Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik denk dat sommigen hier The Killers ook overschatten. Die waren op het hoogtepunt van hun populariteit (rond 2009) slechts subheadliner op Werchter, laat staan dat die nu de missing link zouden zijn om de donderdag uit te verkopen. Ik verwacht nog steeds een coheadlinerconstructie waarin AF de ‘kleinere’ headliner is (lees: die als eerste speelt).
The Killers zijn op elk festival headliner, die gaan hier echt niet voor minder dan sub naar Werchter komen hoor en zeker als een act als Arcade Fire nog achter hen komt (nouja dat denk ik hé..) Het zou natuurlijk kunnen dat er nog een andere naam komt uit een onverwachte hoek die de missing headliner kan zijn.. Dan toch Metallica?? Al zie ik dan de link met AF niet zo + hebben beide wel nogal een productie bij denk ik?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Kereltje wrote:
Ik denk dat sommigen hier The Killers ook overschatten. Die waren op het hoogtepunt van hun populariteit (rond 2009) slechts subheadliner op Werchter, laat staan dat die nu de missing link zouden zijn om de donderdag uit te verkopen. Ik verwacht nog steeds een coheadlinerconstructie waarin AF de ‘kleinere’ headliner is (lees: die als eerste speelt).


The Killers zijn op elk festival headliner, die gaan hier echt niet voor minder dan sub naar Werchter komen hoor en zeker als een act als Arcade Fire nog achter hen komt (nouja dat denk ik hé..) Het zou natuurlijk kunnen dat er nog een andere naam komt uit een onverwachte hoek die de missing headliner kan zijn.. Dan toch Metallica?? Al zie ik dan de link met AF niet zo + hebben beide wel nogal een productie bij denk ik?

Maar The Killers zijn anno 2016 echt niet groter dan Ellie Goulding of Florence + The Machine (om maar de twee meest recente subs op donderdag te noemen). Gecombineerd met een headliner die toch een maatje kleiner is dan gewoonlijk, krijg je opnieuw de vraag hoe dat ooit die donderdag kan doen uitverkopen.

Er moeten hoe dan ook nog nieuwe headliners verschijnen in de periode rond Werchter. Roskilde, Volt, Open'er, Eurockéennes, Bravalla, ... ontbreken elk nog meerdere headliners (en dan beperk ik me puur tot het weekend van RW), en je gaat me niet wijsmaken dat al die posities door AF, KoL, Linkin Park en Green Day ingevuld worden.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Kereltje wrote:
Ik denk dat sommigen hier The Killers ook overschatten. Die waren op het hoogtepunt van hun populariteit (rond 2009) slechts subheadliner op Werchter, laat staan dat die nu de missing link zouden zijn om de donderdag uit te verkopen. Ik verwacht nog steeds een coheadlinerconstructie waarin AF de ‘kleinere’ headliner is (lees: die als eerste speelt).


The Killers zijn op elk festival headliner, die gaan hier echt niet voor minder dan sub naar Werchter komen hoor en zeker als een act als Arcade Fire nog achter hen komt (nouja dat denk ik hé..) Het zou natuurlijk kunnen dat er nog een andere naam komt uit een onverwachte hoek die de missing headliner kan zijn.. Dan toch Metallica?? Al zie ik dan de link met AF niet zo + hebben beide wel nogal een productie bij denk ik?

Volgens mij had Arcade Fire in 2014 bijna niet op pinkpop gespeeld omdat ze dan op de Metallica dag zouden staan, maar dat wouden ze niet. Uiteindelijk was het akkoord omdat ze op een ander podium stonden. Lijkt me niet dat ze het nu wel willen. Plus dat Metallica zichzelf al heeft afgeschreven voor festivals in 2017. Dus ik verwacht Metallica totaal niet meer.
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Ik zou Metallica toch nog niet afschrijven. Het enige wat ze gezegd hebben, is dat ze geen Europeesche optredens gepland hebben in de zomer. Wil niet zeggen dat ze helemaal niet komen. Een mini-tour zie ik nog wel gebeuren..
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
247
6
Hopelijk op zondag dan, gelijk met de foo fighters ofzo in de barn.

Moet ze echt niet voor de 10de x op rw zien.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Hopelijk op zondag dan, gelijk met de foo fighters ofzo in de barn.

Moet ze echt niet voor de 10de x op rw zien.

Metallica? Jij bent echt een grapjas. In de Barn?

Ik hoop echt dat je dit als grapje bedoeld anders ben je echt knettergek
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Hopelijk op zondag dan, gelijk met de foo fighters ofzo in de barn.

Moet ze echt niet voor de 10de x op rw zien.
Ja, Metallica in de Barn, terwijl Justin Bieber dance headliner op de main stage is. Loopt goed.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Hopelijk op zondag dan, gelijk met de foo fighters ofzo in de barn.

Moet ze echt niet voor de 10de x op rw zien.

Gelukkig hebben ze er nog maar 7x gestaan. Maar wees niet bang de 10 maken ze nog wel vol.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Waarom hebben we het alweer over Metallica? Er is echt niks dat erop wijst dat die rond RW gaan touren. Ze hebben zelf al gezegd dat niet te gaan doen en alles tot nu toe ondersteund dat.

Met een sub-headliner als The Killers zou het ook kunnen dat ze voor een sterke dag in de breedte gaan. Iets als de zaterdag van 2012 bijvoorbeeld, hele dag sterke namen met onbewezen Editors als headliner. Of dat ze gaan voor een dag die interessant is voor dance liefhebbers met een sterke klubC line-up en een goede dance afsluiter om de dagkaarten te verkopen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.050
345
Hopelijk op zondag dan, gelijk met de foo fighters ofzo in de barn.

Moet ze echt niet voor de 10de x op rw zien.

Hola, alle optredens van Metallica op Werchter dan al gezien ofwa ? Zitten met ne die-hard fan se :-D
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Er moeten hoe dan ook nog nieuwe headliners verschijnen in de periode rond Werchter. Roskilde, Volt, Open’er, Eurockéennes, Bravalla, … ontbreken elk nog meerdere headliners (en dan beperk ik me puur tot het weekend van RW), en je gaat me niet wijsmaken dat al die posities door AF, KoL, Linkin Park en Green Day ingevuld worden.
Green Day heeft volgens mij zowat al z'n data bekend gemaakt nu of ze moeten nog doortouren en juli erbij nemen. Daarnaast heb je ook RHCP, Foo Fighters, The XX, Alt-J die festivals headlinen en nog acts die op RW maar Barn/Klub C headliner zijn maar wel headliner zijn op een ander festival bv. Bon Iver .. Overigens heeft Open'er nu al 2 dikke headliners en zal me niet verwonderen moesten ze nu een 3e kleinere hebben ofso

Al heb je natuurlijk wel gelijk maar dat poeltje met namen die nog overblijven wordt maar kleiner en kleiner, dus zoek je gewoon naar andere alternatieven.. TW Classic heeft ook nog een naam nodig hé ;)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Waarom hebben we het alweer over Metallica? Er is echt niks dat erop wijst dat die rond RW gaan touren. Ze hebben zelf al gezegd dat niet te gaan doen en alles tot nu toe ondersteund dat.
Net of jij kon voorspellen dat FF toch ook een kleine tour ging doen, kom nou.. Het zou wel zomaar is kunnen dat ze een aantal subs zoals die 2012 tesamen zetten en een dag laten dragen (op die dag heb je er volgens mij 4, naast de dance act..)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het lijkt mij erg sterk dat er nog een grote rock headliner bij komt. Het word waarschijnlijk 1 van de namen die nu al bekent zijn voor het festival seizoen of misschien een pop of hip hop naam. Smeets heeft over PP gezegd dat het anders wordt dit jaar, lijkt mij niet dat die naast nog een grote rock headliner hebben gevist die RW wel heeft.

Misschien staat Green Day trouwens wel op TW Classic? Rancid en Blink-182 erbij en je heb al een best redelijke line-up staan.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Shaverion wrote:
Waarom hebben we het alweer over Metallica? Er is echt niks dat erop wijst dat die rond RW gaan touren. Ze hebben zelf al gezegd dat niet te gaan doen en alles tot nu toe ondersteund dat.

Net of jij kon voorspellen dat FF toch ook een kleine tour ging doen, kom nou.. Het zou wel zomaar is kunnen dat ze een aantal subs zoals die 2012 tesamen zetten en een dag laten dragen (op die dag heb je er volgens mij 4, naast de dance act..)

Natuurlijk kon ik dat niet voorspellen. Maar die hadden ook niet recentelijk nog gezegd dat ze dit jaar niet gingen touren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Justice vanavond in Fuse (Brussel) .. aanwijzingkje? StuBru mag lekker tickets verloten dus .. ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Het lijkt mij erg sterk dat er nog een grote rock headliner bij komt. Het word waarschijnlijk 1 van de namen die nu al bekent zijn voor het festival seizoen of misschien een pop of hip hop naam. Smeets heeft over PP gezegd dat het anders wordt dit jaar, lijkt mij niet dat die naast nog een grote rock headliner hebben gevist die RW wel heeft.

Misschien staat Green Day trouwens wel op TW Classic? Rancid en Blink-182 erbij en je heb al een best redelijke line-up staan.
Staan op dezelfde dag al op Southside .. heb effe gecheckt :p
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Enige wensen voor Belgische bands op Werchter dit jaar? Natuurlijk zullen er geen headliners bij zitten maar dit zorgt meestal wel voor een leuke opvulling in de tenten.

- SX heeft een nieuwe plaat uitgebracht.
- Misschien iemand van de zijprojecten van Balthazar: Warhaus, Zimmerman, J. Bernhardt?
- Goose misschien op herhaling omdat hun optreden op de Main vorig jaar goed bevallen is?
- Netsky?
- Daan heeft een nieuwe plaat. Misschien ergens vroeg op de namiddag?

Andere ideeën? Shoot!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Enige wensen voor Belgische bands op Werchter dit jaar? Natuurlijk zullen er geen headliners bij zitten maar dit zorgt meestal wel voor een leuke opvulling in de tenten.

– SX heeft een nieuwe plaat uitgebracht.
– Misschien iemand van de zijprojecten van Balthazar: Warhaus, Zimmerman, J. Bernhardt?
– Goose misschien op herhaling omdat hun optreden op de Main vorig jaar goed bevallen is?
– Netsky?
– Daan heeft een nieuwe plaat. Misschien ergens vroeg op de namiddag?

Andere ideeën? Shoot!

SX, Netsky en Warhaus zie ik wel komen. Misschien The Sore Losers om een dagje de Barn te openen? Compact Disk Dummies voor in de KluB C?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken