Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.994
565
Gorillaz + The National
Metallica + Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys + Kendrick Lamar
Muse + The War On Drugs

Zoiets dan?

Zou mooi zijn… (al moet Kendrick Lamar en Metallica van mij niet per sé maar zijn zeker geruchten om rekening mee te houden)
Deze lineup zou al mijn voornemens om eens een ander festival te bezoeken meteen weer in de prullenbak doen verdwijnen...
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
neracroft wrote:
Gorillaz + The National
Metallica + Queens Of The Stone Age
Arctic Monkeys + Kendrick Lamar
Muse + The War On Drugs

Zoiets dan?

Zou mooi zijn… (al moet Kendrick Lamar en Metallica van mij niet per sé maar zijn zeker geruchten om rekening mee te houden)


Deze lineup zou al mijn voornemens om eens een ander festival te bezoeken meteen weer in de prullenbak doen verdwijnen…
Jup, maar QOTSA voor Metallica lijkt me een te sterke dag. Ik denk dat je 1 van QOTSA, The National en Gorillaz moet schrappen, en ik verwacht Kendrick eigenlijk ook niet op RW.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik denk dat de combinaties die nu passeren gewoon weer té optimistisch zijn (kijk maar naar afgelopen jaar/jaren). Als ik zo zie hoe positief de nieuwe van Triggerfinger onthaald wordt, 2 x AB uitverkocht en 3e concert in verkoop - zie ik het gebeuren dat ze die ook wel een heel hoge spot gaan geven op Werchter (ik ga er wel vanuit dat ze gaan komen).

Dan kan je ook een avond krijgen als Triggerfinger - QOTSA - Goeie danceheadliner (Netsky bv.) , met degelijke daginvulling verkoopt zo'n dagje ook uit hoor.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Dan kan je ook een avond krijgen als Triggerfinger – QOTSA – Goeie danceheadliner (Netsky bv.) , met degelijke daginvulling verkoopt zo’n dagje ook uit hoor.

Dat denk ik niet. QOTSA verkoopt moeilijk een Sportpaleis uit, en Triggerfinger spreekt nu ook niet zo'n breed publiek aan, ik zie die trouwens wel meerdere Belgische festivals aandoen deze zomer
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Dat je denkt "het is vrijdag, kwamen er om 16:00 uur maar weer Werchternamen". Duurt helaas nog.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
The Sore Losers - Nothing But Thieves - Brand New - Rise Agaist - Kasabian - Kendrick Lamar - Gorillaz
Jacle Bow - Sigrid - Danny Brown - Sampha - Anne-Marie - Slowdive - Stuff.
Girlpool - Tamino - Absynth Minded - Intergalactic Lovers - Nick Murphy - London Grammar

The Pretty Reckless - Amenra - Channel Zero - idk - idk - idk - Metallica
Nordmann - The Lighthouse - Woodie Smalls - Oh Wonder - Alessia Cara - Tyler The Creator - Mount Kimbie
Milo Meskens - Perfume Genius - Gruppo Di Pawlowski - Mac DeMarco - Mogwai - Fleet Foxes

Equal Idiots - Algiers - Wolf Parade - HAIM - The War On Drugs - The National - Nick Cave & The Bad Seeds
Newmoon - Anna Of The North - Petit Biscuit - Roméo Elvis + Le Motel - St Vincent - Zara Larsson
Weyes Blood - Vulfpeck - Cigarettes After Sex - Grizzly Bear - Lana Del Rey - Chase & Status

PVRIS - School Is Cool - Japandroids - Paramore - Triggerfinger - Queens Of The Stoneage - Arctic Monkeys
Wavves - J. Bernardt - Girls In Hawaii - George Ezra - Clean Bandit - ne rapper idk
Ulysse - The Lemon Twigs - Spoon - Millionaire - Father John Misty - LCD Soundsystem

Qua herhalingen zit ik dus op; Nothing But Thieves, Cigarettes After Sex, J. Bernardt en Tamino
Qua headliners moet er volgens mij zowieso eentje af (QOTSA -> AM kan volgens mij niet, op zondag is er vaak maar 1 headliner maar Kasabian - AM, Triggerfinger - AM lijken me gewoon te zwak.)
Ik ken echt niet veel van metalgroepen af en valt moeilijk te voorspellen vind ik met GMM in het achterhoofd.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
The Sore Losers – Nothing But Thieves – Brand New – Rise Agaist – Kasabian – Kendrick Lamar – Gorillaz

Dan kun je lekker voor het hoofdpodium blijven hang. LOL
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2018-nieuws-geruchten/page/6/#136816]The Sore Losers – Nothing But Thieves – Brand New – Rise Agaist – Kasabian – Kendrick Lamar – Gorillaz
Dan kun je lekker voor het hoofdpodium blijven hang. LOL[/quote]
¯\_(ツ)_/¯ hahaha, ieder z'n smaak hé :p
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Hetzelfde als bij pinkpop. Heb een Clashfinder gemaakt waarin ik de grootste geruchten en samen met jullie tips de line-up van werchter probeer te voorspellen. Zal hem proberen wekelijks aan te passen.

https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?edit
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
The Killers in het voorjaar in de VS en nu ook in Australië, lijkt me logisch dat ze dan in de zomer terug naar Europa komen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Arsenal is ook een zekerheid als tentheadliner. Nieuw album op komst en net 3x de AB uitverkocht op een dikke week tijd.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Hetzelfde als bij pinkpop. Heb een Clashfinder gemaakt waarin ik de grootste geruchten en samen met jullie tips de line-up van werchter probeer te voorspellen. Zal hem proberen wekelijks aan te passen.

https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?edit

Zou er toch niet aan moeten denken dat Gorillaz en Qotsa maar een 1,5 uur durende slot doen en Taylor Swift een 2 uur durende slot. Verder ziet het er, op de combo Script-Swift, wel erg mooi uit. Hopelijk kom je in de buurt van de werkelijke line-up.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
The Killers kunnen we nu wel afschrijven voor RW denk ik. Kansje dat ze op PKP zouden kunnen eindigen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.231
10.668
The Killers kunnen we nu wel afschrijven voor RW denk ik. Kansje dat ze op PKP zouden kunnen eindigen.

Mijn reactie was juist precies andersom haha. Gebeurt vaak genoef, zaalshow in de winter en dan zomertour. Ik verwacht ze als co headliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Maar het concert vindt plaats op 6 maart en niet op bv 6 november/december, er is maar zo'n 4 maanden verschil tussen die datum en RW dus het lijkt logischer dat ze in juni de festivals in de VS (Bonnaroo, Firefly etc) gaan doen en in augustus terugkeren naar Europa. Ookal sinds ze in augustus/september van dit jaar al een aantal festivals in Noord Amerika hebben gedaan. Gorillaz, Kasabian, QOTSA etc maken daarom meer kans omdat dat tijdsverschil veel groter is. Maar ik kan mis zijn hé :p
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Maar het concert vindt plaats op 6 maart en niet op bv 6 november/december, er is maar zo’n 4 maanden verschil tussen die datum en RW dus het lijkt logischer dat ze in juni de festivals in de VS (Bonnaroo, Firefly etc) gaan doen en in augustus terugkeren naar Europa. Ookal sinds ze in augustus/september van dit jaar al een aantal festivals in Noord Amerika hebben gedaan. Gorillaz, Kasabian, QOTSA etc maken daarom meer kans omdat dat tijdsverschil veel groter is. Maar ik kan mis zijn hé :p

AChja van de andere kant gebeurt het andersom ook wel eens. Green Day was vorig jaar dacht ik in Januari/februari nog aan het touren in Europa en deed vervolgens in Juni ook best wel wat festivals.

Het is denk ik best mogelijk The Killers, maar ik zit er niet op te wachten tenzij ze als co-headliner komen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Editors op 17 maart naar het Sportpaleis. Lijkt me dat we ze volgend jaar niet op Werchter gaan zien dus, ik vermoed ook dat 't wel even duurt voor ze het Sportpaleis volledig uitverkopen.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Editors op 17 maart naar het Sportpaleis. Lijkt me dat we ze volgend jaar niet op Werchter gaan zien dus, ik vermoed ook dat ’t wel even duurt voor ze het Sportpaleis volledig uitverkopen.

Vraag me zelfs af of ze dat überhaupt nog kunnen
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Rock Torhout wrote:
Editors op 17 maart naar het Sportpaleis. Lijkt me dat we ze volgend jaar niet op Werchter gaan zien dus, ik vermoed ook dat ’t wel even duurt voor ze het Sportpaleis volledig uitverkopen.


Vraag me zelfs af of ze dat überhaupt nog kunnen
Je zou het beginnen hopen dit is de lijst van Editors in België:
2005: PKP, Brabanthal Leuven, Botanique
2006: Vooruit Gent, RW
2007: PKP, schaarbeek
2008: Hof ter Lo antwerpen, Vooruit Gent, AB, RW, PKP
2009: Vorst nationaal
2010: Lotto Arena, Luik, RW
2011: ...
2012: RW
2013: RW, Sportpaleis
2014: PKP
2015: Depot Leuven, Paleis 12
2016: RW
2017: PKP
2018: Sportpaleis
En dan haal ik 3 stu bru concerten er nog tussenuit. Dat is bijna gemiddeld 2 keer per jaar :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Ik wed dat ze op de Lokerse Feesten terecht komen.

Morrissey heeft nog wat meer info gegeven over zijn opkomend album. Kansen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken