Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
jefferke wrote:
London Grammar naar NOS Alive, kan goed terug tijdens de Rode Duivels komen optreden
1f606.svg


Was één van de beste optredens die ik al op de Main gezien heb! De voetbal zorgde er net voor dat dat concert op een bepaalde manier onvergetelijk werd. Kans op London Grammar lijkt me sowieso nihil, die zullen wel PKP mogen headlinen indien ze een nieuw album hebben.

Heb eens gekeken en als de Duivels eerste worden in hun poule, is de kwartfinale vrijdag om 21h. Worden ze tweede, dan is het zaterdag om 18h. Momenteel lijkt nog geen enkele aangekondigde act dus ‘last’ te hebben van de voetbal (FNM misschien een klein stukje als ze subben).
Het is juist ondersam.
Groepswinst en winst in 8ste finales is zaterdag om 18uur, 2de worden wil zeggen op vrijdag om 21uur.
Er vanuitgaande dat die groep vlotjes wordt gewonnen kan je dus aannemen dat ze zaterdag om 18uur spelen.
We mogen aannemen dat Kendrick minstens tot 01uur speelt. Een vlugge berekening zegt dan dat Faith No More dan rond 18.45a19uur begint.

Jammer dat de Rode Duivels dan net tijdens die ene interessante act van die dag (tot dusver) spelen. Maar langs de andere kant heb ik Faith No More 2 weken daarvoor ook al gezien.

Veel als-en natuurlijk, we zien nog wel hoe het exact in elkaar valt.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Everyknight wrote:
Maar voor mij is het ook goed als een act als Tool, Blur of Gorillaz (zoals in het verleden al gebeurd is) later doorgaat hoor
1f642.svg
Of Tame Impala voor 2020 bijvoorbeeld. Al denk ik toch dat de kans groter is dat ze dat ‘jkleine gat’ in hun tourschema gebruiken als rust in plaats van nog even naar Europa over te komen.

Een Tame Impala na Pearl Jam zou helemaal mooi zijn! Die zouden dan een late night slot krijgen zoals de bands die je noemt, voor een publiek die echt dedicated is. Opvallende dat dat ook erg memorabele shows oplevert. Later, in het donker, op een moment waarop het ‘kaf van het koren’ gescheiden is (een stuk van het dagjespubliek die voor de headliner ervoor kwam).

Al denk ik dat Kendrick Lamar ook wel de Tool van dit jaar kan zijn. Extra laat, de hitjesfans van TOP naar huis. En dan een show spelen die gaat bijblijven. Nu, dat hoop ik toch. En ik zie een Nick Cave & The Bad Seeds, als die volgend jaar festivals doen, ook wel eens zo’n late night spot innemen. Hoe die met gemak Sportpaleizen uitverkoopt, mag toch wel eens beloond worden met een spot op het allerhoogste schavot (was 2 jaar geleden ook al, maar dan in het donker, na de iets ‘populairdere’ headliner van de 2).
Klopt ivm Cave.
Cave degradeerde de Monkeys toen letterlijk. Als die terugkomt mag het van mij gerust als absolute topnaam van zijn dag zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Naar The Strokes geluisterd maar snap zelf de appeal niet echt. Komt dat puur doordat ze al die tijd niet in de Benelux zijn geweest?

Aaran wrote:
Ik denk na het nieuwe album van Eminem “Music to be murdered by” dat de kans sws is gestegen dat hij tourt. Andere kant zou hij dan geen Coachella doen? Kan natuurlijk maar neem aan dat ze altijd wel zo’n naam willen. Ik hoop er verder echt op zou mijn festivalseizoen nu al de beste maken.

Zit hem te luisteren, is net als zijn album niet echt bedoeld als album om mee te touren als ik zo luister. Vroeger noemde ze het mixtapes, tegenwoordig zijn het album ;).

Nee joh. Dit is echt wel een volwaardig album.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Naar The Strokes geluisterd maar snap zelf de appeal niet echt. Komt dat puur doordat ze al die tijd niet in de Benelux zijn geweest?
Mede door, maar ze hebben genoeg goede tracks hoor: Last Nite, Hard To Explain, Barely Legal, Reptillia, You Only Live Once, Someday, Machu Picchu, Undercover Of Darkness, Taken For A Fool.

Maar ik snap wel ergens wat je bedoeld hoor. Zouden ze om de paar jaar te zien zijn dan zal de hype een stuk minder geweest zijn.

Edit: Enkele nummers, het meeste is niet bedoeld voor live optredens Em kennende. Al zijn er nu een paar nummers die er wel voor in aanmerking komen nu (still listening). Darkness is indrukwekkend goed imo. Maar ben nog midden in het album om een definitie oordeel tegeven.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Al denk ik dat Kendrick Lamar ook wel de Tool van dit jaar kan zijn. Extra laat, de hitjesfans van TOP naar huis.
Zowel KL als TOP zijn mijn ding niet, dus misschien moeilijk te oordelen van mijn kant, maar trekken die toch niet een groot deel hetzelfde doelpubliek? Ik zie zo niet meteen de weide leeglopen na TOP die dag. Stel dat FNM gedaan heeft in The Barn (er vanuit gaande dat ze daar staan) en KL speelt nog langer door, kan ik me ook voorstellen dat er wat mensen uit nieuwsgierigheid wel even blijven plakken.

Wat Sonar betreft: daar zitten misschien wel wat KluB C namen tussen? Veel bands die uiteraard op andere festivals kunnen staan (Tomorrowland bv.) , maar pakweg 2manydjs, James Murphy, Laurent Garnier en misschien Eric Prydz zouden misschien wel een optie kunnen zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Al denk ik dat Kendrick Lamar ook wel de Tool van dit jaar kan zijn. Extra laat, de hitjesfans van TOP naar huis. En dan een show spelen die gaat bijblijven.
Ik denk ook dat Kendrick dit jaar de spot krijgt die tot 2 uur doorgaat, al hoop ik nog steeds op Tame Impala naar Pearl Jam.
Ik denk alleen niet dat die 'hitjesfans' na TOP naar huis gaan als Kendrick erna speelt, de doelgroep van TOP zal Kendrick wel kunnen waarderen ga ik vanuit.
Dat wij TOP niks vinden maar Kendrick en FNM geweldig zal denk ik eerder uitzondering dan regel zijn. Juist de combinatie TOP en Kendrick zal veel 'hitjesfans' naar Werchter brengen, vrees ik...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Denk ook wel dat er veel overlap zit tussen TOP en Kendrick hoor, @RockTorhout en @RubenFrusciante.

Denk wel dat Lamar ook alternatief kantje heeft dat TOP niet heeft, dat ook een ouder publiek kan aanspreken (of op zijn minst nieuwschierig maakt). Zie een TOP bijvoorbeeld nooit op Primavera staan, waar Kendrick alweer jaren een van hun droomheadliners blijkt te zijn (naast een Frank Ocean of Sufjan Stevens). Zie Lamar ook iets minder als een 'hitjes act' die ze platspelen op pakweg Q-Music dan TOP, al heeft hij ook wel een King Kunta en een Loyalty die daar weleens passeren. (En heeft zijn populairste track op Spotify meer dan een miljard streams..) Ben sowieso benieuwd of hij dit jaar alweer met zo'n sterke plaat komt als de 4 die hij tot nu toe heeft uitgebracht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Zowel FNM, Lamar en TOP zijn allen geweldig. Daarnaast The Streets en die zaterdag is nu al om van te smullen. Stuk voor stuk wereldacts.

Ook erg benieuwd naar de nieuwe platen van Kendrick en The Streets.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Denk ook wel dat er veel overlap zit tussen TOP en Kendrick hoor, @RockTorhout en @RubenFrusciante.

Denk wel dat Lamar ook alternatief kantje heeft dat TOP niet heeft, dat ook een ouder publiek kan aanspreken (of op zijn minst nieuwschierig maakt). Zie een TOP bijvoorbeeld nooit op Primavera staan, waar Kendrick alweer jaren een van hun droomheadliners blijkt te zijn (naast een Frank Ocean of Sufjan Stevens). Zie Lamar ook iets minder als een ‘hitjes act’ die ze platspelen op pakweg Q-Music dan TOP, al heeft hij ook wel een King Kunta en een Loyalty die daar weleens passeren. (En heeft zijn populairste track op Spotify meer dan een miljard streams..) Ben sowieso benieuwd of hij dit jaar alweer met zo’n sterke plaat komt als de 4 die hij tot nu toe heeft uitgebracht.
Volledig met je eens, Kendrick heeft zeker een alternatief kantje dat TOP mist.
Over 'hitjesact' valt te twijfelen, maar ik snap wat je bedoelt. Al is het natuurlijk wel dat hij live al die hits speelt, zo speelt ie van TPAB altijd alleen Alright en King kunta en verder niets.
Qua ouder publiek dat nieuwsgierig is naar Kendrick, weet ik niet maar ik hoop het wel. Er zal dus zeker ook ander volk bij staan dan alleen 'hitjesfans' van TOP, maar vrees dat die groep toch wel de overhand zal hebben...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Die zaterdag is sowieso al erg sterk aan de bovenkant. 3 echte headliners voor festivals van vergelijkbare grootte, na elkaar. Los van wat ik van TOP vind, toch heel knap gedaan. Denk dat veel andere festivals daar met grote ogen naar kijken...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
, Kendrick heeft zeker een alternatief kantje dat TOP mist.

Ben ik het niet mee eens. Als ze met name veel van Trench spelen zal de show zeker een alternatief kantje hebben.

Over TPAB: Wesleys Theory speelt Lamar volgens mij ook best vaak live.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zowel FNM, Lamar en TOP zijn allen geweldig. Daarnaast The Streets en die zaterdag is nu al om van te smullen. Stuk voor stuk wereldacts.

Ook erg benieuwd naar de nieuwe platen van Kendrick en The Streets.

Benieuwd wat je zo bijzonder vindt aan The Streets.
Deze zomer gezien op Hurricane en het was misschien wel het slechtste wat ik op dat festival langs heb zien komen.
Geen goede rapper noch zanger, en daarnaast heeft hij in een show van een uur letterlijk 20x (!) hetzelfde verhaaltje opgedreund over hoe we allemaal onszelf moesten zijn en lekker los moesten gaan, de cringe was echt enorm na de 4de keer.
Op plaat vind ik het nog wel te pruimen maar dit was ronduit slecht live, zou het niemand aanraden.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
, Kendrick heeft zeker een alternatief kantje dat TOP mist.

Ben ik het niet mee eens. Als ze met name veel van Trench spelen zal de show zeker een alternatief kantje hebben.

Over TPAB: Wesleys Theory speelt Lamar volgens mij ook best vaak live.
Zal niet verder ingaan op TOP buiten dat ik TOP niet alternatief vind en Kendrick Lamar, gaan we het toch niet eens over worden, en dat hoeft ook niet.
Sinds 2016 welgeteld 4x dus dat valt (de laatste tijd) best mee. Maar je snapt wat ik bedoel hoop ik, de kans dat hij een Hiiipower, Poetic justice, The Blacker the berry speelt, is nagenoeg 0, jammer genoeg.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Timmetje wrote:
Zowel FNM, Lamar en TOP zijn allen geweldig. Daarnaast The Streets en die zaterdag is nu al om van te smullen. Stuk voor stuk wereldacts.

Ook erg benieuwd naar de nieuwe platen van Kendrick en The Streets.

Benieuwd wat je zo bijzonder vindt aan The Streets.
Deze zomer gezien op Hurricane en het was misschien wel het slechtste wat ik op dat festival langs heb zien komen.
Geen goede rapper noch zanger, en daarnaast heeft hij in een show van een uur letterlijk 20x (!) hetzelfde verhaaltje opgedreund over hoe we allemaal onszelf moesten zijn en lekker los moesten gaan, de cringe was echt enorm na de 4de keer.
Op plaat vind ik het nog wel te pruimen maar dit was ronduit slecht live, zou het niemand aanraden.

Ze waren in Tivoli Vredenburg echt geweldig. Mike was goed bij stem en de sfeer zat er fantastisch in. Echt van genoten. Melkweg jaar daarvoor was wel vrij matig. Kwaliteit lijkt per optreden dan wat te verschillen. Hopelijk zijn ze op Werchter in vorm.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:

Timmetje wrote:
Zowel FNM, Lamar en TOP zijn allen geweldig. Daarnaast The Streets en die zaterdag is nu al om van te smullen. Stuk voor stuk wereldacts.

Ook erg benieuwd naar de nieuwe platen van Kendrick en The Streets.


Benieuwd wat je zo bijzonder vindt aan The Streets.
Deze zomer gezien op Hurricane en het was misschien wel het slechtste wat ik op dat festival langs heb zien komen.
Geen goede rapper noch zanger, en daarnaast heeft hij in een show van een uur letterlijk 20x (!) hetzelfde verhaaltje opgedreund over hoe we allemaal onszelf moesten zijn en lekker los moesten gaan, de cringe was echt enorm na de 4de keer.
Op plaat vind ik het nog wel te pruimen maar dit was ronduit slecht live, zou het niemand aanraden.

Ze waren in Tivoli Vredenburg echt geweldig. Mike was goed bij stem en de sfeer zat er fantastisch in. Echt van genoten. Melkweg jaar daarvoor was wel vrij matig. Kwaliteit lijkt per optreden dan wat te verschillen. Hopelijk zijn ze op Werchter in vorm.

Apart ja, ik hoorde van vrienden die op Lowlands waren gegaan ook veel positieve dingen.
De wisselvalligheid van acts in dit genre is helaas vrij groot.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
James wrote:

Timmetje wrote:
Zowel FNM, Lamar en TOP zijn allen geweldig. Daarnaast The Streets en die zaterdag is nu al om van te smullen. Stuk voor stuk wereldacts.

Ook erg benieuwd naar de nieuwe platen van Kendrick en The Streets.


Benieuwd wat je zo bijzonder vindt aan The Streets.
Deze zomer gezien op Hurricane en het was misschien wel het slechtste wat ik op dat festival langs heb zien komen.
Geen goede rapper noch zanger, en daarnaast heeft hij in een show van een uur letterlijk 20x (!) hetzelfde verhaaltje opgedreund over hoe we allemaal onszelf moesten zijn en lekker los moesten gaan, de cringe was echt enorm na de 4de keer.
Op plaat vind ik het nog wel te pruimen maar dit was ronduit slecht live, zou het niemand aanraden.

Ze waren in Tivoli Vredenburg echt geweldig. Mike was goed bij stem en de sfeer zat er fantastisch in. Echt van genoten. Melkweg jaar daarvoor was wel vrij matig. Kwaliteit lijkt per optreden dan wat te verschillen. Hopelijk zijn ze op Werchter in vorm.
Op Lowlands moesten ze er even "inkomen" maar daarna werd het een fantastisch optreden.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Timmetje wrote:
, Kendrick heeft zeker een alternatief kantje dat TOP mist.


Ben ik het niet mee eens. Als ze met name veel van Trench spelen zal de show zeker een alternatief kantje hebben.

Over TPAB: Wesleys Theory speelt Lamar volgens mij ook best vaak live.

Zal niet verder ingaan op TOP buiten dat ik TOP niet alternatief vind en Kendrick Lamar, gaan we het toch niet eens over worden, en dat hoeft ook niet.
Sinds 2016 welgeteld 4x dus dat valt (de laatste tijd) best mee. Maar je snapt wat ik bedoel hoop ik, de kans dat hij een Hiiipower, Poetic justice, The Blacker the berry speelt, is nagenoeg 0, jammer genoeg.

The Blacker The Berry mag hij inderdaad weleens bovenhalen. These Walls ook graag, maar dat zie ik nog wel gebeuren. Snap wel waarom King Kunta en Allright vast in zijn setlist zitten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.507
6.183
Love it or hate it, lijkt.

In de Melkweg was het ook niet om uit te houden. Baalde ervan dat die reunie de mooie momenten wat verziekten. Maar in Tivoli hebben ze dat echt ruimschoots weer goed gemaakt.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.357
Op Pukkelpop heb ik het ook niet lang volgehouden bij The Streets hoor, was echt niet zo goed.

Jammer dat je het zo ervaren hebt, zorgde op Pukkelpop voor een van de betere shows van het weekend vond ik. Was een dik feestje binnen en buiten de tent :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken