Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal wrote:
Slechte zaak. Zie ook dat de laatste 3 Klub C acts om onverklaarbare redenen 10 minuten opgeschoven zijn, waardoor Fever Ray en AM nu precies gelijk beginnen. Dit alles maakt een moeilijk schema alleen maar moeilijker…

Die reden is wel verklaarbaar hoor. Barn en KlubC wisselen elkaar altijd af, dus door Byrne 10 minuten extra te geven, schuift alles daarna (zowel Barn als KlubC) 10 minuten op.

Ah ja natuurlijk. Had die link ff niet gelegd, maar logisch. Thanks.

10 minuten extra voor David Byrne –> geweldig!

Maar de gevolgen hiervan… –> helemaal niet geweldig: NIN stopt de minuut wanneer Cave begint!
Oplossing: de laatste namen op mainstage een kwartiertje verlaten, Arctic Monkeys zouden dan stoppen om 01.00u, dat zou geen probleem mogen zijn.

Denk toch dat als ze dat van plan waren, ze dat gelijk geregeld zouden hebben. Ben bang dat het zo blijft. Was zelf verder ook niet van plan naar Byrne te gaan, dus voor mij alleen maar zuur dit.

Inderdaad een jammere verschuiving aangezien ik David Byrne ook ging skippen... Ik zou graag nog een deel van NG zien, maar zou wel op een redelijke positie in de Barn geraken voor NIN, zou dit nog mogelijk zijn of gaat NIN al ruim op voorhand de tent hebben kunnen vullen? Ik kan de populariteit van NIN bij het grote publiek moeilijk inschatten aangezien het niet heel toegankelijke muziek is :) Voordeel voor mij is denk ik wel dat het zondagavond is en de meeste mensen te lui gaan zijn om de hele tijd over en weer te lopen! En Noel, Nick Cave en daarna Arctic Monkeys is wel een schitterend afsluittrio natuurlijk op de main.

Snap niet goed waarom ze zich bezig houden met 10 minuutjes wijzigingen maar de slope uren nog altijd niet kunnen/willen geven...

Aangezien hier toch wel veel Steven Wilson fans zitten. welke live show op Youtube is het meest aan te raden?

Voor zij die de clash David Byrne vs. Eels erg vinden: David Byrne staat de week voor Werchter op Gent Jazz Festival.
Raar vind ik dat, toch een 'bijzondere' naam en dat maakt de show op Werchter toch een heel stuk minder spectaculair!

Voor zij die de clash David Byrne vs. Eels erg vinden: David Byrne staat de week voor Werchter op Gent Jazz Festival.
Raar vind ik dat, toch een ‘bijzondere’ naam en dat maakt de show op Werchter toch een heel stuk minder spectaculair!

Hoezo? Blijft een even bijzondere naam hoor. Dit is wel gewoon een mega compliment voor Gent Jazz waard.

neracroft wrote:
Raar vind ik dat, toch een ‘bijzondere’ naam en dat maakt de show op Werchter toch een heel stuk minder spectaculair!

Hoezo? Blijft een even bijzondere naam hoor. Dit is wel gewoon een mega compliment voor Gent Jazz waard.

Wegens dat het een door vele zo mooie, speciale, orginele naam is en dat er veel om te doen is zou ik verwachten dat Werchter die exclusief wil hebben.

Nu we het toch over Dotan hadden: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/dotan/#/
Wat een verhaal.

Wat een bizar verhaal zeg. Je weet dat dit gebeurt om een artiest een boost te geven maar het is gewoon schandalig om zulke verhalen te bedenken en mede artiesten te bashen. Ik had al nix met hem maar nu is het helemaal over. Optredens dus afgezegd omdat hij publiekelijk door de mand valt.

Vince Staples is nu live te zien op de coachella live stream, als fan natuurlijk al lang aan het kijken. Hij is flink on point en mooie visuals erbij. Ik kijk alweer uit naar zijn feestje op RW!

Vince Staples is nu live te zien op de coachella live stream, als fan natuurlijk al lang aan het kijken. Hij is flink on point en mooie visuals erbij. Ik kijk alweer uit naar zijn feestje op RW!

Nieuwe ontdekking voor mij, maar heb hoge verwachtingen. Albums klinken aardig goed. Zat net te denken dat hij redelijk wat van Kendrick Lamar weghad, toen ik prompt Kendrick zelf hoorde rappen haha

Net de David Byrne show gezien vanop de stream van Coachella, zeeeeker een must see! De choreografie en de kleine dansjes van de band tussendoor, de geweldige (maar oké, korte) setlist, het visuele.. Alles klopt gewoon. Alles.

Net de David Byrne show gezien vanop de stream van Coachella, zeeeeker een must see! De choreografie en de kleine dansjes van de band tussendoor, de geweldige (maar oké, korte) setlist, het visuele.. Alles klopt gewoon. Alles.

Ben ik de enige die zijn shows van deze tour bizar (niet in de goede manier) vind? Vind het allemaal heel fake overkomen + hoe hij op zijn stijve, oude manier danst is gewoon awkward en pijnlijk om met momenten naar te kijken vind ik. De muziek blijft goed natuurlijk, maar de 'show' zelf is minder mijn ding...
Maar bon maakt het minder erg aangezien ik sowieso naar Eels ga!

Yannick wrote:

Ben ik de enige die zijn shows van deze tour bizar (niet in de goede manier) vind? Vind het allemaal heel fake overkomen + hoe hij op zijn stijve, oude manier danst is gewoon awkward en pijnlijk om met momenten naar te kijken vind ik. De muziek blijft goed natuurlijk, maar de ‘show’ zelf is minder mijn ding…

Ik ben geen David Byrne fan dus ik nam aan dat het bij zijn act hoorde, maar ik vond zijn optreden bij The Late Show with Stephen Colbert inderdaad precies zo overkomen als jij beschrijft. Maar idem dito, ik ga toch naar Eels.

Yannick wrote:

Ben ik de enige die zijn shows van deze tour bizar (niet in de goede manier) vind? Vind het allemaal heel fake overkomen + hoe hij op zijn stijve, oude manier danst is gewoon awkward en pijnlijk om met momenten naar te kijken vind ik. De muziek blijft goed natuurlijk, maar de ‘show’ zelf is minder mijn ding…

Nah, ik was ook wel onder de indruk van de stream hoor. En in tweets en op instagram lees ik zelfs 'one of the beste Coachella shows I've even seen' enzo. Spelplezier spat er vanaf en het ziet er allemaal erg opzwepend uit. Blij dat hij wat langer dan een uur mag spelen ook. Edit: Die Colbert 'performance' zag er wel niet zo geweldig uit nee.

neracroft wrote:

Yannick wrote:

Nah, ik was ook wel onder de indruk van de stream hoor. En in tweets en op instagram lees ik zelfs ‘one of the beste Coachella shows I’ve even seen’ enzo. Spelplezier spat er vanaf.

Ja maar als je weet dat elk danspasje, elke stap,... zo ingestudeerd is dan denk ik dat het 'plezier hebben' ook wel een act kan zijn. Heb zowel wat slechte kwaliteit filmpjes van zijn eerste show gezien als wat van Lollapalooza en wat van Coachella. Zou het eens moeten vergelijken op welke momenten dat spelplezier er van af spat. Zou er niet helemaal van verschieten als dat op exact dezelfde momenten gaat zijn.
En wat de extra artiesten naast David Byrne op het podium betreft dat staat hoogstwaarschijnlijk gewoon in hun contract dat die met een grote lach moeten spelen!

Nog altijd veel respect voor de man zelf, en zoals ik al zei zijn muziek vind ik ook oké, zeker als er wat oude Talking Heads tussen zit. Maar deze show doet het niet voor mij :)

Users who are viewing this thread