Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rudy190 wrote:
Heb mijn spoorboekje af, en de enige clashes die voorkomen zijn voor mij: Eels – David Byrne, en Noel Ghallager – NIN.
Welke keuzes zouden jullie hiertussen maken? Vooral Eels – Byrne is een moeilijke, die tweede ga ik voor NIN denk ik

Tja, dat gaat bij veel mensen anders zijn. Volgens mij gaan Byrne en NiN de meest memorabele shows worden. Davis Byrne tourt met een unieke show die veel positieve recensies krijgt, en de Barn lijkt me de perfecte plek om ‘m te zien. Feestje.
1f609.svg
Bovendien is de kans dat je Byrne hierna ooit nog te zien krijgt redelijk klein. Eels is ook erg tof natuurlijk, maar aangezien die op de main staan, vrees ik dat het sneller een ‘aangenaam wegkabbelende’ show gaat opleveren. Jammer van de clash wel.

Hetzelfde geldt voor Noel Gallagher eigenlijk. Gaat een goede show worden (zijn show in Vorst dit weekend werd goed onthaald), maar NiN in de Barn is een beetje de natte droom voor velen. Nat van het zweet welteverstaan, wanneer je achteraf de Barn verlaat.
1f609.svg
En Trent is mijn favoriete boze man. Grootste voordeel van Noel is: sneller vooraan kunnen bivakkeren voor Nick Cave. Maar ik blijf erbij dat dit ook moet lukken als je voor/tijdens het laatste nummer van NiN naar de main stapt.

In mijn ideale wereld stonden Eels op donderdag voor QOTSA en Noel in de Barn na Jack White, maar je kan niet alles willen haha.

Hier heb ik best wat aan, ik vind Eels heel tof, klinkt af en toe als Cage the Elephant ofzo. Maar David Byrne heeft inderdaad wel zijn hele gave show die je nooit meer zult zien (waarschijnlijk). Ook Nine Inch Nails is iets waar ik wel enthousiast van word, en Noel is geen complete Oasis dus dat heeft denk ik de doorslag: Byrne en NIN, misschien het begin van Noel

Kan ik even niet reageren, komt Steven Wilson langs!! Topartiest. Een van de meest diverse en getalenteerde artiesten die dit jaar op Werchter staat. Afgelopen show in AFAS Live was erg sterk, kijk hier heel erg naar uit. Na Gangs of Youth haal ik een biertje en blijf lekker voorin The Barn staan. Ben wel ontzettend benieuwd naar zijn setlist, een uurtje is kort. Met Home Invasion/Ancestral/ The Raven that refused to sing ben je al bijna halverwege. En ik hoop van harte dat die drie in ieder geval gespeeld worden.

Hoe zou het met de ticketverkoop zitten?

https://festileaks.com/2017/03/combitickets-rock-werchter-2017-uitverkocht/

Is nagezien vorig jaar waren de combitickets op 21/03 uitverkocht.

Bewijst toch maar even dat een matige affiche met veel grote headliners het wint van een mooie line up in de breedte. Hoe jammer dat ook is!

Als ga ik dan vooral uit van wat er op forums als deze gezegd word over de line up. Kan perfect geloven dat de gemiddelde jongere veel liever Nathaniel Rateliff, Jimmy Eat World, Bazart, Crystal Fighters, Alt-J, Passenger,... heeft dan Steven Wilson, Alice In Chains, Anderson Paak, Nine Inch Nails, Fleet Foxes, David Byrne, Eels,...

mattman wrote:
Eels is ook erg tof natuurlijk, maar aangezien die op de main staan, vrees ik dat het sneller een ‘aangenaam wegkabbelende’ show gaat opleveren. Jammer van de clash wel.

Onderschat Eels niet hoor – zette op Pukkelpop enkele jaren terug een dijk van een show neer als ‘vervangende headliner’ toen Neil Young moest cancelen (The Prodigy speelde er toen wel na, maar dat was eigenlijk de afsluitende dance act). Ben zelf geen zo’n grote Eels fan, maar die show blijft me wel bij, was verre van een wegkabbelende show
1f642.svg
Ik weet dat je het niet negatief bedoelde, maar ik wil maar zeggen: zelf op een (hoge) main stage plaats kan die man echt wel een show neerzetten. Maar kan wel alternatief worden, kans bestaat dat hij nauwelijks hits speelt. Of net al z’n hits. Met E weet je ’t nooit.

Mee eens hoor: eels is live wel echt een bezienswaardigheid. Afwisselend repertoire, maar vaak lekker uptempo, geboren performer met veel humor en gevoel voor show. Kan denk ik prima iedere mainstage aan. Uiteraard niet als afsluiter, daar is het een te kleine naam voor.

Rock Torhout wrote:

mattman wrote:
Eels is ook erg tof natuurlijk, maar aangezien die op de main staan, vrees ik dat het sneller een ‘aangenaam wegkabbelende’ show gaat opleveren. Jammer van de clash wel.

Onderschat Eels niet hoor – zette op Pukkelpop enkele jaren terug een dijk van een show neer als ‘vervangende headliner’ toen Neil Young moest cancelen (The Prodigy speelde er toen wel na, maar dat was eigenlijk de afsluitende dance act). Ben zelf geen zo’n grote Eels fan, maar die show blijft me wel bij, was verre van een wegkabbelende show
1f642.svg
Ik weet dat je het niet negatief bedoelde, maar ik wil maar zeggen: zelf op een (hoge) main stage plaats kan die man echt wel een show neerzetten. Maar kan wel alternatief worden, kans bestaat dat hij nauwelijks hits speelt. Of net al z’n hits. Met E weet je ’t nooit.

Mee eens hoor: eels is live wel echt een bezienswaardigheid. Afwisselend repertoire, maar vaak lekker uptempo, geboren performer met veel humor en gevoel voor show. Kan denk ik prima iedere mainstage aan. Uiteraard niet als afsluiter, daar is het een te kleine naam voor.

Ook akkoord hoor! Heerlijke performer. Des te spijtiger van de clash. Al vond ik zijn passage op de main van PkP in 2013 een stuk minder dan in de Marquee op RW in 2011 destijds.

Tof! Dotan boeide me toch niet en op de moment mag dat een mooie vervanger worden want nit echt een belangrijke clash voor mij persoonlijk!

Dotan is inmiddels ook al van de website gehaald. Zal waarschijnlijk pas een nieuwsbericht volgen als ze de vervanger hebben. Tevens een mooi moment om de tijden van The Slope bekend te maken. Aangezien daar een paar namen staan die ik graag wil zien (Wolf Alice, White Buffalo, Isaac Gracie) ben ik erg benieuwd hoe dat uitvalt. Dan kan me spoorboekje definitief gemaakt worden.

https://twitter.com/rockwerchter/status/984032679741009921?s=21

https://twitter.com/dotanmusic/status/984035503027736576?s=21

Beetje een waardeloze reden imo.

dubbele post, waarom kan ik die niet verwijderen via de optie zoals ie er staat in 'Activity'?

Millionaire of Absynthe Minded. Moet te doen zijn toch? Passen perfect op die dag ook.

Vooral die eerste ja. Hebben ze nu die plaat, wordt die plaat nu eens goed onthaald, zouden ze niet op RW staan.

Users who are viewing this thread