Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
mdekens wrote:
Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking?

Als we het hebben over exclusiviteit is P!NK best te verdedigen hoor.

Snap ik. Maar exclusiviteit staat toch niet boven muzikaliteit en relevantie?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:

mdekens wrote:
Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking?


Als we het hebben over exclusiviteit is P!NK best te verdedigen hoor.

Snap ik. Maar exclusiviteit staat toch niet boven muzikaliteit en relevantie?

Qua relevantie is het ook nog wel te verdedigen. Ze scoort nog steeds monsterhits met 'What about Us' enzo. Muzikaliteit, mja op zich... ze kan echt heel erg goed zingen. Neemt niet weg dat ik P!NK's discografie het meest afgrijselijke vind dat er is, wat een vreselijke kutmuziek.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Dat is onzin.

Hoe is dat onzin? Ze hebben het gebruik van backing tracks (en andere opgenomen effecten) zelf nooit ontkend, maar jij gaat dat wel doen? De hoeveelheid en wat er op die tracks staat loopt nogal eens uiteen en uiteraard wordt dit door vele bands gebruikt (je kan nu eenmaal geen horde strijkers, trompetten, backing vocale en andere zottigheden meebrengen). Ook al vind ik het interessant in hoeverre artiesten dit gebruiken, nodig vinden, die extra's enkel op plaat zetten en gereduceerde versies live brengen het is niet mijn bedoeling die discussie hier op gang te brengen - maar ik was puur aan het opsommen wat mogelijke redenen op gebied van headliner kunnen zijn voor het uitblijven van de bordjes 'sold out'.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Timmetje wrote:
Dat is onzin.

Hoe is dat onzin? Ze hebben het gebruik van backing tracks (en andere opgenomen effecten) zelf nooit ontkend, maar jij gaat dat wel doen? De hoeveelheid en wat er op die tracks staat loopt nogal eens uiteen en uiteraard wordt dit door vele bands gebruikt (je kan nu eenmaal geen horde strijkers, trompetten, backing vocale en andere zottigheden meebrengen). Ook al vind ik het interessant in hoeverre artiesten dit gebruiken, nodig vinden, enkel op plaat zetten en gereduceerde versies live brengen het is niet mijn bedoeling die discussie hier op gang te brengen – maar ik was puur aan het opsommen wat mogelijke redenen op gebied van headliner kunnen zijn voor het uitblijven van de bordjes ‘sold out’.

Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

Qua relevantie is het ook nog wel te verdedigen. Ze scoort nog steeds monsterhits met ‘What about Us’ enzo. Muzikaliteit, mja op zich… ze kan echt heel erg goed zingen. Neemt niet weg dat ik P!NK’s discografie het meest afgrijselijke vind dat er is, wat een vreselijke kutmuziek.

Ik vind het dan weer prachtig. :p
Al snap ik dat die mening niet wordt gedeeld en moet ik eerlijk zeggen dat vrijwel alles van het nieuwe album me nog niet zo bekoord.

Maar ik zet hier liever een CD van P!nk op dan van The Cure.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

Dan kan het inderdaad niet meteen gelinkt worden aan hun mindere albums, overdosis of 'live' gehalte, maar is vooral de undercard te zwak om een dag Werchter te verkiezen (meer dan 100 euro) boven een solo show van Muse (rond de 60 euro?).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Timmetje wrote:
Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

Dan kan het inderdaad niet meteen gelinkt worden aan hun mindere albums, overdosis of ‘live’ gehalte, maar is vooral de undercard te zwak om een dag Werchter te verkiezen (meer dan 100 euro) boven een solo show van Muse (rond de 60 euro?).

Denk dat het ook met de rest van de invulling van die dag te maken heeft. Greta van Fleet is imo bijvoorbeeld een zeer matige sub.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Parkway Drive, Balthazar hun enige Belgische festivaloptreden, Yungblud, Greta (desondanks de te hoge positie), Rosalia,... Over New Order en Underworld ga ik niks zeggen want ze overlappen Muse waarschijnlijk toch. Is die undercard dan zwak te noemen voor die prijs?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Timmetje wrote:
Ah sorry ik las en interpreteerde het verkeerd. Je hebt helemaal gelijk. Excuses.
Al denk ik niet dat dat met het bordje sold out te maken heeft. Kijk naar de concerten in Goffert en Ziggo in Nederland. Die waren zo uitverkocht.

Dan kan het inderdaad niet meteen gelinkt worden aan hun mindere albums, overdosis of ‘live’ gehalte, maar is vooral de undercard te zwak om een dag Werchter te verkiezen (meer dan 100 euro) boven een solo show van Muse (rond de 60 euro?).

Ik vind de zondag wel een sterke dag eigenlijk, ook als je Muse skipt.

Ik kijk enorm uit naar New Order, Rosalia, Balthazar en Mac Demarco bijvoorbeeld. Dat zijn binnen hun genre allemaal best grote namen en absoluut geen gemakzuchtige opvulling. Underworld is ook een sterk alternatief voor Muse (wat RW niet altijd lukt tijdens zo'n headliner). Parkway Drive is (hoewel niet mijn ding) ook een enorme naam om zo laag te zetten. En zelfs tussen de allerkleinste namen staan er met Zeal & Ardor, Lizzo, Amyl & The Sniffers, Suicideboys, RY X, De Staat, Mahalia en Sports Team best relevante dingen voor een festival als Rock Werchter. Alleen de plaatsing van Greta is een vreemde. Dus ja: ik vind Muse best k*t, maar ik heb alsnog heel veel hollen van hot naar her omdat ik veel wil meepikken.

Over de liveshow Pink en Muse: ik hoop dat ze het groteske zo veel mogelijk achterwege laten. Verschrikkelijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Denk dat het ook met de rest van de invulling van die dag te maken heeft. Greta van Fleet is imo bijvoorbeeld een zeer matige sub.

Net niet dus. Vind het een bijzonder sterke dag ONDANKS Muse, niet dankzij Muse. Staat heel veel moois, (alleen jammer van die headliner, persoonlijk).
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Over de liveshow Pink en Muse: ik hoop dat ze het groteske zo veel mogelijk achterwege laten. Verschrikkelijk.

Ik hoop dan weer dat The Cure een achtbaan meeneemt en Robert Smith vanuit de voorste karretjes de gehele set zingt met vuurwerk op de achtergrond zodat er toch wat spektakel komt maar zie dat helaas niet gebeuren. :p
Maar in alle gekheid: Vind de shows van MUSE en P!nk zonder al dat spektakel al te gek, maar dat groteske maakt het voor mij nog geweldiger.

Voor mij staan op de MUSE dag op Mac de Marco, Yungblud en New Order verder weinig boeiends. Wellicht dat ook veel mensen afwachten wat het voorprogramma in het Goffert gaat zijn en of ze voor daar via Swap nog tickets kunnen scoren.

Het is wel zo dat Werchter dit jaar voor iedere fan wat wils heeft toch qua headliners?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Underworld is echt geen sterke naam, geen idee hoe die ooit zijn gepromoveerd tot headliner op DTRH maar die zijn er echt niet relevanter op geworden.

edit: Heb me wat miskeken, dacht dat ze in de Barn stonden. Dan nog spreekt Underworld zowat dezelfde leeftijdscategorie aan als Muse-fans en is het vind ik, eigenlijk niet zo'n goed alternatief.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Underworld is echt geen sterke naam, geen idee hoe die ooit zijn gepromoveerd tot headliner op DTRH maar die zijn er echt niet relevanter op geworden.

Ik snap wat je bedoelt, maar je weet ook wel dat het quasi onmogelijk is om een (grote) internationale act te regelen tijdens heel grote headliners. Kijk maar naar Tourist LeMC tijdens Foo Fighters of Charlotte De Witte tijdens Radiohead. Dan is een Underworld overtuigen om in de kleinste tent te spelen tijdens Muse wel knap gedaan van de organisatie.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Als ik de dagen van Werchter moet rangschikken op sterkte: Vrijdag > Zondag > Zaterdag.
Maar qua relevantie van headliners is het misschien zelfs omgekeerd.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
xydroh wrote:

jefferke wrote:
Als ik de dagen van Werchter moet rangschikken op sterkte: Vrijdag > Zondag > Zaterdag.


haha, donderdag krijgt zelfs niet eens een vernoeming, zo erg is het gesteld

Is die er dan?
1f606.svg

Ik vind het altijd nog onbegrijpelijk hoe Werchter invulling heeft weten gegeven aan de donderdag. Er moet daar toch iets flink mis zijn gegaan.

Mijn rangschikking op basis van sterkte zou dezelfde zijn, dus: Vrijdag >>>> Zondag > Zaterdag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Moet wel zeggen: de Barn/KlubC namen op de donderdag zijn wel stuk voor stuk erg mooi.
En uiteindelijk heb ik op de donderdag meer must-sees dan op de zaterdag.

Charlotte Gainsbourg, Brockhampton, Richard Ashcroft, Elbow, Olafur Arnalds en Maribou State zijn stuk voor stuk namen die ik echt wil zien. En eigenlijk wil ik Raleigh Ritchie en Kalkbrenner ook wel meepikken.

Uiteraard is die zaterdag objectief gezien gewoon goed (Florence, Mumford en Macklemore zijn op zowat alle andere grote festivals op zichzelf staande headliners).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.418
6.102
Wat mij betreft is QOTSA ook dubbel zoveel waard dan Tool.
1f609.svg

Alle discussies over bombast versus "muzikale kwaliteit" terzijde, mag ik hieruit opmaken dat je eerdere pogingen Tool te kunnen waarderen nog niet zijn geslaagd?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken