Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:
Wat mij betreft is QOTSA ook dubbel zoveel waard dan Tool.
1f609.svg


Alle discussies over bombast versus “muzikale kwaliteit” terzijde, mag ik hieruit opmaken dat je eerdere pogingen Tool te kunnen waarderen nog niet zijn geslaagd?

Niet perse hoor. :) Zegt meer over mijn fanschap t.o.v. QOTSA, wat misschien wel mijn favoriete 'grote rockband' is, naast Nine Inch Nails. Ben nog steeds on it qua Tool ontdekken, het is alleen zo verdomd lastig aangezien ik afhankelijk ben van losse youtubefilmpjes. Geraak er zo moeilijk in. Maar ik zal er vast wel staan hoor, bij Tool. Ben bereid om verbluft te worden. Verwacht er nu wel veel van ondertussen.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ff tekenen muziekvrienden: Fans want black hole named after Chris Cornell https://www.loudersound.com/news/fans-want-black-hole-named-after-chris-cornell
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.447
7.439
Yannick wrote:

MixTape wrote:
Ff tekenen muziekvrienden: Fans want black hole named after Chris Cornell https://www.loudersound.com/news/fans-want-black-hole-named-after-chris-cornell


Niet eens de naam vermelden van de vrouw, Katie Houman, aan wie we deze foto te danken hebben, sneu artikel en petitie.

Heino Falcke wordt ook niet genoemd. Of de andere wetenschappers die hieraan hebben meegewerkt. Het artikel gaat namelijk over Chris Cornell.

Over Cornell en over het zwarte gat. Inderdaad vrij raar om zo'n petitie te starten maar dan niet de namen van de fotografe en wetenschappers te noemen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
over het aanpassen van de donderdag kwam deze comment van Ken19:

In this case... how longer it takes to get some news, the more effort they put into it to make something of it.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.511
4.845
over het aanpassen van de donderdag kwam deze comment van Ken19:

In this case… how longer it takes to get some news, the more effort they put into it to make something of it.

Klinkt een beetje Cruijffiaans. Of om in festivalstermen te blijven als Smeets.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
[/quote]
Klinkt een beetje Cruijffiaans. Of om in festivalstermen te blijven als Smeets.[/quote]
Snap niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
 

Michiel1617899555

Campingartiest
26 jan 2016
86
0
Even realistisch fantaseren, wat zouden ze überhaupt nog kúnnen doen? Een paar middagacts in de tenten? Een volwaardige sub en sub-sub op de main zal mevrouw Pink niet toestaan...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Even realistisch fantaseren, wat zouden ze überhaupt nog kúnnen doen? Een paar middagacts in de tenten? Een volwaardige sub en sub-sub op de main zal mevrouw Pink niet toestaan…
Ik vermoed de Slope reanimeren en die DJ enkel tussen Bastille en haar laten draaien en nog wat kleinere tentacts toevoegen zodat het programma toch rond één à twee uur kan beginnen in plaats van vijf/zes. Van het programma op de mainstage zal haar mgmt vast niet willen afwijken en nog een act of twee tussen Bastille, Vance Joy en BBR te zetten, vermoed ik dus dat staat waarschijnlijk wel vast hoewel je natuurlijk nooit weet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Michiel wrote:
Even realistisch fantaseren, wat zouden ze überhaupt nog kúnnen doen? Een paar middagacts in de tenten? Een volwaardige sub en sub-sub op de main zal mevrouw Pink niet toestaan…

Ik vermoed de Slope reanimeren en die DJ enkel tussen Bastille en haar laten draaien en nog wat kleinere tentacts toevoegen zodat het programma toch rond één à twee uur kan beginnen in plaats van vijf/zes. Van het programma op de mainstage zal haar mgmt vast niet willen afwijken en nog een act of twee tussen Bastille, Vance Joy en BBR te zetten, vermoed ik dus dat staat waarschijnlijk wel vast hoewel je natuurlijk nooit weet.

Vooral tussen Bastille en Vance Joy stil gevoelsmatig nog een groot gat. Vance Joy vind ik uberhaupt geen act om nog op een RW19 te zetten (wat heet die jongen nog gedaan de laatst 3-4 jaar?), laat staan op de main.

Maar goed: we zien wel. Alles wat er nu bijkomt is een mooie surplus.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
Alles wat er nu bijkomt is een mooie surplus.
Wat best een triestige kijk is als bezoeker van een festival als Werchter.

Natuurlijk is dat een groot gat maar die mainstage-line up wordt gewoon bezien als een groot voorprogramma voor P!nk zoals ze ze ook in stadia zou programmeren, ik reken niet meteen op fameuze compensaties op dat podium maar kijk eerder dan richting de tenten en de Slope.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
mattman wrote:
Alles wat er nu bijkomt is een mooie surplus.

Wat best een triestige kijk is als bezoeker van een festival als Werchter.

Natuurlijk is dat een groot gat maar die mainstage-line up wordt gewoon bezien als een groot voorprogramma voor P!nk zoals ze ze ook in stadia zou programmeren, ik reken niet meteen op fameuze compensaties op dat podium maar kijk eerder dan richting de tenten en de Slope.

Sowieso een heel magere support act om mee te nemen in die stadia. Die gast is toch alleen bekend van dat semi-hitje van al redelijk wat jaren geleden?

En 'triestige kijk': tja. Er zal intern wel al veel gevloekt zijn voor dit Pink verhaal. Het feit dat ze er alsnog iets aan proberen doen, geeft me gewoon wat meer vertouwen in de organisatie. En doet me weer denken aan de organisatie zoals ik ze 'ken'. De organisatie die Faith No More optrommelde toen Foo Fighters uitviel. Of voor een grotere Barn zorgde omdat de capaciteit dat vroeg. Kleine dingen die gewoon netjes zijn.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
In Gent hangen er zeer veel affiches van Rock Werchter uit.... Is denk ik al lang geleden dat ze reclame moesten maken via niet online kanalen om uitverkocht te geraken?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Neen hoor, er hangen in de Alma's studentenrestaurants is Leuven al jaren posters voor zover ik weet.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
En dat ze iets proberen te doen aan die donderdag wilt nog niet zeggen dat het ze ook lukt. Pas op voor teleurstellingen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.255
6.740
En ‘triestige kijk’: tja. Er zal intern wel al veel gevloekt zijn voor dit Pink verhaal. Het feit dat ze er alsnog iets aan proberen doen, geeft me gewoon wat meer vertouwen in de organisatie. En doet me weer denken aan de organisatie zoals ik ze ‘ken’. De organisatie die Faith No More optrommelde toen Foo Fighters uitviel. Of voor een grotere Barn zorgde omdat de capaciteit dat vroeg. Kleine dingen die gewoon netjes zijn.
Maar dat was toch gewoon om niet nog meer gezichtsverlies op te lopen? Die editie werd speciaal voor de Foo's een week verzet en kaartjes werden na Grohl's val daarna aan woekerprijzen op Ticketswap gegooid, dat Faith No More nog last minute werd opgetrommeld (ongetwijfeld een huzarenstukje op zich gezien hun tourschema van toen) was slechts een pleister op de wonde waar Werchter in principe niets aan kon doen. De situatie met P!nk is totaal anders.

De boeking en contracttekening gebeurde maanden geleden waarbij de organisatie toen al wist aan wat voor dodgy spel ze zich gingen wagen. Dat ze na het tekenen van dat contract nog proberen hebben wiggelen bij het mgmt van P!nk om dan toch nog acts te boeken voor in de tenten, wetende dat dit eigenlijk niet de bedoeling was, is zeer atypisch en onprofessioneel van Werchter. Dat ze nu met hun staart ingetrokken weer naar het mgmt van P!nk moeten gaan leuren voor die Slope en wat tentacts is echt belachelijk en dat enkel en alleen om 1) te cashen voor die donderdag (want die gaat echt niet uitverkopen) en 2) toch nog heelhuids deze affaire af te sluiten en toch nog een degelijk (nee, niet volwaardig) programma op donderdag te presenteren zonder veel commentaar te krijgen (want, ze hebben nog zo hun best gedaan voor ons, hè)

Verder heb ik m'n twijfels of die vergroting echt wel nodig was. Efficiënter programmeren gaat er alvast voor zorgen dat je geen clusterfuck à la Post Malone krijgt in de Barn om een uur of twee/drie (hoewel die tijdschema's vaak een hels karwei zijn mbt tot overeenkomsten met agents, daar ben ik me van bewust). Toch, is het nu al dik twee jaar zo dat wanneer je halfweg of zelfs net voor een act start je vaak gewoonweg niet meer binnen kan en de tent tot lang nadat de act begonnen gesloten blijft, wat fucked up blijft. Zelfs met een tent zo groot als het Sportpaleis lijkt dit probleem nog steeds niet verholpen wat echt sneu is.

In Gent hangen er zeer veel affiches van Rock Werchter uit…. Is denk ik al lang geleden dat ze reclame moesten maken via niet online kanalen om uitverkocht te geraken?
In Antwerpen zie ik vooral posters van BKS en de P!nk-dag hangen, een volledige poster zag ik eens in een cafeetje maar verder nergens te bespeuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Verder heb ik m’n twijfels of die vergroting echt wel nodig was. Efficiënter programmeren gaat er alvast voor zorgen dat je geen clusterfuck à la Post Malone krijgt in de Barn om een uur of twee/drie (hoewel die tijdschema’s vaak een hels karwei zijn mbt tot overeenkomsten met agents, daar ben ik me van bewust). Toch, is het nu al dik twee jaar zo dat wanneer je halfweg of zelfs net voor een act start je vaak gewoonweg niet meer binnen kan en de tent tot lang nadat de act begonnen gesloten blijft, wat fucked up blijft. Zelfs met een tent zo groot als het Sportpaleis lijkt dit probleem nog steeds niet verholpen wat echt sneu is.

Tja, ik heb ergens gehoord dat de Barn de grootste festivaltent van Europa is. Groter dat dit kan je ze niet maken. :) Dan heb ik liever dat ze grote acts blijven boeken, dan dat ze expres kleinere acts moeten boeken omdat ze geen volle tent willen.

Verder moet ik zeggen dat ik tijdens de laatste editie, met die 'Sportpaleis Barn', eigenlijk geen enkel rood kruis ben tegengekomen. Voor drukke/grote concerten die ik echt wou zien ben ik gewoon 10 minuutjes op voorhand binnengewandeld. Dat ging heel makkelijk bij oa Anderson Paak, David Byrne, Nine Inch Nails, Ben Howard. Gewoon een beetje op voorhand zijn. Doe ik niet alleen voor de tenten, maar ook voor de main. En dat Posty om 3uur speelde, is net beter dan dat hij om 8u speelde toch? Hoe later, hoe meer volk.

Waar ik me wel zorgen over maak: The National in de marquee op Pukkelpop, wat een stuk kleinere tent is. Wordt een ramp. Maar da's voor een ander topic.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken