Yannick wrote:
The Killers spelen die zondag op TRSMNT, dus vrijdag lijkt me nog de enige mogelijke optie als sub/co headline met AM.
QOTSA – Gorillaz
The Killers – AM
Jack White – PJ
Nick Cave – Muse (en dat magazine was mis wat betreft O&TW) of Nick Cave – The XX – O&TW
Alleen: niets stond er RW in de weg om Muse of The XX al te delen. Vooral Muse zie ik echt niet meer als kanshebber. Was al lang en breed bekend geweest dan, toch? The XX lijkt me nog zo’n act die ze makkelijk achter de hand kunnen houden en desgewenst verschuiven. En Muse na Nick Cave zag ik sowieso al niet gebeuren, puur omdat die dan beide zouden co- headlinen met elk een anderhalf uur. Zie Muse daar niet content mee zijn.
Daarnaast zie ik ook Florence niet afsluiten (was een verkoop’drama’ toen ze dat deed in 2016), Editors zal wel TWC worden, Eminem (lijkt ook nog te gaan touren in EU) past al helemaal niet na Cave én als RW afsluiter. Eigenlijk was The National de perfecte naam. Of Arctic Monkeys. Op het moment is voor mij het meest logisch:
– Cave en The XX als co-headliner, met Oscar als een soort dance uitsmijter van een uurtje.
– Iets nog onbekends na Cave, dat nog moet worden aangekondigd door Primavera/Roskilde/Northside (lijken allemaal volgende week met iets te komen)