Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Ik zie hier eerder verwijzingen naar Coldplay:

Bloemen = Flower of Life
Konijn (wit) = Magic
Uurwerk = Clocks
Vogel = Birds

Ik ga er ook even bij melden dat ik ook wel hoop dat deze een nieuw festivalseizoen tegemoet gaan :).

De 4 afbeeldingen zijn in ieder geval te lukraak samen gezet om nietszeggend te zijn....

Bloemen = Flower of Life
Konijn (wit) = Magic
Uurwerk = Clocks
Vogel = Birds

Ik ga er ook even bij melden dat ik ook wel hoop dat deze een nieuw festivalseizoen tegemoet gaan :).

De 4 afbeeldingen zijn in ieder geval te lukraak samen gezet om nietszeggend te zijn….

Welkom... Petanque

hmmm...
Konijn (wit) = 24 K Magic
Uurwerk = Like Clocks Work
Bruno Mars en QOTSA ?

Dank je wel! Voorheen een fervent volger van het forum maar nog nooit een reactie geplaatst!
Dit jaar eens actief deelnemen aan de speculaties, heerlijk toch ter opbouw! :)

Die verwijzingen zouden ook zomaar even kunnen!

Ik zag dat vorig jaar de eerste aankondiging door Werchter gebeurde op vrijdag 28 oktober zijnde Radiohead.
Hopelijk loopt dit simultaan en mogen we vrijdag de eerste naam horen! :)

Dank je wel! Voorheen een fervent volger van het forum maar nog nooit een reactie geplaatst!
Dit jaar eens actief deelnemen aan de speculaties, heerlijk toch ter opbouw!
1f642.svg

Die verwijzingen zouden ook zomaar even kunnen!

Ik zag dat vorig jaar de eerste aankondiging door Werchter gebeurde op vrijdag 28 oktober zijnde Radiohead.
Hopelijk loopt dit simultaan en mogen we vrijdag de eerste naam horen!
1f642.svg
Dat was toen de vrijdag na sluiten van de wishlist actie. Die sluit nu op 31/10, dus verwacht ik op vrijdag 3/11 de eerste naam...

Hopelijk loopt dit simultaan en mogen we vrijdag de eerste naam horen!
1f642.svg
vrijdag Rock Werchter dag

laatste vrijdag oktober was dat?
Volgende week dan, 27 oktober?? Open'er in het zelfde weekend volgende week met nieuws, nou dus kan zomaar.
Dan is er ook nog de week er na (3 november), komen ook een aantal festivals (grote groep) in die week, ik denk zelfs dat Rock Werchter een headliner met Download Festival deelt.

edit: ahaa, logisch wat visdave34 zegt... 3 november dan maar??

Petanque wrote:

Bloemen = Flower of Life
Konijn (wit) = Magic
Uurwerk = Clocks
Vogel = Birds

De 4 afbeeldingen zijn in ieder geval te lukraak samen gezet om nietszeggend te zijn….

Welkom… Petanque

hmmm…
Konijn (wit) = 24 K Magic
Uurwerk = Like Clocks Work
Bruno Mars en QOTSA ?
QOTSA had ook een konijn als onderdeel van het Like Clockwork artwork...
http://www.digitalartsonline.co.uk/news/illustration/interview-queens-of-stone-ages-like-clockwork-cover-artist-boneface/

1+1=2?

Is rechts niet gewoon een WATCH?

En Royal Blood post momenteel allemaal raadselachtige witte konijnen op Twitter en Instagram (??)

Hoi! Ik doe ook eens mee met speculeren. Wat denken jullie van de kans op Liam Gallagher? Heeft net zijn album af en nog geen plannen voor de zomer voor zover ik heb gezien

Hoi! Ik doe ook eens mee met speculeren. Wat denken jullie van de kans op Liam Gallagher? Heeft net zijn album af en nog geen plannen voor de zomer voor zover ik heb gezien

Zou goed kunnen. Heeft deze week de AB op nog geen kwartier uitverkocht en zijn nieuwe album wordt goed ontvangen.

Noel én Liam op één festival, dat moet er deze zomer toch ergens van komen :) ?

Dat zal dan Reading & Leeds festival zijn, zodat ze niet in dezelfde plaats hoeven te zijn. ?

Foo Fighters in Nederland naar Pinkpop, in België deze keer in een zaal nadat ze op Rock Werchter 2017 stonden, de logica wordt gerespecteerd.

Mochten ze dunnetjes zitten in grote headliners, had een herhaling van Foo Fighters gekund, maar dit lijkt dus niet het geval te zijn.

De lijst van sub/co/absolute headliners is inderdaad (nog) redelijk lang: (gesorteerd in volgorde van waarschijnlijkheid volgens mij): Queens of the Stone Age, Metallica, The National, Nick Cave & the Bad Seeds, Editors, Arctic Monkeys, Pearl Jam, Bruno Mars, Gorillaz, Iron Maiden, Guns N' Roses, Nine Inch Nails, Depeche Mode, Fleetwood Mac.

The Prodigy beschouw ik als een dance-afsluiter.

Oscar and the Wolf... als ze op het hoofdpodium zouden staan, zou dat ook een soort van dance-afsluiter kunnen zijn. Al passen ze beter bij Pukkelpop vind ik, daar kunnen ze ook absolute headliner van de dag zijn.

Er zijn geruchtjes over een zomertour van The Rolling Stones en Bruce Springsteen, maar los daarvan zie ik deze nooit op een 'gewone' Rock Werchterdag staan, wel eventueel op een ééndaags evenement op de Werchterweide.

Tours van Jack White en Muse verwacht ik nog niet in juli. Ik dacht dat ook van Arctic Monkeys, maar dan vind je zulke artikels waarin staat dat de bassist zegt dat het album begin 2018 uit komt: https://www.nu.nl/muziek/4940288/nieuw-album-arctic-monkeys-komt-begin-volgend-jaar.html

Blijft ook de vraag: waarom is het festival van datum opgeschoven? Voor Foo Fighters is dit al gebeurd, maar dit jaar dus al zeker niet. Van mijn bovenstaand lijstje zie ik er twee: Pearl Jam of Guns N' Roses. Bij Metallica denk ik dat ze sowieso steeds op Rock Werchter (willen) staan, dat het festival daar geen al te grote toegevingen moet doen qua data enz.) En na A.M. mogen we de populariteit van Arctic Monkeys ook totaal niet onderschatten denk ik.

Muse zou toch best kunnen imo, maar verder prima lijstje denk ik. Mooi dat ze niet herhalen met Foo Fighters al mogen ze daar eerder mee herhalen dan met KOL wat mij betreft.

Dat FF in het Sportpaleis staan, lijkt er te kunnen op wijzen dat ze ofwel voldoende mooie headliners kunnen krijgen deze zomer, maar het zou ook gewoon kunnen dat Foo Fighters niet meer in Europa zijn tegen Werchter. Dan lijkt het weer plausibel dat ze een weekend later zijn geschoven om één grote headliner zeker te kunnen boeken - en dan is de vraag: voor wie zouden ze dat doen? Ik denk niet dat ze het festival zouden verzetten voor Arctic Monkeys of zelfs Metallica - zoals Everyknight zegt, die zullen sowieso wel op Werchter willen spelen als ze gaan toeren.

En dan is 't eigenlijk gewoon koffiedik kijken: Rolling Stones? Pearl Jam? Dan denk ik eigenlijk dat 't iets is dat nog niet echt in de geruchtenmolen zit...

Ik denk niet dat we echt iets moeten zoeken naar de festivaldatum, het is nog steeds het eerste echte weekend van julI. Zal niet te maken hebben met 1 specifieke headliner, maar om wat organisatorische redenen. Naar de geruchten lijkt me volgende line-up realistisch qua prijs en vergelijkbaar met voorgaande jaren:
Metallica - Nick Cave en Arctic Monkeys - The National en Queens of the Stone Age - Pearl Jam met als sub The War on Drugs

Nieuwe headliners en oude gevestigde die je qua prijs individueel allemaal bijna kan vergelijken met de headliners vorig kaar.

Ik denk niet dat we echt iets moeten zoeken naar de festivaldatum, het is nog steeds het eerste echte weekend van julI. Zal niet te maken hebben met 1 specifieke headliner, maar om wat organisatorische redenen. Naar de geruchten lijkt me volgende line-up realistisch qua prijs en vergelijkbaar met voorgaande jaren:
Metallica – Nick Cave en Arctic Monkeys – The National en Queens of the Stone Age – Pearl Jam met als sub The War on Drugs

Nieuwe headliners en oude gevestigde die je qua prijs individueel allemaal bijna kan vergelijken met de headliners vorig kaar.

Inderdaad, The War on Drugs nog vergeten, die zouden zeker subheadliner kunnen zijn.

Users who are viewing this thread