En ‘triestige kijk’: tja. Er zal intern wel al veel gevloekt zijn voor dit Pink verhaal. Het feit dat ze er alsnog iets aan proberen doen, geeft me gewoon wat meer vertouwen in de organisatie. En doet me weer denken aan de organisatie zoals ik ze ‘ken’. De organisatie die Faith No More optrommelde toen Foo Fighters uitviel. Of voor een grotere Barn zorgde omdat de capaciteit dat vroeg. Kleine dingen die gewoon netjes zijn.
Maar dat was toch gewoon om niet nog meer gezichtsverlies op te lopen? Die editie werd speciaal voor de Foo's een week verzet en kaartjes werden na Grohl's val daarna aan woekerprijzen op Ticketswap gegooid, dat Faith No More nog last minute werd opgetrommeld (ongetwijfeld een huzarenstukje op zich gezien hun tourschema van toen) was slechts een pleister op de wonde waar Werchter in principe niets aan kon doen. De situatie met P!nk is totaal anders.
De boeking en contracttekening gebeurde maanden geleden waarbij de organisatie
toen al wist aan wat voor
dodgy spel ze zich gingen wagen. Dat ze na het tekenen van dat contract nog proberen hebben wiggelen bij het mgmt van P!nk om dan toch nog acts te boeken voor in de tenten, wetende dat dit eigenlijk niet de bedoeling was, is zeer atypisch en onprofessioneel van Werchter. Dat ze nu met hun staart ingetrokken weer naar het mgmt van P!nk moeten gaan leuren voor die Slope en wat tentacts is echt belachelijk en dat enkel en alleen om 1) te cashen voor die donderdag (want die gaat echt niet uitverkopen) en 2) toch nog heelhuids deze affaire af te sluiten en toch nog een degelijk (nee, niet volwaardig) programma op donderdag te presenteren zonder veel commentaar te krijgen (want, ze hebben nog zo hun best gedaan voor ons, hè)
Verder heb ik m'n twijfels of die vergroting echt wel nodig was. Efficiënter programmeren gaat er alvast voor zorgen dat je geen clusterfuck à la Post Malone krijgt in de Barn om een uur of twee/drie (hoewel die tijdschema's vaak een hels karwei zijn mbt tot overeenkomsten met agents, daar ben ik me van bewust). Toch, is het nu al dik twee jaar zo dat wanneer je halfweg of zelfs net voor een act start je vaak gewoonweg niet meer binnen kan en de tent tot lang nadat de act begonnen gesloten blijft, wat fucked up blijft. Zelfs met een tent zo groot als het Sportpaleis lijkt dit probleem nog steeds niet verholpen wat echt sneu is.
In Gent hangen er zeer veel affiches van Rock Werchter uit…. Is denk ik al lang geleden dat ze reclame moesten maken via niet online kanalen om uitverkocht te geraken?
In Antwerpen zie ik vooral posters van BKS en de P!nk-dag hangen, een volledige poster zag ik eens in een cafeetje maar verder nergens te bespeuren.