! PS !: Als iemand goesting heeft om zelf een artiest ff toe te lichten, be my guest. Ik heb het gevoel dat ik er echt niet ga geraken want heb het zelf extreem druk al doe ik natuurlijk zelf gewoon verder op m’n eigen tempootje haha. Dus maar bij deze, liefst at random want dan komt iedereen (en niet direct de meest geliefde hier op ’t forum) aan de beurt langs de andere kant is het altijd fijn om iemand te zien vertellen over een artiest waar ie veel van af weet.
Goed, dan zal ik mijn steentje bijdragen! (btw: bedankt om dit te doen, Yannick. Ik heb nu gemerkt dat er meer tijd in zo'n post kruipt dan verwacht haha)
Anderson .Paak & The Free Nationals (19/96)
Vroeger werk: Voor .Paak doorbrak bij het grote publiek had hij al heel wat muziek uitgebracht. Zo had hij al een album uitgebracht onder zijn oude artiestennaam
Breezy Lovejoy en zong hij veel nummers in voor albums van
Dr. Dre. Daarna volgde al snel het eerste album onder zijn huidige naam:
Venice. In dit album maakt .Paak nog veel meer gebruik van beats dan in zijn huidige muziek. Persoonlijk ben ik niet zo'n gigantische fan van dit werk, maar songs als Milk N' Honey en Luh You zijn live toch nog zeker hoogtepuntjes!
Malibu: In 2016 brak .Paak eindelijk door met zijn laatste album Malibu. Dit album zit vol soul en funk waarin zijn herkenbare stem perfect tot zijn recht komt. Het album werd unaniem een van de hoogtepunten van 2016 en hij werd onder andere genomineerd voor twee
Grammy's. Hij scoorde ook een hit met
Am I Wrong. Rond deze tijd begonnen ook veel mensen te ontdekken wat een geweldige performer .Paak is via YouTube. Onder andere zijn performance op SXSW en zijn Tiny Desk concert zijn toch zeker memorabel te noemen (zie filmpjes).
Andere: Buiten zijn albums staat .Paak ook bekend voor zijn vele
samenwerkingen met andere artiesten. Hij werkte al samen met oa. Chance The Rapper, Kaytranada, Mac Miller, ScHoolboy Q en Flying Lotus. Deze samenwerkingen zorgden al voor veel geweldige singles buiten zijn albums. Anderson is ook een helft van
NxWorries, een samenwerking met producer Knxwledge. Enkele hoogtepunten van hun album 'Yes Lawd!' zijn onder andere Scared Money en Suede.
Wat te verwachten: Op Werchter kan je een energieke set verwachten van misschien wel de meest charismatische performer van deze editie. .Paak rapt en drumt vaak tegelijkertijd wat toch wel uniek te noemen is. Ik heb het geluk gehad om .Paak vorig jaar in de AB te zien (2x uitverkocht in enkele minuten, tickets gekocht tijdens de les :lol: ) en geloof mij, ik heb nog nooit zo veel hype en energie gevoeld in een publiek. Ga dit checken mensen!
[video]https://youtu.be/pCDJv4WQ_bc?t=13m5s[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ferZnZ0_rSM[/video]