Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
https://www.google.be/amp/consequenceofsound.net/2016/11/rock-werchter-nabs-holy-grail-of-headliners-for-2017-festival/amp/?client=safari

"With Radiohead, Foo Fighters ans Arcade Fire, Rock Werchter may have nabbed The holy grail."

Mooie woorden weer van het buitenland. ?
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ed Sheeran is vele malen groter dan Bastille. Zal subheadliner kunnen zijn net als Ellie Goulding vorig jaar.

Groter in zijn status. Letterlijk is hij natuurlijk een kleine hobbit :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ed Sheeran is vele malen groter dan Bastille. Zal subheadliner kunnen zijn net als Ellie Goulding vorig jaar.
Groter in zijn status. Letterlijk is hij natuurlijk een kleine hobbit
1f642.svg

No way dat Ed Sheeran in België vele malen groter is dan Bastille. Die als sub plaatsen zou pas echt een zwaktebod zijn. Neen, Werchter is goed bezig dit jaar, ik geloof dat ze daar nog enkele straffe namen achter de hand hebben. We zijn uiteindelijk nog maar november, ik verwacht nog enkele heel mooie namen waar momenteel nog geen sprake van is in de geruchtenmolen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
robin78 wrote:
Ed Sheeran is vele malen groter dan Bastille. Zal subheadliner kunnen zijn net als Ellie Goulding vorig jaar.
Groter in zijn status. Letterlijk is hij natuurlijk een kleine hobbit
1f642.svg



No way dat Ed Sheeran in België vele malen groter is dan Bastille. Die als sub plaatsen zou pas echt een zwaktebod zijn. Neen, Werchter is goed bezig dit jaar, ik geloof dat ze daar nog enkele straffe namen achter de hand hebben. We zijn uiteindelijk nog maar november, ik verwacht nog enkele heel mooie namen waar momenteel nog geen sprake van is in de geruchtenmolen.

Er stond op Pukkelpop 2014 meer volk bij sub Ed Sheeran dan bij headliners The National en Macklemore. Was tout court ook een van de drukst bezochte acts van dat weekend.

Of hij groter is dan Bastille durf ik niet zeggen, maar hij is als sub absoluut geen zwaktebod.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
In principe, puur qua populariteit, zou die gast gewoon kunnen headlinen...

Wat nieuwe namen betreft: misschien vandaag een pakketje nieuwe namen? Ik dacht aanvankelijk vrijdag, maar morgen en overmorgen zijn het in de VS 2 feestdagen (thanksgiving en black friday) en dan delen Amerikanen liever geen nieuws. En aangezien er alvast een (belegen) Amerikaanse pop punk band in het pakketje zit...
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Wat zijn de geruchten rond Justin Bieber & Martin Garrix op RW?
Ik mag hopen dat deze gekkigheid beperkt blijft tot Pinkpop?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
In principe, puur qua populariteit, zou die gast gewoon kunnen headlinen…

Wat nieuwe namen betreft: misschien vandaag een pakketje nieuwe namen? Ik dacht aanvankelijk vrijdag, maar morgen en overmorgen zijn het in de VS 2 feestdagen (thanksgiving en black friday) en dan delen Amerikanen liever geen nieuws. En aangezien er alvast een (belegen) Amerikaanse pop punk band in het pakketje zit…

Maar heeft dat invloed op Werchter dan? Uiteindelijk is het toch eerder nieuws voor de Europeanen en hoeven die bands zelf niets te doen?

Wat zijn de geruchten rond Justin Bieber & Martin Garrix op RW?
Ik mag hopen dat deze gekkigheid beperkt blijft tot Pinkpop?

Garrix is vaste klant op TML en geen enkel Belgisch festival zou Bieber in zijn hoofd halen.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
454
158
Kachelle wrote:
Wat zijn de geruchten rond Justin Bieber & Martin Garrix op RW?
Ik mag hopen dat deze gekkigheid beperkt blijft tot Pinkpop?


Garrix is vaste klant op TML en geen enkel Belgisch festival zou Bieber in zijn hoofd halen.


Werkt TML met exclusives? Ze verkopen toch uit, zonder vrijgeven van veel namen..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Pixies in juli in Benidorm (hihi). Dat zou nog eens een vette daginvulling zijn op de main... op de dag van Radiohead.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
In principe, puur qua populariteit, zou die gast gewoon kunnen headlinen…

Wat nieuwe namen betreft: misschien vandaag een pakketje nieuwe namen? Ik dacht aanvankelijk vrijdag, maar morgen en overmorgen zijn het in de VS 2 feestdagen (thanksgiving en black friday) en dan delen Amerikanen liever geen nieuws. En aangezien er alvast een (belegen) Amerikaanse pop punk band in het pakketje zit…
Refeert ge nu naar Blink - 182? ? was ook bij dat optreden zoals @joske zei en moet je nog mee rekening houden dat 3/4e van dat optreden in de regen was.. Bastille op PkP het jaar erna was meer een depressieve rompslomp van nummer achter nummer dat het teleurstellend werd..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Kereltje wrote:
Kachelle wrote:
Wat zijn de geruchten rond Justin Bieber & Martin Garrix op RW?
Ik mag hopen dat deze gekkigheid beperkt blijft tot Pinkpop?


Garrix is vaste klant op TML en geen enkel Belgisch festival zou Bieber in zijn hoofd halen.


Werkt TML met exclusives? Ze verkopen toch uit, zonder vrijgeven van veel namen..
Eric Prydz b2b Deadmau5 was waarschijnlijk de set waar het meest werd naar uitgekeken voor de bezoeker die toch net iets meer van de elektronische scène weet dan de mainstage.. Daarnaast werd die set volgens mij nergens anders meer herhaalt.. Dus ja, soms wel maar niet op het niveau van Martin Garrix, die draait daar ook elk jaar..
Ook de aankondiging van Paul Kalkbrenner verraste me toen maar die stond op Werchter, dus wederom niet exclusief..
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Kereltje wrote:
Kachelle wrote:
Wat zijn de geruchten rond Justin Bieber & Martin Garrix op RW?
Ik mag hopen dat deze gekkigheid beperkt blijft tot Pinkpop?


Garrix is vaste klant op TML en geen enkel Belgisch festival zou Bieber in zijn hoofd halen.


Werkt TML met exclusives? Ze verkopen toch uit, zonder vrijgeven van veel namen..
Als ze kunnen werken ze zeker met exclusives maar voor Familie/goede partners doe je eens iets meer hé...
 

FMennen

Playlistbediener
22 nov 2014
41
1
The Killers eind maart / begin april in Mexico. Toch nog naar Werchter? Samen met Arcade Fire een dag dan?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Pixies in juli in Benidorm (hihi). Dat zou nog eens een vette daginvulling zijn op de main… op de dag van Radiohead.

Ik hoop het! En er is wel een kans denk ik... Ze touren met een nieuw album (Head Carrier) en toen ze vorige keer tourden met een nieuw album (Indy Cindy) stonden ze er ook. Als ze shows geven zonder nieuw album worden ze eerder op andere festivals gezet (zoals recent op Dour bijvoorbeeld).

Op mainstage... misschien. Maar ze kunnen ook weer als headliner in The Barn gezet worden zoals in 2014.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
Ik zie het al voor me: Herman tegen Black Francis: "We willen the Pixies op werchter, en na jullie komen nog POR, Killers, Arcade Fire en n party-act" ?! Black Fracins eet Herman met huid en haar op! :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Ik denk dat sommigen hier The Killers ook overschatten. Die waren op het hoogtepunt van hun populariteit (rond 2009) slechts subheadliner op Werchter, laat staan dat die nu de missing link zouden zijn om de donderdag uit te verkopen. Ik verwacht nog steeds een coheadlinerconstructie waarin AF de 'kleinere' headliner is (lees: die als eerste speelt).
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Green Day heeft net een stadionconcert in Zweden aangekondigd op 21 juni. Dan zou het dus wel eens kunnen dat ze in België ook nog een stadion doen, en daarvoor Werchter laten vallen.
Rancid is daar overigens special guest, dus die touren samen deze zomer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken