Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Ken19 op Efestivals:

They are trying to do something... But it's not easy...


Hopefully you'll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same.
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
164
41
Nieuws in de marge: Live Nation (organisator Rock Werchter) neemt Sportpaleis Group over.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/11/live-nation-neemt-sportpaleis-group-over/
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De overname van Sportpaleis Group door LN is geen zo'n goed nieuws vrees ik. Dat zal alleen maar nog meer de grote bands fragmenteren over verschillende locaties. Waar je nu al met een verdeling zit door Rock Werchter, Werchter Boutique, Werchter Classic en losse events in Werchter, zit je dan ook nog eens met het feit dat LN die concertzalen zal moeten vullen. En dan is het best mogelijk dat dit jaar al een voorbode was van wat nog komen gaat de volgende jaren.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Live Nation doet toch al langer de promo rond optredens in die zalen? Ik zie weinig veranderen hoor. Volgens mij had LN het al voor het zeggen maar is dit nu pas geresulteerd in een overname.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
cloudyshoes wrote:
Nieuws in de marge: Live Nation (organisator Rock Werchter) neemt Sportpaleis Group over.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/11/live-nation-neemt-sportpaleis-group-over/

We weten dan ook al meteen waarom ze dit jaar geld bespaard hebben
1f644.svg

1. Zo werkt het niet.
2. Ze hebben geen geld bespaard.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.

Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.993
565
Paddy wrote:
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.

Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?
Normaal gesproken niet, maar ik vraag me wel af wat het (extra) kost om een Pink en een Muse in hun stadiontour even exclusief naar je festival te halen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Paddy wrote:
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.

Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?

Zal wel ongeveer evenveel zijn hoor. Als we puur de headliners overlopen, zal het in ieder geval niet veel schelen.

Pink - The Cure - Tool - Mumford & Sons - Florence - Muse - Bastille
(+Macklemore - New Order - TGTBATQ - Elbow - Kylie Minogue - Underworld - Rosalia - Bring Me The Horizon - Robyn - Weezer...)

Gorillaz - QOTSA - The Killers - Pearl Jam - Jack White - Nick Cave - AM
(+Snow Patrol - Nine Inch Nails - Anderson Paak - Marshmello - David Byrne - Fleet Foxes - London Grammar - Ben Howard...)

Zal niet ver uit elkaar lopen. Inderdaad: die donderdag is schandalig leeg, maar het aantal acts over de 4 dagen ligt niet eens zo ver uit elkaar. Ik vind 2018 kwalitatief gezien wel een veel, veel, veel beter jaar dan 2019. Veel. Heel veel. Sterker: vorlgens mij heb ik nog nooit zo'n goede RW-editie meegemaakt.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
xydroh wrote:

Paddy wrote:
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.


Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?

Zal wel ongeveer evenveel zijn hoor. Als we puur de headliners overlopen, zal het in ieder geval niet veel schelen.

Pink – The Cure – Tool – Mumford & Sons – Florence – Muse – Bastille
(+Macklemore – New Order – TGTBATQ – Elbow – Kylie Minogue – Underworld – Rosalia – BMTH -Robyn-…)

Gorillaz – QOTSA – The Killers – Pearl Jam – Jack White – Nick Cave – AM
(+Snow Patrol – Nine Inch Nails – Anderson Paak – Marshmello – David Byrne – Fleet Foxes-…)

Zal niet ver uit elkaar lopen. Inderdaad: die donderdag is schandalig leeg, maar het aantal acts over de 4 dagen ligt niet eens zo ver uit elkaar. Ik vind 2018 kwalitatief gezien wel een veel, veel, veel beter jaar dan 2019. Veel. Sterker: vorlgens mij heb ik nog nooit zo’n goede RW-editie meegemaakt.

Ik weet uit goeie bronnen dat de prijs voor QOTSA bijna dubbel zoveel is als voor tool ... dan kan je toch al eens beginnen denken. Als er evenveel uitgegeven is dan is er schandalig veel betaald geweest voor pink en muse.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
mattman wrote:

xydroh wrote:

Paddy wrote:
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.


Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?


Zal wel ongeveer evenveel zijn hoor. Als we puur de headliners overlopen, zal het in ieder geval niet veel schelen.

Pink – The Cure – Tool – Mumford & Sons – Florence – Muse – Bastille
(+Macklemore – New Order – TGTBATQ – Elbow – Kylie Minogue – Underworld – Rosalia – BMTH -Robyn-…)

Gorillaz – QOTSA – The Killers – Pearl Jam – Jack White – Nick Cave – AM
(+Snow Patrol – Nine Inch Nails – Anderson Paak – Marshmello – David Byrne – Fleet Foxes-…)

Zal niet ver uit elkaar lopen. Inderdaad: die donderdag is schandalig leeg, maar het aantal acts over de 4 dagen ligt niet eens zo ver uit elkaar. Ik vind 2018 kwalitatief gezien wel een veel, veel, veel beter jaar dan 2019. Veel. Sterker: vorlgens mij heb ik nog nooit zo’n goede RW-editie meegemaakt.

Ik weet uit goeie bronnen dat de prijs voor QOTSA bijna dubbel zoveel is als voor tool … dan kan je toch al eens beginnen denken. Als er evenveel uitgegeven is dan is er schandalig veel betaald geweest voor pink en muse.

Wat mij betreft is QOTA ook dubbel zoveel waard dan Tool. ;-) Ik heb dan weer gehoord dat Arctic Monkeys verrassend 'betaalbaar' is. Dus het is een beetje gissen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Paddy wrote:
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.

Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?

De headliners en subs zullen elkaar niet veel ontlopen. Productie van pink en Muse kost bijvoorbeeld het nodige. Een dag de slope vullen heeft op de totale begroting nauwelijks effect.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Persoonlijk vind ik het maf dat die dagen nog niet uitverkocht zijn want zowel muzikaal als qua live optredens gezien zijn MUSE en P!nk imo dan weer wel de sterkste headliners die Werchter dit jaar heeft.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.655
3.338
Persoonlijk vind ik het maf dat die dagen nog niet uitverkocht zijn want zowel muzikaal als qua live optredens gezien zijn MUSE en P!nk imo dan weer wel de sterkste headliners die Werchter dit jaar heeft.

Hangt er maar vanaf wat je wil bij een optreden natuurlijk. Bij mij primeert muziek en de 'live performance' van die muzikale kwaliteit en daar vind ik hen er zeker niet uitspringen - als ik een bombastische circusact wil, koop ik wel een ticketje voor cirque du soleil. Uiteraard overdrijf ik nu een beetje, maar 't is inderdaad opvallend dat de 'puurdere acts' het eerst uitverkopen. Al zijn zondag en donderdag sowieso moeilijkere dagen lijkt me.
Muse is de afgelopen jaren al vaak geweest / een hoop fans kwijt geraakt met hun laatste albums / de show neemt het een beetje over van de muzikale kracht en er is al jarenlang geweten dat er veel meer geluid uit de boxen komt dan er bij hun instrumenten vertrekt ;-) Pink... is gewoon nog een heel andere orde. Die zal het volgens mij echt moeten hebben van de dagverkoop, want ik weet niet of er veel fans voldoende interessants in de rest van het programma vinden om combi te willen gaan.
Nog belangrijker voor Werchter lijkt me de verkoop van combi's, maar daar hebben we nog nergens cijfers van gezien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Gaat me niet zo zeer om wat jij het circusgedeelte noemt. Vind zelf persoonlijk Muse en P!nk muzikaal sterker dan The Cure, Mumford en Florence. Daarnaast zetten ze imo inderdaad leukere liveshows neer. Maar is idd puur subjectief.

en er is al jarenlang geweten dat er veel meer geluid uit de boxen komt dan er bij hun instrumenten vertrekt

Dat is onzin.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.331
1.347
Ik heb hier nog nooit in dit topic gepost, maar Pink is toch helemaal niet een interessante boeking? Ik snap alle lof over Pink niet echt; maar omdat het een dure boeking is, zal het wel goed zijn. Dat gevoel krijg ik een beetje als ik zo af en toe mee lees hier in dit topic.

Over Muse valt nog wel wat van te zeggen, ik vind het terecht dat daar veel geld voor wordt uitgetrokken(al zijn de oude platen daar ook wel echt veel toffer van) maar Pink. Dat was 10 jaar geleden misschien nog een relevante boeking geweest.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken