Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Editors op Dour of een dag op de Lokerse is ook een oplossing haha
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
niet vergeten dat Oscar & The Wolf ook met een nieuwe plaat komt, vrees ik ook weer voor.. :/
Is Brand New tegenwoordig zo groot geworden dat die Barn headliner zijn? Nee, toch? In de VS zouden ze misschien een redelijke spot op festivals krijgen maar hier toch niet? De plaat zou volgens velen wel vrij goed zijn, moet die nog is beluisteren..

Een barn headliner/subheadliner hoeft sinds dit jaar blijkbaar ook niet zooo groot te zijn #touristLemc. Maar zou natuurlijk ook gewoon op de main kunnen rond 17 uur, maar lijkt mij leuker in een tent :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Volgens de ig van Foals zijn die ook weer begonnen aan een nieuw album :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Bazart wist te vertellen in het Nieuwsblad dat er een nieuwe plaat zal zijn tegen het einde van 2018.. Is dat nu goed of slecht nieuws?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Bazart wist te vertellen in het Nieuwsblad dat er een nieuwe plaat zal zijn tegen het einde van 2018.. Is dat nu goed of slecht nieuws?

Drie jaar op een rij op basis van 1 plaat is zelfs voor Werchter overkill. Schrijf ze maar op als sub op Pukkelpop, Belgian exclusive. Een beetje zoals O&TW vorig jaar.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Zonde, maar dat zijn alleen de bomen achteraan op het veld bij het mainstage of niet? Ben benieuwt wat er voor terug komt. Sowieso wel interessant om te zien wat ze er allemaal mee gaan doen. Zo te zien komt er wat beters in plaats van de grindpaden, dat is wel een goede ontwikkeling :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Toch een beetje triest die 'make-over', die bomen etc stonden daar al jaren ..
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
https://www.werchterpark.be/item.php?item=11 Hier kun je trouwens foto's en informatie vinden over de werkzaamheden.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.006
268
gene paniek, die bomen moesten gewoon weg.
Die Canadas waren gewoon te groot en er komen er (normaal gezien) genoeg inlandse bomen in de plaats.

Elk pad zal geflankeerd worden door bomen, inkomzone krijgt zelfs een soort "bos"
De paden zullen ook vele beter worden met die grote betontegels (idem zoals nu al rond de NWW ligt)
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
182
5
Mijn gokje voor RW18:

- Roger Waters
- Metallica
- Florence & The Machine / Gorillaz
- The National / Arctic Monkeys

Op Pukkelpop kunnen ze dan fijn genieten van:

- War On Drugs / Fleetwood Mac
- The Killers / Kendrick Lamar
- QOTSA

Dromen is toegestaan. ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.727
1.894
Ik heb een tijdje niet alles gevolgd maar klopt het dat Classic en Boutique volgend jaar waarschijnlijk niet door zullen gaan???

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170628_02947284

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2018-nieuws-geruchten/page/4/#136470]Mijn gokje voor RW18:

– Roger Waters
– Metallica
– Florence & The Machine / Gorillaz
– The National / Arctic Monkeys

Op Pukkelpop kunnen ze dan fijn genieten van:

– War On Drugs / Fleetwood Mac
– The Killers / Kendrick Lamar
– QOTSA

Dromen is toegestaan.[/quote]
In een wereld waar publiekslievelingen (en goedkope headliners) als The xx, Editors, Bastille en Mumford & Sons headlinen krijg je het jaar erna geen Fleetwood Mac, Kendrick, The Killers en QOTSA. Pukkelpop heeft zo'n goedkope en mainstream vibe gecreëerd door hun targetmarkt te verschuiven en te richten op goedkope maar rendabele headliners die vooral de visbakjeugd aan trekt. Vandaar zie ik eigenlijk best Florence, Arctic Monkeys, The Killers, Oscar & The Wolf etc naar Kiewit komen. Een naam als Kendrick Lamar zou een complete hit zijn maar hoe moeilijk is het om die man naar Europa te krijgen. Daarbij denk ik dat z'n tour in Europa geen maanden zou duren en als er al sprake was geweest om hem ergens in juni in de UK te krijgen (en Primavera ook dacht ik?) dan zie ik dat niet gebeuren. Fleetwood Mac vult volgens mij gewoon het Koning Boudewijn stadion en zou veel te duur zijn. Maar dit is voer voor het PKP topic haha

Die resem headliners voor RW lijkt me best mogelijk eerlijk gezegd, goed gebalanceerd en spreken volgens mij zowat elk doelpubliek aan. Al is een co-headline constructie best vreemd voor Florence nadat ze vorig jaar alleen het festival heeft afgesloten?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.321
Maar Florence had toen wel drie sterke namen voor haar staan. Was als headliner en zeker als afsluiter tegenvallend. Een coheadliner constructie is imo dan ook wel logisch.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
[quote quote=ttp://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2018-nieuws-geruchten/page/4/#136479]Maar Florence had toen wel drie sterke namen voor haar staan. Was als headliner en zeker als afsluiter tegenvallend. Een coheadliner constructie is imo dan ook wel logisch.[/quote]
True, Macklemore is opzich ook een headliner al was hij nooit gebilled als een co-head, hij had er eentje kunnen zijn ja met Iggy Pop als sub. Toch zou het een vreemd signaal zijn imo. Daarbij is 3x in 4 jaar toch echt te veel van het goeie, niet?
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Misschien dat de organisatie ook eens moet nadenken over de capaciteit van het terrein en de tenten. Want vorig jaar zaten de tenten onmiddellijk vol..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Misschien dat de organisatie ook eens moet nadenken over de capaciteit van het terrein en de tenten. Want vorig jaar zaten de tenten onmiddellijk vol..

Waarom geen podium ipv een tent...dat is toch meer open. Zelf geen fan van tenten. Dus 2 podia en 1 grote tent
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Misschien dat de organisatie ook eens moet nadenken over de capaciteit van het terrein en de tenten. Want vorig jaar zaten de tenten onmiddellijk vol..

Heeft Werchter al niet zowat de grootste "tenten" van eender welke festivals?

Ik denk dan eerder dat ze de manier van programmeren gaan aanpassen (dus een gehypte band als Bazart en Oscar & The Wolf en dergelijke een Main Stage geven. En een Seasick Steve, Savages,... eerder in de tenten zetten dan.)

Ik ben er alles behalve fan van maar die tenten gaan ze niet NOG veel groter maken denk ik. Ik ben altijd fan van openlucht podia, dus van mij mag The Barn wel openlucht worden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken