Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen denkt dat Oscar & the Wolf rock werchter afsluit. Hij heeft dat idd een keertje gezegd maar dat zal een verspreking geweest zijn. Hij is namelijk in november aangekondigd op Werchter Boutique (zie fb pagina).

Ik vraag me eigenlijk af waarom iedereen denkt dat Oscar & the Wolf rock werchter afsluit. Hij heeft dat idd een keertje gezegd maar dat zal een verspreking geweest zijn. Hij is namelijk in november aangekondigd op Werchter Boutique (zie fb pagina).

Oscar & The Wolf is een Belg. Voor Belgische muzikanten is het een jongensdroom om een hoge positie op Rock Werchter te krijgen. Lijkt me echt sterk dat zo iemand een afsluitpositie op RW gaat verwisselen met een spot als voorprogramma op Boutique.

hazelaar wrote:

Oscar & The Wolf is een Belg. Voor Belgische muzikanten is het een jongensdroom om een hoge positie op Rock Werchter te krijgen. Lijkt me echt sterk dat zo iemand een afsluitpositie op RW gaat verwisselen met een spot als voorprogramma op Boutique.

Ik verwacht (en eigenlijk vooral hoop) toch Muse op de zondag ipv OATW :)

Vorig jaar verkocht de dag van Radiohead (met Oscar & The Wolf in de Barn toen nog) helemaal niet goed uit. Nu kan het natuurlijk liggen aan de waanzinnig magere undercard voor die dag of dat het een vrijdag was. Maar een dag met Nick Cave en Oscar & The Wolf boven aan, hoe langer je erover nadenkt, hoe minder het plaatje klopt imo. Tenzij ze bv een The Killers ertussen krijgen gefoefeld.. Al zie ik dit: "Nick Cave (18:50-20:20) > The Killers (21:10 - 22:40) > O&TW (23:30-01:00)" echt totaal niet gebeuren. Muse na Nick Cave lijkt me dan aannemelijker.., afwachten lijkt me.

Kan het ook niet zijn dat dat boekske een paar woorden verdraaide?

Zou zeker kunnen, maar zoals Kereltje al zei:

Iemand een idee of Eminem en falloutboy kanshebbers zijn? Zie deze namen hier niet echt voorbij komen (mss niet zo populair hiet!)

Iemand een idee of Eminem en falloutboy kanshebbers zijn? Zie deze namen hier niet echt voorbij komen (mss niet zo populair hiet!)

Dat die namen niet voorbij komen ligt denk ik eerder aan het feit dat ze voor zover ik weet nog geen Europese festivaldata hebben. Dus vrij kleine kans. Fall Out Boy tourt in het voorjaar in Europa, maar heeft wel een gat in haar schema van april tot augustus. Ruimte zat dus maar zou niet weten waarom ze dan nog niks aangekondigd hebben.

Eminem idem dito, heeft festivaldata in de VS maar nog niks in Europa.

Edit: al kan Fall Out Boy natuurlijk bewust wachten met festivaldata om eerst hun eigen kaartverkoop wat te spekken.

Joe wrote:
Kan het ook niet zijn dat dat boekske een paar woorden verdraaide?

Zou zeker kunnen, maar zoals Kereltje al zei:

Kereltje wrote:

Volgens mij bedoelt Joe hier dat de redacteuren van het geprinte interview de woorden verdraaid heeft, terwijl Kereltje het over de woorden van de artiest zelf heeft. Dus dat spreekt elkaar niet tegen. Ik denk inderdaad dat zoiets het geval moet zijn: Oscar & The Wolf heeft het over Boutique maar verwoordt het wellicht vreemd, waardoor de redacteur van het interview er "Rock Werchter afsluiten" van maakt. Ik ga er althans totaal niet vanuit dat hij op RW staat, laat staan afsluit, maar kan mij inderdaad ook niet voorstellen dat hij het zelf verkeerd zegt. Dus dit lijkt mij de enige logische verklaring.

Tamino komt dit jaar niet naar Rock Werchter! Had hem gisteren na zijn show gevraagd en zij dat hij waarschijnlijk volgend jaar terug naar Werchter komt :)!

Lenny Kravit in juni naar Antwerpen, dus geen Werchter.

The Killers naar Open Air Gallen (of hoe noemt dat festival exact?) dus zullen deze week misschien bekend gemaakt worden!

The Killers lijkt een goede kanshebber, misschien wel headliner van de vrijdag, met daarna een dance act zoals OATW? Dan heb je Snow Patrol (mss?) - The Killers - OATW. Zou volgens mij voor veel mensen niet zo'n slechte dag zijn, hoewel ik het persoonlijk zeer zwak zou vinden.

En dan rijst de vraag toch weer of Arctic Monkeys effectief naar Werchter zouden komen. Als je The Killers als headliner van vrijdag plaatst, heb je eigenlijk je headliner spots ingevuld, ook al zijn het dan niet de meest spectaculaire. Doe dan bv. nog Nine Inch Nails (net aangekondigd op een weekje van Werchter in Zwitserland) en je hebt een alternatieve grote naam die ook wel een zeer mooie extra is op een dag.

Kort: ik verwacht NIN en The Killers als grote namen deze week (of volgende week misschien), en begin toch te twijfelen over Arctic Monkeys.

Mumford & Sons blijkbaar op Sziget, zou ook natuurlijk kunnen als headliner. Maar ik moedig het niet echt aan...

Wireless UK tijdens RW...

wireless_2018_1000px_lineup_master_web.jpg

Deze Kendrickloze Wireless lineup + Kendrick Lamar die plots op Oya/WoW/Sziget/Flow staat = een streepje door Kendrick Lamar als headliner op RW. Jammer maar helaas.

Deze Kendrickloze Wireless lineup + Kendrick Lamar die plots op Oya/WoW/Sziget/Flow staat = een streepje door Kendrick Lamar als headliner op RW. Jammer maar helaas.
Maar wel int vet voor Pukkelpop.
Zou het persoonlijk geen goede (maar wel typische) Pukkelpop Headliner vinden. Te duur voor wat hij (op)brengt...

mattman wrote:

Maar wel int vet voor Pukkelpop.
Zou het persoonlijk geen goede (maar wel typische) Pukkelpop Headliner vinden. Te duur voor wat hij (op)brengt…

Geen goede? Vind ik prima passen. Je kan het ook zo zien: met Kendrick op je affiche vermijd je dat er een passé rapper als Eminem bovenaan staat (in 2013 nog verantwoordelijk voor een bijzonder slechte show, toen ook al passé). Denk ook wel dat Kendrick veel tickets verschuift hoor. Van de huidige hip hop generatie ook de enige échte headlinerwaardige naam (Kanye te gek/controversieel, Drake toch een tikje te Amerikaans).

Maar goed: wellicht niet naar Werchter dus. Balen.

Users who are viewing this thread