werchter past, zo in de vooravond op mainstage.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
jimmywe wrote:
Ze zijn in elk geval duidelijk op hun retour.
Anders speelden ze niet rock Zottegem.
Perfecte band voor tw classic overigens.

Dat lijkt mij toch eerder een fout van hun management om de band (nu ‘al’) op zulke festivals te plaatsen. Het is een band die hits heeft, die toch alternatief genoeg is, die live strak kan spelen en nog steeds wat relevantie met zich meedraagt, want singles van nieuwe albums worden nog steeds gedraaid op Studio Brussel en bij hun laatste concert in België (2016) verkochten ze het Sportpaleis nagenoeg volledig uit! Dit is toch niet echt de omschrijving van ‘een band op zijn retour’ vind ik. Is wat mij betreft een band die perfect op Rock Werchter past, zo in de vooravond op mainstage.

Of sommige band verkiezen soms zelf nu eenmaal kleinere shows.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
jimmywe wrote:
Ze zijn in elk geval duidelijk op hun retour.
Anders speelden ze niet rock Zottegem.
Perfecte band voor tw classic overigens.

Dat lijkt mij toch eerder een fout van hun management om de band (nu ‘al’) op zulke festivals te plaatsen. Het is een band die hits heeft, die toch alternatief genoeg is, die live strak kan spelen en nog steeds wat relevantie met zich meedraagt, want singles van nieuwe albums worden nog steeds gedraaid op Studio Brussel en bij hun laatste concert in België (2016) verkochten ze het Sportpaleis nagenoeg volledig uit! Dit is toch niet echt de omschrijving van ‘een band op zijn retour’ vind ik. Is wat mij betreft een band die perfect op Rock Werchter past, zo in de vooravond op mainstage.

Ze waren twee zomers op rij beschikbaar voor RW, twee zomers op rij stonden stonden ze op een kleiner festival. Geloof me, als RW hen wou hadden ze er gewoon gestaan.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.638
Ik denk dat sommige Rock Werchter toch echt overschatten. Ja, het is het grootste festival van het land, maar het is niet zo dat ze in alles de eerste keuze hebben en de rest het moet stellen met de kruimels die overblijven.

Uiteindelijk komt het neer op het management van de artiesten en hun performance fee en als een festival als Rock Zottegem daar bij een band als Placebo of Interpol daar eerder bij is om die vast te leggen...tja. Goed voor de kleintjes zeg ik dan.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik denk dat sommige Rock Werchter toch echt overschatten. Ja, het is het grootste festival van het land, maar het is niet zo dat ze in alles de eerste keuze hebben en de rest het moet stellen met de kruimels die overblijven.

Uiteindelijk komt het neer op het management van de artiesten en hun performance fee en als een festival als Rock Zottegem daar bij een band als Placebo of Interpol daar eerder bij is om die vast te leggen…tja. Goed voor de kleintjes zeg ik dan.

Zo’n boekings gebeuren in samenspraak met live nation.
Btw sportpaleis nagenoeg uitverkocht? Er waren nog ruim 5000 kaarten over. Wat niet wegneemt dat er 16000 man was natuurlijk.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Laat placebo maar komen. Was erbij op hun 1e optreden op werchter in de tijd van Nancy boy en sindsdien zo gegroeid, strak en goed. Of ze op rock zottegem stonden of niet maakt niet uit. Hebben een mooie setlist, spelen strak, idd ideaal in de vooravond.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Ondanks dat ze een gitaar vasthouden...
Laatste keer op Werchter waren ze niet echt goed. Dat is niet alleen mijn mening, maar ook van de verschillende recensenten (humo, de morgen etc). Speelden ze nota bene hun grootste hit niet. Snap dat het voor fans, moeilijk te accepteren is, maar eigenlijk slaan ze al een paar jaar geen deuk in pakje boter. Strak en goed zijn ze dus ook niet meer. Logisch dus dat RW ze niet meer boekt.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
965
290
Everyknight wrote:

jimmywe wrote:
Ze zijn in elk geval duidelijk op hun retour.
Anders speelden ze niet rock Zottegem.
Perfecte band voor tw classic overigens.


Dat lijkt mij toch eerder een fout van hun management om de band (nu ‘al’) op zulke festivals te plaatsen. Het is een band die hits heeft, die toch alternatief genoeg is, die live strak kan spelen en nog steeds wat relevantie met zich meedraagt, want singles van nieuwe albums worden nog steeds gedraaid op Studio Brussel en bij hun laatste concert in België (2016) verkochten ze het Sportpaleis nagenoeg volledig uit! Dit is toch niet echt de omschrijving van ‘een band op zijn retour’ vind ik. Is wat mij betreft een band die perfect op Rock Werchter past, zo in de vooravond op mainstage.

Ze waren twee zomers op rij beschikbaar voor RW, twee zomers op rij stonden stonden ze op een kleiner festival. Geloof me, als RW hen wou hadden ze er gewoon gestaan.

Werchter boekt hen toch gewoon elke keer dat ze een plaat lossen? Vorige keer op Werchter was na Loud Like Love, de jaren nadien hebben ze geen echte albums meer uitgebracht dus kwamen ze ook niet.

Loud Like Love: September 2013 => RW 2014
Battle For The Sun: Juni 2009 => RW en PKP 2009
Meds: Maart 2006 => RW en PKP 2006
Sleeping With Ghosts: September 2003 => RW 2004
Black Market Music: Oktober 2000 => RW en PKP 2001
Without You I'm Nothing: Oktober 1998 => RW 1999

=> als er een nieuw album aankomt is de kans wel reëel dat dit rijtje wordt doorgetrokken :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
parelconfituur wrote:
Ik denk dat sommige Rock Werchter toch echt overschatten. Ja, het is het grootste festival van het land, maar het is niet zo dat ze in alles de eerste keuze hebben en de rest het moet stellen met de kruimels die overblijven.

Uiteindelijk komt het neer op het management van de artiesten en hun performance fee en als een festival als Rock Zottegem daar bij een band als Placebo of Interpol daar eerder bij is om die vast te leggen…tja. Goed voor de kleintjes zeg ik dan.

Zo’n boekings gebeuren in samenspraak met live nation.
Btw sportpaleis nagenoeg uitverkocht? Er waren nog ruim 5000 kaarten over. Wat niet wegneemt dat er 16000 man was natuurlijk.

Ah. Was er bij, en het leek mij zeer kort bij uitverkocht. Ik had het nog eens opgezocht, en hier (http://www.lotto-arena.be/nl/nieuws/2016-11-18/zaterdag-19-november-druk-aan-sportpaleislotto-arena) spreekt men van 'nagenoeg volledig uitverkocht', vandaar dat ik dat typte.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
jimmywe wrote:

parelconfituur wrote:
Ik denk dat sommige Rock Werchter toch echt overschatten. Ja, het is het grootste festival van het land, maar het is niet zo dat ze in alles de eerste keuze hebben en de rest het moet stellen met de kruimels die overblijven.

Uiteindelijk komt het neer op het management van de artiesten en hun performance fee en als een festival als Rock Zottegem daar bij een band als Placebo of Interpol daar eerder bij is om die vast te leggen…tja. Goed voor de kleintjes zeg ik dan.


Zo’n boekings gebeuren in samenspraak met live nation.
Btw sportpaleis nagenoeg uitverkocht? Er waren nog ruim 5000 kaarten over. Wat niet wegneemt dat er 16000 man was natuurlijk.

Ah. Was er bij, en het leek mij zeer kort bij uitverkocht. Ik had het nog eens opgezocht, en hier (http://www.lotto-arena.be/nl/nieuws/2016-11-18/zaterdag-19-november-druk-aan-sportpaleislotto-arena) spreekt men van ‘nagenoeg volledig uitverkocht’, vandaar dat ik dat typte.

Dat zeggen ze graag ja ;-)
Komt ook beter over
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.164
Dat zeggen ze over het algemeen alleen als het echt zo is....

Geen groot fan maar Placebo zou gewoon een sterke boeking zijn. Ik zou ze zeer verwelkomen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Dat zeggen ze over het algemeen alleen als het echt zo is….

Geen groot fan maar Placebo zou gewoon een sterke boeking zijn. Ik zou ze zeer verwelkomen.

Bwah ... ;-)

Maar maakt niet uit, ik weet nog van cijfers toen dat er een 5000tal kaarten over waren. Wat btw nog veel beter is dan een Lana del rey bvb toen ze er stond, of de laatste keer bazart...
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Stokje in het hoenderhok gooien.
Normaal deelt RW elke maandag rond 16u een quote. Dat hebben ze nu al gedaan...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.653
Stokje in het hoenderhok gooien.
Normaal deelt RW elke maandag rond 16u een quote. Dat hebben ze nu al gedaan…

Triggered. Lijkt me wel dat het deze week weer RW- week is (de laatste 3 jaren deelden ze ook altijd meedere namen in deze week), maar maandag al meteen nieuws zou een leuke verrassing zijn!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.638
Gaat sowieso Oscar and the wolf als headliner worden op vrijdag, met Angelė als sub. s
So-wie-so dat het na weken van speculeren en hopen op acts als The Strokes of Foo Fighters dat gaat worden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Gaat sowieso Oscar and the wolf als headliner worden op vrijdag, met Angelė als sub. s
So-wie-so dat het na weken van speculeren en hopen op acts als The Strokes of Foo Fighters dat gaat worden.

Al een geluk ligt de ene effe stil en doet Angele exclusief Dour.
Je hebt natuurlijk nog de andere nachtmerrie: Editors - KOL
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.176
1.638
Editors en KOL. Ow dear. Op zich vind ik het wel goeie bands met een aantal goeie nummers, en ik heb Editors echt wel al erg sterke optredens zien geven ( le Splendid in Lille staat nog steeds in mijn lijstje van top optredens), maar laat ons zeggen dat ik ook wel op een opwindendere combo hoop.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken