Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.

denk je...?

Pukkelpop is dat niet te laat in het jaar.
Dour zal toch niet voor Bruno Mars gaan, dat is toch veel te mainstream-poppie.
Ik zie hem best als kanshebber voor Rock Werchter, anders wel voor Boutique of TW imo...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Rock Torhout wrote:
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.


denk je…?

Pukkelpop is dat niet te laat in het jaar.
Dour zal toch niet voor Bruno Mars gaan, dat is toch veel te mainstream-poppie.
Ik zie hem best als kanshebber voor Rock Werchter, anders wel voor Boutique of TW imo…
Daarbij komt ook nog dat hij dit jaar veel in arena's heeft gespeeld volgens mij. Die gaat er dus een festivalzomer aan vast plakken.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Rock Torhout wrote:
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.


denk je…?

Pukkelpop is dat niet te laat in het jaar.
Dour zal toch niet voor Bruno Mars gaan, dat is toch veel te mainstream-poppie.
Ik zie hem best als kanshebber voor Rock Werchter, anders wel voor Boutique of TW imo…

Ik kan mij niet herinneren dat er de afgelopen tijd een artiest als Bruno Mars op Werchter stond. Die kiezen denk ik eerder voor nog een keer Kings of Leon.

Pukkelpop zie ik het wel doen, ja.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
DennisvdBr wrote:

Rock Torhout wrote:
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.


denk je…?

Pukkelpop is dat niet te laat in het jaar.
Dour zal toch niet voor Bruno Mars gaan, dat is toch veel te mainstream-poppie.
Ik zie hem best als kanshebber voor Rock Werchter, anders wel voor Boutique of TW imo…


Ik kan mij niet herinneren dat er de afgelopen tijd een artiest als Bruno Mars op Werchter stond.

Ellie Goulding in 2016?
Ik zie het nog wel gebeuren, als sub of co.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Bruno Mars zou ik nog niet eens heel vervelend vinden. Heeft er al eerder gestaan (toen hij nog niet zo populair was als nu) en ik heb slechtere 'pop' optredens op Werchter meegemaakt (zoals Ellie Goulding). Het kan nog alle kanten op in ieder geval. QOTSA, Metallica, Foo Fighters (herhaling, i know, maar het zijn de fukking Foo's en ze hebben het bij Metallica ook al een keer geflikt om ze als headliner te laten herhalen), Arctic Monkeys, Bruce Springsteen, the National, Killers, Bruno Mars, Pink, Nick Cave, Pearl Jam... Allemaal namen die minstens een co-headline constructie kunnen dragen. Ik hoop wel dat er wat meer gewicht bij de kleinere namen zit komend jaar (al heb ik afgelopen jaar ook veel nieuw spul ontdekt op de wei).
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
DennisvdBr wrote:

Rock Torhout wrote:
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.


denk je…?

Pukkelpop is dat niet te laat in het jaar.
Dour zal toch niet voor Bruno Mars gaan, dat is toch veel te mainstream-poppie.
Ik zie hem best als kanshebber voor Rock Werchter, anders wel voor Boutique of TW imo…


Ik kan mij niet herinneren dat er de afgelopen tijd een artiest als Bruno Mars op Werchter stond. Die kiezen denk ik eerder voor nog een keer Kings of Leon.

Bwa... Macklemore, Imagine Dragons, Ellie Goulding, Pharell Williams, Stromae... krijgen allemaal zeer hoge plaatsen. Dan kan Bruno Mars ook wel (sub)headlinen. Al hoop ik van niet.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
JeroenJ wrote:

DennisvdBr wrote:

Rock Torhout wrote:
Bruno Mars verwacht ik niet echt op Werchter. Lijkt me een zeer mooie naam voor bv. Pukkelpop of misschien zelfs Dour als ze echt willen uitpakken.


denk je…?

Pukkelpop is dat niet te laat in het jaar.
Dour zal toch niet voor Bruno Mars gaan, dat is toch veel te mainstream-poppie.
Ik zie hem best als kanshebber voor Rock Werchter, anders wel voor Boutique of TW imo…


Ik kan mij niet herinneren dat er de afgelopen tijd een artiest als Bruno Mars op Werchter stond. Die kiezen denk ik eerder voor nog een keer Kings of Leon.


Bwa… Macklemore, Imagine Dragons, Ellie Goulding, Pharell Williams, Stromae… krijgen allemaal zeer hoge plaatsen. Dan kan Bruno Mars ook wel (sub)headlinen. Al hoop ik van niet.

Sorry, ik bedoel als afsluiter.

Enkel Stromae dan, maar dat is uit eigen land... Als je kijkt is er altijd wel een grote band die het allemaal afsluit. Niet dat ik er iets op tegen heb dat het grote pop artiest zal zijn, vind het alleen bijzonder dat Werchter er niet echt aan toegeeft.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Bruno Mars zou ik nog niet eens heel vervelend vinden. Heeft er al eerder gestaan (toen hij nog niet zo populair was als nu) en ik heb slechtere ‘pop’ optredens op Werchter meegemaakt (zoals Ellie Goulding). Het kan nog alle kanten op in ieder geval. QOTSA, Metallica, Foo Fighters (herhaling, i know, maar het zijn de fukking Foo’s en ze hebben het bij Metallica ook al een keer geflikt om ze als headliner te laten herhalen), Arctic Monkeys, Bruce Springsteen, the National, Killers, Bruno Mars, Pink, Nick Cave, Pearl Jam… Allemaal namen die minstens een co-headline constructie kunnen dragen. Ik hoop wel dat er wat meer gewicht bij de kleinere namen zit komend jaar (al heb ik afgelopen jaar ook veel nieuw spul ontdekt op de wei).

Pink kan je helaas vergeten voor RW of andere festivals, zij zit dan in Australië!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.389
3.411
Ik zie Bruno Mars echt wel als een serieuze kanshebber. Heb al veel goede dingen gehoord over zijn show en het Sportpaleis was in no time uitverkocht, zijn populariteit is niet te onderschatten met al die radiohits. Als je weet dat Werchter een dag durft presenteren met Florence en Macklemore als grootste namen, moet een dag met Bruno Mars en een degelijke sub/cohead zeker kunnen, het zal waarschijnlijk beter verkopen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Het is zeker niet uitgesloten dat Bruno Mars komt, maar ik vind Bruno Mars toch meer in het groepje Lady Gaga, Beyonce, Katy Perry, Robbie Williams passen dan bij Macklemore of Pharrel. Ik verwacht hem dus niet op RW. Bruce Springsteen, Robbie Williams kwamen ook niet op RW maar op een nevenfestival van Werchter, dat zou ik eerder verwachten persoonlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Ach kom, zijn optredens krijgen over het algemeen maar lovende reacties. Ik meen me te herinneren dat hij Anderson .Paak mee nam op tour, om hem dan juist niet in hetzelfde rijtje te plaatsen als Macklemore en Pharell vind ik echt vreemd. Waarop baseer je je dan? Radiohits, airplay, genre.. want volgens mij hebben ze dat zowat allemaal gemeen met elkaar, niet? Lijkt me een goede coheadliner die een pak volk zal trekken, zet 'm bv in de Arcade Fire spot met daarachter Queens Of The Stone Age en volgens mij heb je dan een zeer sterk duo om een dag te dragen.

Het headlinerlijstje blijft echter wel zeer groot vind ik;
Arctic Monkeys - Bruno Mars - Gorillaz - Jack White - Jamiroquai - LCD Soundsystem - Metallica - Muse - Nick Cave & The Bad Seeds - Nine Inch Nails - Pearl Jam - Oscar & The Wolf - Queens Of The Stone Age - The National - The Prodigy

edit: Lana Del Rey eruit voor RW? 17 april in Antwerpen (Sportpaleis?)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ach kom, zijn optredens krijgen over het algemeen maar lovende reacties. Ik meen me te herinneren dat hij Anderson .Paak mee nam op tour, om hem dan juist niet in hetzelfde rijtje te plaatsen als Macklemore en Pharell vind ik echt vreemd. Waarop baseer je je dan? Radiohits, airplay, genre.. want volgens mij hebben ze dat zowat allemaal gemeen met elkaar, niet? Lijkt me een goede coheadliner die een pak volk zal trekken, zet ‘m bv in de Arcade Fire spot met daarachter Queens Of The Stone Age en volgens mij heb je dan een zeer sterk duo om een dag te dragen.

Het headlinerlijstje blijft echter wel zeer groot vind ik;
Arctic Monkeys – Bruno Mars – Gorillaz – Jack White – Jamiroquai – LCD Soundsystem – Metallica – Muse – Nick Cave & The Bad Seeds – Nine Inch Nails – Pearl Jam – Oscar & The Wolf – Queens Of The Stone Age – The National – The Prodigy

Jack White, Jamiroquai, Nine Inch Nails en LCD Soundsystem gaan echt niet headlinen op RW hoor!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Bruni Mars zie ik op zich wel als kanshebber voor RW. Stond er al eerder. Maar ik zie hem toch niet als headliner, al kan ik me daarin vergissen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Nope die gaan idd niet headlinen, maar Jamiroquai kan best dienen als dance act. Nine Inch Nails kan best co headlinen, want die krijg je volgens mij met geen stokken in de Barn. LCD Soundsystem en Jack White zijn idd geen headliners maar gewoon grote namen waar je mee rekening moet houden vind ik. Al snap ik je wel ja :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Muse is toch helemaal geen gerucht?

Die droppen als het goed gaat pas in het najaar van 2018 hun album. Nog niet relevant voor de 2018 festivals, eerder voor 2019.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Nope, maar heb hen verschillende keren hier zien vermeld worden dusja. Zelfde geldt eigenlijk voor Pearl Jam dat ook weer zo'n zeepbel is.
Depeche Mode mist denk ik nog, al hebben dit als dit jaar voorbij is 2x in het Sportpaleis gestaan met dezelfde show, dus misschien iets te veel van het goeie? Toch maar ff vermelden door dat gerucht van IOW.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Nope, maar heb hen verschillende keren hier zien vermeld worden dusja. Zelfde geldt eigenlijk voor Pearl Jam dat ook weer zo’n zeepbel is.
Depeche Mode mist denk ik nog, al hebben dit als dit jaar voorbij is 2x in het Sportpaleis gestaan met dezelfde show, dus misschien iets te veel van het goeie? Toch maar ff vermelden door dat gerucht van IOW.

"zeepbel" is wel een hele mooie uitdrukking, wat dat aangaat
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.338
Als we echt breed gaan, is ook Iron Maiden een optie. Al zal dit meer dan waarschijnlijk Graspop worden. Al hoop ik dat ze nog eens op Werchter staan, zeker met een nieuw album op zak.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken