Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Zou t niet kunnen dat arctic monkeys de vrijdag headlinet (zijn ze denk ik wel populair genoeg voor), dat de killers er nog bij komen voor/na cave als co headlinder en dan NIN als barn afsluiter?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
The Killers spelen die zondag op TRSMNT, dus vrijdag lijkt me nog de enige mogelijke optie als sub/co headline met AM.

QOTSA - Gorillaz
The Killers - AM
Jack White - PJ
Nick Cave - Muse (en dat magazine was mis wat betreft O&TW) of Nick Cave - The XX - O&TW
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
The Killers spelen die zondag op TRSMNT, dus vrijdag lijkt me nog de enige mogelijke optie als sub/co headline met AM.

QOTSA – Gorillaz
The Killers – AM
Jack White – PJ
Nick Cave – Muse (en dat magazine was mis wat betreft O&TW) of Nick Cave – The XX – O&TW

Alleen: niets stond er RW in de weg om Muse of The XX al te delen. Vooral Muse zie ik echt niet meer als kanshebber. Was al lang en breed bekend geweest dan, toch? The XX lijkt me nog zo'n act die ze makkelijk achter de hand kunnen houden en desgewenst verschuiven. En Muse na Nick Cave zag ik sowieso al niet gebeuren, puur omdat die dan beide zouden co- headlinen met elk een anderhalf uur. Zie Muse daar niet content mee zijn.

Daarnaast zie ik ook Florence niet afsluiten (was een verkoop'drama' toen ze dat deed in 2016), Editors zal wel TWC worden, Eminem (lijkt ook nog te gaan touren in EU) past al helemaal niet na Cave én als RW afsluiter. Eigenlijk was The National de perfecte naam. Of Arctic Monkeys. Op het moment is voor mij het meest logisch:

- Cave en The XX als co-headliner, met Oscar als een soort dance uitsmijter van een uurtje.
- Iets nog onbekends na Cave, dat nog moet worden aangekondigd door Primavera/Roskilde/Northside (lijken allemaal volgende week met iets te komen)
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Ik had ook niet in de gaten dat The Killers niet op zondag kunnen. Dan verwacht ik of AM of The Killers op vrijdag. Maar denk dan eerst aan AM.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
The Killers spelen die zondag op TRSMNT, dus vrijdag lijkt me nog de enige mogelijke optie als sub/co headline met AM.

QOTSA – Gorillaz
The Killers – AM
Jack White – PJ
Nick Cave – Muse (en dat magazine was mis wat betreft O&TW) of Nick Cave – The XX – O&TW
Dat wil zeggen: nog Arctic Monkeys, The Killers én Muse aankondigen. Nee hoor. Eén van die drie lijkt wel voor de hand te liggen, maar zelfs 2 van die drie zie ik niet meer gebeuren. Vrijdag met London Grammer - Snow Patrol - The Killers - Oscar & the wolf. Donderdag 2 headliners al gekend. Zaterdag idem met Jack White en Pearl Jam. En dan zondag zie ik Eels als act voor de sub of barn headliner (The Xx mss als sub, of eventueel afsluitende act na Cave, wanneer Eels de barn headlinet) en Nick Cave als headliner.

En dan wellicht nog een goeie daginvulling (er touren toch wel gek veel goeie bands rond Werchter), maar qua headliners zit er denk ik niet meer in.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Yannick wrote:
The Killers spelen die zondag op TRSMNT, dus vrijdag lijkt me nog de enige mogelijke optie als sub/co headline met AM.

QOTSA – Gorillaz
The Killers – AM
Jack White – PJ
Nick Cave – Muse (en dat magazine was mis wat betreft O&TW) of Nick Cave – The XX – O&TW

Dat wil zeggen: nog Arctic Monkeys, The Killers én Muse aankondigen. Nee hoor. Eén van die drie lijkt wel voor de hand te liggen, maar zelfs 2 van die drie zie ik niet meer gebeuren. Vrijdag met London Grammer – Snow Patrol – The Killers – Oscar & the wolf. Donderdag 2 headliners al gekend. Zaterdag idem met Jack White en Pearl Jam. En dan zondag zie ik Eels als act voor de sub of barn headliner (The Xx mss als sub, of eventueel afsluitende act na Cave, wanneer Eels de barn headlinet) en Nick Cave als headliner.

En dan wellicht nog een goeie daginvulling (er touren toch wel gek veel goeie bands rond Werchter), maar qua headliners zit er denk ik niet meer in.

No way dat RW Arctic Monkeys gaat laten liggen voor een band die het Sportpaleis niet uitverkocht krijgt. Zeker als Mad Cool ondertussen wel mooi met de combi Jack White-AM gaat lopen pronken.

Eels was overigens sub in de Barn in 2014. Zal nu wel iets gelijkaardig zijn, met pakweg NIN erachter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
Dat wil zeggen: nog Arctic Monkeys, The Killers én Muse aankondigen. Nee hoor. Eén van die drie lijkt wel voor de hand te liggen, maar zelfs 2 van die drie zie ik niet meer gebeuren. Vrijdag met London Grammer – Snow Patrol – The Killers – Oscar & the wolf. Donderdag 2 headliners al gekend. Zaterdag idem met Jack White en Pearl Jam. En dan zondag zie ik Eels als act voor de sub of barn headliner (The Xx mss als sub, of eventueel afsluitende act na Cave, wanneer Eels de barn headlinet) en Nick Cave als headliner.

En dan wellicht nog een goeie daginvulling (er touren toch wel gek veel goeie bands rond Werchter), maar qua headliners zit er denk ik niet meer in.
Ik gaf 't maar aan als wat betreft Muse na Cave. Arctic Monkeys zou toch deze week moeten komen. Daarbij moet je wel rekening houden met het feit dat we slechts 4 namen wisten voor de kerstvakantie tegenover dat 't normaal een tiental namen zijn die al gekend zijn. Hiermee wil ik zeggen dat we wel degelijk nog een aantal knalnamen mogen verwachten, zowel headliners als Barn/sub namen.

– Cave en The XX als co-headliner, met Oscar als een soort dance uitsmijter van een uurtje.
– Iets nog onbekends na Cave, dat nog moet worden aangekondigd door Primavera/Roskilde/Northside (lijken allemaal volgende week met iets te komen)

Yep, dit.. Maar Oscar & The Wolf ging er volgens dat magazine "z'n grootste show ooit" doen, weet niet meer precies hoe ze het hadden verwoord maar was toch iets in die aard, dus ik denk als ie er staat dat ie gewoon anderhalf uur krijgt. Dus ofwel waren die verkeerd, en vond 't interview 'vroeger' plaats en is er een change of plans gekomen uit het kamp van Werchter daarna dat ie niet meer RW kon/mocht afsluiten maar dat ie Boutique mocht afsluiten maar dat 't nog steeds zo in het magazine is verschenen.. Ofwel klopt 't allemaal gewoon en is O&TW afsluiter.. The xx moeten via hun lichtshow wel écht in het donker staan (ook al trekt RW zich daar soms niet al te veel van aan..)
Zeg 't maar zenne hahaha;
Nick Cave (19:10-20:40) > The xx (21:30-23:00) > O&TW (00:00-01:00)
Nick Cave (18:50-20:20) > The xx (21:10-22:40) > O&TW (23:30-01:00)
Nick Cave (21:10-22:40) > The xx (23:30-01:00)
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ik heb het waarschijnlijk gemist, maar zijn Arctic Monkeys niet vrij op zondag misschien? Anders lijken ze mij wel nog mooie afsluiter en dan kunnen we toch nog zowel The Killers als Arctic Monkeys hebben. Zou ik alleszins super vinden!

Ik persoonlijk zou ook graag Paramore zien, maar die hebben nog geen Europese tourdata aangekondigd denk ik. En ze worden, voor zover ik weet, niet op StuBru gedraaid (onbegrijpelijk, maar soit :wink: ).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.481
4.812
Yannick wrote:
The Killers spelen die zondag op TRSMNT, dus vrijdag lijkt me nog de enige mogelijke optie als sub/co headline met AM.

QOTSA – Gorillaz
The Killers – AM
Jack White – PJ
Nick Cave – Muse (en dat magazine was mis wat betreft O&TW) of Nick Cave – The XX – O&TW

Alleen: niets stond er RW in de weg om Muse of The XX al te delen. Vooral Muse zie ik echt niet meer als kanshebber. Was al lang en breed bekend geweest dan, toch? The XX lijkt me nog zo’n act die ze makkelijk achter de hand kunnen houden en desgewenst verschuiven. En Muse na Nick Cave zag ik sowieso al niet gebeuren, puur omdat die dan beide zouden co- headlinen met elk een anderhalf uur. Zie Muse daar niet content mee zijn.

Daarnaast zie ik ook Florence niet afsluiten (was een verkoop’drama’ toen ze dat deed in 2016), Editors zal wel TWC worden, Eminem (lijkt ook nog te gaan touren in EU) past al helemaal niet na Cave én als RW afsluiter. Eigenlijk was The National de perfecte naam. Of Arctic Monkeys. Op het moment is voor mij het meest logisch:

– Cave en The XX als co-headliner, met Oscar als een soort dance uitsmijter van een uurtje.
– Iets nog onbekends na Cave, dat nog moet worden aangekondigd door Primavera/Roskilde/Northside (lijken allemaal volgende week met iets te komen)

Als je kijkt naar de data van Muse die bekend zijn, dan is duidelijk dat er sowieso Europese data bijkomen. Daar zou Werchter best bij kunnen zitten. Ik kan allerlei redenen bedenken waarom RW ze nog niet aankondigt. Marketingtechnisch kan het best handig zijn om nog een grote naam achter de hand te hebben. Dus om Muse nu al af te schrijven, lijkt mij wat voorbarig.

En verschuiven van een band in het programma schijnt organisatorisch een ramp te zijn.

Denk overigens wel dat EN Muse EN the Killers EN Artic Monkeys te veel zal zijn.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Laat The Killers vooral maar komen, garant voor een feestje en goede muziek. Hun vorige werchterpassage was echt goed
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.685
7.408
Ik heb nog steeds de hoop niet helemaal opgegeven dat AM niet komt. Doe maar Muse op de vrijdag. De enige plek die ik nog vrij zie voor the Killers is in een co-headline constructie met Nick Cave. Ik zie ze niet afsluiten, dus dat zou betekenen dat Nick Cave afsluit. Mogelijk, maar ergens denk ik niet dat het gaat gebeuren.

Ik zet mij geld vooralsnog op vr: Snow Patrol - AM (/Muse) en op zo: Nick Cave - The XX
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Donderdag The Killers als sub erbij
Vrijdag Muse
Zondag AM als afsluiter

Make it happen Werchter! [/wishfulthinking]
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
The Killers zijn alleszins bereid om vroeg te spelen, op de website van Open Air St. Gallen staan de uren al bij de aangekondigde acts, The Killers staan er geprogrammeerd om 18.00u.

Hallucinant is overigens dat voor de Sportpaleisshow van The Killers zelfs het middenplein nog niet uitverkocht is... Terwijl ze met 'Run for cover' toch een dikke hit te pakken hadden en hiermee maar liefst 7 weken op nummer één stonden in De Afrekening.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
The Killers zijn alleszins bereid om vroeg te spelen, op de website van Open Air St. Gallen staan de uren al bij de aangekondigde acts, The Killers staan er geprogrammeerd om 18.00u.

Op zondag lijkt dat bij Open Air St Gallen meer de algemene regel. Zal wel iets te maken hebben met dat ze niet later dan pakweg 20u lawaai mogen maken op die zondag. Dus ik vrees dat het vroege speeluur van The Killers vooral daarmee te maken heeft. Maar het feit dat ze geen totale duisternis eisen (waar jij waarschijnlijk op doelde) laat inderdaad wel mogelijkheden voor een avondspot op Werchter.
De vraag is vooral of ze nog voor minder dan (co-)headliner komen... Ik denk niet dat ze op dit moment op gelijk welk festival niet op de eerste lijn pronken, maar Werchter heeft natuurlijk al vaker voor elkaar gekregen dat een net-niet-headliner tevreden is met een plaatsje lager. Kijk maar naar Imagine Dragons, Prophets of Rage, Blink-182 en Alt-J vorig jaar of Jack White dit jaar. Er is nog hoop, zeg maar!
 

oscarversprille

Nieuw lid
22 jan 2018
3
0
Na wat puzzelen:

Portugal The Man - 05/07
Wolf Alice - 05/07
Nine inch nails - 05/07
Anderson Paak - 05/07
Booka Shade - 05/07
Blackwave - 05/07
Stereophonics - 05/07
Girls in Hawaii - 05/07
Tsar B - 05/07
Tom Misch - 05/07
Jackle Bow - 05/07
The Killers - 06/07
Chvrches - 06/07
Bon Iver - 06/07
Dirty Projectors - 06/07
Vince Staples - 06/07
Justice - 06/07
Caribou - 06/07
Arsenal - 06/07
Django Django - 07/07
Dua Lipa - 07/07
Joe Goddard - 07/07
Kungs - 07/07
Air Traffic - 07/07
Roméo Elvis - 07/07
Jungle - 07/07
Absynthe Minded - 07/07
The Breeders -07/07
Kölsch - 07/07
Muse - 08/07
Kasabian - 08/07
Liam Gallagher - 08/07
David Byrne - 08/07
First Aid Kit - 08/07
St Vincent - 08/07
Asap Rocky -08/07
Röyksopp - 08/07
Petit Biscuit - 08/07
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Hallucinant is overigens dat voor de Sportpaleisshow van The Killers zelfs het middenplein nog niet uitverkocht is… Terwijl ze met ‘Run for cover’ toch een dikke hit te pakken hadden en hiermee maar liefst 7 weken op nummer één stonden in De Afrekening.

Ik heb ook tickets voor dat concert vanaf dag 1, maar ik ben er toen vreemd genoeg niet in geslaagd om tickets voor middenplein te krijgen. Die leken al uitverkocht. Het is pas sinds een paar weken dacht ik dat er (terug?) tickets voor middenplein zijn. Misschien is dat een typisch trucje om er extra toe te voegen na een tijdje om de beginstorm wat te vermijden. Of was er een fout op de site, mensen die geanulleerd hebben,... idk.

Terug volledig ontopic. Lijstje van oscarversprille zou ik wel voor tekenen, al mogen Arctic Monkeys er zeker nog bij (dromen mag :wink: ).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
The Head and the Heart zitten tijdens RW in de US. Dus voor zover iemand daar nog op hoopte, die kun je uitsluiten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken