Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik hoop ook van harte dat Cave er staat, en aangezien Nick en RW grote vriendjes zijn, zie ik het ook wel gebeuren. De man en zijn band spelen de laatste tijd op het toppen van hun kunnen.

Maar als absolute headliner, dat zie ik jammer genoeg niet voor me...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Mooie poster, je bent alleen een spatie vergeten bij QOTSA.
Was idd een foutje.

Wel, maar die show in het Sportpaleis was wel snel uitverkocht hé..? Met The War On Drugs er net voor en Oscar & The Wolf er net na leek me dat wel een cava dag, maar misschien overschat ik Cave wel, dat kan ook :p Met wie zou hij dan moeten co-headlinen? :)
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Nick Cave lijkt me echt niet als absolute headliner. Ondanks dat hij die zalen uitverkoopt binnen no time(zoals jullie zeggen) heeft hij volgens mij nou niet echt muziek die een heel breed publiek kent(ik ken bijvoorbeeld niks, al ben ik wel benieuwd erna).

Zou Nick Cave in combinatie met The National geen reële combo zijn? Of met Gorillaz bijvoorbeeld.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Nick Cave lijkt me echt niet als absolute headliner. Ondanks dat hij die zalen uitverkoopt binnen no time(zoals jullie zeggen) heeft hij volgens mij nou niet echt muziek die een heel breed publiek kent(ik ken bijvoorbeeld niks, al ben ik wel benieuwd erna).

Zou Nick Cave in combinatie met The National geen reële combo zijn? Of met Gorillaz bijvoorbeeld.

Edit:
Ik hoop trouwens wel gewoon op Foo Fighters, al zie ik het niet gebeuren. Eerder op Boutique ofzo ja. Een mens kan nooit genoeg Foo Fighters hebben in ieder geval.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Ik denk dat de Foo's België overslaan en Benelux exclusief op Pinkpop staan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.371
2.712
Nu het hier toch over Nick Cave gaat, straks om 23 uur een documentaire over hem op Canvas.
De Belgen onder ons kunnen dat normaal nog herbekijken via de site.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Ik denk dat de Foo’s België overslaan en Benelux exclusief op Pinkpop staan.

Zou zomaar kunnen. Dan hebben ze (vermoedelijk?) Metallica / Pearl Jam - Foo Fighters - ??

Wij zou nummer 3 daar zijn...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Heb voor de liefhebbers is m’n poster geupdate en zal daarmee ook de laatste zijn want binnenkort gaat het voorspel weer van start geloof ik, dusja haha. Had wat moeite met Oscar & The Wolf in dezelfde font-size te zetten als Cave ookal fungeert hij als danceafsluiter op m’n poster.

qHHLnsg.jpg


Leuke (en veel realistischere als de meeste andere) affiche! Ik zou combi gaan met deze line up!

Al is die zaterdag echt wel té zwak voor Rock Werchter.
Angus & Julia Stone zo hoog?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ja, als dit de lineup wordt, dan spring ik een stuk of twintig gaten in de lucht en kruip in op mijn blote knieën al huilend van geluk richting Rotselaar.

Ik vind die zaterdag zelfs niet eens zo slecht ;-), maar voor een RW publiek zou die dag zeker nog te mager zijn.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mooie poster Yannick! Hopelijk vormt die vrijdag geen waarheid, want dan zie ik NIN wel als barn headliner - en dan is de kans groot (Werchter kennende) dat ze die samen met de headliner programmeren. Dat zou een té zware clash zijn voor mij :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Angus & Julia Stone staan dit najaar (weet de datum niet) in Vorst, dus dacht dat die wel nog hoog mochten. Met daarbij Arsenal in de Barn, een goeie combo dacht ik? Met TWOD, Cave en Oscar & The Wolf op de main. Ten slotte had ik Paak, Clean Bandit en Intergalactic Lovers in Klub C. Is misschien de meest alternatieve dag maar afin.

Nine Inch Nails wilde ik er graag op maar vond geen goeie plek. Niet tijdens QOTSA en ook niet op de zondag, bij Metallica. Dus werd 't maar tijdens The National. Die dag is ingedeeld zoals de zaterdag van 2016, waar RHCP en Editors speelden. Dus Triggerfinger - The National - AM, met Fleet Foxes en NIN in de Barn en C&S in Klub C.

Ty tho haha :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.139
780
Leuke poster inderdaad! Ik zal zo ongeveer de eerste zijn met een kaartje als dit in de buurt van het werkelijke affiche gaat zijn.

Helaas lijkt RW minder indie/alternatief te programmeren en staat er daarom te weinig commerciële meuk op je poster (categorie Kodaline, Passenger, Chainsmokers, Dua Lipa, Charlie XCX, Birdy, Milky Chance etc.)

Verder staan Nothing But Thieves en Weezer wat laag, die zouden voor mijn gevoel inmiddels hoger moeten. Maar verder is deze realistischer dan ik eerder gezien heb ja. Nog steeds wel wishful thinking natuurlijk, maar dat is ook het leuke aan zelf posters maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Ik vind de Metallica dag tegenvallen.
Ik bedoel qua aansluitend genre.
Als je uitgaat van Metallica, verwacht dan een flinke package deal, dat zie ik niet echt terug.
Eventueel nog iets aan schuiven Yannick imo ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Dat zou kunnen ja, maar daar zit geen regelmaat in. Werchter hoeft geen programma op te stellen dat in hetzelfde genre valt van de headliner. Alt-J subte dit jaar nog maar de Foo's, al zou je kunnen zeggen dat de zaterdag wél een duidelijke gitarendag was. Vorig jaar hetzelfde met Rammstein waar ook The Offspring en BMTH op dezelfde dag stonden. De laatste keer dat Metallica op RW hier stond stonden Placebo, Miles Kane en White Lies nog voor ze. Verschilt dat dan zo hard van Kasabian, Weezer, Paramore en Kaleo. Nee, toch? Het hoeft dus in principe niet..

Tgoh ik heb geprobeerd ze Dave, maar dat alternatieve valt toch best mee, al zijn de grote namen voornamelijk van dat genre ja (verdeling in de kleinere namen zit beter vind ik zelf) . Was ook vrij onvoorspelbaar vond ik dat Passenger opeens zo hoog stond, of The Chainsmokers Barn headliner waren dit jaar. :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Dat zou kunnen ja, maar daar zit geen regelmaat in. Werchter hoeft geen programma op te stellen dat in hetzelfde genre valt van de headliner. Alt-J subte dit jaar nog maar de Foo’s, al zou je kunnen zeggen dat de zaterdag wél een duidelijke gitarendag was. Vorig jaar hetzelfde met Rammstein waar ook The Offspring en BMTH op dezelfde dag stonden. De laatste keer dat Metallica op RW hier stond stonden Placebo, Miles Kane en White Lies nog voor ze. Verschilt dat dan zo hard van Kasabian, Weezer, Paramore en Kaleo. Nee, toch? Het hoeft dus in principe niet.
Ik zag dat in 2014 Metallica op Rock Werchter de package niet eens mee had. Avenged Sevenfold, Rob Zombie en Mastodon.
Dan slaat mijn opmerking eigenlijk ook helemaal nergens op, zullen ze die op Rock Werchter in 2018 ook wel niet mee nemen zo'n package.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Te weinig stevige rock, punk, metal.
Geen danceafsluiter.
Te weinig pop.
Te veel indie.

Maar wel genoeg realistische namen, dus een groot deel zou er best kunnen staan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.271
1.335
Als ik die reacties en recensies van Nick Cave and the Bad Seeds lees... Hier in België, daar in Nederland... Dit gaat Rock Werchter toch niet laten liggen mag ik hopen...

Subheadliner, coheadliner, of wat Yannick deed in zijn voorstel is misschien toch niet zo vreemd... gewoon zaterdagheadliner. Die dag verkoopt toch sowieso het vlotst uit + zorgen voor een sterk programma in de breedte, dus een beetje zoals Lenny Kravitz headliner was die zaterdag in 2015. Met dit verschil dat Cave het Sportpaleis op een dag uitverkocht...

 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Is er enige aanleiding voor het toevoegen van Jack White aan de poster? Ik dacht dat hij had aangegeven om voorlopig niet meer te touren maar zich te focussen op zijn werk als producer en platenbaas.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Ik hoop eigenlijk op Tool, maar waarschijnlijk gaat A perfect Circle touren in 2018.


http://musicfeeds.com.au/news/maynard-james-keenan-teases-new-perfect-circle-album/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.753
Bruno Mars (als coheadline? zie Pharell) en Khalid (gezien z'n stijgende populariteit hier) zie ik best wel gebeuren op RW nu ze zijn aangekondigd voor BST, ik zie Mars niet echt een dag te kunnen dragen voor bv Boutique en op een ander festival (bv Dour) lijkt ie mij te duur.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken