Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Jammer man, ik zie nog geen belgische/duitse datum. 7 Juli gaat me nooit lukken..

Equal Idiots (15/97)

maxresdefault.jpg

Echte Vlaamse punk rock moet er natuurlijk nog zijn en volgens mij zijn we dan bij Thibault Christiaensen en Pieter Bruurs aan het juiste adres. Het duo is al enkele jaren bezig maar deuren gingen pas echt voor hen open toen ze de Nieuwe Lichting van 2016 wonnen. Vorig jaar kwam hun debuutplaat uit waarbij hun singletje Put My Head In The Ground echt een succes werd en ook doorbraken. Het nummer werd zo wat heel de zomer gedraaid hier denk ik. Door het succes van de plaat spelen ze in mei in een uitverkochte AB Box, is toch wat anders dan een gemiddeld jeugdhuis. Imo hadden ze gewoon vorig jaar gewoon al op Werchter mogen staan, maar dit jaar is het eindelijk van dat!

Zoals eerder gezegd hebben ze dus vorig jaar hun eerste album uitgebracht met aantal leuke rammelnummers op. Het album is niet echt lang en wisselt strakke punkrock nummertjes af met wat rustigere bv. Toothpaste Jacky. Heerlijk album om zo nu en dan is op te zetten vind ik. Weet niet echt wat ik er meer over kan zeggen, luisteren die handel? :p
Favoriete nummers: Hippie Man, Toothpaste Jacky, Put My Head In The Ground en Butter (Up Down)

Dat ze Equal Idiots zo vroeg en dan nog is op de Slope zetten moet volgens mij een bewuste keuze zijn geweest van de organisatie, maar ik had ze toch gegunt om de Mainstage te openen. Volgend jaar misschien? Heb ze al een keertje gezien en ze staan gewoon garant voor een vettig rock feestje, zeker op zo'n klein open lucht podium moet dat zeker de moeite zijn!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=5jq4MU-mIwE[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l1jDPHR4yGw[/video]

Equal Idiots vind ik een prima boeking. De nummers die je noemt blijven snel hangen. Ik hoop een vroeg feestje bij The Slope, even het luie zweet eruit springen :)

Ik ga ze ook zeker bekijken, na ze laatst in Paradiso te hebben gezien kan ik bevestigen dat ze lekker rammelen.

Benieuwd wat dit album gaat worden! Bijzondere sound tegen het einde van het filmpje, is het een gitaar met heel veel fuzz, een synth of nog iets anders? Het lijkt er in ieder geval op dat ze een nieuwe experimentele kant op gaan, wat ik alleen maar kan toejuichen!

Zo tof Equal Idiots heb die 3 a 4 jaar geleden nog verschillende punk shows in de lokale jeugdhuizen zien openen voor letterlijk 5 man (buiten bands die later nog speelde).

Ik gok dat mattman wel eens fan kan worden van die nieuwe AM plaat. Teaser lijkt een beetje op Jack White.

Ik zou van een nieuwe Arctic Monkeys plaat vooral niks wat ook maar een beetje op AM lijkt willen horen. Wat is dat een plaat met weinig afwisseling zeg. Het einde van het filmpje doet mij het ergste vermoeden. Jammer dat er niks voor mij tegenover staat op werchter.

Fever Ray staat er tegenover? Daarnaast zou ik juist wel iets totaal anders dan AM verwachten. Vind je Humbug, of het laatste TLSP album beter, sorta like that zal 't nieuwe album worden.

Fever Ray staat er tegenover? Daarnaast zou ik juist wel iets totaal anders dan AM verwachten. Vind je Humbug, of het laatste TLSP album beter, sorta like that zal ’t nieuwe album worden.

Voor mij staat er niks tegenover ;) Fever Ray is ook niet mijn ding. Het is wel een logische act om tegenover AM te zetten en misschien moet ik het nog een derde kans geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het laatste album van TLSP niet slecht vond, maar ook zeker niet geweldig. Net zoals AM, beide muzikaal niet super goed of slecht. Waar ze het beide voor me af doen is de stage preformance van Alex Turner. Kan die vent niet uitstaan op het podium. Ikk bereid me er alvast op voor dat het mijn Linkin Park momentje van vorig jaar wordt. Achter op het veld met veel bier zo gezellig mogelijk maken.

Ik zou van een nieuwe Arctic Monkeys plaat vooral niks wat ook maar een beetje op AM lijkt willen horen. Wat is dat een plaat met weinig afwisseling zeg. Het einde van het filmpje doet mij het ergste vermoeden. Jammer dat er niks voor mij tegenover staat op werchter.

Grappig, de laatste seconden van het filmpje doen mij juist vermoeden dat ze een hele andere wending dan AM gaan nemen. Maar ja, hoeveel kun je werkelijk afleiden uit zo'n kort fragmentje waarin niet veel gebeurt.

Fever Ray staat er tegenover? Daarnaast zou ik juist wel iets totaal anders dan AM verwachten. Vind je Humbug, of het laatste TLSP album beter, sorta like that zal ’t nieuwe album worden.

Ik zou inderdaad ook de kans aangrijpen Fever Ray te gaan zien. En wat betreft de sound van het nieuwe AM album, is het gewoon een gokje dat het op Humbug en het laatste TLSP album gaat lijken, of zijn daar meer aanwijzingen voor?

Insiders hinten ernaar. Om nog specifieker te zijn: het zal in de lijn liggen (qua intrumentatie) van de 2e helft van Bowie's "Heroes" album.. For what it's worth. Ben benieuwd!

Het zal mij toch flink gaan verassen als AM een plaat gaat afleveren die mij interesseert. Die vorige plaat is zo'n grote afknapper voor mij.

Aan de hoes en de songtitels gaat het niet liggen.

Het zal mij toch flink gaan verassen als AM een plaat gaat afleveren die mij interesseert. Die vorige plaat is zo’n grote afknapper voor mij.

Aan de hoes en de songtitels gaat het niet liggen.

Als hun eerdere albums je wel interesseren zal het mij toch niet verbazen als dit je ook weer in de smaak valt. Elk album heeft een beetje zijn eigen stijl bij AM, dus als slechts 1 op de 5 je niet ligt, is de kans lijkt mij 4/5 dat de volgende je wel weer ligt. Of zoiets.

Als hun eerdere albums je wel interesseren zal het mij toch niet verbazen als dit je ook weer in de smaak valt. Elk album heeft een beetje zijn eigen stijl bij AM, dus als slechts 1 op de 5 je niet ligt, is de kans lijkt mij 4/5 dat de volgende je wel weer ligt. Of zoiets.

Veel bandjes bouwen een beetje door in dezelfde richting in plaats van weer een andere richting in te gaan. We wachten het af. Ben wel erg benieuwd naar single nummero uno!

Users who are viewing this thread