Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik denk niet dat we echt iets moeten zoeken naar de festivaldatum, het is nog steeds het eerste echte weekend van julI. Zal niet te maken hebben met 1 specifieke headliner, maar om wat organisatorische redenen. Naar de geruchten lijkt me volgende line-up realistisch qua prijs en vergelijkbaar met voorgaande jaren:
Metallica – Nick Cave en Arctic Monkeys – The National en Queens of the Stone Age – Pearl Jam met als sub The War on Drugs

Nieuwe headliners en oude gevestigde die je qua prijs individueel allemaal bijna kan vergelijken met de headliners vorig kaar.

Zou ik prima vinden, van mij mag je gelijk hebben.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Dus de grote namen Foo Fighters en Ed Sheeran zijn al weg gezet op andere evenementen. Als ze ook nog een Boutique en/of Classic plannen dan zal er zeker wel genoeg voorhanden zijn deze zomer. Bovenstaande zijn ook garanties op een uitverkochte dag. Ben echt benieuwd, nog een 2 tal weekjes.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Valt te zien hoe je dat allemaal interpreteert hé. Ed Sheeran staat in het normale weekend op de wei, waarom kon hij niet op de poster? Waarom kon hij niet wijken voor het weekend waar RW in plaatsvindt en zijn schema aanpassen? Of hadden ze hem geboekt maar kwam er wat beters in de plaats waardoor die datum al vast stond?
Ze willen altijd een duidelijk en stevig signaal geven met die eerste naam, zou het dan toch Pearl Jam zijn ondanks dat Matt Cameron zei van niet? Guns N Roses nogmaals het jaar nadat ze op TW Classic stonden, daar geloof ik eigenlijk bitter weinig in. Waarom werden ze dan vorig jaar niet geboekt?

Amery is de nieuwe hotshot op stubru, das vragen om op RW / PKP te staan deze zomer. Nu stilletjes ophypen en tegen volgende zomer heb je Tamino / Bazart effect haha
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Metallica lijkt mijn gok te zijn als eerste naam. Tis ook zoals jij zei, toevallig dan show 2 in het Sportpaleis. Pearl jam werd telkens bekend gemaakt in de maand december en denk niet dat we nog zo lang moeten wachten. Het lijstje The National, QOTSA en zelfs Nick Cave zijn niet van die groot orde dat ze gelijk zijn aan de klepper die we normaal eerst krijgen. Al is Metallica alles behalve verrassend te noemen.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Metallica // Royal Blood // Goijira // The Wombats // Portugal The Man
LCD Soundsystem // Weyes Blood // Honne // Angel Olsen // Témé Tan
Chase And Status // Brutus // Protomartyr // Julien Baker // Felix Pallas

The Prodigy // Pearl Jam // The War On Drugs // Sampha // Japandroids // Alvvays
Fleet Foxes // Nick Murphy // Halsey // Mac DeMarco // The Van Jets // Girlpool
Lil Kleine // Daan // Bear's Den // Omar Souleyman // Milo Meskens // Jasper Erkens

Nick Cave // Queens Of The Stone Age // Bon Iver // Maroon 5 // Django Django // Equal Idiots
MGMT // Tyler, The Creator // The Horrors // Perfume Genius // Sevn Alias // Romeo Elvis
STUFF. // Grizzley Bear // Clean Bandit // Sylvan Esso // Ulysse // Blackwave

Arctic Monkeys // The National // Weezer // Triggerfinger // Blossoms // The Lighthouse
Floating Points // Foals // Iron & Wine // Vulfpeck // Chad Vangaalen // Jasper Steverlinck
Kygo // Marshmello // J Bernardt // Van Echelpoel // Porches // Hinds
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Denk dat het niet veel gescheeld heeft of Ed Sheeran stond gewoon op TW en niet op een dag apart. Zover ik gehoord heb geloofde Herman Schueremans niet dat Ed Sheeran een avondconcert in Werchter kon uitverkopen. Na wat aandringen van één van zijn vaste "bookers" toch laten doen en zie het resultaat....

Werchter (en dacht ook GMM) zijn verschoven voor "De headliners". Of dat headliners TW, classic of andere zijn weet niemand precies...
Denk toch dat we het met Metallica, The National, QOTSA en Nick Cave zullen moeten doen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Wat voor Werchter begrippen nog eens zo slecht niet zou zijn. Maar waarschijnlijk krijgen we ook nog iets erbij wat we niet zien aankomen of willen zien aankomen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Denk toch dat we het met Metallica, The National, QOTSA en Nick Cave zullen moeten doen.

En daarvoor teken ik wel hoor.

RW kennende gaan ze weer een spelletje 'zoveel-mogelijk-headliners-op-één-affiche-proppertje' spelen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Opvallend trouwens dat The xx hier niet voorkomt in de headlinerlijstjes.

Staan aan het begin van de zomer op een Brits festival, dus heel waarschijnlijk komen daar nog festivals bij. Een jaar geleden de meest gehypete act van het moment, een half jaar geleden genoemd als een van de grootste missers op de Werchteraffiche, en 2 maanden geleden geprezen voor hun headlinershow op Pukkelpop. Als coheadliner/danceafsluiter na pakweg QOTSA: ik zeg doen.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Ik heb ook al zitten denken aan Rammstein, ondanks dat ze vorige zomer op GMM stonden.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
En de zomer daarvoor op Werchter. Zijn ze niet bezig aan een album? Mogelijk in 2019 naast Muse een optie.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
En de zomer daarvoor op Werchter. Zijn ze niet bezig aan een album? Mogelijk in 2019 naast Muse een optie.
Album is bijna helemaal af. Ze hebben +- 35 nummers en komt binnen een paar weken/maanden uit (dacht ik). Zou het alvast niet erg vinden om ze nogmaals te zien.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Rockbeer wrote:
En de zomer daarvoor op Werchter. Zijn ze niet bezig aan een album? Mogelijk in 2019 naast Muse een optie.


Album is bijna helemaal af. Ze hebben +- 35 nummers en komt binnen een paar weken/maanden uit (dacht ik). Zou het alvast niet erg vinden om ze nogmaals te zien.

Rammstein is voor mij altijd welkom, maar ik zie Werchter niet 2 metal headliners doen, dus dan heb ik liever Metallica @2018 en Rammstein @2019 weer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Dat nieuwe festival, All Points East, in London zou volgens mensen op Efestivals (die dan weer van iemand anders hadden gezien op een ander forum) dat het festival de volgende headliners zou hebben; Nick Cave, Björk, The XX, The National, LCD Soundsystem. Als dit waar dan is dat een zeer sterke headlinerset en weet je al half wat je kunt verwachten op Primavera / BKS.

Also de community manager van Mad Cool heeft op een Spaans forum gezegd dat ze Bruno Mars niet konden binnenhalen omdat ie dat weekend al in de UK zit (voor Hyde Park) en dat PJ volgend jaar in de EU zou touren (met een knipoog dat ze ze graag zouden willen hebben of hebben geboekt).


edit: http://www.foroazkenarock.com/t57891p550-mad-cool-festival-2018
Vertaal het naar Engels zou ik zeggen, dan is de vertaling nog iet of wat leesbaar. Vrij interessante informatie toch
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Nick Cave, Björk, The XX, The National, LCD Soundsystem.

Dat Allpointseast festival is toch wel een dingetje hoor, als dit waar is. Dit zie ik Primavera zelfs moeilijk toppen.

Allemaal namen die ik wil zien. En graag, heel graag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.667
Ik ben ondertussen toch wel toe aan de eerste namen! Het begint te kriebelen. Hieronder de headliner set waar ik zelf erg blij van zal worden, zo onrealistisch is deze nou ook weer niet.

Donderdag: Guns 'n Roses
Vrijdag Nick Cave - Gorillaz
Zaterdag Volbeat - Metallica
Zondag The National - Pearl Jam

En dan in de kantlijn The War on Drugs, Elbow, The XX, LCD Soundsystem, Foals, Kasabian, Weezer

Iron Maiden en Ozzy voor Graspop. Iedereen blij.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.905
Ben benieuwd wanneer ze met de eerste naam gaan komen. Ik hoop deze week nog want volgende week is het vakantie en tijdens vakanties komen ze volgens mij nooit met nieuws....
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@joslittel, mag komende editie de headliners regelen.
1f44d.svg

Ja, alleen liever op vrijdag QOTSA en Arctic Monkeys. Dan is het echt top!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken