mattman wrote:
xydroh wrote:
Paddy wrote:
Budgetten worden niet op 1 grote hoop gegooid. RW is een eigen organisatie met een eigen budget. Winst vloeit af naar de aandeelhouders, maar wordt ook geïnvesteerd in het festival zelf.
Weet ik wel, maar je kan toch onmogelijk deze lineup naast die van vorig jaar leggen en denken dat ze dit jaar evenveel besteed hebben. niet?
Zal wel ongeveer evenveel zijn hoor. Als we puur de headliners overlopen, zal het in ieder geval niet veel schelen.
Pink – The Cure – Tool – Mumford & Sons – Florence – Muse – Bastille
(+Macklemore – New Order – TGTBATQ – Elbow – Kylie Minogue – Underworld – Rosalia – BMTH -Robyn-…)
Gorillaz – QOTSA – The Killers – Pearl Jam – Jack White – Nick Cave – AM
(+Snow Patrol – Nine Inch Nails – Anderson Paak – Marshmello – David Byrne – Fleet Foxes-…)
Zal niet ver uit elkaar lopen. Inderdaad: die donderdag is schandalig leeg, maar het aantal acts over de 4 dagen ligt niet eens zo ver uit elkaar. Ik vind 2018 kwalitatief gezien wel een veel, veel, veel beter jaar dan 2019. Veel. Sterker: vorlgens mij heb ik nog nooit zo’n goede RW-editie meegemaakt.
Ik weet uit goeie bronnen dat de prijs voor QOTSA bijna dubbel zoveel is als voor tool … dan kan je toch al eens beginnen denken. Als er evenveel uitgegeven is dan is er schandalig veel betaald geweest voor pink en muse.