Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Bonobo gaat recht mijn top 5 van het weekend in, geweldige set en sfeer in The Barn! Verder was Seasick Steve wel vermakelijk, net zoals het stukje SOAD dat ik gezien heb :) Ik was absoluut geen fan van de line-up vandaag maar uiteindelijk viel het nog mee, ook omdat ik redelijk laat op de wei was.

Momenteel Linkin Park wat ik maar niks vind... maar goed, mijn mening is misschien niet relevant als ik het publiek hier zie, ik heb het nog nooit zo druk geweten aan de mainstage, afgeladen vol tot achteraan en de sfeer is eigenlijk beter dan de voorbije dagen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Soad gemist. .ipa was te lekker. Had voor vandaag niet iets ingepland. Maar Sohn en above and beyond waren te gek. Had niet verwacht dat ik als 50 plusser hier van uit me dak kon gaan
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.970
8.618
Ik voorzichtig concluderen dat ik blij ben met die reünie van System Of a Down (tegen mijn eigen verwachtingen in).

Maar Blink en Linkin Park mogen er stilaan mee kappen. Echt. Ik was al geen fan, maar dit is toch wel erg belabberde zooi zeg. Brrr.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
System of a down...Fantastisch.
Voorlopig optreden vant jaar.

Linkin Park... bah. Zielige boel geworden.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Jezus wat was dat concert van System of a Down geweldig, beste van het festival durf ik nu al te zeggen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Wat een dag was gisteren zeg! Topsfeer in het publiek en goede optredens.

SOAD was het absolute hoogtepunt. Wat een ongelofelijk sterk optreden, wat een nummers, wat een energie. Ik stond ver op het veld maar ook daar ging het helemaal los, echt een fantastische sfeer. Ik had niet verwacht dat zij nog in staat waren om een de weide tot zo ver naar achteren los te laten gaan.

En dit moet gezegd worden, ik heb genoten van Linkin Park. Ik ben dan wel een fan, maar wel een zeer teleurgestelde fan na het laatste album. Maar dit vond ik het beste optreden van hen dat ik gezien heb. En ook hier verbazend tot hoever in de wei het nog los ging,

Blink 182 vermakelijk maar niet meer dan dat, Jimmy Eat World blijft leuke muziek. Frank Carter een erg gave opening, ging gelijk goed los. Blues Pills leuk maar wat te te traag. Machine Gun Kelly ook een vermakelijke show, apart mannetje maar energieke show.

Top 5
1. Soad
2. Linkin Park
3. Blink 182
4. Machine Gun Kelly
5. Jimmy Eat World
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Mijn groepje vond LP geweldig, terwijl ik het maar matig vond. Muzikaal gezien dan. Qua energie zijn er niet veel bands die aan hen kunnen tippen. De hele weide ging los, dus blijkbaar zijn er nog genoeg fans!

Voor mij was SOAD het hoogtepunt van de dag. Wel grappig om te zien dat die zanger rustig kauwgom kauwend aan het zingen was en redelijk nonchalant op het podium loopt terwijl iedereen zeikt dat de zanger van KOL een saaie lul is. Ik zag qua energielevel geen verschil tussen beide heren. Wat het verschil in muziek (hard vs. rustiger) doet op de perceptie van mensen. Don't get me wrong, de rest van SOAD vond ik actiever en het optreden was top! Maar ik wil toch ff in de bres springen voor KOL :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.976
550
Ik ben wel blij dat ik ze deze ronde twee keer in twee ‘gedaantes’ heb gezien. De ene keer wat introverter en ingetogener, de andere keer wat uitbundiger. Had idealiter in de setlists nog meer verschil gezien, maar logischerwijs doen ze dat niet (op festivals).

Was prima dat ze gisteren (bijvoorbeeld) niet Exit Music speelden. 2+2=5 kwam hier dan weer veel beter over dan die op BKS zou hebben gedaan.
Helemaal mee eens dit.

Wat gisteren betreft: iets minder acts gezien dan donderdag en vrijdag, maar op Linkin Park na was alles wel erg tof. Met Bonobo als hoogtepunt! Zonde dat we daarom al na een half uur bij SOAD weg moesten, want die waren ook wel heel erg lekker bezig zeg...

1. Bonobo
2. System of a Down (zet ze er lekker toch in)
3. J. Bernardt
4. SOHN
5. Linkin Park
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.004
263
Dat iemand Blink en LP in zijn Top 5 durft te zetten, straf !

Jimmy eat world: leuke setlist, goed afgesteld geluid. topband
Blink: Slecht geluid, slecht gezongen, slecht gespeeld. Was al blij dat ik de nummers herkende -:)
SOAD: Samen met Arcade Fire komt mijn Werchter top 5 van de laatste jaren...
LP: zoals gedacht, te plat
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Radiohead was echt subliem!
Veel beter als op bks, kijk al uit naar arras zondag.
Buiten warhaus was er verder niet echt iets de moeite gisteren.
Grappig dat mensen bazart in hun top5 zetten, zelfs buiten de tent kon je horen dat het niet zuiver gezongen was.
Heb je de set van BKS toevallig van dichtbij gezien, die gasten waren allemaal aan het smirken. Ik denk dat Radiohead zelf iets meer had met BKS.....Werchter ben je een van de 50, bij BKS ben je veel meer held.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik heb gisteren erg genoten van SOAD en LP. Beide bands ben ik fan van, dus ik ben misschien niet erg objectief. Ik denk wel dat LP er goed aan had gedaan wat vroeger in hun set één van hun hits te spelen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Daruda wrote:
Radiohead was echt subliem!
Veel beter als op bks, kijk al uit naar arras zondag.
Buiten warhaus was er verder niet echt iets de moeite gisteren.
Grappig dat mensen bazart in hun top5 zetten, zelfs buiten de tent kon je horen dat het niet zuiver gezongen was.


Heb je de set van BKS toevallig van dichtbij gezien, die gasten waren allemaal aan het smirken. Ik denk dat Radiohead zelf iets meer had met BKS…..Werchter ben je een van de 50, bij BKS ben je veel meer held.

Heb je Colin zien springen op RW? ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.970
8.618
Dirk wrote:
Daruda wrote:
Radiohead was echt subliem!
Veel beter als op bks, kijk al uit naar arras zondag.
Buiten warhaus was er verder niet echt iets de moeite gisteren.
Grappig dat mensen bazart in hun top5 zetten, zelfs buiten de tent kon je horen dat het niet zuiver gezongen was.


Heb je de set van BKS toevallig van dichtbij gezien, die gasten waren allemaal aan het smirken. Ik denk dat Radiohead zelf iets meer had met BKS…..Werchter ben je een van de 50, bij BKS ben je veel meer held.


Heb je Colin zien springen op RW?
1f609.svg

Hun enthousiasme op RW viel me net op. Ze leken enorm in hun nopjes.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Dat iemand Blink en LP in zijn Top 5 durft te zetten, straf !

Jimmy eat world: leuke setlist, goed afgesteld geluid. topband
Blink: Slecht geluid, slecht gezongen, slecht gespeeld. Was al blij dat ik de nummers herkende -:)
SOAD: Samen met Arcade Fire komt mijn Werchter top 5 van de laatste jaren…
LP: zoals gedacht, te plat

Haha, oke. Voor Blink geef ik je gelijk. Dat was niet best eigenlijk. Maar soms zijn het de omstandigheden die het leuk maken, stonden op een plek met goed geluid (zo ver dat mogelijk was) en veel leuke mensen om ons heen.

LP geef ik je geen gelijk in. Het kan je smaak inmiddels niet meer zijn, maar dat was geen slecht optreden. Hun laatste cd blijft klote maar blijk toch nog veel leuk te vinden van de cd's ervoor. Het oude werk blijft top. Al met al prima vermaakt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.171
10.500
Terugblik volgt later. Nu even snel de zondag.

Al met al de minste dag, komt voor een deel omdat FF mij tegenviel. Eerste half uur goed en iedereen blij, kajte daarna volledig in. Merkte je aan het hele publiek. Half uur voor het einde weg gegaan en het was al enorm leeg, erg verassend. Soad had de perfecte afsluiter geweest achteraf.

Verder door luiigheid vooral bij Main gehangen.

Top 5:
1. Lumineers
2. Dropkick Murphys
3. Nothing but Thieves
4. Avalanches
5. Soulwax/ Foo Fighters
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
De Foo Fighters die tegenvallen ?
Lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Stond je wel ergens vooraan ? Was je niet te dronken ?
Werchter vliegt wel een beetje uit de bocht hier: tegenvallend Arcade Fire, Radiohead en Foo Fighters ? Ik heb beelden gezien van Foo Fighters bij Glastonbury, het was fantastisch daar. en Roskilde dan ?
Is het dan niet het festival zelf wat tegen heeft gevallen ? Te hoge verwachtingen van het publiek misschien door zo'n belachelijk goeie lineup ? Werchter is in mijn ogen dit jaar de maatstaf wat betreft goeie lineup.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Het is geen wedstrijd. Radiohead was goed in vorm op BKS en ongetwijfeld ook op RW (van die twee nummers die ik op TV zag).
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik ben maar één dagje geweest, dus kan natuurlijk enkel over die dag oordelen. Qua daginvulling viel het wel mee, maar je merkte toch wel dat er een gebrek aan kleppers was. Maar Radiohead maakte gewoon alles DUBBEL en dik goed. Wat een optreden.

1. Radiohead: subliem optreden - wat mij betreft één van de betere shows die ik de laatste jaren zag. Een experimentele set, dat zeker, maar wat een bom. Jammer dat ze There, There en Street Spirit niet speelden, maar ach, ze hebben op zich best veel gekende nummers gespeeld en de minder gekende nummers pasten uitstekend in de set, er hing echt een zeer speciale sfeer rond. Moeilijk te omschrijven, maar WAW. 5/5

2. Royal Blood: zeer sterk ook, hoewel ik hun laatste album niet zo super vind, kwam het live wel helemaal goed. Ook veel uit hun eerste album (met uiteraard de hits), strak gespeeld, heel vette sound. 4,5/5

3. Slowdive: mooi optreden, heel strak gespeeld en ook op de main stage vond ik ze echt heel overtuigend (wat ik eigenlijk niet had verwacht). Met momenten dwaalde het soms wat af, maar zeker leuk om te zien. 3,5/5

4. James Blake: het idee was om The Pretenders te zien, maar last-minute toch nog gekozen voor James Blake om al een plekje in te palmen voor Radiohead. Nu moet ik zeggen dat ik héél erg verbaasd was over het optreden. Het was soms wat saai, maar er zaten fantastisch mooie stukken bij, met momenten ook wel experimenteel en zelfs vrij alternatief. Af en toe een heel vette baslijn ook door de muziek. Ja, ik vond het wel een heel goede opwarmer voor Radiohead. 3,5/5

5. White Lies: beter dan hun vorige passage, zowel qua muziek als zang stabieler en was ook minder saai dan vorige keer. Toch is het moeilijk voor WL om 60 minuten een boeiend concert te geven, waardoor het wat langdradig wordt, maar muzikaal weinig op aan te merken. 3/5

6. Future Islands: vond het wel leuk om te zien en te horen, maar eerlijk: die zanger deed soms heel vreemde dingen, met momenten was hij precies aan 't grunten - de andere momenten wou hij zingen, maar dat klonk toch soms wel vrij vals. Muzikaal wel leuk, maar niet zo overtuigend vond ik. 2,5/5

7. LANY: leuke opener, prettige elektropop/indierock om de dag mee te starten en als beginnende band zeker niet slecht, maar betwijfel of dit ooit een grote klapper zal worden. Een 13 in een dozijn gevoel bij. 2,5/5

15 minuten gezien van Nathaniel Rateliff, heb ik echt niets mee. 10 minuten gezien van Tamino, dat was ook allesbehalve sterk - zeer saai en die zanger zingt ook allesbehalve toonvast. 15 minuutjes van Warhaus gezien van achter de tent, wat klonk dat fantastisch zeg. Jammer dat 't met Slowdive samen viel, maar wellicht ga ik ze zondag toch zien op Cactus festival. Bazart wouden we volgen naast The barn, maar daar was 't zo belachelijk druk, dat je zelfs niet in de buurt van de boxen/scherm naast de tent kwam. De boxen staan ook zodanig stil dat we er van op een afstandje gewoon geen ruk van gehoord hebben, best jammer. Leek me een leuk optreden om vanop 't gras te volgen, maar was gewoon niet hoorbaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken