Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
170
82
De eerste Werchter naam zal of vandaag of volgende week komen. Ik zit in ieder geval vandaag om 16.00 lekker klaar samen met mijn F5 knop
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
De eerste Werchter naam zal of vandaag of volgende week komen. Ik zit in ieder geval vandaag om 16.00 lekker klaar samen met mijn F5 knop

Is het volgende week geen vakantie in België. Dan komen ze nooit met nieuws of vergis ik mij nu?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.709
1.245
Ik denk niet dat ze vandaag komen.

Indien ze dat toch doen gok ik op Gorillaz ook al moeten die zeer binnenkort nog in België spelen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.803
1.936
Ik verwacht eigenlijk ook niets. Werchter Boutique is deze week al met nieuws gekomen...
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
ik blijf hopen op een duo The Killers- Pearl Jam, zou fijne avond zijn. Ik lees hier dat Werchter in de beginjaren veel pop had , maar bruno mars types zou ik daar toch niet bijrekenen hoor. Fingers crossed voor een eerste naam binnen 5 minuten, en laat het maar een bommetje zijn :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.445
6.851
Toch nog maar een weekje wachten? Voelt ergens logisch ivm die wishlist en ergens onlogisch omdat alle andere festivals nu al wel namen droppen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Eerst moet de website nog is een make-overtje krijgen, bedankje voor de wishlists etc etc.. Ik verwacht pas volgende week ten vroegste een naam en dat zal geen QOTSA, The XX, Gorillaz etc zijn maar een grote naam, zoals Radiohead vorig jaar of Rammstein het jaar ervoor. Uitpakken. Als Metallica zijn tour echt heeft opgeschoven dan verwacht ik als eerste naam Pearl Jam, maar hoe langer men wacht met namen aankondigen (ookal staan ze bv al zeker niet op RW; Bruno Mars, Foo's ..) hoe meer dat in het nadeel zal spelen, want iedereen wil nu eenmaal zijn naam nu beginnen aankondigen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Toch nog maar een weekje wachten? Voelt ergens logisch ivm die wishlist en ergens onlogisch omdat alle andere festivals nu al wel namen droppen.
ja... weekje lijkt me reeel...
Was al vaker aangegeven he geloof ik, na de sluiting wishlist
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.112
2.293
Als het voor volgende week is dan kan het maar quasi over 1 naam gaan he.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
Falladain wrote:
De eerste Werchter naam zal of vandaag of volgende week komen. Ik zit in ieder geval vandaag om 16.00 lekker klaar samen met mijn F5 knop


Is het volgende week geen vakantie in België. Dan komen ze nooit met nieuws of vergis ik mij nu?

Daar houden ze volgens mij geen rekening mee. Vorig jaar werd SOAD gewoon in de herfstvakantie gedropt.

Alleen de kerstvakantie is radio stilte.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
PJ wrote:

Falladain wrote:
De eerste Werchter naam zal of vandaag of volgende week komen. Ik zit in ieder geval vandaag om 16.00 lekker klaar samen met mijn F5 knop


Is het volgende week geen vakantie in België. Dan komen ze nooit met nieuws of vergis ik mij nu?


Daar houden ze volgens mij geen rekening mee. Vorig jaar werd SOAD gewoon in de herfstvakantie gedropt.

Alleen de kerstvakantie is radio stilte.

Anderzijds moesten ze toen wel om hun 'wekelijkse headliner'-routine niet te onderbreken.

Ik zie ze nu wel iets langer wachten om een eerste aankondiging te doen, al is het maar om dichter bij de aankomende concerten van onder meer The National, TWOD, QOTSA en Gorillaz te zitten. Allemaal kort opeen aankondigen (met The XX en Nick Cave in the mix) om het gebrek aan wauw-effect te compenseren. En dan kan de aankondiging van PJ in december het orgelpunt vormen vlak voor de ticketverkoop, zoals bedoeld was aan het einde van 2015.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
mattman wrote:

PJ wrote:

Falladain wrote:
De eerste Werchter naam zal of vandaag of volgende week komen. Ik zit in ieder geval vandaag om 16.00 lekker klaar samen met mijn F5 knop


Is het volgende week geen vakantie in België. Dan komen ze nooit met nieuws of vergis ik mij nu?


Daar houden ze volgens mij geen rekening mee. Vorig jaar werd SOAD gewoon in de herfstvakantie gedropt.

Alleen de kerstvakantie is radio stilte.


Anderzijds moesten ze toen wel om hun ‘wekelijkse headliner’-routine niet te onderbreken.

Ik zie ze nu wel iets langer wachten om een eerste aankondiging te doen, al is het maar om dichter bij de aankomende concerten van onder meer The National, TWOD, QOTSA en Gorillaz te zitten. Allemaal kort opeen aankondigen (met The XX en Nick Cave in the mix) om het gebrek aan wauw-effect te compenseren. En dan kan de aankondiging van PJ in december het orgelpunt vormen vlak voor de ticketverkoop, zoals bedoeld was aan het einde van 2015.

Je hebt wel een punt denk ik. De spijker op de kop zelfs. :)

Volgens mij is het einde van die Wishlist actie berekend op de bekendmaking van een Metallica tour. (Die mannen gaan ook geen rekening houden met één of andere herfstvakantie van middelbare scholieren in België) Dus als die doorgaat, dan komt er volgende week een naam. Maar met de laatste geruchten over een eventuele verschuiving/cancel, kan het zijn dat dit niet doorgaat, en dan is jouw scenario heel aannemelijk. Gewoon de week van de 6 november beginnen knallen, om tegen het einde van het jaar een tiental grote namen/headliners te hebben staan. Ook omwille van die concerten van enkele grote kanshebbers, zoals je al zei.

Dat denk ik dan toch hé. ;-)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
A perfect circle heeft zonet data bekend gemaakt halverwege juni in Engeland. Zou wel een fantastische naam voor Werchter zijn, maar ik hoop eerder op een zaaloptreden eigenlijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.183
1.207
30 Seconds to Mars headliner op Rock am Ring / Rock im Park... moeten we dus ook rekening mee houden, als subheadliner dan. Ze stonden er immers ook al als subheadliner in 2010 en 2013. Persoonlijk hoop ik van niet, wat een afschuwelijke act.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.316
9.040
30 Seconds to Mars headliner op Rock am Ring / Rock im Park… moeten we dus ook rekening mee houden, als subheadliner dan. Ze stonden er immers ook al als subheadliner in 2010 en 2013. Persoonlijk hoop ik van niet, wat een afschuwelijke act.

Bij mijn weten heeft die band nog nooit gesubt op RW? Zie ook niet meteen een reden waarom dit in 2018 zou moeten gebeuren. Worden er niet populairder op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken