mattman wrote:
Tja, ik heb ergens gehoord dat de Barn de grootste festivaltent van Europa is. Groter dat dit kan je ze niet maken.
Dan heb ik liever dat ze grote acts blijven boeken, dan dat ze expres kleinere acts moeten boeken omdat ze geen volle tent willen.
Verder moet ik zeggen dat ik tijdens de laatste editie, met die ‘Sportpaleis Barn’, eigenlijk geen enkel rood kruis ben tegengekomen. Voor drukke/grote concerten die ik echt wou zien ben ik gewoon 10 minuutjes op voorhand binnengewandeld.
Doen ze anders wel goed hoor dit jaar. Er is namelijk geen enkele naam bij de laatste twee acts in de Barn die nu een klein tot middelgroot festival zou kunnen headlinen behalve misschien New Order (en komen wel zeer snel weer terug op herhaling) of tsja Elbow. Angèle, Mac DeMarco (in november nog maar eens de AB) en Brockhampton zijn wel leuk maar echt geen grote Barn-namen waardig, net zoals TGTB&TQ die het vooral van hun ‘zeldzaamheid’ moeten hebben. Die laatste uit dat lijstje stond vorige zomer nog op de middag van PKP en er is naast wat hype op het internet geen enkele graadmeter om te bepalen hoe populair die jongens nu werkelijk hier zijn. Kylie is al enkele jaren stevig op de terugweg maar pakt wel goed natuurlijk als counteract en pluspuntje voor legacy-act voor The Cure-Tool en dan ja, Years & Years wiens tweede album gewoon flopte.
Het gaat erover dat je op niet halfweg of zelfs wanneer ze nog maar net is begonnen een set zomaar meer kunt binnenwandelen zoals vroeger. De constante berekening die je moet maken van “oh, als ik niet een kwartier/tien minuten op voorhand ben geraak ik niet binnen” (niet om een goede plek te hebben, maar gewoon om al binnen te mogen) hoort echt niet op een festival vind ik.