[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2018-nieuws-geruchten/page/4/#136470]Mijn gokje voor RW18:
– Roger Waters
– Metallica
– Florence & The Machine / Gorillaz
– The National / Arctic Monkeys
Op Pukkelpop kunnen ze dan fijn genieten van:
– War On Drugs / Fleetwood Mac
– The Killers / Kendrick Lamar
– QOTSA
Dromen is toegestaan.[/quote]
In een wereld waar publiekslievelingen (en goedkope headliners) als The xx, Editors, Bastille en Mumford & Sons headlinen krijg je het jaar erna geen Fleetwood Mac, Kendrick, The Killers en QOTSA. Pukkelpop heeft zo'n goedkope en mainstream vibe gecreëerd door hun targetmarkt te verschuiven en te richten op goedkope maar rendabele headliners die vooral de visbakjeugd aan trekt. Vandaar zie ik eigenlijk best Florence, Arctic Monkeys, The Killers, Oscar & The Wolf etc naar Kiewit komen. Een naam als Kendrick Lamar zou een complete hit zijn maar hoe moeilijk is het om die man naar Europa te krijgen. Daarbij denk ik dat z'n tour in Europa geen maanden zou duren en als er al sprake was geweest om hem ergens in juni in de UK te krijgen (en Primavera ook dacht ik?) dan zie ik dat niet gebeuren. Fleetwood Mac vult volgens mij gewoon het Koning Boudewijn stadion en zou veel te duur zijn. Maar dit is voer voor het PKP topic haha
Die resem headliners voor RW lijkt me best mogelijk eerlijk gezegd, goed gebalanceerd en spreken volgens mij zowat elk doelpubliek aan. Al is een co-headline constructie best vreemd voor Florence nadat ze vorig jaar alleen het festival heeft afgesloten?