Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
206
210
Als die poster werkelijkheid zou zijn dan zou hij per direct de boeken in gaan als de beste line-up allertijden.

Maar nee, dit is heel erg onrealistisch. Op elke dag staan er min of meer twee artiesten die in hun eentje een headliner kunnen zijn.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Als je dan een poster in elkaar flanst dan realistisch Rammstein subt voor QOTSA lol.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Vind dat al een vrij leuke eerste post, welkom :) maar zoals eerder gezegd is het niet zo realistisch dus probeer nog is eentje zou ik zeggen maar nu met minder headliners :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Arsenal zou nu ook weer niet zooo vreemd zijn hoor Dennis. 3x de AB vol en een vierde net aangekondigd. Daarbij is het een Belgische band die er al vaker heeft gestaan..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
FF net aangekondigd in UK rond de 22ste juni, ze zijn in die periode dus in Europa. => pinkpop is dus zeer logisch en misschien zelfs terug op rock werchter. (2017 om 2015 in te halen en 2018 omdat ze moesten ze in 2015 geweest zijn er wrs wel in 2018 hadden gestaan met nieuwe plaat als hun tourschema het toelaat natuurlijk)
Maar er zijn natuurlijk genoeg andere headliners mogelijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
FF net aangekondigd in UK rond de 22ste juni, ze zijn in die periode dus in Europa. => pinkpop is dus zeer logisch en misschien zelfs terug op rock werchter. (2017 om 2015 in te halen en 2018 omdat ze moesten ze in 2015 geweest zijn er wrs wel in 2018 hadden gestaan met nieuwe plaat als hun tourschema het toelaat natuurlijk)
Maar er zijn natuurlijk genoeg andere headliners mogelijk.

Herhaling zie ik niet gebeuren, want ze stonden er idd net. Die tour willen ze echt niet meer op (willen van hun reputatie van gerecycleerde affiches af)

Maar ik zie ze er wel een soort Werchter Boutique'je rond bouwen...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik zie alle opties wel mogelijk hoor. Werchter wil wel van het 'recycle' imago af, maar langs de andere kant, Foo Fighters met een goeie sub verkoopt gewoon goed. Ik denk dat er niet zoveel gemor komt als ze 2 jaar na elkaar FF zouden boeken. Werchter Boutique of los festival kan ook, maar dan vraag ik me wel af of ze een Boutique kunnen dragen. Vergeet niet dat vorig jaar (weliswaar met een sub die minder publiek aanspreekt) toch ook even duurde voor ze de zondag uitverkochten.

Een stuk onwaarschijnljiker, maar wie weet ... Graspop? Zou dan wel op de laatste dag moeten, en dan speelt FF 3 dagen na elkaar, dus kans is vrij klein. Maar ik zou het niet als onmogelijk beschouwen. Ik zie ze namelijk ook wel passen op bv. Hellfest of Download.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Hoe veel zal die set dan verschillen met die van dit jaar? Was zondag niet de tweede dag die uitverkocht (zoals zo vaak het geval is btw).
Aan de veelheid aan opties die beschikbaar zijn denk ik niet dat ze weeral voor de Foo's gaan kiezen hoor.

Iets anders, sinds de recensies en reacties zo lyrisch zijn over Nick Cave's tour de laatste tijd. Kan Cave een dag dragen? Ik herinner dat het Sportpaleis heel snel ging + de fenomenale preformances die hij weet te brengen + een beetje hype toch wel rond zijn laatste album.. Ik hoop dat hij er gaat staan, liefst in het donker.. Beetje zoals Radiohead ofso? Maar de realiteit zou wss zijn dat er een dance act nog nakomt of ze hem in het daglicht laten co-headlinen a la Alt-J of AF bv..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Hoe veel zal die set dan verschillen met die van dit jaar? Was zondag niet de tweede dag die uitverkocht (zoals zo vaak het geval is btw).
Aan de veelheid aan opties die beschikbaar zijn denk ik niet dat ze weeral voor de Foo’s gaan kiezen hoor.

Iets anders, sinds de recensies en reacties zo lyrisch zijn over Nick Cave’s tour de laatste tijd. Kan Cave een dag dragen? Ik herinner dat het Sportpaleis heel snel ging + de fenomenale preformances die hij weet te brengen + een beetje hype toch wel rond zijn laatste album.. Ik hoop dat hij er gaat staan, liefst in het donker.. Beetje zoals Radiohead ofso? Maar de realiteit zou wss zijn dat er een dance act nog nakomt of ze hem in het daglicht laten co-headlinen a la Alt-J of AF bv..

Foo's zie ik dit jaar niet op RW verschijnen. Die sloten vorig jaar af en dat herhalen is wel erg dubbelop. Na vorig jaar (en eigenlijk ook het jaar ervoor) hebben ze nog meer belangstelling van het buitenland. Zo'n avond letterlijk herhalen komt gewoon erg onnozel over.

Wat Nick Cave betreft: ik hoop erg hard dat ze hem in de Barn kunnen laten afsluiten. Maar ik vrees nog harder dat ze, zoals jij al zei, gewoon te groot geworden zijn. Dat Sportpaleis was akelig snel uitverkocht (een uurtje?) en de man is nog nooit zo populair geweest als nu (ook in 2013 niet). Ik vrees da ze dus op de main terecht komen, als grotere sub... En dat lijkt me een ondankbare plek voor een act als Cave op een festival als Rock Werchter.

Eerst maar even morgenavond beleven. Ik hoor overal 'show van het jaar'. Eens zien hoeveel daarvan aan is. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Heb voor de liefhebbers is m'n poster geupdate en zal daarmee ook de laatste zijn want binnenkort gaat het voorspel weer van start geloof ik, dusja haha. Had wat moeite met Oscar & The Wolf in dezelfde font-size te zetten als Cave ookal fungeert hij als danceafsluiter op m'n poster.

qHHLnsg.jpg


Eerst maar even morgenavond beleven. Ik hoor overal ‘show van het jaar’. Eens zien hoeveel daarvan aan is.
Daar ben ik inderdaad ook eens benieuwd naar, kijk er al een tijdje naar uit! :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Nick Cave als headliner zou ik echt niet waarderen dus ik hoop van harte dat hij ver weg blijft!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Toch is er een grote kans dat Nick Cave er staat.

Hij stond er met zijn voorbije 4 tournees steevast:
in 2008 met Grinderman, in 2009 met the Bad Seeds, in 2011 met Grinderman en in 2013 met the Bad Seeds

Dus ik verwacht hem met deze tour ook. En ik hoop het ook van harte!

(ik verwacht hem wel eerder als subheadliner (of co-headliner) dan als absolute headliner)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken