Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Liam Gallagher in de Barn rond een uur of 6/7 moet wel lukken denk ik. (à la Birdy, Rag 'N Bone Man of Kodaline dit jaar of bv Foals, Richard Hawley en Beirut vorig jaar..) al lijkt ie me wel een dure act?

Franz Ferdinand ook maar opschrijven zeker? 28/2 in Vorst en een nieuwe plaat, al lijkt dat ook een mooie act voor bv Cactus.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Franz Ferdinand lijkt me een goede act voor de late middag op de mainstage. Op dezelfde plek als Royal Blood stond vorig jaar bijvoorbeeld, of onderschat ik nu de populariteit van deze band?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
19:00 uur is laat in de middag?
Maar lijkt mij een prima plek voor Franz.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Laat RW hier nu toch geen kans liggen op een goed verkopende en optredende, opkomende jonge popheadliner? Al dan niet of dat gewild is of het gewoon niet mogelijk was vanuit Mars zelf.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Laat RW hier nu toch geen kans liggen op een goed verkopende en optredende, opkomende jonge popheadliner? Al dan niet of dat gewild is of het gewoon niet mogelijk was vanuit Mars zelf.

Laten we blij zijn dat Werchter acts als Sheeran en Mars afzonderlijk weg zetten!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Yannick wrote:
Laat RW hier nu toch geen kans liggen op een goed verkopende en optredende, opkomende jonge popheadliner? Al dan niet of dat gewild is of het gewoon niet mogelijk was vanuit Mars zelf.


Laten we blij zijn dat Werchter acts als Sheeran en Mars afzonderlijk weg zetten!

Eens! Ondertussen bevestigd Bilbao BBK (week na RW) The XX en Gorillaz. Twee megakanshebbers, ik schrijf ze alvast met stift op...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Ik vond Mars anders wel een vrij schappelijke popheadliner anders. Liever hem dan pakweg Macklemore of een Ellie Goulding, al is dat allemaal maar smaak.

QOTSA - Metallica
AM - The XX
Nick Cave - Gorillaz
The National - Pearl Jam
Das dan in orde? ?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Yannick wrote:
Laat RW hier nu toch geen kans liggen op een goed verkopende en optredende, opkomende jonge popheadliner? Al dan niet of dat gewild is of het gewoon niet mogelijk was vanuit Mars zelf.


Laten we blij zijn dat Werchter acts als Sheeran en Mars afzonderlijk weg zetten!

AMEN!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Voorlopig lijken The XX, Gorillaz en Queens of the Stone Age erg grote kanshebbers. Helaas vind ik die eerste twee echt totaal niet interessant en hoop ik dus wel dat er nog wat meer bij komt wat meer in mijn straatje past dus bijvoorbeeld Muse, Arctic Monkeys, Metallica, Guns N' Roses, The Prodigy, Pearl Jam.

Gelukkig zijn ook die bands nog allemaal in de race (de een wat waarschijnlijker dan de ander, maar goed). Ben echt heel benieuwd, zoveel keuzes dit jaar volgens mij.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Voorlopig lijken The XX, Gorillaz en Queens of the Stone Age erg grote kanshebbers.
Ik voeg The National en Nick Cave hieraan toe. The XX lijkt me wel bijna zeker, die hebben ze afgelopen jaar aan PKP gelaten, maar die gaan nu echt wel komen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Dat zijn beide ook grote kanshebbers ja, ik had ze niet genoemd omdat ik Nick Cave ook al niks vind en ik niet wil toegeven dat ze er zomaar alle 3 zouden kunnen staan (The XX, Gorillaz en Nick Cave)... Man man man als dat 3 van de hoofdacts worden (hopelijk dan minstens 6 hoofdacts) dan moet er toch een hoop anders goeds komen voor mij anders moet ik wellicht een jaartje festivals overslaan.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zouden er dan drie dagen komen met co-headline constructies? Want correct me if I'm wrong maar The XX, Gorillaz, The National, Queens of the Stone Age en Nick Cave zie ik geen van alle een dag dragen. Of zal een van deze vijf subheadliner zijn op een dag met een grote headliner zoals Yannick hierboven aangaf met The National voor Pearl Jam en QOTSA voor Metallica (bijvoorbeeld).

Overigens dat voorbeeld van Yannick zou ik nog wel prima vinden met Arctic Monkeys, Metallica, Queens of the Stone Age en Pearl Jam als grote namen die ik wel zou willen gaan zien.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Ok, eerste voorspelling:

The National - Gorillaz (co-headliners)
QOTSA - The XX (co-headliners)
Nick Cave (sub) - Pearl Jam
The War on Drugs (sub) - Arctic Monkeys
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Ook Roskilde komt met eerste namen( Bruno mars is headliner). Kanshebbers voor Werchter: mogwai, wilkinson en Vince staples
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hmm op dit moment gok ik op dit:

Arctic Monkeys - Gorillaz (Co-Headline)
The National (sub) - Muse
Nick Cave & The Bad Seeds - The XX (Co-headline)
Queens of the Stone Age (Sub) - Metallica

Muse zou ook zomaar Pearl Jam kunnen zijn en Metallica en Arctic Monkeys weten we ook nog allerminst zeker van dat ze gaan touren. Maar goed laten we zeggen dat ik hoop dat deze drie namen het rijtje van 5 erg grote kanshebbers aanvullen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Nee, Arctics en Muse zijn denk nog wel de minst waarschijnlijke in onze lijstjes. Geruchten dat PJ gaat touren lijken wel te groeien. Metallica is wel een vreemde, die verwachten veel mensen op tour, maar daar weten we eigenlijk nog niets van. Zullen wel de Downloads van deze wereld gaan doen en misschien zelfs wel een keer Graspop. Zou ze niet misstaan om RW een keer over te slaan. Geldt eigenlijk ook voor PJ, maar die zie ik weer niet snel op een ander festival verschijnen, hooguit in een stadion.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.905
Ik kan me haast niet voorstellen dat Werchter morgen niet met nieuws komt.
Ik vermoed dat die zomaar gaan komen met QOTSA...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken