Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Met oa.
Foo Fighters > Faith No More + Royal Blood
Kaleo > Slowdive
Sam Smith > Tallest Man On Earth
hebben ze toch wel bewezen dat ze soms last minute goede vervangingen neerzetten.

Met nog 3 maanden te gaan verwacht ik meer dan een band die 2x mag spelen of The Van Jets. Anderzijds ben ik ook al tevreden met Millionaire inderdaad.

Kom op RW, jullie hebben een extra kans gekregen om één van mijn voorgestelde Belgen neer te zetten. En dat waren er best veel, dus moet mogelijk zijn. Lees anders nog even mee:

Genoeg Belgisch leuks om uit te kiezen vanmiddag. Hoop zelf op iets uit het rijtje Millionaire, Warhaus/J. Bernardt, Intergalactic Lovers, Absynthe Minded,Flying Horseman (maar misschien te ‘moeilijk’), Girls in Hawaii en dEUS (pleeeeaaase???)

Zie, keuze genoeg. Jullie hoeven 'm alleen maar in te koppen...

Qua Belgen liefst Millionaire of Girls in Hawaii. Qua internationale vervanging liefst Jungle (al is die plaats wellicht te laag voor hen).

Millionaire zou een fantastische vervanging zijn en met zowel Warhaus als J. Bernhardt zou ik ook erg tevree zijn. Zou Biffy Clyro eventueel een optie zijn of is het echt te laag voor ze? Barn is natuurlijk wel groter geworden(en er zou ook eventueel geschoven nog kunnen worden). Vrees dat dat ijdele hoop is, maar toch.

Het was toevallig wel een open spot nog in m'n boekje waar ik me nog in de namen moest verdiepen(tussen The Struts en Stereophonics). Dus nu komt er weer een nieuwe mooie optie open misschien wel.

Beetje een waardeloze reden imo.

Wees blij, kunnen ze wat fatsoenlijke muziek er neer zetten.

De kans op een betere naam lijkt inderdaad groot.

Doe maar De Staat. Gemiste kans dat die er niet staan. Of Vuur.
Aan de andere kant: voor mij staat die zaterdag al vol moois. Dus whatever.

Ik zou wel gaan kijken zijn denk ik, bij gebrek aan iets dat mij meer interesseert op dat uur. Maar een groot verlies is het nu ook niet. Het feit dat ze normaal op een paar dagen tijd al een vervanging van formaat weten te regelen daar, zoals neracroft al aangeeft, geeft mij wel hoop dat ze met iets straffers kunnen komen dan de zoveelste Belgische act. Laat er maar een mooie internationale rocknaam bijkomen. Durf niet meteen een naam te noemen, gezien ik de tourschema's even niet bij de hand heb, maar er moet zeker nog wat moois in de buurt zijn dat beter in die tent past.

Ik verwacht toch echt een band van Belgische bodem, Biffy lijkt mij wat veel gevraagd. Maar we gaan het zien, verleden leert inderdaad dat er soms nog best iets moois uit de bus kan rollen in dit soort gevallen.

Ja, ik ook. In principe kun je een vergelijkbare act als Dotan verwachten.
Dus een Nederlands of Belgische singer songwriter.

Paddy wrote:
Ja, ik ook. In principe kun je een vergelijkbare act als Dotan verwachten.
Dus een Nederlands of Belgische singer songwriter.

Blaudzun was mijn eerste idee hierbij.

Zeker een logische optie. Ik luister niet veel van hem, maar zijn laatste single klinkt best aardig.

Ik verwacht toch echt een band van Belgische bodem, Biffy lijkt mij wat veel gevraagd. Maar we gaan het zien, verleden leert inderdaad dat er soms nog best iets moois uit de bus kan rollen in dit soort gevallen.

Weet ook wel dat het te veel is om Biffy te verwachten (hoewel die hier denk ik niet echt veel populairder zijn dan Dotan, maar ja zal wel duurder zijn). Maar hoop doet leven :D

Zondagschema is wat overhoop gegooid.
Byrne heeft namelijk 1u10 minuten settijd gekregen waardoor er wat dingen opschuivem.
NIN eindigt bvb om 21u als Cave er reeds aan begint

Zondagschema is wat overhoop gegooid.
Byrne heeft namelijk 1u10 minuten settijd gekregen waardoor er wat dingen opschuivem.
NIN eindigt bvb om 21u als Cave er reeds aan begint

Eigenlijk wel jammer dit! Dacht dat ik na NIN naar main kon lopen en de hele show van Nick Cave zou kunnen zien.

Dit doet pijn hoor. Nu wordt het wel heel moeilijk om beide nog fatsoenlijk te zien. Vooral jammer omdat Cave vooraan zien (voor mij) erg belangrijk is. Zeker nu ik gisteren Distant Sky gezien heb. Ik ga het (nog eens) zeggen: deze man is één van de meest indrukwekkende performers van onze tijd.

Maar dus: jammer jammer. Al is méér Byrne wel altijd goed nieuws!

Slechte zaak. Zie ook dat de laatste 3 Klub C acts om onverklaarbare redenen 10 minuten opgeschoven zijn, waardoor Fever Ray en AM nu precies gelijk beginnen. Dit alles maakt een moeilijk schema alleen maar moeilijker...

Slechte zaak. Zie ook dat de laatste 3 Klub C acts om onverklaarbare redenen 10 minuten opgeschoven zijn, waardoor Fever Ray en AM nu precies gelijk beginnen. Dit alles maakt een moeilijk schema alleen maar moeilijker…
Die reden is wel verklaarbaar hoor. Barn en KlubC wisselen elkaar altijd af, dus door Byrne 10 minuten extra te geven, schuift alles daarna (zowel Barn als KlubC) 10 minuten op.

10 minuten extra voor David Byrne --> geweldig!

Maar de gevolgen hiervan... --> helemaal niet geweldig: NIN stopt de minuut wanneer Cave begint!
Oplossing: de laatste namen op mainstage een kwartiertje verlaten, Arctic Monkeys zouden dan stoppen om 01.00u, dat zou geen probleem mogen zijn.

Users who are viewing this thread