Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal wrote:
Clashfinder geupdate https://clashfinder.com/s/rw2018/

Millionaire staat hier nog niet op.

Zou trouwens wel wat zijn als Tim Vanhamel twee dagen eerder te gast is op het podium bij z’n maatje Josh Homme.
1f60a.svg
Zal wel niet zeker.
1f609.svg

Nu wel :) was met de Slope tijden bezig haha. Viel mij ook op dat de Barn tijden op zaterdag 5 minuten naar voren geschoven lijken te zijn door deze toevoeging.

Erg bijzonder wel dat ze Millionaire niet op Dotan's spot hebben gezet maar hebben omgeruild met Angèle, terwijl ze wel 10 minuten langer krijgen dan zij. Buiten Gorillaz en Equal Idiots om krijgt elke andere act op het festival dezelfde of langere tijd dan de act ervoor, nooit minder. Vraag mij af waarom ze dit gedaan hebben, zeker omdat de originele spot van Dotan dus eigenlijk toepasselijker lijkt...

Erg bijzonder wel dat ze Millionaire niet op Dotan’s spot hebben gezet maar hebben omgeruild met Angèle, terwijl ze wel 10 minuten langer krijgen dan zij. Buiten Gorillaz en Equal Idiots om krijgt elke andere act op het festival dezelfde of langere tijd dan de act ervoor, nooit minder. Vraag mij af waarom ze dit gedaan hebben, zeker omdat de originele spot van Dotan dus eigenlijk toepasselijker lijkt…

Ik denk dat Angèle haar populariteit per week nog toeneemt... Vandaar.

En ik blijf toch hopen dat ze de laatste namen op mainstage 10 of 15 minuten naar achter opschuiven... Nu gaat er een massale stroom zijn van NIN naar Nick Cave (zelfde doelpubliek toch wat). Dan sluiten Arctic Monkeys af om 00.55u of 01.00u. Toch geen probleem? Komaan organisatie...

Dr. Hannibal wrote:
Erg bijzonder wel dat ze Millionaire niet op Dotan’s spot hebben gezet maar hebben omgeruild met Angèle, terwijl ze wel 10 minuten langer krijgen dan zij. Buiten Gorillaz en Equal Idiots om krijgt elke andere act op het festival dezelfde of langere tijd dan de act ervoor, nooit minder. Vraag mij af waarom ze dit gedaan hebben, zeker omdat de originele spot van Dotan dus eigenlijk toepasselijker lijkt…

Ik denk dat Angèle haar populariteit per week nog toeneemt… Vandaar.

Als dat de reden is zou je denken dat de tijden daar ook op aangepast werden, dus Angèle langer dan Millionaire. En ja, Cave en AM een kwartiertje later zou erg welkom zijn!

Everyknight wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Ik denk dat Angèle haar populariteit per week nog toeneemt… Vandaar.

Als dat de reden is zou je denken dat de tijden daar ook op aangepast werden, dus Angèle langer dan Millionaire. En ja, Cave en AM een kwartiertje later zou erg welkom zijn!

Maar Angèle heeft nog geen album uit, vandaar de kortere settijd.

@Thijs. Thanks voor je verhaal en enthousiasme. Ik moet eerlijk zeggen dat ik m nog niet helemaal voel op basis van wat luisterbeurten. Voelt voor mij eer als midden op de dag mainstage muziek, lekker meewiegen met een biertje in het zonnetje. Maar het dak eraf als afsluiter in de barn? Ik ga me laten verrassen.
.Paak kan ook perfect in de setting die jij je voorstelt natuurlijk! Ik weet niet hoe het gaat uitpakken in die reusachtige Barn en nu de hype rond hem al iets is gaan liggen, maar ik baseer mijn enthousiasme op zijn AB concert en als het wordt zoals toen, gaat het dak er wel degelijk af :)

1. Thx Thijs voor het leuke stukje, yep er kruipt een pak meer werk in dan je denkt ook omdat ik die artiest dan volledig de kans wil geven en bij artiesten met 1 à 2 albums valt dat nog mee maar een Jack White bv zat ik wel een aantal dagen mee bezig haha. Fijn geschreven!

2. .Paak is een absolute must see voor mij, ik had er graag bij geweest in de AB toen maar met komende examens is het er telkens toen niet van gekomen, geen idee meer wanneer de tweede keer precies was maar de eerste keer was in mei ofzoiets en de tweede in juni, dusja slechte timing maar fantastisch artiest waar ik zekerrr naar uitkijk!

3. Millionaire, man man man.. Wat een vette boeking! Van Hamel en co hadden er zowieso al moeten op staan met die heerlijke plaat van hun, onbegrijpelijk dat Werchter ze niet meteen gewoon had geboekt. Het vroege uur schrikt me niet echt af en gaat gewoon een geweldige show worden.

4. De Slope uren zijn vrij pijnlijk geworden voor mij; Faces On TV was met ze te beluisteren echt een ontdekking geworden maar ik zal hoogstwaarschijnlijk dan bij .Paak staan. Flight Facilities die ze tussen White en PJ hebben gedropt betekent of FF skippen ofwel een goede plek bij JW & PJ opgeven hm.. Dilemma. Wolf Alice staat clashvrij (yes!) maar spelen wel maar 35 min, wat best jammer is. The Academic zal ik ook missen doordat i waarschijnlijk bij Noel of Trent zal staan.

PS: re: Dotan quote ik graag even Kanye West..: "don't trade your authenticity for approval". Ziggo uitverkocht of niet, het blijft diep triest.

Even een kleine poll over de indeling van de topics op dit forum, voor geïnteresseerden. De vraag is of we meer festival topics op de homepage willen. Meer info en argumenten voor en tegen hier, de poll hier. Thanks!

! PS !: Als iemand goesting heeft om zelf een artiest ff toe te lichten, be my guest. Ik heb het gevoel dat ik er echt niet ga geraken want heb het zelf extreem druk al doe ik natuurlijk zelf gewoon verder op m’n eigen tempootje haha. Dus maar bij deze, liefst at random want dan komt iedereen (en niet direct de meest geliefde hier op ’t forum) aan de beurt langs de andere kant is het altijd fijn om iemand te zien vertellen over een artiest waar ie veel van af weet.

Ik weet niet of je toevallig zelf hebt bijgehouden wie je al allemaal gehad hebt(en daarbij Anderson Paak optellend). Wil best ook wel zo'n ding maken keertje, maar ben het overzicht beetje kwijt wie je nou allemaal al gehad hebt.

Verder over de Slope tijden: Verdomme! Stuk meer clashes erbij of momenten dat ik moet gaan kiezen. Weten natuurlijk ook nog niet waar dat hele podium gaat liggen(Gaat het bijvoorbeeld bij de Slope zijn waar vorig jaar het chillplekje was, of wordt dat vanwege het podia misschien verplaatst?). Baal enorm van de positie van Faces on TV bijvoorbeeld. Want als ik bij Cave sta, blijf ik ook staan tot AM.

Millionaire erbij is fantastisch, maar... Ik wil ook naar The Struts. Ondanks z'n stemproblemen in 2016, vond ik het een uitermate leuke opening van de dag en zou ze graag weer zien. Millionaire krijgt nu echter de voorkeur(ook door de langere settijd). Snap echter niet waarom Millionaire niet als 2e act in de barn in geplaats, jammer maar helaas.

Ik weet niet of je toevallig zelf hebt bijgehouden wie je al allemaal gehad hebt(en daarbij Anderson Paak optellend). Wil best ook wel zo’n ding maken keertje, maar ben het overzicht beetje kwijt wie je nou allemaal al gehad hebt.
Ik heb de acts die al zijn geweest aangeduid in het roze, zo houd ik het zelf ook een beetje bij ondanks de random generator. Elke keer als er eentje geweest is duid ik dat ook aan, kun je altijd terugkomen naar deze link zeg maar als je het niet meer weet.
https://clashfinder.com/s/rw2018/?user=arcuse&

Voor de nieuwsgierigen, de andere kleuren zijn zowat m'n voorlopig sporenboekje; groen is must see en blauw is twijfelgeval/als er niets beters is. :p

Wat baal ik ervan dat Ben Howard niet op de zondag staat, ga namelijk alleen die dag. (Zou trouwens geeneens plek voolr zijn). Die 3 nieuwe singles zijn heerlijk, wat een artiest.

Aike wrote:
Ik weet niet of je toevallig zelf hebt bijgehouden wie je al allemaal gehad hebt(en daarbij Anderson Paak optellend). Wil best ook wel zo’n ding maken keertje, maar ben het overzicht beetje kwijt wie je nou allemaal al gehad hebt.

Ik heb de acts die al zijn geweest aangeduid in het roze, zo houd ik het zelf ook een beetje bij ondanks de random generator. Elke keer als er eentje geweest is duid ik dat ook aan, kun je altijd terugkomen naar deze link zeg maar als je het niet meer weet.
https://clashfinder.com/s/rw2018/?user=arcuse&

Voor de nieuwsgierigen, de andere kleuren zijn zowat m’n voorlopig sporenboekje; groen is must see en blauw is twijfelgeval/als er niets beters is. :p

Misschien een idee om ze in een apart draadje te zetten? Leest ook makkelijker terug.

Ik ben blij dat Wolf Alice vroeger op de dag staan. Kan ik ze mooi bekijken en dat was tussen Snow Patrol en London Grammar niet gelukt. Jammer dat ze maar 35 min op het kleine podium staan. Had ze inderdaad liever een uur vroeg in the barn gezien. Verder heeft the slope tijden niet tot grote veranderingen voor mij geleid. Misschien even kijken bij Jade Bird, Isaac Gracie, Sam Fender, Warbly Jets en IDLES als de tijd het toelaat.

Hoe gaat dat podium eigenlijk uitzien?

Zoals ik ergens een keer begreep was het een klein podium onder the slope. Alle zitplekken en dergelijke worden daar dan weg gehaald.

Ik zal ook mijn steentje bijdragen aan de artiesten. Heb zelf een randominzer gemaakt om de afwisseling erin te houden.

CHVRCHES (20/96)

Electropop band uit Glasgow, Schotland staan op de vrijdag van Rock Werchter. Tussen 19.15 en 20.15 wordt massa in klubc in beweging gebracht door de zomerse klanken en zoete stem van Lauren Mayberry. De band is in 2011 opgericht en heeft 2 albums en 1 EP uit. 25 mei komt album 3 uit met de positieve titel: Love is Dead. Hiervan zijn al een paar singles uit die later behandeld worden. Snel opzoek werk blijkt dat ze 4x eerder in België stonden (correct me if i am wrong, weet het als Nederlander niet zeker ;)). 2 shows op Pukkelpop en 2 shows in het AB, beide 2013 en 2015. De show Pukkelpop 2015 moet verschrikkelijk zijn geweest vanwege de apparatuur. In het AB schijnt ze dat wel weer te hebben recht gezet.

Dan hun werk. In 2013 kwam de EP Recover met daarop 3 nummers en 2 remixes van het succesvolste nummer Recover. In datzelfde jaar kwam album The Bones of What You Believe. Hierop stond ook het nummer Recover, maar de overige 2 hebben ze achterwege gelaten. Hoewel Lauren Mayberry het gros nog steeds als zangeres te horen is, zingt Martin Doherty ook 2 nummers in. Het afsluitende wazige experimentele You Caught the Light is van die 2 het meest geslaagd. Ander hoogtepunt is het bekende The Mother We Share. Voor de rest valt het op dat het album redelijk een tempo heeft. Hierdoor krijg je een vermengeling van het gevoel dat het lekker weg luistert maar ook dat het wat eentonig wordt. Hoogtepunten: The Mother We Share, We sink, Recover, Science/Visions en You Caught the Light

In 2015 bracht het drietal album Every Open Eye uit. Hierop gaan ze qua sound door met waar ze het eerste album zijn gebleven. Toch zit hier iets meer tempo wisseling in door in sommige nummers de focus even helemaal op de zang te leggen. In Empty Threat wordt hier bijvoorbeeld handig gebruik van te maken. Ook is hierop te horen dat de stemming van Lauren Mayberry soms iets lijkt te veranderen. Het ene moment een onschuldige zoete stem en het andere moment een scherpe met een randje stem. Hoogtepunten: Leave a Trace, Empty Threat en Down Side of Me

25 mei komt Love is dead uit. Daarvan zijn al een paar singles gereleased met als allereerst het iets ruigere maar lekkere Get Out. 2de single was My Enemy met, jawel, Matt Berninger van the National. De stemmen matchen mooi met elkaar. Single 3 en 4 zijn ook uit en met nummer 3 kan ik niet zoveel maar met Miracle klinkt lekker vertrouwelijk naar de eerste 2 albums. Genoeg om naar uit te kijken.

https://www.youtube.com/watch?v=nyH-5lfp2M8

Mooi verhaal Brian! Churches stond ook op mijn lijstje tot het blokkenschema, Snow Patrol heeft gewonnen. Maar ben wel benieuwd hoe dit live uitpakt, paar numners hebben me kunnen pakken, paar vind ik er wat te vlak. Wie gaat hier wel heen?

Users who are viewing this thread