Rock Werchter 2019 - Nieuws & Geruchten

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.509
2.018
Nou daar heb je de DOUR namen, loopt RW niks aan mis wat mij betreft…

Slechts twee interessante namen als je het mij vraagt: Nina Kraviz en Flatbush Zombies.

Al ken ik die Franse rapper niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Ik blijf hem nog altijd eerder aan Les Ardentes linken. Die hebben tegenwoordig ook steeds 4 à 6 hiphopheadliners staan, en boeken over het algemeen een maatje groter in dat genre dan Dour.

Ja, ik ook hoor. Maar meneer Scott lijkt volgend jaar te mikken op de majors en niet zo zeer op de kleinere genrefestivals, daarmee. Vind hem in ieder geval de 'meest plausibele' van die PkP namen. Al gok ik dat het gewoon ID was, maar dat die hun Europese tour hebben ingetrokken.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Met die namen van Dour missen we niets.

Ook positief dat Patti Smith festivals doet rond Rock Werchter zeg! Haar optreden in The Barn in 2015 blijft toch legendarisch hoor!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
ik had Yaeji graag in Klub C/Slope gezien eerlijk gezegd, voor wie haar nog niet kent. Zoek dan 's ff een dj-setje van haar op, aub. :p

Les Ardentes lijkt me trouwens wat te min met zijn 25k-ish bezoekers voor Scott, major of niet schat ik, of Dour inderdaad. Met A$ap Rocky en Orselan toch 2 dikke hiphop namen die het in Frans België goed zouden doen hoor, benieuwd waarmee ze gaan afkomen.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
ik had Yaeji graag in Klub C/Slope gezien
Even nog is over die Slope gesproken... wat vonden jullie nu eigenlijk van die slope? Ik vond het leuk dat ze er een extra podium bij hadden, want maar de 2 optredens die ik er heb gezien was de sfeer daar echt ondermaats, precies de sfeer van op een dorpsfestivalletje waar mensen maar wat staan te praten en te drinken maar niet voor de muziek komen. Of had ik gewoon pech met de 2 acts en was dat bij de anderen wel anders?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
Yannick wrote:
ik had Yaeji graag in Klub C/Slope gezien

Even nog is over die Slope gesproken… wat vonden jullie nu eigenlijk van die slope? Ik vond het leuk dat ze er een extra podium bij hadden, want maar de 2 optredens die ik er heb gezien was de sfeer daar echt ondermaats, precies de sfeer van op een dorpsfestivalletje waar mensen maar wat staan te praten en te drinken maar niet voor de muziek komen. Of had ik gewoon pech met de 2 acts en was dat bij de anderen wel anders?

Bij rustige muziek als Jade Bird en The White Buffalo werd het wel door een groot deel van het publiek beschouwd als 'achtergrondmuziek', ook al omdat veel mensen daar komen eten door de vele eetkraampjes en tafeltjes in de onmiddellijke buurt. Bij IDLES, Wolf Alice en Pale Waves was het publiek stukken enthousiaster (meer uptempo muziek ook natuurlijk) en had ik het gevoel dat ook veel meer mensen speciaal voor deze bands naar deze uithoek van het festivalterrein kwamen. Dit was mijn ervaring alleszins.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.474
4.801
Vond juist het dichterbij de artiesten staan een leuke beleving. Bij Equal Idiots was het echt een leuk feestje met het eruit persen van de laatste energie.
Ook bij The White Buffalo had ik niet dat dorpsfeest gevoel. Stonden op 2/3e afstand, dus niet echt dichtbij, maar bij ons luisterde iedereen naar de muziek en hing er een leuke sfeer.
Bij Tom Grennan misschien een beetje, al heb ik me er niet aan gestoord.

Ik ben erg blij met the slope. Ontspannen sfeer, zeker bij een lekker weertje. Je kunt bier halen, zonder al te veel te moeten missen. Je staat dichtbij de artiesten. Misschien leent het zich wel wat meer voor up tempo artiesten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Yannick wrote:
ik had Yaeji graag in Klub C/Slope gezien

Even nog is over die Slope gesproken… wat vonden jullie nu eigenlijk van die slope? Ik vond het leuk dat ze er een extra podium bij hadden, want maar de 2 optredens die ik er heb gezien was de sfeer daar echt ondermaats, precies de sfeer van op een dorpsfestivalletje waar mensen maar wat staan te praten en te drinken maar niet voor de muziek komen. Of had ik gewoon pech met de 2 acts en was dat bij de anderen wel anders?
Opvallend 'veel' concerten daar gezien eigenlijk; Tom Grennan en Isaac Gracie waren vrij leuke singer-songwriters met hoog fangirl gehalte maar nooit echt dat gevoel dat jij bespreekt. Pale Waves viel ook wel mee qua sfeer, frontzangeres had na twee nummers het publiek in haar zak, ik was niet mee haha. Maar vooral bij Wolf Alice en Flight Facilities genoten van de sfeer (vandaar dat ik Yaeji ook graag had gezien daar omdat die laatste van dat rijtje ook live electronica/house maakt en de sfeer fenomenaal was).
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Kom me hier ook melden. Heb net tickets voor de vrijdag gescoord, wát een fijne line up met Tool, Cure en NBT zèg! The Cure zag ik voor het laatst op Pinkpop een paar decennia geleden ('89?) en kan alle nummers van hun eerste 4 albums letterlijk meeblaten.? Was graag in Hyde Park geweest vorig jaar maar dat zat er logistiek niet in. Jeugdsentiment dus! Tool lijkt ons helemaal een supertoffe headliner, zeer benieuwd!
Verder wilde ik vorig jaar Tom Misch al eens zien. Hoorde dat het optisch misschien niet zo spannend is maar zijn jazzy, laid backe, soulvolle stijl spreekt me erg aan. Nothing But Thieves hebben we al op Pukkelpop mogen zien en ben sinds begin al groot liefhebber van hun werk en de klasbak Conor Mason, een ongeevenaarde zanger. Ookal hebben ze net een wereldtour achter de rug, nog spelen ze vol energie en plezier. Hoop dat deze nooit in routine gaan vervallen.
The 1975, meer fan van hun eerste album, sinds Chocolate. Minder van hun poppy laatste album maar alla...even voetjes van de vloer en wat lichtere kost smaakt altijd.

Nog 6 maandjes! Zin in!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
De laatste weken is er plots een serieuze lading mooie kanshebbers bijgekomen door de omliggende festivals voor en na RW.

New Order, Janelle Monae, Brockhampton, Interpol, Robyn, Beirut, Lana Del Rey, Eagles Of Death Metal, Spiritualized, Nile Rodgers & Chic, Patti Smith, Maribou State, Neneh Cherry, Jon Hopkins, Elbow, Doves, Beach House allemaal hebben redelijk recent data toegevoegd. Allemaal prachtig voor de undercard. Zet daar nog Belgische trots als dEUS, Balthazar en Whispering Sons bij en het ziet er plots (voor mij althans) weer rooskleurig uit.

Nu nog even Down The Rabbit Hole afwachten, aangezien de overlap tussen hen en RW altijd erg groot is. Vorige keer deelden ze nog doodleuk alle (!) headliners en subs (QOTSA, Nick Cave, Anderson Paak, David Byrne, Franz Ferdinand, Fever Ray, MGMT,…)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.259
1.317
De laatste weken is er plots een serieuze lading mooie kanshebbers bijgekomen door de omliggende festivals voor en na RW.

New Order, Janelle Monae, Brockhampton, Interpol, Robyn, Beirut, Lana Del Rey, Eagles Of Death Metal, Spiritualized, Nile Rodgers & Chic, Patti Smith, Maribou State, Neneh Cherry, Jon Hopkins, Elbow, Doves, Beach House allemaal hebben redelijk recent data toegevoegd. Allemaal prachtig voor de undercard. Zet daar nog Belgische trots als dEUS, Balthazar en Whispering Sons bij en het ziet er plots (voor mij althans) weer rooskleurig uit.

Nu nog even Down The Rabbit Hole afwachten, aangezien de overlap tussen hen en RW altijd erg groot is. Vorige keer deelden ze nog doodleuk alle (!) headliners en subs (QOTSA, Nick Cave, Anderson Paak, David Byrne, Franz Ferdinand, Fever Ray, MGMT,…)

+ James Blake aangekondigdigd voor Wireless Germany, de week na Rock Werchter.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
Daar komt Hurricane met oa. Bear's Den, La Dispute, Sofi Tukker, Alice Merton, Faber, Descendents, Royal Republic, Cigarettes After Sex, Christine and the Queens, Wolfmother, Interpol, Parkway Drive, Steve Aoki, Tame Impala, Macklemore,...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
ik zie parkway drive toch maar iedere keer genoemd worden voor werchter, geen typische band maar ik zie hier wel een sterke barn afsluiter in eerlijkgezegd
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Tame Impala zou weleens die 'elektronische' naam zonder bevestigingen na Pink kunnen zijn niet? Doe maar hoor.

Verder komt Interpol heel dichtbij RW. Doe ook maar. En pak Christine er dan ook maar bij.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.676
7.392
Tame impala na pink, waar kan ik tekenen?

The cure op hurricane/soutshide op dezelfde dag als foo fighters. Dat maakt de kans op tool na the cure in het donker een stuk groter. Had toch verwacht dat the cure alleen als afsluiter zou spelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Tame impala na pink, waar kan ik tekenen?

The cure op hurricane/soutshide op dezelfde dag als foo fighters. Dat maakt de kans op tool na the cure in het donker een stuk groter. Had toch verwacht dat the cure alleen als afsluiter zou spelen.

Hebben daar twee main stages he. Vorige editie hebben ze vreemd genoeg ook Arcade Fire en Arctic Monkeys laten overlappen. Dus ervan uit gaande dat beide bands een dikke 2 uur spelen, zullen Foos en Cure dat daar ook doen. Ik zie Tool nog steeds een later 'nachtslot' krijgen hoor. Dat die niet de langste sets spelen normaal gezien, helpt ook wel.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Foo Fighters lekken poster van hurricane waar ook nog Bloc Party en You Me at Six op staan! Lijken mij dus ook kanshebbers
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken