Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Het wordt zo zoetjes aan tijd voor de time-table en de plattegrond. Die worden toch meestal rond Pasen bekend gemaakt?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Tja, ik heb ergens gehoord dat de Barn de grootste festivaltent van Europa is. Groter dat dit kan je ze niet maken. ? Dan heb ik liever dat ze grote acts blijven boeken, dan dat ze expres kleinere acts moeten boeken omdat ze geen volle tent willen.

Verder moet ik zeggen dat ik tijdens de laatste editie, met die ‘Sportpaleis Barn’, eigenlijk geen enkel rood kruis ben tegengekomen. Voor drukke/grote concerten die ik echt wou zien ben ik gewoon 10 minuutjes op voorhand binnengewandeld.
Doen ze anders wel goed hoor dit jaar. Er is namelijk geen enkele naam bij de laatste twee acts in de Barn die nu een klein tot middelgroot festival zou kunnen headlinen behalve misschien New Order (en komen wel zeer snel weer terug op herhaling) of tsja Elbow. Angèle, Mac DeMarco (in november nog maar eens de AB) en Brockhampton zijn wel leuk maar echt geen grote Barn-namen waardig, net zoals TGTB&TQ die het vooral van hun 'zeldzaamheid' moeten hebben. Die laatste uit dat lijstje stond vorige zomer nog op de middag van PKP en er is naast wat hype op het internet geen enkele graadmeter om te bepalen hoe populair die jongens nu werkelijk hier zijn. Kylie is al enkele jaren stevig op de terugweg maar pakt wel goed natuurlijk als counteract en pluspuntje voor legacy-act voor The Cure-Tool en dan ja, Years & Years wiens tweede album gewoon flopte.

Het gaat erover dat je op niet halfweg of zelfs wanneer ze nog maar net is begonnen een set zomaar meer kunt binnenwandelen zoals vroeger. De constante berekening die je moet maken van "oh, als ik niet een kwartier/tien minuten op voorhand ben geraak ik niet binnen" (niet om een goede plek te hebben, maar gewoon om al binnen te mogen) hoort echt niet op een festival vind ik.

Pukkelpop is al zo ver afgeweken van hun formule van pakweg vijf jaar geleden dat dat wel gaat goed komen (zie de opkomsten voor AF en TWOD of LCD Soundsystem recentelijk), verder stond The National pas op TW Classic en eind 2017 nog in Vorst. Anderzijds kan het terug naar de roots programmeren van enkele podia weer wat oude bezoekers naar Kiewit brengen en dus juist wél voor een clusterfuck zorgen maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De tijd dat Pukkelpop nog een massa alternatievelingen naar hun wei wist te lokken is echt al een tijdje geleden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.388
3.410
Aan de UGent hangen ook al een tijdje veel posters, al van vlak na die laatste aankondiging. Dat is al een paar jaar zo want heb vorig jaar nog zo eentje gestolen euhm... ik bedoel beleefd gevraagd :wink: Dit jaar ook al een BKS poster gespot net als veel andere festivals en concertzalen, dat heeft weinig te maken met wel of niet uitverkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:
Tja, ik heb ergens gehoord dat de Barn de grootste festivaltent van Europa is. Groter dat dit kan je ze niet maken.
1f642.svg
Dan heb ik liever dat ze grote acts blijven boeken, dan dat ze expres kleinere acts moeten boeken omdat ze geen volle tent willen.

Verder moet ik zeggen dat ik tijdens de laatste editie, met die ‘Sportpaleis Barn’, eigenlijk geen enkel rood kruis ben tegengekomen. Voor drukke/grote concerten die ik echt wou zien ben ik gewoon 10 minuutjes op voorhand binnengewandeld.

Doen ze anders wel goed hoor dit jaar. Er is namelijk geen enkele naam bij de laatste twee acts in de Barn die nu een klein tot middelgroot festival zou kunnen headlinen behalve misschien New Order (en komen wel zeer snel weer terug op herhaling) of tsja Elbow. Angèle, Mac DeMarco (in november nog maar eens de AB) en Brockhampton zijn wel leuk maar echt geen grote Barn-namen waardig, net zoals TGTB&TQ die het vooral van hun ‘zeldzaamheid’ moeten hebben. Die laatste uit dat lijstje stond vorige zomer nog op de middag van PKP en er is naast wat hype op het internet geen enkele graadmeter om te bepalen hoe populair die jongens nu werkelijk hier zijn. Kylie is al enkele jaren stevig op de terugweg maar pakt wel goed natuurlijk als counteract en pluspuntje voor legacy-act voor The Cure-Tool en dan ja, Years & Years wiens tweede album gewoon flopte.

Het gaat erover dat je op niet halfweg of zelfs wanneer ze nog maar net is begonnen een set zomaar meer kunt binnenwandelen zoals vroeger. De constante berekening die je moet maken van “oh, als ik niet een kwartier/tien minuten op voorhand ben geraak ik niet binnen” (niet om een goede plek te hebben, maar gewoon om al binnen te mogen) hoort echt niet op een festival vind ik.

Oei, je onderschat nogal wat acts denk ik. Kylie is echt wel een grote naam voor een . Tuurlijk, niet meer zo relevant, maar wel een specialere boeking voor de Barn die een beetje buiten de lijntjes kleurt (zeker omdat ze die Barn zelfs niet afsluit) en alles behalve een kleintje. Ik denk dat je op zondag 'Tamino - Mac Demarco - New Order - Rosalia' zal hebben. Je kan dat met de beste wil niet slecht vinden toch. Als je ziet dat Tamino (die hier laag staat, wat wel mag voor een Belg) ook gewoon de Lotto Arena aandoet tegenwoordig. Op zich hebben ze met Robyn, Kalkbrenner en Underworld ook wel 3 grote namen in die KlubC gepropt.

En over die 10 minuten op voorhand wachten op een concert, tja, da's bij iedereen anders. Ben zelf altijd ruim op voorhand aanwezig voor een show, op eender welke plek (concert, festivaltent, main stage). Zie ook nooit halve concerten (heb ik nooit gesnapt). Maar als je halfweg voor een paar nummers ergens wil binnenvallen is zo'n Barn (of eender welke andere gesloten festivaltent) niet handig nee.
 

Kaasrasper

Campingartiest
14 jan 2015
97
71
Na lang twijfelen, en vorig jaar helaas te hebben overgeslagen, toch maar besloten om een ticket te kopen voor Rock Werchter. Wordt m'n 9e keer. Zin in. Misschien over de breedte niet de sterkste line-up ooit, maar toch weer genoeg waar ik naar uit kijk.

Mijn lijstje tot nu toe ziet er als volgt uit:

Donderdag
Must-sees: Charlotte Gainsbourg!!!, Paul Kalkbrenner!!!, Maribou State
Meepakken indien mogelijk: Elbow, Olafur Arnalds

Vrijdag
Must-sees: Kylie!!!, Janelle Monáe!!!, Robyn!!!, Jungle
Meepakken indien mogelijk: The Cure (zal wel clashen met Kylie), Snarky Puppy, The 1975

Zaterdag
Must-sees: Florence + The Machine
Meepakken indien mogelijk: Beirut, Aurora, Two Door Cinema Club

Zondag
Must-sees: Underworld!!!, New Order!!!, Lizzo!!! Rosalía, Tamino
Meepakken indien mogelijk: Muse (wordt onmogelijk met New Order en Underworld), Balthazar, De Staat, Zeal & Ardor

Nou maar hopen dat die timetable snel komt!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845
Klinkt een beetje Cruijffiaans. Of om in festivalstermen te blijven als Smeets.[/quote]
Snap niet zo goed wat je daarmee bedoelt.[/quote]

Johan Cruijff staat bekend om zijn typische uitspraken, vol met open deuren en cirkelredeneringen. Zoals “Je moet schieten, anders kun je niet scoren.” of “Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet.”

Smeets staat ook bekend om zijn typische uitspraken. Die zijn vaak voorbarig, onterecht ambitieus en enigszins arrogant.

Daar deed het statement van Ken mij aan denken.
 

arwen

Playlistbediener
2 okt 2018
7
0
Op deze clashfinder staat nu plots dat er de donderdag toch nog twee artiesten staan op de slope, namelijk RHEA en Jaguar Jaguar.
Ook zou die dj enkel spelen tussen Bastille en P!nk.
En deze clashfinder is trouwens ook nog maar onlangs gewijzigd, ongeveer 11 dagen geleden.
Dus zouden ze de Slope dan toch openen de donderdag? Of denken jullie van niet?

Hier is trouwens de link naar die clashfinder:
https://clashfinder.com/m/rw19j/?user=0itslc.d1
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
Op deze clashfinder staat nu plots dat er de donderdag toch nog twee artiesten staan op de slope, namelijk RHEA en Jaguar Jaguar.
Ook zou die dj enkel spelen tussen Bastille en P!nk.
En deze clashfinder is trouwens ook nog maar onlangs gewijzigd, ongeveer 11 dagen geleden.
Dus zouden ze de Slope dan toch openen de donderdag? Of denken jullie van niet?

Hier is trouwens de link naar die clashfinder:
https://clashfinder.com/m/rw19j/?user=0itslc.d1

Haha dat is mijn clashfinder. Is denk ik een heel realistische wijziging die mij wel mogelijk lijkt. Maar is gebaseerd op hoop :) Volgens iemand op e-festivals zijn ze bezig met onderhandelen. Als het zo moeilijk is lijkt het mij wel dat ze iets grotere wijzigingen willen proberen dan wat ik hier voorstel.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
La Jungle als Slope opener op donderdag lijkt me wel een fijne!

Als The Slope uberhaupt alsnog opengaat, natuurlijk..

 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
437
Ken19 op eFestivals zegt dat er snel nieuws komt. Maar waarschijnlijk niet morgen want dan komt Lokerse Feesten met groot deel line-up. Maar er komt dus nieuws. Hopelijk blijft het niet enkel bij de uren.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ken19 op eFestivals zegt dat er snel nieuws komt. Maar waarschijnlijk niet morgen want dan komt Lokerse Feesten met groot deel line-up. Maar er komt dus nieuws. Hopelijk blijft het niet enkel bij de uren.

ben wel benieuwd wat er precies gaat aangekondigd zijn, kan een timetable zijn, kan een reeks nieuwe namen zijn.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.049
345
jarne wrote:
Ken19 op eFestivals zegt dat er snel nieuws komt. Maar waarschijnlijk niet morgen want dan komt Lokerse Feesten met groot deel line-up. Maar er komt dus nieuws. Hopelijk blijft het niet enkel bij de uren.

ben wel benieuwd wat er precies gaat aangekondigd zijn, kan een timetable zijn, kan een reeks nieuwe namen zijn.
affiche is "volledig" dus kan niet anders dan timetable zijn.
Zal al zeker ni zijn dat ze aan de opbouw gaan beginnen dusja...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
xydroh wrote:

jarne wrote:
Ken19 op eFestivals zegt dat er snel nieuws komt. Maar waarschijnlijk niet morgen want dan komt Lokerse Feesten met groot deel line-up. Maar er komt dus nieuws. Hopelijk blijft het niet enkel bij de uren.


ben wel benieuwd wat er precies gaat aangekondigd zijn, kan een timetable zijn, kan een reeks nieuwe namen zijn.

affiche is “volledig” dus kan niet anders dan timetable zijn.
Zal al zeker ni zijn dat ze aan de opbouw gaan beginnen dusja…

Ik verwacht ook 'enkel' de timetable. Zal er wel binnen de week komen gok ik, mei begint volgende week.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Zou de zondag nog uitverkocht raken?

Wij willen die dag wel gaan, als het via ticketswap kan al helemaal. Lekker plekje bij een bar bij de main; de staat, balthazar, greta van fleet en muse
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.049
345
Zou de zondag nog uitverkocht raken?

Wij willen die dag wel gaan, als het via ticketswap kan al helemaal. Lekker plekje bij een bar bij de main; de staat, balthazar, greta van fleet en muse
"normaal gezien" gaan de dagtickets voor zondag nog wel uitverkopen...

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
HollandiaFCB wrote:
Zou de zondag nog uitverkocht raken?

Wij willen die dag wel gaan, als het via ticketswap kan al helemaal. Lekker plekje bij een bar bij de main; de staat, balthazar, greta van fleet en muse

“normaal gezien” gaan de dagtickets voor zondag nog wel uitverkopen…

normaal krijgen we wel een mail of melding als er een dag of combi's dicht bij uitverkopen zijn. Voorlopig nog geen woord gelost over combi tickets.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
ChiquitaChaser wrote:

HollandiaFCB wrote:
Zou de zondag nog uitverkocht raken?

Wij willen die dag wel gaan, als het via ticketswap kan al helemaal. Lekker plekje bij een bar bij de main; de staat, balthazar, greta van fleet en muse


“normaal gezien” gaan de dagtickets voor zondag nog wel uitverkopen…

normaal krijgen we wel een mail of melding als er een dag of combi’s dicht bij uitverkopen zijn. Voorlopig nog geen woord gelost over combi tickets.

Ja, die dagtickets (vooral zondag) zie ik wel makkelijk uitverkopen.

De combi's daarentegen... Pink zal er wel voor zorgen dat meer mensen een los dagje uitkiezen ipv de 4 dagen (en daarmee dus ook Pink) te trotseren.

Gok ik. :)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.049
345
enkele maanden terug gingen de dagtickets heel goed en combi's slecht (om die Pink reden zoals al aangehaald)
Toen was er sprake op dagtickets te verhogen en combi's te verlagen maar of dat gebeurd is weet ik niet...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken