Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Portugal. The Man is afgeschreven lijkt me, staan op OLT Rivierenhof 22/7, geldt ook voor Calexico op 1/7 en Elvis Costello 3/7.
3 fijne namen, toch.. Jammer
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
The Neighbourhood op all points east festival 1 juni, betekent dus dat ze naar europa komen!! Zou echt een hele mooie naam zijn voor mij

EDIT: in juni zitten ze wel weer in de VS, dus lijkt me toch niet dat ze twee keer op en neer gaan
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Open'er met headliner aankondiging op 29/01, Primavera met affiche op 29/01, dit is de laatste keer dat ik roep dat de AM aankondiging er aan komt :p

Edit blijkbaar ook TRNSMT die dag. AM tour van Primavera-BKS-FireFly- TRNSMT-Open'er-RW- Mad Cool- NOS Alive mogelijks nog Northside, Hurricane?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik hoop echt dat ofwel AM ofwel Muse op vrijdag erbij komt zodat ik één van die twee en Snow Patrol mee kan pakken op één dagje.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Triest nieuws! Gaan we dus in ieder geval niet meer zien op werchter.

https://www.nu.nl/muziek/5099579/neil-diamond-stopt-met-optreden-wegens-ziekte-van-parkinson.html
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Thom Yorke naar Sonar, stuur maar door! Barn aub! ?

Zou geniaal zijn, maar ik vraag me af hoeveel hij kost. En of die kost in verhouding is met het publiek dat hij zal lokken. Al zal er natuurlijk veel volk gaan kijken vanwege de naam alleen al.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Ben wel benieuwd naar wat voor namen Tomorrowland op hun Live stage gaat programmeren. Oké Rock Werchter zet nu niet zo heel veel drum&Bass of dance artiesten die live spelen op hun podia, maar namen als Chase & Status, Sigma, Netsky LIVE, Disclosure, Pendulum LIVE, mss zelfs The Prodigy of volgende jaren The Chemical Brothers, zouden nu misschien ook dus kunnen weggesnoept worden naar Tomorrowland. Persoonlijk hoop ik toch dat werchter wat Drum&Bass programmeert dit jaar. Altijd garant voor een dik feestje!

Wie weet wordt het een enorme mix aan genres op dat podium en kan een act als Bonobo of James Blake daar evengoed terecht komen.
Kan natuurlijk ook zijn dat ze op die Live stage gewoon heel poppie acts gaan zetten. Na Oscar & The Wolf vorig jaar zou eigenlijk alles wat een beetje dansbaar en niet te veel gitaren bevat op dat podium kunnen staan. Namen als Khalid zouden dan evengoed op Tomorrowland kunnen komen te staan. Op Ultra stonden afgelopen jaren ook soms vreemde namen als Empire of the Sun en Crossfaith. Wie weet wordt dat op Tomorrowland ook mogelijk. Lijkt me wel leuk om eens wat andere namen op die Line-up te krijgen. Als ze maar niet te veel goeie namen van Werchter wegpikken :D
 

Falladain

Randprogramma
19 jan 2017
163
49
Modeselektor ook aangekondigd op Sonar. Wat mij betreft ook van harte welkom in Klub C nadat Werchter vorig jaar Moderat is misgelopen.
 

tin-pan-boy

Playlistbediener
23 jan 2018
5
0
Kaleo zit begin juli in Canada... streep erdoor? https://twitter.com/officialkaleo/status/955500944791351298
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Kaleo zit begin juli in Canada… streep erdoor?
Die zitten de 6e alweer in Polen voor Open'er, perfect mogelijk.

Nu ik even door de voorspellingen heenga in het Voorspel-topic, zie ik veel alternatieve indie/rock bands/artiesten terugkomen. Vorig jaar zaten we nog met Lorde, Imagine Dragons, The Chainsmokers, Bazart, O&TW, Passenger, Dua Lipa, Charli XCX, G-Eazy en ga zo maar door.. Als ik door de geruchten heen ga merk ik eigenlijk nog maar weinig mainstream namen te zijn tegen gekomen voor de festivals. Bands als The Script of Twenty One Pilots etc weten we na genoeg nog niets over.. Behalve MØ, James Bay, Portugal. The Man, Dotan, een terugkeer van Oscar & The Wolf etc zie ik nog niet veel 'radio-artiesten' op andere line ups die in de buurt liggen van Werchter.. Stel ik me de vraag of we dan werkelijk een alternatiever programma krijgen tov van de laatste jaren.. Of moeten die namen juist nog worden bekend gemaakt?
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.719
2.386
Denk eerder dat het een kwestie van tijd is voordat de wat meer mainstream-namen bekend gemaakt worden, bands als The Script verwacht ik nagenoeg zeker op Rock Werchter.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Hoe maistreamer dan dat Marshello ding kan je het hebben?

Maar desondanks denk ik dat we relatief gespaard gaan blijven van grotere pop acts (tov andere jaren). En The Script kan zelfs Vorst niet uitverkopen. Sterker: hun verkoop voor die middelgrote zaal verloopt dramatisch slecht. Dus een hoge spot moeten die ook niet eisen. En als ze dat wel doen, zal RW hen wel aan zich voorbij laten gaan.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.925
1.872
Sterker: hun verkoop voor die middelgrote zaal verloopt dramatisch slecht. Dus een hoge spot moeten die ook niet eisen. En als ze dat wel doen, zal RW hen wel aan zich voorbij laten gaan.

Shit dat doen jullie daar in België dan toch een stuk beter als hier in Nederland. Hier staan ze twee keer in de Ziggo Dome...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Hoe maistreamer dan dat Marshello ding kan je het hebben?

Maar desondanks denk ik dat we relatief gespaard gaan blijven van grotere pop acts (tov andere jaren). En The Script kan zelfs Vorst niet uitverkopen. Sterker: hun verkoop voor die middelgrote zaal verloopt dramatisch slecht. Dus een hoge spot moeten die ook niet eisen. En als ze dat wel doen, zal RW hen wel aan zich voorbij laten gaan.
Marshmello is slechts 1 naam, stel het gelijk aan The Chainsmokers (is wel veel minder populair dan die twee maar afin).. Zoals ik zei is er qua mainstream namen nog niet zoveel bekend. Wat betreft The Script, wel goed zo.. Die leken door te stomen naar een sub plek als die goed zouden verkopen, nu is dat wel anders. Het viel me gewoon op toen ik die lijstjes zag, het lijkt te mooi om waar te zijn :lol:
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
Nothing but Thieves speelt zaterdag in een uitverkochte Trix, mooi om deze vrijdag of de week nadien te bevestigen lijkt mij :D (Als ze komen) Is echt een naam die kan doorstromen naar headliner in de komende jaren. kan natuurlijk ook dat ze op Pukkelpop staan, maar hoop dat dit een van Werchter's herhalingen van het dit jaar wordt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken