Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
MGMT en Foals ook wel mogelijkheden denk ik.
Sub of net daarvoor op de Main of tent headlinen kunnen ze beide zonder probleem aan!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.864
9.817
MGMT en Foals ook wel mogelijkheden denk ik.
Sub of net daarvoor op de Main of tent headlinen kunnen ze beide zonder probleem aan!

Beide zijn echt wel te klein daarvoor, imo.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
neracroft wrote:
MGMT en Foals ook wel mogelijkheden denk ik.
Sub of net daarvoor op de Main of tent headlinen kunnen ze beide zonder probleem aan!


Beide zijn echt wel te klein daarvoor, imo.

Zij passen toch perfect in het rijtje Last Shadow Puppets, James Blake, Above & Beyond, Royal Blood, Alt-J, Charlotte De Witte, Ben Howard, Damien Rice,... vind ik persoonlijk.

Zeker als hun nieuwe singles wat Stu Bru airplay krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
Ben Howard, Alt-J en Damien Rice zij' echt wel net iets groter. Zelfs in de VS speelt MGMT gewoon maar in de late namiddag/vooravond op festivals, Foals komt volgens mij op het niveau waar Royal Blood nu zit met een goede nieuwe plaat.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
Als we echt breed gaan, is ook Iron Maiden een optie. Al zal dit meer dan waarschijnlijk Graspop worden. Al hoop ik dat ze nog eens op Werchter staan, zeker met een nieuw album op zak.
Denk niet dat ze nog veel zin hebben om naar RW af te zakken na hun vorige passage in 2011. Bruce was redelijk pissed off toen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.848
Doel je op dat lasertje of wat anders?
Denk niet dat die rant veel uitmaakt of ze wel of niet terugkomen. Wel een legendarisch momentje ???


"You fucking cocksucker trying to shine in my eyes with a laser! Will you cut it the fuck out or I will break your fucking arm! Will someone sort that cunt out? Otherwise I will!"
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Nick Cave & The Bad Seeds op festivaltournee, dat nieuws maakt me blij! Zoals anderen ook al zeiden is de kans groot dat hij op Werchter langskomt. Wat mij betreft meer dan welkom. Vandaag weer eens opgezet en wat een mooie muziek maakt die man toch. En dan een doorleefd optreden erbij, ik heb er zin in! Zet Major Lazor maar in de Barn op dat moment zodat al het feestvolk weg is.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Nick Cave & The Bad Seeds op festivaltournee, dat nieuws maakt me blij! Zoals anderen ook al zeiden is de kans groot dat hij op Werchter langskomt. Wat mij betreft meer dan welkom. Vandaag weer eens opgezet en wat een mooie muziek maakt die man toch. En dan een doorleefd optreden erbij, ik heb er zin in! Zet Major Lazor maar in de Barn op dat moment zodat al het feestvolk weg is.
Nick Cave op tour & Schueremans die goedkeurend zat te genieten in het Sportpaleis, need i say more ?
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
Yannick wrote:
Graag Patti Smith er dan ook bij als het kan!! :p


Zeer graag, was fenomenaal in 2015 in The Barn!
+1. Dat was inderdaad n memorabel optreden !! Het beste (Barn)-optrden van 2015. Hoop dat de Barn-line-up dit jaar weer meer weg heeft van 2016, want 2017 was maar pover.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
Als we echt breed gaan, is ook Iron Maiden een optie. Al zal dit meer dan waarschijnlijk Graspop worden. Al hoop ik dat ze nog eens op Werchter staan, zeker met een nieuw album op zak.

Maiden heeft dit jaar Benelux exclusief Sportpaleis gestaan. Ik kan me voorstellen dat ze vervolgens België overslaan in 2018.
Ik kan me eerder GMM voorstellen, maar zie daar problemen door Hellfest Frankrijk en Gopenhell Denemarken in dat zelfde weekend.
Bij mij is het vermoeden dat van de 'harde' namen Iron Maiden en Metallica touren onder LiveNation-festivals in de periode juni/juli.
Dan geef ik het voordeel van de twijfel aan Metallica voor Rock Werchter.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Sam Smith in mei 2018 in het Sportpaleis
BAZART in oktober 2018 in het Sportpaleis

Wellicht dus 2 namen die het festivalseizoen niet onveilig gaan maken :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.261
6.754
BAZART in oktober 2018 in het Sportpaleis
Die doen gewoon de Oscar & The Wolf route, Jezus.... Hoe verrassend of speciaal kunnen die nu nog zijn? Hebben in 2016 volgens mij elk mogelijk festival dat er was gedaan in België en als ze er nog niet hadden hebben ze dit jaar gewoon de rest gedaan haha
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.139
780
https://twitter.com/opener_festival/status/921301656263970816

Gaat het bevestigingenseizoen volgende week echt los? Of wordt het een anticlimax en maken ze alleen voorverkoopinformatie bekend?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zou durven gokken op enkele namen, die 'cryptische' tekening zou wel eens een hint kunnen zijn. Bijvoorbeeld (absoluut geen idee, ik sla hier in het wilde weg):

- Echo & the bunnymen (het konijntje)
- Guns 'n roses (de rozen)
- Digitalism (het digitale uurwerk)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.544
6.756
ik heb het idee dat ze eigenlijk eerder nieuws hadden willen brengen...
of misschien wel de datum verplaatsen, kan dat nog?
iets met laat zijn, gok ik...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken