Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

The Killers zijn hier nooit groter geweest dan sub en dat ze op andere festivals headliners zijn ligt aan die festivals.. De populariteit van de band is denk ik totaal niet gestegen sinds hun laatste passage. Sorry maar als je Alt-J mogelijks in de Barn kunt zetten dan kan The Killers ook subben

Ook hebben we allemaal Lorde een beetje overschat denk ik. Kijk naar haar plaats op de line up van St Gallen, nouja of dat veel zegt weet ik niet maar toch idk
Lorde heeft het grootste lettertype, dus ik denk wel dat je kan stellen dat ze hoog genoteerd staat, toch? :-)

Wat betreft Main Square namen, lijkt het toch ook niet zo veel soeps te zijn. Die Antwoord komt zeker niet (Dour), van de andere namen zie ik wel nog als mogelijkheden: Kaleo, Seasick Steve, Biffy Clyro, Savages, Mark Lanegan en Frank Carter komen. Meeste daarvan zegt me persoonlijk niet zoveel.

Biffy Clyro en Highly Suspect zie ik zeeeeeeeeeer graag doorkomen :D Don Broco liefst zo ver mogelijk

Yannick wrote:
Ook hebben we allemaal Lorde een beetje overschat denk ik. Kijk naar haar plaats op de line up van St Gallen, nouja of dat veel zegt weet ik niet maar toch idk

Lorde heeft het grootste lettertype, dus ik denk wel dat je kan stellen dat ze hoog genoteerd staat, toch?
1f642.svg
Lorde staat daar om 16u

Na James Blake en de mogelijkheid tot Nathaniel Rateliff, Bear's Den en Bazart krijgen we nu ook Savages op herhaling lol.. Inderdaad zwak pakketje namen van Main Square.. Biffy mag idd nogs terug keren, zou ze graag ook 's zien ?

Oeps, had niet gezien dat er al timings stonden! Een terechte plaats overigens.

Interpol was nooit echt een optie, maar hebben zonet een Europese tour aangekondigd vanaf 9 augustus. Voorlopig geen Belgische datum, maar ik durf ze in potlood opschrijven voor Pukkelpop. Ze speelden toen voor een tent die nauwelijks 3/4 gevuld was, maar had ook te maken met de overlapping met Linkin Park denk ik.

Oeps, had niet gezien dat er al timings stonden! Een terechte plaats overigens.

Interpol was nooit echt een optie, maar hebben zonet een Europese tour aangekondigd vanaf 9 augustus. Voorlopig geen Belgische datum, maar ik durf ze in potlood opschrijven voor Pukkelpop. Ze speelden toen voor een tent die nauwelijks 3/4 gevuld was, maar had ook te maken met de overlapping met Linkin Park denk ik.

In hun eerste filmpje stond Hasselt tussen de locaties, maar dat hebben ze snel verbeterd (zie mijn comment in het Pkp forum). Pukkelpop is dus 99.9999999% zeker.

Frank Carter mag van mij ook zeker afkomen naar RW ! Alhoewel ik meer van fan ben van Gallows dan zijn huidige solo project..

Sinds Above & Beyond een ondankbare middagset eens hebben moeten draaien op TML en daarna dus ruzie over kwam hebben ze nu alle mogelijke manieren gezocht om toch nog op te kunnen treden naast het walhalla van de dancewereld. In 2 jaar tijd deden ze al PKP, Trix en AB. Ik ben zelf fan maar ik zie hen niet 10k mensen naar hun tent zouden krijgen en zeker niet als dat tegen een headliner is of tegen een dance-afsluiter daarvoor is hun genre te niche denk ik. Ik merkte wel dat er een heel pak Walen en Nederlanders naar het concert in de AB waren afgezakt :p Dus who knows he, het kan!!

Sinds Above & Beyond een ondankbare middagset eens hebben moeten draaien op TML en daarna dus ruzie over kwam hebben ze nu alle mogelijke manieren gezocht om toch nog op te kunnen treden naast het walhalla van de dancewereld. In 2 jaar tijd deden ze al PKP, Trix en AB. Ik ben zelf fan maar ik zie hen niet 10k mensen naar hun tent zouden krijgen en zeker niet als dat tegen een headliner is of tegen een dance-afsluiter daarvoor is hun genre te niche denk ik. Ik merkte wel dat er een heel pak Walen en Nederlanders naar het concert in de AB waren afgezakt :p Dus who knows he, het kan!!

Ik denk ook wel dat de kans eerder klein is, maar zoals je zegt, je weet maar nooit.

Over The Killers:

Volgens NME is BST hun enige festivaldatum in de UK in 2017. Maar Brandon Flowers (hun zanger) zou wel gezegd hebben in een interview op BBC Radio 2 dat ze in juni ook in de UK zijn. Dus dat zou impliceren dat ze naast festivaldata ook standalone shows doen? Dus een passage in België los van Werchter zou ook een mogelijkheid zijn.

Allemaal speculatie natuurlijk.

van St. Gallen en Main Square mogen van mij wel doorkomen: Frank Carter & the Rattlesnakes, Biffy Clyro, Highly Suspect, Seasick Steve, Savages (kleine kans wegens herhaling denk ik?) en Passenger wel doorkomen. Vermaak ik me prima mee door het weekend heen. Verder geen spannende namen, bovenstaande trouwens ook niet de meest spannende.

Zelf al lange tijd volger van verschillende forums op Festileaks, maar dit wordt mijn eerst post volgens mij. Dag allen. Vorig jaar speelde Bear's Den de tent op Werchter van voor tot achter plat. Volgens mij trekken ze hun tour aardig door de komende maanden, dus kunnen we ze verwachten op Werchter?

Zou biffy trouwens op rw niet als sub langs kunnen komen? Staan in uk vaak als headliner gepland en hier zijn ze ook niet klein te noemen vgm.

Laat Mark Lanegan en Biffy maar doorkomen hoor.

Lanegan is echt een held. Biffy is gewoon een heel goede live band geworden in de loop der jaren.

van het afgelopen rijtje namen ben ik echt heel erg blij met de Dropkick Murphys. Wat een feest is dat toch altijd live.

Zou biffy trouwens op rw niet als sub langs kunnen komen? Staan in uk vaak als headliner gepland en hier zijn ze ook niet klein te noemen vgm.

Sub van wat? De main? Daar zijn ze veel en veel te klein voor. Eerder als 2de act in de middag op de main of hoogstens rond een uur of 5-6 in de KlubC. Die mannen kunnen hier nog geen AB uitverkopen.

Wat als Netsky nu is niet af komt sluiten? 1x op de mainstage én zijn eigen stage op TML..?

@teunstiphout Hi! Bear's Den zit er wel degelijk in, ze hebben tourdata rond die periode en blijken redelijk populair hier te gaan worden (hun concerten in Gent & Antwerpen waren in 1 dag uitverkocht) Dus het zou kunnen, het zou echter een beetje jammer zijn dat we, ondanks het feit dat ze in België lekker aan het groeien zijn, we ze weeral terug zien op RW en een hoger plekje zouden innemen waardoor andere bands.. Achja je snapt me wel

Biffy Clyro is inderdaad allesbehalve populair hier, hun concert in AB op 10 februari is nog altijd niet uitverkocht, en dat is best al lang in de verkoop. Een plek in de namiddag lijkt mij het meest haalbare en eigenlijk ook wel mogelijk. Op St.Gallen staan ze uiteindelijk ook al om 18u, dus ze eisen niet zo'n hoge spot precies.

Verder zie ik van beide line-ups (Main Square en St.Gallen) nog wel doorkomen:
- Bastille (kleine kans, maar een kans)
- Bear's Den (herhaling, maar RW is daar niet vies van)
- Frank Carter and the Rattle Snakes
- George Ezra
- Glass Animals
- Highly Suspect
- Kaleo
- Michael Kiwanuka
- Passenger
- Savages (ook op herhaling, heel misschien)
- Seasick Steve (staat wel vaker op Werchter geloof ik)
- The Lemon Twigs (mainstage opener?)
- Xavier Rudd

Ik hoop van dat lijstje vooral op Highly Suspect, Passenger en Biffy Clyro. Lijkt wel mogelijk.

superginger wrote:

Sub van wat? De main? Daar zijn ze veel en veel te klein voor. Eerder als 2de act in de middag op de main of hoogstens rond een uur of 5-6 in de KlubC. Die mannen kunnen hier nog geen AB uitverkopen.
Verkopen die in België zo slecht?
Dat is toch wel een van de onderschatte bands van het moment dan zeg, phoe...

Verdienen echt een hoge spot als ze ergens staan.

– The Lemon Twigs (mainstage opener?)
Hebben alleszins geen plaats voor België in hun EU-tour maar zijn eerder een tent-bandje en lijken ook meer iets voor Dour/PKP denk ik

Users who are viewing this thread