Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy wrote:
@joslittel, mag komende editie de headliners regelen.
1f44d.svg

Ja, alleen liever op vrijdag QOTSA en Arctic Monkeys. Dan is het echt top!

Oja, QOTSA helemaal vergeten! Plakken we die erbij op donderdag :)

Paddy wrote:
@joslittel, mag komende editie de headliners regelen.
1f44d.svg

Ja, alleen liever op vrijdag QOTSA en Arctic Monkeys. Dan is het echt top!

Nah. Dan wordt het net minder, want zo krijg je een heel 'rockgerichte' vierdaagse. Die vrijdag zorgt voor de nodige afwisseling imo. (en zou op deze lineup m'n favo dagje zijn, eerst intens met Cave en dan feestelijk met Gorillaz)

Maar aangezien ik QOTSA en AM wel erg leuk vind, mag je die twee inruilen voor GnR. ;-)

Ik vind zowel Nick Cave als Gorillaz echt helemaal niks dus nee liever voor die 2 :P

Als ik zou mogen kiezen zou het dit worden:

QOTSA - Arctic Monkeys
Metallica
The National - The Prodigy
Muse

(nouja met bands/artiesten waarvan verwacht wordt dat ze touren)

Oh en dan nog ergens Snow Patrol, voor Muse ofzo. Maar goed zo zal iedereen zijn eigen favorieten wel hebben. Ik kan wel goed leven met het voorstel van Jos, al verwacht ik GNR niet op RW (want waarom stonden ze dit jaar er dan niet, maar zou ik zeker erg toejuichen was een fantastisch concert dit jaar). En ik verwacht QOTSA toch wel zeker hoor.

G&R is wellicht wel een optie; stonden vorig jaar op classic als absolute hoofdact, en verkochten toen niet eens uit (of met moeite). Eigenlijk een voorwaarde voor zo'n dagdragende act; normaal gezien plaatsen ze op deze verkapte losse evenementen een grote naam die zeker uitverkoopt met een wat minder randprogramma. Dat viel dan qua verkoop het afgelopen jaar wat tegen, maar dan kunnen ze prima een dag op het grote festival headlinen toch? Breder dagprogramma met de tenten er bij en je bent een heel eind om de losse dag uit te verkopen. Lijkt mij commercieel gezien een reële gedachte van de organisatie.

Niet dat ze nu bovenaan staan in mijn verwachtingenlijstje btw, ik denk dat PJ - The National + Qotsa - Arctic Monkeys + Gorillaz - Metallica nog altijd aannemelijker is. Maar we moeten wat te speculeren hebben om de tijd te doden he.

Naast the XX, verwacht ik Beck ook nog wel op een festival in de Benelux. Net een nieuw album uit, draait al lang mee, en is erg sterk live. Volgens mij in 2016 nog headliner op BKS. Zou dat geen goede sub zijn voor Arctic Monkeys of QOTSA?

En, sorry voor de diehard fans, maar ik begrijp echt NIET wat er zo tof is aan Nick Cave. Is hij live bijzonder?

Persoonlijk hoop ik op dit rijtje headliners met sub:

Queens Of The Stone Age // Beck
Arctic Monkeys // The XX
Muse // Royal Blood
Pearl Jam // The War On Drugs

Slaat dit ergens op?
Ik zie veel berichten over de release van het album van Muse voorbijkomen op dit forum, dat dit pas eind 2018 zal zijn. Is daar een bron van?

Nick Cave. Is hij live bijzonder?

Ja! Naar mijn gevoel het beste wat ik dit jaar gezien heb (tot nu toe, moet nog 3 concerten doen). En dat zegt veel want het is een erg goed jaar geweest qua optredens.

En ik ben zelfs geen die hard fan.

Ik geloof meteen dat Nick Cave live fantastisch is. Heb alleen twijfels of hij echt geschikt is voor een hoge main stage spot op een mega festival als Rock Werchter. Hij heeft geen enkele radiohit. Het is gewoon een artiest voor een specifieke doelgroep die mijn inziens niet de gemiddelde RW-ganger is.
Enige logische plek zou dan als afsluiter in een tent kunnen zijn.

Ik geloof meteen dat Nick Cave live fantastisch is. Heb alleen twijfels of hij echt geschikt is voor een hoge main stage spot op een mega festival als Rock Werchter. Hij heeft geen enkele radiohit. Het is gewoon een artiest voor een specifieke doelgroep die mijn inziens niet de gemiddelde RW-ganger is.
1 radiohit minstens, met Kylie Minogue ;)

Ik heb ergens horen waaien dat 'Into my arms' ook wel een beetje gekend is ...

Edit: Om wat meer to the point te antwoorden: @EddieVerder Ik denk dat je de bal toch zwaar misslaat met Nick Cave - die heeft een grote aanhang en past net wél bij het publiek dat Werchter aantrekt. Veel fans van Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead, etc. hebben best wel wat met Nick Cave. Die man is een levende legende. Als hij komt, mag je zeker zijn dat hij of headliner, of toch minstens sub/co headliner.

Radiohead? (tenzij ze Creep spelen natuurlijk :lol: )

Wat als ze nu is, vrij ondankbaar want in het licht, Nick Cave laten subben voor bv een Arctic Monkeys of een QOTSA?

Is hij live bijzonder?
Wel, de critici waren het ronduit eens over dat concert in het Sportpaleis, 5* en beste concert van dit jaar zag ik zowat in elk artikel voorbij komen? Staat bij mij flink bovenaan in m'n top 10 van beste concerten die ik al heb gezien..

Daar wringt inderdaad wel het schoentje...

Cave speelde tijdens letterlijk elke tour op RW, en steeds kreeg hij een vrij hoge spot (in 2011 zelfs met Grinderman vlak voor Iron Maiden). En feit is dat de man nog nooit zo populair was als nu. De man (die ondertussen al 60 is) verkoopt een Sportpaleis sneller uit dan pakweg QOTSA, Editors, The Killers of OATW. En live maakt hij het meer dan ooit waar, hij bespeelt het publiek volledig en staat z'n band strakker dan ooit. Gezien zijn status én zijn groots opgezette show zie ik 'm nooit in de Barn passen, of zelfs subben. Die kan gewoon eisen om te co-headlinen.

Maar langs de andere kant is zijn publiek geen festivalpubliek en is het typische RW ganger niet perse Nick Cave-minded. Als afsluiter op BKS zie ik dit perfect werken, maar op RW gaat hij meer zieltjes op de wei moeten overhalen. Persoonlijk hoop ik dat er een mooie afsluitende headliner als Gorillaz achterkomt, waardoor Cave als co-head mooi in de avondschemering kan spelen.

Of met AM erachter. Kunnen ze nog eens hun Red Right Hand cover bovenhalen. (Of Metallica hun Loverman cover ;-p)

Radiohead? (tenzij ze Creep spelen natuurlijk ? )

Radiohead is toch zeker wel een stuk bekender bij de grote massa dan Nick Cave, maar ik snap wat je bedoelt.

Open'er (4-7 juli) komt om 15h (waarschijnlijk) met de eerste naam/namen. Vorig jaar veel namen gedeeld met Werchter, dus wie weet kennen we straks met redelijke zekerheid onze eerste Werchter (co)headliner! Mijn gok is momenteel QOTSA

Nick Cave stond 4 jaar geleden nog niet eens als subheadliner (erna nog Volbeat en Rammstein)...
Dat hij in die 4 jaar nog is gegroeid naar sub zéker. Maar alleen staande headliner is wel wat zwak vrees ik voor Nick Cave.

Er zijn veel mensen die ik ken die naar Nick Cave zijn gegaan in het Sportpaleis die nooit naar Werchter zouden gaan... ( ik denk spontaan aan onderstaand filmpje wat betreft het Werchter publiek en grote "iconen")

Vorig jaar was iedereen ook o zo zeker dat Arcade Fire na Kings Of Leon ging staan... Dit is zo'n zelfde kwestie denk ik, hier zitten veel mensen die Nick Cave (of toen Arcade Fire) ronduit geweldig vinden dus ga je hem sowieso hoger inschatten.

Kortom.. ik zeg Nick Cave = subheadliner.

Video:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/Gezienoptv/1.2700417#

Open’er (4-7 juli) komt om 15h (waarschijnlijk) met de eerste naam/namen. Vorig jaar veel namen gedeeld met Werchter, dus wie weet kennen we straks met redelijke zekerheid onze eerste Werchter (co)headliner! Mijn gok is momenteel QOTSA
Gorillaz dus

Gorillaz is dus terug in Europa! 6 juli in Polen, misschien samen met Arctic Monkeys/QOTSA/andere cohead Werchter afsluiten?

Gorillaz is dus terug in Europa! 6 juli in Polen, misschien samen met Arctic Monkeys/QOTSA/andere cohead Werchter afsluiten?

Gaaf! Hier ben ik erg blij mee, Werchter kan nou eigenlijk niet meer mislopen.

De geruchten wijzen naar een erg fijne set headliners!

Vorig jaar had Open'er ook The XX en The Weeknd die niet op Werchter stonden, dus het is nog af te wachten. Verwacht Gorillaz bijvoorbeeld wel sowieso voor Roskilde datzelfde weekend ook.

Sinds de herfstvakantie vrijdag begint, dan toch kans op een aankondiging?

Dat maakt niets uit toch? Vorig jaar kregen we SOAD tijdens de herfstvakantie. Kijken ze volgens mij niet naar.

Users who are viewing this thread