Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
The Script behaalt niets in Belgie, niets meer dan de 3de of 4de laatste van de dag, dat sommigen dit een headliner vinden kan er bij mij moeilijk in, ergens tegen gelopen? Voor PP oké ja misschien, daar doen ze graag eens dom. Maar RW? Nooit. Eerst goed lezen wat er staat. Er wordt niet beweerd dat The Script RW zou headlinen. De vraag was waarom niet en waarom in Nederland wel.

"Daar doen ze graag eens dom." Dat is in ieder geval een belgenopmerking.
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
206
210
Het nieuwe album van Arctic Monkeys months pas in 2018 uit. Hopen dat ze hier een tour achteraan plakken.

En ik weet nog niet zo net of QOTSA een hele dag kan dragen. Een co-headliner constructie zou beter zijn voor deze band denk ik.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Het nieuwe album van Arctic Monkeys months pas in 2018 uit. Hopen dat ze hier een tour achteraan plakken.

En ik weet nog niet zo net of QOTSA een hele dag kan dragen. Een co-headliner constructie zou beter zijn voor deze band denk ik.

Ik denk dat je die band onderschat. Ik België zie ik deze gasten wel een dag 'dragen', zonder co-head constructie. In 2014 deden ze dat ook, en met dat nieuwe album gaat die populariteit nog meer through the roof gaan. Als je ziet hoeveel likes die StuBru posts rond deze band krijgen...da's een hype die een Foo Fighters ook teweegbrengt bij dat publiek.

Aan de andere kant: het is RW. Die proberen altijd zoveel mogelijk headliners op 1 affiche te proppen. Vorig jaar stonden er ook 6 echte headliners. Zullen ze nog wel eens willen overdoen.

Met pakweg "Gorillaz - Metallica - The National - Arctic Monkeys - Queens Of The Stone Age - The XX" zouden ze dat patroon zomaar eens kunnen herhalen. Dit is puur gebaseerd op wat er tourt/waarschijnlijk gaat touren.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.448
The Script behaalt niets in Belgie, niets meer dan de 3de of 4de laatste van de dag, dat sommigen dit een headliner vinden kan er bij mij moeilijk in, ergens tegen gelopen? Voor PP oké ja misschien, daar doen ze graag eens dom. Maar RW? Nooit.

Eerst goed lezen wat er staat. Er wordt niet beweerd dat The Script RW zou headlinen. De vraag was waarom niet en waarom in Nederland wel.

“Daar doen ze graag eens dom.” Dat is in ieder geval een belgenopmerking.

Daar doe ze graag eens dom is volgens mij een prima antwoord op de vraag. :-D
 

FestiBeer

Nieuw lid
27 sep 2017
1
0
Hip Hoi,

Ik heb eens nagekeken wie er misschien wel zou kunnen optreden op Rock Werchter. ik heb mijn indeling gemaakt via podium en de artiesten zijn niet geordend naar grootte:

MAIN STAGE
Pearl Jam
Arctic Monkeys
London Grammar
Gorillaz
The National
Highly Suspect
The XX
QOTSA
Dua Lipa
Delv!s
Tamino
The Killers
Triggerfinger
The War On Drugs
Oh Wonder
The Script


THE BARN
Sam Smith
Angus & Julia Stone
Lana Del Rey
School Is Cool
Intergalactic Lovers
Khalid
Sigur Ros
Marliyn Manson
Elbow
Douglas Firs
Mac DeMarco
RY X

KLUB C
Halsey
Camila Cabello
Migos
Alma
Sigrid
Felix Pallas
The Amazons
Emma Bale
Arsenal
Fugu Mango
Tessa Dixson
Lola Marsh
AU/RA
Témé Tan

Ik denk dat RW vooral een grote keuze heeft qua popacts en dat er toch wel enkele namen ervan te verwachten zijn. Mij spreekt dat minder aan, maar RW is een festival met verschillende stijlen en zolang ook ROCK vertegenwoordigd wordt ben ik blij



 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
MIjn vroege gok voor de drie laatste mainstageposities:

Pearl Jam - The National - The Script
Oscar & the Wolf - Gorrillaz - The Killers
The Prodigy - Queens of the Stone Age - The War on Drugs
Metallica - Nick Cave & the Bad Seeds - Triggerfinger

Misschien wat te optimistisch... Zeker dat The Killers deze spot zouden aanvaarden... misschien wel als Oscar & the Wolf echt als nachtact gezet wordt (dus zal er later moeten doorgegaan worden als dit jaar).


Persoonlijk hoop ik van dit lijstje heel hard op Nick Cave & the Bad Seeds, Pearl Jam en The National.

Een naam die ik (denk ik) nog niet gelezen heb: Robert Plant. Hij brengt in oktober een nieuw album uit en heeft tourdata aangekondigd voor februari/maart 2018 in de VS. Mag er voor mij zeker weer staan, wat een geweldige optredens waren dat, de ideale Barn-act!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Volgende week wordt de tour van Lana Del Rey bekend gemaakt. Sinds januari Noord-Amerika data zijn, ze eind maart op de Lolla fests staat in Z-Amerika en waarschijnlijk op Coachella zal staan, schat ik dat die EU tour in februari/maart zal plaatsvinden waardoor ze waarschijnlijk out zal zijn voor RW.

@Everyknight gij zijt het orakel hé, hopelijk komt er wat van uit ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volgende week wordt de tour van Lana Del Rey bekend gemaakt. Sinds januari Noord-Amerika data zijn, ze eind maart op de Lolla fests staat in Z-Amerika en waarschijnlijk op Coachella zal staan, schat ik dat die EU tour in februari/maart zal plaatsvinden waardoor ze waarschijnlijk out zal zijn voor RW.

@everyknight gij zijt het orakel hé, hopelijk komt er wat van uit
1f609.svg

Lana zal eerst met de Australische data komen. Die gaan vast in maart / april zitten.
Met de data die nu staan heeft ze januari en februari geheel vol, of ze moet ze tussen Las Vegas 16 feb en Honolulu 28 feb in proppen.
Ik zie niet in waarom haar Europese data niet ergens in juni/juli/augustus kunnen vallen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Yannick wrote:
Volgende week wordt de tour van Lana Del Rey bekend gemaakt. Sinds januari Noord-Amerika data zijn, ze eind maart op de Lolla fests staat in Z-Amerika en waarschijnlijk op Coachella zal staan, schat ik dat die EU tour in februari/maart zal plaatsvinden waardoor ze waarschijnlijk out zal zijn voor RW.

@everyknight gij zijt het orakel hé, hopelijk komt er wat van uit


Lana zal eerst met de Australische data komen. Die gaan vast in maart / april zitten.
Met de data die nu staan heeft ze januari en februari geheel vol, of ze moet ze tussen Las Vegas 16 feb en Honolulu 28 feb in proppen.
Ik zie niet in waarom haar Europese data niet ergens in juni/juli/augustus kunnen vallen.
Ik was ff te snel geweest waarschijnlijk en had niet gelet op het feit ze daarna ook nog 'Australië en Midden Oosten' zei haha + denk dat ik ook wat verkeerde data had gevonden want de data die ik vond gingen maar tot begin februari (dus die LV en Honolulu datum zaten er niet in). Alles valt nog moeilijk te voorspellen want je weet niet echt zeker welke richting ze zal uitgaan (eerst Australië of eerst EU). Volgende week weten we meer :p

5 Jan - 28 Feb Noord-Amerika (zonder Californië datum)
16 maart - 25 maart Zuid-Amerika
13 - 22 april Coachella
...
 
1 mei 2017
289
0
DennisvdBr wrote:

Yannick wrote:
Volgende week wordt de tour van Lana Del Rey bekend gemaakt. Sinds januari Noord-Amerika data zijn, ze eind maart op de Lolla fests staat in Z-Amerika en waarschijnlijk op Coachella zal staan, schat ik dat die EU tour in februari/maart zal plaatsvinden waardoor ze waarschijnlijk out zal zijn voor RW.

@everyknight gij zijt het orakel hé, hopelijk komt er wat van uit


Lana zal eerst met de Australische data komen. Die gaan vast in maart / april zitten.
Met de data die nu staan heeft ze januari en februari geheel vol, of ze moet ze tussen Las Vegas 16 feb en Honolulu 28 feb in proppen.
Ik zie niet in waarom haar Europese data niet ergens in juni/juli/augustus kunnen vallen.


Ik was ff te snel geweest waarschijnlijk en had niet gelet op het feit ze daarna ook nog ‘Australië en Midden Oosten’ zei haha + denk dat ik ook wat verkeerde data had gevonden want de data die ik vond gingen maar tot begin februari (dus die LV en Honolulu datum zaten er niet in). Alles valt nog moeilijk te voorspellen want je weet niet echt zeker welke richting ze zal uitgaan (eerst Australië of eerst EU). Volgende week weten we meer :p

5 Jan – 28 Feb Noord-Amerika (zonder Californië datum)
16 maart – 25 maart Zuid-Amerika
13 – 22 april Coachella

Het zal er meer om gaan of ze meer geld op kan leveren via Europese zaalshows tegenover Europese festivalshows in de zomer. Ik ben geneigd om te denken aan dat laatste.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Op Instagram hint Kendrick Lamar naar een UK + EU tour.

edit: De UK data zouden zijn geleaked en volgens iemand op reddit zou stubru de datum voor België ook hebben geleaket deze week.

09/02/18 - Manchester Arena
11/02/18 - Hydro, Glasgow
12/02/18 - O2, London
13/02/18 - O2, London
14/02/18 - Genting Arena, Birmingham

25/02/18 Sportpaleis
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hoezo? Ik houd gewoon niet van dat soort muziek en dus doe je mij er geen plezier mee.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Weinig acts die laatste 5 jaar zoveel gegroeid zijn als Kendrick Lamar. Natuurlijk moet Werchter hem boeken als dat kan. Hoe hoger hoe beter.

Als je hele genres wilt uitsluiten op een festival ben je echt verkeerd bezig, en dat is kortzichtig en verre van openminded zijn.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
WeckoJ wrote:
Mooi, laat hem en dat soort muziek graag ver weg blijven van Rock Werchter!


Gaat op den duur onontkombaar zijn.

'Dat soort muziek'? Welk soort muziek mag dan wel op RW? ? Kendrick Lamar maakt erg goede muziek, dus daarom mag hij er van mij zeker staan. Het wordt trouwens tijd dat we eens een headliner in dat genre krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.260
6.753
Ik vind het wel cool dat ze vorig jaar acts als G-Eazy of Rae Sremmurd hebben willen boeken, niet dé beste hip hop acts maar you know.. die met de meeste radiohits. In de VS is geen hiphop headliner programmeren op je festival anno 2017 bijna ondenkbaar. Ik raad je z'n Coachella set is aan om te bekijken, Kendrick kan er wat van.
Maar los daarvan geloof ik er nu toch wat minder in dat we 'm krijgen. Drake en The Weeknd speelden eerder dit jaar rond dezelfde periode ook ongeveer in het Sportpaleis. En ondanks een aantal indicaties dat tour gewijs The Weeknd best op RW had kunnen staan, hebben we 'm toch niet gezien. Wie weet, ik denk dat de aankondiging voor Kendrick's tour voor maandag zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken