Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

RW_505

Playlistbediener
10 mrt 2017
6
0
Rond welke periode wordt de eerste naam van RW eigenlijk ongeveer bekend gemaakt? Ik vergeet het elk jaar opnieuw..

An hoe groot schatten jullie de kans in dat Arctic Monkeys dit jaar naar RW komen? Ik hoop écht dat ze komen! Ze zijn bezig met een nieuwe plaat, maar ik weet niet in welke mate dat een goede voorspeller is...?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.604
607
Rond welke periode wordt de eerste naam van RW eigenlijk ongeveer bekend gemaakt? Ik vergeet het elk jaar opnieuw..

An hoe groot schatten jullie de kans in dat Arctic Monkeys dit jaar naar RW komen? Ik hoop écht dat ze komen! Ze zijn bezig met een nieuwe plaat, maar ik weet niet in welke mate dat een goede voorspeller is…?

Vorig jaar werd Radiohead op 28 oktober als eerste bekend gemaakt. Dus minstens nog een maandje wachten zou realistisch zijn.
 

RW_505

Playlistbediener
10 mrt 2017
6
0
Dat is niet meer zo lang, het aftellen kan dan alweer beginnen.
Ik ben eens benieuwd welke headliner ze dit jaar zullen droppen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.963
6.249
Ik vermoed dat ze ofwel met Metallica ofwel met QOTSA gaan komen, grootste kans op die eerste. Werchter pakt altijd uit met een zeer sterke eerste naam. Vorig jaar RH, jaar daarvoor Rammstein..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.602
662
Die boeken ze op Werchter dan weer niet als headliner.

Op Pinkpop wel maar op RW niet? Dat zou toch raar zijn. FATM en Editors hebben ook geheadlined. Waarom The Script dan niet?
 

RW_505

Playlistbediener
10 mrt 2017
6
0
Ik vermoed dat ze niet zullen uitpakken met QOTSA aangezien die vorig jaar al gekomen zijn, meestal pakt de organisatie uit met een naam die we alweer enkele jaren niet gehoord hebben om verrassend uit de hoe te komen, niet? Ik kan mis zijn hoor.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.203
4.358
Die boeken ze op Werchter dan weer niet als headliner.

Op Pinkpop wel maar op RW niet? Dat zou toch raar zijn. FATM en Editors hebben ook geheadlined. Waarom The Script dan niet?

Waarom wel? The script is geen headliner (ook niet voor Pinkpop imo btw)? Stonden in 2015 voor de sub. In de tussentijd zijn die toch geen headliner geworden?

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.203
4.358
Ik vermoed dat ze niet zullen uitpakken met QOTSA aangezien die vorig jaar al gekomen zijn, meestal pakt de organisatie uit met een naam die we alweer enkele jaren niet gehoord hebben om verrassend uit de hoe te komen, niet? Ik kan mis zijn hoor.

Meestal herhalen ze vooral heel veel.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.963
6.249
Die boeken ze op Werchter dan weer niet als headliner.

Op Pinkpop wel maar op RW niet? Dat zou toch raar zijn. FATM en Editors hebben ook geheadlined. Waarom The Script dan niet?
Omdat de populariteit kan verschillen per land en ik geloof dat The Script nog net ietsje groter zijn in NL als in België. Plus dat de undercard jaar na jaar bewijst veel breder en sterker te zijn dan die van Pinkpop.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik vermoed dat ze niet zullen uitpakken met QOTSA aangezien die vorig jaar al gekomen zijn, meestal pakt de organisatie uit met een naam die we alweer enkele jaren niet gehoord hebben om verrassend uit de hoe te komen, niet? Ik kan mis zijn hoor.
Vorig jaar? Volgens mij was 2011 de laatste keer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.592
6.268
bcmrmaybe wrote:
Die boeken ze op Werchter dan weer niet als headliner.


Op Pinkpop wel maar op RW niet? Dat zou toch raar zijn. FATM en Editors hebben ook geheadlined. Waarom The Script dan niet?


Omdat de populariteit kan verschillen per land en ik geloof dat The Script nog net ietsje groter zijn in NL als in België. Plus dat de undercard jaar na jaar bewijst veel breder en sterker te zijn dan die van Pinkpop.

Precies, dit.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.602
662
@Pede Ik zie ze ook niet voor Pinkpop maar Timmetje gaf aan dat PP ze zou kunnen boeken als headliner. Zie discussie op PP forum. Ik zie ze in de tussentijd 2015-2018 niet echt groter zijn geworden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.602
662
En dat zijn ze dus echt wel.

Nogmaals. Sinds 2015 is the Script niet van sub naar headliner gegaan. RW kan wel snel subs richting headlinerstatus duwen of een co-constructie opzetten maar RW is PP niet. Ze hebben 2 jaar stilgestaan. Dit zijn geen headliners.
 

RW_505

Playlistbediener
10 mrt 2017
6
0
RW_505 wrote:
Ik vermoed dat ze niet zullen uitpakken met QOTSA aangezien die vorig jaar al gekomen zijn, meestal pakt de organisatie uit met een naam die we alweer enkele jaren niet gehoord hebben om verrassend uit de hoe te komen, niet? Ik kan mis zijn hoor.


Vorig jaar? Volgens mij was 2011 de laatste keer.

Je hebt gelijk! Oei, helemaal in de war. De kans is dus idd heel groot aangezien ze dit jaar vlak voor Werchter in de buurt zitten!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.963
6.249
Volgens mij hebben jullie QOTSA en The Script met elkaar verwisseld in jullie discussie ?. Moest The Script snel Vorst uitverkopen dan zie ik ze wel als kandidaat voor PKP.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.429
1.928
QOTSA heeft net als The National (naar mijn mening) stilaan de headliner status bereikt. Brengen telkens platen uit die goed ontvangen worden met enkele hits/hitjes, hun concerten verkopen goed in ons land. Zij staan bij mij hoger dan: The XX, Mumford & sons,... die hier de headliner plaatsen al gehad hebben.
The Script behaalt niets in Belgie, niets meer dan de 3de of 4de laatste van de dag, dat sommigen dit een headliner vinden kan er bij mij moeilijk in, ergens tegen gelopen? Voor PP oké ja misschien, daar doen ze graag eens dom. Maar RW? Nooit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken