Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.516
4.847
emmers met glijmiddel wrote:

WeckoJ wrote:
Mooi, laat hem en dat soort muziek graag ver weg blijven van Rock Werchter!


Gaat op den duur onontkombaar zijn.


‘Dat soort muziek’? Welk soort muziek mag dan wel op RW?
1f609.svg
Kendrick Lamar maakt erg goede muziek, dus daarom mag hij er van mij zeker staan. Het wordt trouwens tijd dat we eens een headliner in dat genre krijgen.

In 2005 had Werchter btw al een rapper als headliner.
Leuk affiche was dat trouwens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
(co)headliners: Arctic Monkeys, Gorillaz, Iron Maiden, Metallica, Muse, Nick Cave & The Bad Seeds, Pearl Jam, Queens Of The Stoneage, The National, The Prodigy

Subs/afsluiters/Barn heads: 30 Seconds To Mars, Angus & Julia Stone, Arsenal, Beck, Björk, Bon Iver, Chase & Status, Elbow, Fleet Foxes, Frank Ocean, Jack Johnson, Jamiroquai, Kasabian, Lana Del Rey, LCD Soundsystem, London Grammar, Marilyn Manson, Morrissey, Nine Inch Nails, Oscar & The Wolf, P!nk, Planetarium, Sam Smith, Sigur Ros, Solange, Stone Sour, The War On Drugs, Triggerfinger, Vampire Weekend, Weezer

Klub C heads of andere grote namen: Anderson .Paak & The Free Nationals, Bear’s Den, Channel Zero, Father John Misty, Grizzly Bear, HAIM, Intergalactic Lovers, Mastodon, Mogwai, Nick Murphy, Paramore, Rise Against, Run The Jewels, Ryan Adams, Slowdive, St Vincent, The 1975, The The

Out: (met (?) waar het waarschijnlijk is dat die out is)
Anne-Marie (?) - AB (1/4)
Editors - Sportpaleis (17/3)
Galantis (?) - AB (6/2)
Kendrick Lamar (?) - Sportpaleis (27/2)
Noel Gallagher’s High Flying Birds – Vorst Nationaal (6/4)
Parov Stelar (?) - Paleis 12 (22/3)
Roger Waters - Sportpaleis (11/5)
The Chainsmokers – Lotto Arena (22/3)
The Killers - Sportpaleis (6/3)
The Script – Vorst Nationaal (17/3)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Op zich is een zaalshow in februari-april geen reden om een artiest af te schrijven, daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van te vinden. Zo lijken The Script, Parov Stelar en Noel Gallagher's High Flying Birds me net grote kanshebbers. Het is pas als de desbetreffende tour midden in het festivalseizoen valt (bvb Waters) dat je er waarschijnlijk een streep door kan trekken.

Natuurlijk zijn er wel andere redenen om enkele van die namen af te schrijven: Editors zouden extreme overkill zijn, The Chainsmokers zie ik eerder op TML of PKP passeren, The Killers hebben vorig jaar al festivals aangedaan in de periode rond Werchter (dus iets waarschijnlijker voor PKP), en Kendrick Lamar zie ik gezien zijn TPAB tour niet 4 maand later alweer terugkeren.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
emmers met glijmiddel wrote:

WeckoJ wrote:
Mooi, laat hem en dat soort muziek graag ver weg blijven van Rock Werchter!


Gaat op den duur onontkombaar zijn.


‘Dat soort muziek’? Welk soort muziek mag dan wel op RW? ? Kendrick Lamar maakt erg goede muziek, dus daarom mag hij er van mij zeker staan. Het wordt trouwens tijd dat we eens een headliner in dat genre krijgen.
Doe maar op Pukkelpop ofzo.
 

E.B.B.A

Playlistbediener
18 jan 2017
9
0
(co)headliners: Arctic Monkeys, Gorillaz, Iron Maiden, Metallica, Muse, Nick Cave & The Bad Seeds, Pearl Jam, Queens Of The Stoneage, The National, The Prodigy

Subs/afsluiters/Barn heads: 30 Seconds To Mars, Angus & Julia Stone, Arsenal, Beck, Björk, Bon Iver, Chase & Status, Elbow, Fleet Foxes, Frank Ocean, Jack Johnson, Jamiroquai, Kasabian, Lana Del Rey, LCD Soundsystem, London Grammar, Marilyn Manson, Morrissey, Nine Inch Nails, Oscar & The Wolf, P!nk, Planetarium, Sam Smith, Sigur Ros, Solange, Stone Sour, The War On Drugs, Triggerfinger, Vampire Weekend, Weezer

Klub C heads of andere grote namen: Anderson .Paak & The Free Nationals, Bear’s Den, Channel Zero, Father John Misty, Grizzly Bear, HAIM, Intergalactic Lovers, Mastodon, Mogwai, Nick Murphy, Paramore, Rise Against, Run The Jewels, Ryan Adams, Slowdive, St Vincent, The 1975, The The

Hier zou ik zéker voor tekenen! ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Op zich is een zaalshow in februari-april geen reden om een artiest af te schrijven, daar zijn meer dan genoeg voorbeelden van te vinden. Zo lijken The Script, Parov Stelar en Noel Gallagher’s High Flying Birds me net grote kanshebbers. Het is pas als de desbetreffende tour midden in het festivalseizoen valt (bvb Waters) dat je er waarschijnlijk een streep door kan trekken.

Natuurlijk zijn er wel andere redenen om enkele van die namen af te schrijven: Editors zouden extreme overkill zijn, The Chainsmokers zie ik eerder op TML of PKP passeren, The Killers hebben vorig jaar al festivals aangedaan in de periode rond Werchter (dus iets waarschijnlijker voor PKP), en Kendrick Lamar zie ik gezien zijn TPAB tour niet 4 maand later alweer terugkeren.

Yup, maar ik geloof dat artiesten of bands die bovenaan een affiche terechtkomen te staan in de zomer niet in het voorjaar nog een concert geven, door bepaalde clausules die worden afgesloten tussen organisatie en bands maar ook tourgewijs komt dat vaak niet uit, zoals je aangeeft bij Kendrick Lamar. Natuurlijk zijn er daar voorbeelden van maar die zullen denk ik wel in de minderheid zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.468
708
Organisator van Primavera hint naar de komst van The War On Drugs. Weten we dus weer dat die aan het begin van de zomer in Europa zullen zitten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Interessant artikel toch over die livestream van de directeur van Primavera; Sufjan Stevens blijkt andere plannen te hebben, Courtney Barnett & Kurt Vile komen niet naar Europa en Jack White willen ze wel hebben maar kunnen ze niet alleen.. Springen Roskilde, Pinkpop, RW etc ook mee of laten ze 'm in de VS? De vorige keer dat hij op RW stond, stond hij net voor de sub.. Nu dus waarschijnlijk een veel hogere spot.. Frank Ocean en Kendrick, tsja.. Das moeilijker
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Interessant artikel toch over die livestream van de directeur van Primavera; Sufjan Stevens blijkt andere plannen te hebben, Courtney Barnett & Kurt Vile komen niet naar Europa en Jack White willen ze wel hebben maar kunnen ze niet alleen.. Springen Roskilde, Pinkpop, RW etc ook mee of laten ze ‘m in de VS? De vorige keer dat hij op RW stond, stond hij net voor de sub.. Nu dus waarschijnlijk een veel hogere spot.. Frank Ocean en Kendrick, tsja.. Das moeilijker
Jij wacht nog steeds op Alive 2017 toch? Stond er ook niet iets over Daft Punk in dat artikel? ;-)

Ik zie het nog steeds niet gebeuren dat Daft Punk op korte termijn gaat touren. En dan is het ook nog maar de vraag of daar festivals bij gaan zitten. Van bovenstaand lijstje vind ik het toch wel erg jammer dat Vile & Barnett niet naar Europa komen, die had ik toch wel erg graag gezien. Kendrick daarentegen zal toch nog wel op de Europese festivals terecht komen, hoop ik? Het gat tussen februari en juni/juli/augustus is groot genoeg lijkt me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Yannick wrote:
Interessant artikel toch over die livestream van de directeur van Primavera; Sufjan Stevens blijkt andere plannen te hebben, Courtney Barnett & Kurt Vile komen niet naar Europa en Jack White willen ze wel hebben maar kunnen ze niet alleen.. Springen Roskilde, Pinkpop, RW etc ook mee of laten ze ‘m in de VS? De vorige keer dat hij op RW stond, stond hij net voor de sub.. Nu dus waarschijnlijk een veel hogere spot.. Frank Ocean en Kendrick, tsja.. Das moeilijker


Jij wacht nog steeds op Alive 2017 toch? Stond er ook niet iets over Daft Punk in dat artikel?

Ik zie het nog steeds niet gebeuren dat Daft Punk op korte termijn gaat touren. En dan is het ook nog maar de vraag of daar festivals bij gaan zitten. Van bovenstaand lijstje vind ik het toch wel erg jammer dat Vile & Barnett niet naar Europa komen, die had ik toch wel erg graag gezien. Kendrick daarentegen zal toch nog wel op de Europese festivals terecht komen, hoop ik? Het gat tussen februari en juni/juli/augustus is groot genoeg lijkt me.
Yep, alleen.. Hun legacy en exclusiviteit is na al die jaren gewoon blijven stijgen, daarbij dan waarschijnlijk hun kostprijs ook nog is om het One More Time te doen. Een heuse wereld tournee is volgens mij bij hen niet meer aan de orde omdat ze ook andere interesses hebben. Ik geloof niet dat ze Alive nog is gaan brengen zoals ze dat in '07 en '08 hebben gedaan omdat het duo meer dan waarschijnlijk uit die muziek is uitgegroeid (zie Random Access Memories bv.). Daarbij zullen Coachella en meer dan waarschijnlijk met de verjaardag van Glastonbury, die wel eerst in de rij staan om DP binnen te halen.

Het ding met Kendrick is dat hij zowat overal kan staan, misschien gaat ie wel een week of 3 Down Under of misschien blijft hij heel de zomer in de VS om daar festivals te doen omdat hij daar meer geld kan opstrijken.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Daft Punk is wel in staat om al hun werk om te smelten in een samenhangende set, daar ben ik niet zo bang voor. Het is meer de vraag of ze zelf überhaupt nog wel willen 'optreden' nu de hype en de verwachtingen eigenlijk niet meer in te lossen zijn. Anyway, ik geloof pas dat ze weer gaan optreden als er ergens een officiële bevestiging vandaan komt.

Kendrick is inderdaad een lastige. Het enige dat nu bekend is van een tour is eind feb/begin maart in Europa toch? En aangezien hij sinds juli 2016 alleen nog maar in Noord-Amerika is geweest, is het moeilijk om te voorspellen hoe zijn zomer eruit gaat zien. Hij zal down under en Zuid-Amerika toch ook wel een keer gaan doen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
30stm net aangekondigd in de lotto arena, daar blijven we dus wrs van gespaard :)
 

Bert

Support act
14 nov 2014
947
938
in 2013 deden ze zwel festival als podium, met als verschil dat de volgorde nu omgedraaid is


30stm net aangekondigd in de lotto arena, daar blijven we dus wrs van gespaard
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Binnen een kleine maand zullen de eerste headliners op wekelijkse basis wel weer binnenkomen.
Pearl Jam
Metallica
The Killers
The National
Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys


Waarvan de eerste 2 als alleenstaande headliners en de andere 4 in co-constructie?
Vrij realistische gok denk ik (misschien 1 co-headliner minder wegens té mooi om waar te zijn, of toch niet?)

Misschien is deze gok ook wel iets te veel "rock" gericht en missen we een "pop" naam.
Of krijgen we toch nog een Gorillaz en/of Daft Punk?

Ik ben benieuwd!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Binnen een kleine maand zullen de eerste headliners op wekelijkse basis wel weer binnenkomen.
Pearl Jam
Metallica
The Killers
The National
Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys


Waarvan de eerste 2 als alleenstaande headliners en de andere 4 in co-constructie?
Vrij realistische gok denk ik (misschien 1 co-headliner minder wegens té mooi om waar te zijn, of toch niet?)

Misschien is deze gok ook wel iets te veel “rock” gericht en missen we een “pop” naam.
Of krijgen we toch nog een Gorillaz en/of Daft Punk?

Ik ben benieuwd!

Ruil The Killers met Gorillaz en dit zou 'm zomaar kunnen worden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Binnen een kleine maand zullen de eerste headliners op wekelijkse basis wel weer binnenkomen.
Pearl Jam
Metallica
The Killers
The National
Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys


Waarvan de eerste 2 als alleenstaande headliners en de andere 4 in co-constructie?
Vrij realistische gok denk ik (misschien 1 co-headliner minder wegens té mooi om waar te zijn, of toch niet?)

Misschien is deze gok ook wel iets te veel “rock” gericht en missen we een “pop” naam.
Of krijgen we toch nog een Gorillaz en/of Daft Punk?

Ik ben benieuwd!
Ik verwacht Gorillaz wel eigenlijk. En Metallica hopelijk een keertje niet. En Pearl Jam blijft altijd afwachten... Dus:

Pearl Jam OF Metallica
QOTSA/Killers
National/Gorillaz
Arctic Monkeys
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik verkies zelf Gorillaz ook boven Metallica, maar met al hun guests tijdens hun live show lijkt het me niet zo evident om een festivaltour te doen, dus als Europese festivals Gorillaz hebben zullen het er niet veel zijn denk ik.

Ik durf zelfs nog meer zeggen, zijn Pearl Jam en Gorillaz de eerste 2 headliners koop ik meteen mijn combi (en ik ben geen combi meer gegaan sinds 2010)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Metallica zou nog wel eens mogen. Zou toch al 4 jaar geleden zijn.
Weten wellicht meer wanneer ze int Sportpaleis staan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken